quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:24 schreef portabel het volgende:
Een vriend heeft een appartement gekocht met een parkeerplek. [..]
Een vriend, ahuhquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:36 schreef portabel het volgende:
[..]Ik denk dat ik de auto gewoon maar ga blokkeren.
Hoe en hoe?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:28 schreef Ralphmeister het volgende:
Moet zo en zo afgesloten zijn van de openbare weg, anders mag iedereen er parkeren.
Helpt dat echt denk je?quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:25 schreef IJzercookie het volgende:
Wij krijgen daar ook mee te maken. Ik zat al te denken aan een kentekenplaat of iig het kenteken op een bordje te zetten bij de plaats.
Wat een onzin, je oprit is toch ook niet afgesloten van de openbare weg en toch haalt daarbij ook niemand het in zijn kop om zomaar op jou oprit te parkeren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:28 schreef Ralphmeister het volgende:
Moet zo en zo afgesloten zijn van de openbare weg, anders mag iedereen er parkeren.
Wat een onzin, een oprit/inrit is (ook in de WVW) heel wat anders dan een parkeerplaats en niet gelijk te stellen. Zo is het bijvoorbeeld expliciet verboden een oprit/inrit te blokkeren.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een onzin, je oprit is toch ook niet afgesloten van de openbare weg en toch haalt daarbij ook niemand het in zijn kop om zomaar op jou oprit te parkeren.
een eigenaar van een erf is bevoegd dat af te sluiten (voor onbevoegden).quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:24 schreef portabel het volgende:
Een vriend heeft een appartement gekocht met een parkeerplek. Op het binnenterrein bevinden zich enkele parkeerplekken die gekocht zijn door de bewoners. Om daar te komen moet je een inrit inrijden. Men wil een bord plaatsen dat het "eigen terrein" is en dat alleen bewoners daar mogen parkeren.
Hoe rechtsgeldig is dit?
Ik zou voor deze optie gaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:42 schreef Salatrel het volgende:
kun je niet van die beugels in de bestrating laten leggen? als toch iedereen ene eigen plek heeft.. moet je alleen wel die beugel naar beneden doen als je de auto neer wilt zetten en weer omhoog als je weggaat
dit idee:
[ afbeelding ]
Om er vervolgens een week later achter te komen dat het met 4 lekke banden ook niet prettig rijden is.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:16 schreef Ivo1985 het volgende:
In elk geval mag je pas actie ondernemen als voor een toevallige passant duidelijk is dat die plek alleen beschikbaar is voor bewoners (of zelfs alleen maar voor de eigenaar van appartement nummer x). Dit moet dus worden aangegeven middels een bordje 'eigen terrein - alleen parkeren t.b.v. bewoners' bij de ingang, eventueel aangevuld met huisnummers bij de parkeervakken.
Of je moet gaan werken met een afsluiting van het terrein (slagboom) of van de individuele parkeervakken (parkeerbeugel).
Pas wanneer duidelijk is dat het terrein niet bedoeld is voor toevallige passanten en/of bezoekers, kun je actie ondernemen tegen wildparkeerders. In geen geval mag je schade toebrengen aan de eigendommen. Een goed werkende methode is toch wel het klemzetten. En dan in eerste instantie gewoon zeggen 'wacht maar tot ik morgenochtend naar m'n werk moet'. Laat ze maar voelen dat ze daar niet gewenst zijn.
Nee, mensen zetten tegenwoordig gewoon de auto in wat overduidelijk de voortuin van een ander is.quote:
Of die dingen plaatsen, standaard omlaag. En als er een foutparkeerder staat, het hekje omhoog.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zou voor deze optie gaan.
Een slagboom of een bord houdt nog niet de auto's van familie of vrienden van medeflatbewoners weg. En daar wil je ook geen heibel mee.
Lekker op deze manier afsluiten.
Hebben ze die dingen ook met een afstandsbediening?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |