abonnement Unibet Coolblue
pi_92134937
Hallo,

Een tijd geleden heb ik een abonnement genomen bij ECI. Hierbij kan je boeken bestellen tegen korting. Achteraf bleek dit 1 grote zwendel te zijn want je moet ook contributie betalen als je boeken wilt kunnen kopen.

Affijn, om een lang verhaal kort te maken ik ben zover dat ik geen klant meer ben. Helaas ontvang ik nog steeds om de zoveel tijd mailings van ECI. Dit vind ik erg vervelend. Wat ik nog vervelender vind is dat onderaan de nieuwsbrief mijn z.g.n. "klant nummer" staat. Dit terwijl ik GEEN klant meer ben en het verzoek heb ingediend tot verwijdering van mijn persoons gegevens.

Nu heb ik gister een mail gestuurd met voor de tweede maal het verzoek tot verwijdering persoonsgegevens. De reactie hierop was als volgt:

quote:
Naar aanleiding van uw reactie kunnen wij u vermelden dat het helaas niet mogelijk is om uw gegevens uit ons bestand te verwijderen. Uw lidmaatschap is beeïndigd per 31.12.2010.
Met andere woorden, ze weigeren om mijn gegevens te verwijderen. Nu vermoed ik dat dit helemaal niet mag... maar wat mijn rechten hierin precies zijn en welke stappen ik moet nemen is onduidelijk voor mij. Zou iemand mij hierover kunnen adviseren?

Alvast bedankt!
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
pi_92135023
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_92135182
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:02 schreef hardstylesage het volgende:
Hallo,

Een tijd geleden heb ik een abonnement genomen bij ECI. Hierbij kan je boeken bestellen tegen korting. Achteraf bleek dit 1 grote zwendel te zijn want je moet ook contributie betalen als je boeken wilt kunnen kopen.

Affijn, om een lang verhaal kort te maken ik ben zover dat ik geen klant meer ben. Helaas ontvang ik nog steeds om de zoveel tijd mailings van ECI. Dit vind ik erg vervelend. Wat ik nog vervelender vind is dat onderaan de nieuwsbrief mijn z.g.n. "klant nummer" staat. Dit terwijl ik GEEN klant meer ben en het verzoek heb ingediend tot verwijdering van mijn persoons gegevens.

Nu heb ik gister een mail gestuurd met voor de tweede maal het verzoek tot verwijdering persoonsgegevens. De reactie hierop was als volgt:

[..]

Met andere woorden, ze weigeren om mijn gegevens te verwijderen. Nu vermoed ik dat dit helemaal niet mag... maar wat mijn rechten hierin precies zijn en welke stappen ik moet nemen is onduidelijk voor mij. Zou iemand mij hierover kunnen adviseren?

Alvast bedankt!
Definieer "om de zoveel tijd".
Aangezien je lidmaatschap koud een maand geleden is geëindigd.
:')

Voor de rest heb je gewoon gelijk: ECI dient je gegevens op jouw verzoek te verwijderen. WBP.
  maandag 31 januari 2011 @ 19:25:56 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_92136153
De boekenmafia :N
Dit wordt leuk voer voor een rechtzaak, helaas weten ze dat je dat toch niet doet...
censuur :O
pi_92146488
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Definieer "om de zoveel tijd".
Aangezien je lidmaatschap koud een maand geleden is geëindigd.
:')

Voor de rest heb je gewoon gelijk: ECI dient je gegevens op jouw verzoek te verwijderen. WBP.
Om de 2 weken. Maar het ergste vind ik niet de mailing maar het feit dat ik nog steeds een klantnummer heb. Dan kan ik je, als software architect, met 100% zekerheid vertellen dat alle NAW-gegevens en andere gegevens gewoon opgeslagen zijn want die zijn 1:1 gekoppeld aan dit nummer.

Edit: Ik heb een verzoek tot hulp ingedient bij mijnprivacy.nl , hopelijk kunnen hun er een zaak van maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door hardstylesage op 31-01-2011 22:02:12 ]
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
pi_92147553
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:25 schreef RemcoDelft het volgende:
De boekenmafia :N
Dit wordt leuk voer voor een rechtzaak, helaas weten ze dat je dat toch niet doet...
Boekenmafia inderdaad.... mijn vriendin was ook lid... uiteindelijk met veel 5'en en 6'en uitgeschreven... zelfs een mailtje gehad waarin letterlijk staat "Alles is in orde en is geregeld en er zijn geen openstaande betalingen". Om vervolgens na een maand een brief van een incasso bureau te ontvangen over achterstallige betalingen.

Dit klopt natuurlijk niet. Gelijk bezwaar aangetekend met het bewijs... De vraag is.. is het incassobureau net zo malafide als ECI... :'(

Ach van een kale kip... :')
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
pi_92148767
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:02 schreef hardstylesage het volgende:
Hallo,

Een tijd geleden heb ik een abonnement genomen bij ECI. Hierbij kan je boeken bestellen tegen korting. Achteraf bleek dit 1 grote zwendel te zijn want je moet ook contributie betalen als je boeken wilt kunnen kopen.

Alvast bedankt!
Raar dat je ook contrubutie moet betalen, dat is nieuw voor mij

Ik heb altijd begrepen dat de enige verplichting als lid was een boek per kwartaal af te nemen en na 4 kwartalen per kwartaal op kan zeggen
pi_92149156
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:53 schreef hardstylesage het volgende:

[..]

Om de 2 weken.
Wow ... je hebt dus maar liefst al wel 2 mailings gehad :o
quote:
Maar het ergste vind ik niet de mailing maar het feit dat ik nog steeds een klantnummer heb. Dan kan ik je, als software architect, met 100% zekerheid vertellen dat alle NAW-gegevens en andere gegevens gewoon opgeslagen zijn want die zijn 1:1 gekoppeld aan dit nummer.
Nou nou :') niet te hoog van die toren he ...

Als software architect behoor je ook te weten dat records met boekingsregels niet verwijderd mogen worden uit de financiële administratie.
Als software architect behoor je ook te weten dat een boekingsregelrecord 1:1 gekoppeld is aan een klant-ID.
Als software architect behoor je ook te weten dat een klant eenvoudig met een veld "(in)actief" te disablen is (met behoud van klant ID).
Als software architect behoor je ook te weten dat NAW-gegevens gerust gewist kunnen worden terwijl het klant-ID in stand blijft.
pi_92152953
http://wetten.overheid.nl(...)1-01-2011#Hoofdstuk6
artikel 36 - 39 (en eigenlijk ook nog wel verder).

Aan de hand van WBP kan je dus vragen waarom zij de gegevens aanhouden (doel en/of verzoeken de gegevens te verwijderen wanneer dit doel in strijd is met de mnimum vereisten (zoals ondermeer in artikel 8 staat).
(maar anderen weten vast beter te verwoorden wat wel en niet kan)
pi_92154837
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:24 schreef exlurker het volgende:

[..]

Raar dat je ook contrubutie moet betalen, dat is nieuw voor mij

Ik heb altijd begrepen dat de enige verplichting als lid was een boek per kwartaal af te nemen en na 4 kwartalen per kwartaal op kan zeggen
De regels zijn dat je 4 producten moet afnemen, doe je dit niet dan moet je 25 euro contributie betalen. Die 4 producten moeten ook nog eens "vrijekeuze"-artikelen zijn o.i.d. , iets wat niet heel duidelijk naar voren komt op de pagina. Maar goed, bij obscure voorwaarden niet lid worden.. helaas wel geworden dus wat dat betreft eigen schuld.

Nu ik er (gelukkig) van af ben wil ik ook dat ze alles verwijderen.
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
pi_92154944
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:25 schreef snabbi het volgende:
http://wetten.overheid.nl(...)1-01-2011#Hoofdstuk6
artikel 36 - 39 (en eigenlijk ook nog wel verder).

Aan de hand van WBP kan je dus vragen waarom zij de gegevens aanhouden (doel en/of verzoeken de gegevens te verwijderen wanneer dit doel in strijd is met de mnimum vereisten (zoals ondermeer in artikel 8 staat).
(maar anderen weten vast beter te verwoorden wat wel en niet kan)
Dankjewel, hier kan ik wat mee. :)
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
pi_92161315
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:57 schreef hardstylesage het volgende:

[..]

De regels zijn dat je 4 producten moet afnemen, doe je dit niet dan moet je 25 euro contributie betalen. Die 4 producten moeten ook nog eens "vrijekeuze"-artikelen zijn o.i.d. , iets wat niet heel duidelijk naar voren komt op de pagina. Maar goed, bij obscure voorwaarden niet lid worden.. helaas wel geworden dus wat dat betreft eigen schuld.

Nu ik er (gelukkig) van af ben wil ik ook dat ze alles verwijderen.
Als je in een kwartaal geen keuze kan maken ontvangt u automatisch een "vrije keuzebon" van ¤ 25 , deze is een jaar geldig. Dus niks geen contributie

Ik begrijp allen niet dat een gestudeerde software architect een abonnement aangaat zonder de voorwaarden te lezen die bij zo'n abonnement horen.
pi_92162849
Ik snap het gezever over ECI niet zo,.. Tuurlijk ze gebruiken agressieve verkooptechnieken en vertellen ze niet echt duidelijk over de verplichte afname. Alhoewel ik nog nooit gehoord hebt van contributie betalen bij ECI.

Ben er zelf 2 jaar klant van geweest, deels laksigheid maar bestelde er toch geregeld omdat ik van boeken houdt. Uiteindelijk van ze afgekomen met 1 telefoontje en nooit meer wat van ze gehoord.
pi_92162881
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:57 schreef hardstylesage het volgende:

[..]

De regels zijn dat je 4 producten moet afnemen, doe je dit niet dan moet je 25 euro contributie betalen. Die 4 producten moeten ook nog eens "vrijekeuze"-artikelen zijn o.i.d. , iets wat niet heel duidelijk naar voren komt op de pagina. Maar goed, bij obscure voorwaarden niet lid worden.. helaas wel geworden dus wat dat betreft eigen schuld.

Nu ik er (gelukkig) van af ben wil ik ook dat ze alles verwijderen.
Dat is geen contribututie maar een soort van tegoed wat je later gewoon kan gebruiken voor aankopen bij ECI. Het systeem is dat jij belooft voor X bedrag per jaar af te nemen zodat je goedkoper boeken kan krijgen.
  Redactie Frontpage dinsdag 1 februari 2011 @ 11:35:27 #15
38148 crew  Innisdemon
pi_92165617
Dankje r-one. De kijk-mij-eens-een-coole-functie-hebben posts heb ik een broertje dood aan. :')
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_92166867
@hardstylestage: Mijn naam is Mariëlle en ik werk voor het ECI Webcare team. Aan de hand van je geplaatste topic, kan ik wellicht hulp bieden en e.e.a. uitleggen.

Je geeft aan dat je het vervelend vind dat er een klantnummer onderaan de mailings (nieuwsbrieven?) staat, want je hebt je lidmaatschap opgezegd. Ook klanten en ex-VIP leden kunnen bij ECI kopen en ontvangen de nieuwsbrieven met onderin het klantnummer. Zolang je je niet afmeldt voor de nieuwsbrief, zal ECI je blijven informeren over aanbiedingen, leestips etc. Je kunt je afmelden door onderaan de nieuwsbrief op AFMELDEN te klikken.

Wat ik verder voor je kan doen, is diverse blokkades zetten in je gegevens, zodat je niets meer van ECI zult ontvangen. Daar heb ik echter wel je naam en adresgegevens voor nodig. Stuur deze naar webcare@eci.nl en ik pas het aan. Op eci.nl kun je trouwens alles nalezen over registratie en privacy van (klant) gegevens. Klik hier voor deze informatie.

Bij ECI betaal je geen contributie. Het is inderdaad zoals @exlurker ook meldt op dit forum: je wordt gratis lid en gaat akkoord om 4 VIP artikelen per lidmaatschapsjaar te kopen. Wanneer je in een kwartaal geen VIP artikel gekocht hebt en het kwartaal ervoor niet vooruit hebt gekocht, krijg je een Vrije Keuze Bon van 25 euro toegestuurd. Dit is een wettelijke voorwaarde, waar ECI zich aan moet houden om boeken met kortingen te mogen verkopen. Een Vrije Keuze Bon is een jaar geldig, zodoende heb je dus een jaar lang de tijd om alsnog een eigen keuze te maken. Meer informatie hierover vind je hier.

Nog vragen? Mail naar webcare@eci.nl.

Met groet,

Mariëlle
ECI Webcare Team
  Redactie Frontpage dinsdag 1 februari 2011 @ 12:06:52 #17
38148 crew  Innisdemon
pi_92166932
Zeg ECIwebcare, hoe verklaar je de email die TS ontving, dat de gegevens niet verwijderd kunnen worden, ondanks dat de wet hier ERG duidelijk in is?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:14:03 #18
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_92167191
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:05 schreef eciwebcare het volgende:
@hardstylestage: Mijn naam is Mariëlle en ik werk voor het ECI Webcare team. Aan de hand van je geplaatste topic, kan ik wellicht hulp bieden en e.e.a. uitleggen.
...
Dag Mariellle, welkom op Fok!

Ik ga nu even koffie zetten en popcorn halen. Ik heb goede hoop op een backfire-rel-topic. c_/
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_92167314
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:05 schreef eciwebcare het volgende:
Wanneer je in een kwartaal geen VIP artikel gekocht hebt en het kwartaal ervoor niet vooruit hebt gekocht, krijg je een Vrije Keuze Bon van 25 euro toegestuurd. Dit is een wettelijke voorwaarde, waar ECI zich aan moet houden om boeken met kortingen te mogen verkopen.
@Mariëlle: Mijn naam is r_one, jurist op Fok!

Graag vernam ik van u in welk wetsboek/-artikel zulks geregeld is, ik ben onbekend met deze 'wettelijke' regeling maar leer graag bij.

Bij voorbaat dank voor de door u te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

R1
Fok! WGR
pi_92167728
Oh mijn god, die webcare teams zijn toch wel de kanker van de klantenservice de laatste tijd. Typische werkwijze toch, op een forum is het idee dat er een oplossing online blijft staan en mensen hier wat aan hebben. Webcare teams trekken het zo snel mogelijk naar mail/cs toe om maar de negatieve topics/posts te laten afzakken.

Pure damagecontrol en absoluut geen klantenservice...

Groetjes aan Jessica, Kathinka en Antoinette :W

[ Bericht 16% gewijzigd door De_Rikster op 01-02-2011 12:38:03 ]
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_92169053
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:06 schreef Innisdemon het volgende:
Zeg ECIwebcare, hoe verklaar je de email die TS ontving, dat de gegevens niet verwijderd kunnen worden, ondanks dat de wet hier ERG duidelijk in is?
De gegevens worden niet verwijderd. Zoals ik aangaf, is dat hier na te lezen. Wel kunnen er blokkades gezet worden, maar het daadwerkelijk verwijderen van gegevens zal niet gebeuren.

quote:
Graag vernam ik van u in welk wetsboek/-artikel zulks geregeld is, ik ben onbekend met deze 'wettelijke' regeling maar leer graag bij.
Dit is de wet op de vaste boekenprijs. Voor meer informatie, klik hier.

quote:
Webcare teams trekken het zo snel mogelijk naar mail/cs toe om maar de negatieve topics/posts te laten afzakken.
Het doel van het ECI webcare team is om inderdaad één op één tot een oplossing te komen, in dit geval met @hardstylesage. Maar vragen stellen, mag uiteraard ook op het forum. Voor @hardstylesage is het misschien wel prettig dat er een emailadres genoemd wordt, zodat zijn persoonsgegevens niet op een (dit) forum terecht komen.

Met groet,

Mariëlle
ECI Webcare Team
pi_92169206
quote:
Het doel van het ECI webcare team is om inderdaad één op één tot een oplossing te komen, in dit geval met @hardstylesage.
Noodzaak van een Webcare team ligt dan ook bij het feit dat de inbound CS deze doelstelling niet heeft.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  Redactie Frontpage dinsdag 1 februari 2011 @ 13:11:58 #23
38148 crew  Innisdemon
pi_92169338
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:03 schreef eciwebcare het volgende:

[..]

De gegevens worden niet verwijderd. Zoals ik aangaf, is dat hier na te lezen. Wel kunnen er blokkades gezet worden, maar het daadwerkelijk verwijderen van gegevens zal niet gebeuren.

Mariëlle
ECI Webcare Team
Verwijzen naar je Algemene Voorwaarden ontslaat je niet van wettelijke verplichting.

Hoe lang is jullie bewaartermijn, welke jullie wettelijk gezien vast moeten stellen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Innisdemon op 01-02-2011 13:21:12 ]
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_92169678
quote:
Hoe lang is jullie bewaartermijn, welke jullie wettelijk gezien vast moeten stellen?
ECI bewaart de verzamelde persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor de hier genoemde doeleinden.
  Redactie Frontpage dinsdag 1 februari 2011 @ 13:30:11 #25
38148 crew  Innisdemon
pi_92169945
Ts geeft aan dat hij geen klant meer is en dus geen vervolgbestellingen zal doen, hij wil ook geen reclame meer ontvangen. Het lijkt mij dat de doeleinden voor het bewaren van zijn gegevens niet meer worden gehaald.

Daarnaast beantwoord je mijn vraag niet: hoe lang worden deze gegevens bewaard. Volgens de WbP zijn jullie verplicht daar voor jezelf een termijn voor vast te stellen.

Nog even een citaatje uit de voorwaarden van de ECI:
quote:
U heeft het recht ......

......Ook kunt u indien nodig uw persoonsgegevens verbeteren, aanvullen verwijderen of afschermen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')