abonnement Unibet Coolblue
pi_97577487
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 02:01 schreef JJH het volgende:

[..]

Ik zou eerst beide auto's willen zien en rijden. Ik ben absoluut fan van achterwielaandrijving, en dat voordeel heeft de Bimmer ten opzichte van de Volvo. De Volvo is daarnaast dikker uitgerust
(leer etc) en heeft meer vermogen, een 316 heeft net aan 100pk. Ik heb het niet vergeleken, maar ik denk dat de Volvo duurder is in de verzekering, en de wegenbelasting zal elkaar weinig ontlopen.

Kortom, ik zou ze beiden willen rijden, en ik denk dat ik op basis van de uitrusting en het blok voor de Volvo zou gaan. :Y
Fan van rwd met 100 pk. Een Focus rijdt beter en geeft meer lol dan een 316i.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:38:12 #252
202014 JJH
Knetter. O+
pi_97578179
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:14 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Fan van rwd met 100 pk. Een Focus rijdt beter en geeft meer lol dan een 316i.
Rwd is ook veel rustiger in het stuur doordat de voorwielen maar één ding hoeven te doen. Configuratie is gewoon beter.

En ik heb met mijn Volvo afgelopen winter meer lol gehad dan drie focus eigenaren bij elkaar.
pi_97578270
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:38 schreef JJH het volgende:

[..]

Rwd is ook veel rustiger in het stuur doordat de voorwielen maar één ding hoeven te doen. Configuratie is gewoon beter.

En ik heb met mijn Volvo afgelopen winter meer lol gehad dan drie focus eigenaren bij elkaar.
RWD is rustiger in het stuur, maar zeg niet dat je een 316i koopt omdat het geweldig rijdt. Een Focus neemt veel beter klavers. Spelen in de winter is leuk, natuurlijk maar daar is rwd niet voor gebouwd. Je hebt ook veel ellende met rwd in de winter.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:46:11 #254
202014 JJH
Knetter. O+
pi_97578413
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:41 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

RWD is rustiger in het stuur, maar zeg niet dat je een 316i koopt omdat het geweldig rijdt. Een Focus neemt veel beter klavers. Spelen in de winter is leuk, natuurlijk maar daar is rwd niet voor gebouwd. Je hebt ook veel ellende met rwd in de winter.
Nou. Een vriend van mij heeft een 318. En ik vind je een heel knappe jongen als je die kunt volgen op een klaverblad. (M onderstelletje, 235 voor, 245 achter, dat wel)
En ga nou niet lopen verkondigen dat een focus een beter onderstel heeft. Het is zeker goed. Maar de BMW staat een klasse hoger als merk zijnde, en de als je naar nieuwprijzen gaat kijken kun je een Focus beter vergelijken met een 1 serie.
pi_97579167
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:46 schreef JJH het volgende:

[..]

Nou. Een vriend van mij heeft een 318. En ik vind je een heel knappe jongen als je die kunt volgen op een klaverblad. (M onderstelletje, 235 voor, 245 achter, dat wel)
En ga nou niet lopen verkondigen dat een focus een beter onderstel heeft. Het is zeker goed. Maar de BMW staat een klasse hoger als merk zijnde, en de als je naar nieuwprijzen gaat kijken kun je een Focus beter vergelijken met een 1 serie.
Dat die 318 hard kan geloof ik graag. Maar je hebt het nu al over een M-onderstel en brede banden. Een E46 in standaard trim is geen bijzonder scherp sturende auto en zeker niet strak geveerd. Een Focus heeft een heel goed onderstel inderdaad. Dat je een Focus beter kunt vergelijken met een 1-serie doet er niet toe. Het ging over een instapper E46 uit de beginjaren. Toen was de Focus ook net op de markt, vandaar de vergelijking.

Ben een groot BMW-liefhebber maar het verafgoden van BMW moet wel met argumenten en rwd vs. fwd is geen zwart-wit-verhaal. Er zijn een hoop onderstuurde rwd's en een fwd kan je heel makkelijk overstuurd krijgen.
Mini Cooper S is een zeer goed afgestelde fwd maar een Astra OPC is weer waardeloos.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:17:18 #256
347415 r8v2
Relbie.
pi_97938796
945-eigenaar meldt.

Er zijn gewoon geen betere Volvo's and therefore, auto's :P.
pi_97943358
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:17 schreef r8v2 het volgende:
945-eigenaar meldt.

Er zijn gewoon geen betere Volvo's and therefore, auto's :P.
Pics van je 900 :P.. Ik vind ze echt awesome O+
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:56:22 #258
347415 r8v2
Relbie.
pi_97943557
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:52 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Pics van je 900 :P.. Ik vind ze echt awesome O+
Komen nog wel. Ding is vooral vies na 4 dagen Ardennen-cruisen :P.
pi_97944064
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:56 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Komen nog wel. Ding is vooral vies na 4 dagen Ardennen-cruisen :P.
Ze mogen vies zijn.. Werkpaarden :7
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:03:12 #260
347415 r8v2
Relbie.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:07:22 #261
202014 JJH
Knetter. O+
pi_97982877
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 15:03 schreef r8v2 het volgende:
[ afbeelding ]

Foto gevind.
Mooi ding. :Y

Lekker vol ook. :D
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:18:08 #262
347415 r8v2
Relbie.
pi_97983321
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 15:07 schreef JJH het volgende:

[..]

Mooi ding. :Y

Lekker vol ook. :D
Daar zijn ze voor :Y. 2 fietsen, koffer, 2 grote weekendtassen, diverse fotogear en nog steeds zat ie maar halfvol :+.
pi_98019382
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 15:03 schreef r8v2 het volgende:
[ afbeelding ]

Foto gevind.
Kan het kloppen dat ik op je foto's een bekende AX en Daf zie? ;)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 12 juni 2011 @ 01:19:07 #264
347415 r8v2
Relbie.
pi_98050977
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:12 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Kan het kloppen dat ik op je foto's een bekende AX en Daf zie? ;)
Dat is zeer goed mogelijk ;).

Overigens zijn de foto's niet van mij, maar van een ander lid van AF.
  zondag 12 juni 2011 @ 12:41:02 #265
335277 24updv
Juistem.
pi_98059588
Vorig jaar een 440 gehad maar helaas niet door de keuring gekomen (of ik moest 1200 euro besteden). Binnenkort een mooie 850 kopen, iemand een mooie in de aanbieding? ;)
pi_98063675
M'n broer heeft zijn 850 T-5 sedan te koop staan. Dat is echt een goede wagen. :) Ondanks dat 'ie er maar max 4k-5k per jaar mee rijdt (hij woont naast zijn werk) is er op onderhoud nooit bezuinigd (elk jaar gewoon een grote beurt etc incl oliewissel etc). Ding is full option, dus met leer, airco en schuifdak. :) En een vrij zeldzaam kleurtje (dat middengroen/zeegroen-achtige).

En tis geen afgeragd ding! 8-)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:18:52 #267
335277 24updv
Juistem.
pi_98151897
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:32 schreef Bart-Willem het volgende:
M'n broer heeft zijn 850 T-5 sedan te koop staan. Dat is echt een goede wagen. :) Ondanks dat 'ie er maar max 4k-5k per jaar mee rijdt (hij woont naast zijn werk) is er op onderhoud nooit bezuinigd (elk jaar gewoon een grote beurt etc incl oliewissel etc). Ding is full option, dus met leer, airco en schuifdak. :) En een vrij zeldzaam kleurtje (dat middengroen/zeegroen-achtige).

En tis geen afgeragd ding! 8-)
Heb je toevallig een link naar marktplaats oid?
pi_98152381
Euh het ding zou op internet staan, maar ik heb geen idee waar. :') Ik zal 'm eens vragen waar 'ie dat ding online verstopt heeft. :P

Edit: http://www.tweedehands.nl(...)rg&pcpl=&pc_id=&afd= dat is 'm. :)

[ Bericht 33% gewijzigd door Bart-Willem op 14-06-2011 14:19:26 ]
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:05:51 #269
347415 r8v2
Relbie.
pi_98157284
Dat is zo krom he. Het is geen geld voor wat je ervoor terug krijgt. En toch zijn ze geen stuiver waard. Laat staan als je zelf niet heel technisch bent en het ding voor onderhoud naar de garage moet brengen. Zonde ;(.
pi_98226608
Juist, en dan moet je nagaan dat veel 850's van die uitgeleefde hokken zijn. Dit ding is gewoon als nieuw van binnen en buiten. Eigenlijk enorm zonde dat 'ie hem weg doet en je hebt extreem veel auto voor het geld.
pi_98244162
Ik heb echt een vaag probleem. Ik heb in mijn 940 een LPG G3-installatie liggen. Maar dan geen injectie, maar gewoon met een simpel verdampertje. Nu heb ik er echter last van dat tijdens een rollende auto met gas los mijn auto ineens 1500-2000 (sporadisch meer) toeren gaat draaien. Op benzine is dit niet.

Even los van de gasinstallatie kan je in principe 5 situaties krijgen qua motormanagement:

- Rollende auto met gas erop --> motormanagement functioneert zoals het moet
- Rollende auto met gas los --> motormanagement ziet snelheid en zolang toerental boven bepaalde waarde worden de benzineinjectoren afgesloten
- Rollende auto met gas los, koppeling in --> motormanagement gooit stationairregeling erin
- Stilstaande auto met gas erop (optrekken) --> motormanagement functioneert zoals het moet
- Stilstaande auto met gas los --> motormanagement gooit stationairregeling erin

Situatie 3 en 5 verschillen eigenlijk dus niet heel veel. En de gasinstallatie zou eigenlijk geen verschil moeten maken met dien verstande dat er met een rollende auto wel meer lucht langs de gasmeetslang komt. Maar met een standaard vastgestelde gashoeveelheid bij stationair motortoerental zou dat niets uit moeten maken.

Vaagheid. Net nog even met gasinbouwboer aan de lijn gehangen, maar ik heb het idee dat ik er meer verstand van heb qua meetregellogica :').
pi_98244357
Welke gasinbouwer heb je gesproken dan? :P Normaal zou ik zeggen: maak je CIS-klep eens schoon, daar krijg je dit soort problemen ook van. Maar ik weet niet hoe 't precies zit met je verdamper (of je rechtstreeks nu inspuit of hoe, want normaal gesproken is G3 ingespoten en dus niet met verdamper). Ik denk dat je 't eerder in de verdamper moet zoeken dan in een CIS-klep of LMM of wat dan ook. :P
pi_98244715
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:35 schreef Bart-Willem het volgende:
Welke gasinbouwer heb je gesproken dan? :P Normaal zou ik zeggen: maak je CIS-klep eens schoon, daar krijg je dit soort problemen ook van. Maar ik weet niet hoe 't precies zit met je verdamper (of je rechtstreeks nu inspuit of hoe, want normaal gesproken is G3 ingespoten en dus niet met verdamper). Ik denk dat je 't eerder in de verdamper moet zoeken dan in een CIS-klep of LMM of wat dan ook. :P
Van Orsouw ;).

En wat is de CIS-klep? Zit die in het gasklephuis?

Bij de gasboer gaan ze nu d.m.v. een stelschroef zorgen dat er door de gasmeetslang niet zoveel lucht kan komen waardoor de verdamper teveel LPG gaat geven. Overigens hoop ik dat de oplossing ook zorgt voor minder verbruik want 1 op 6 op LPG is wel erg veel voor een gereviseerde motor.
pi_98244770
Ow wacht dat is de stationair-regeling klep. Die functioneert dus naar behoren gezien mijn verhaaltje :P.
pi_98250277
Hmm dat wordt ook regelmatig gedaan: als een 940 op gas niet door de APK komt omdat 't CO te hoog is slaat men een gaatje bij de verdamper. Als er dus al een gat zit, dan kan je gerust "not amused" zijn. :P En hoezo gereviseerd? Ik heb die dingen met 7 ton gezien zonder ook maar 1 nieuwe koppakking of iets. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')