Fan van rwd met 100 pk. Een Focus rijdt beter en geeft meer lol dan een 316i.quote:Op woensdag 25 mei 2011 02:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik zou eerst beide auto's willen zien en rijden. Ik ben absoluut fan van achterwielaandrijving, en dat voordeel heeft de Bimmer ten opzichte van de Volvo. De Volvo is daarnaast dikker uitgerust
(leer etc) en heeft meer vermogen, een 316 heeft net aan 100pk. Ik heb het niet vergeleken, maar ik denk dat de Volvo duurder is in de verzekering, en de wegenbelasting zal elkaar weinig ontlopen.
Kortom, ik zou ze beiden willen rijden, en ik denk dat ik op basis van de uitrusting en het blok voor de Volvo zou gaan.
Rwd is ook veel rustiger in het stuur doordat de voorwielen maar één ding hoeven te doen. Configuratie is gewoon beter.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:14 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Fan van rwd met 100 pk. Een Focus rijdt beter en geeft meer lol dan een 316i.
RWD is rustiger in het stuur, maar zeg niet dat je een 316i koopt omdat het geweldig rijdt. Een Focus neemt veel beter klavers. Spelen in de winter is leuk, natuurlijk maar daar is rwd niet voor gebouwd. Je hebt ook veel ellende met rwd in de winter.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:38 schreef JJH het volgende:
[..]
Rwd is ook veel rustiger in het stuur doordat de voorwielen maar één ding hoeven te doen. Configuratie is gewoon beter.
En ik heb met mijn Volvo afgelopen winter meer lol gehad dan drie focus eigenaren bij elkaar.
Nou. Een vriend van mij heeft een 318. En ik vind je een heel knappe jongen als je die kunt volgen op een klaverblad. (M onderstelletje, 235 voor, 245 achter, dat wel)quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:41 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
RWD is rustiger in het stuur, maar zeg niet dat je een 316i koopt omdat het geweldig rijdt. Een Focus neemt veel beter klavers. Spelen in de winter is leuk, natuurlijk maar daar is rwd niet voor gebouwd. Je hebt ook veel ellende met rwd in de winter.
Dat die 318 hard kan geloof ik graag. Maar je hebt het nu al over een M-onderstel en brede banden. Een E46 in standaard trim is geen bijzonder scherp sturende auto en zeker niet strak geveerd. Een Focus heeft een heel goed onderstel inderdaad. Dat je een Focus beter kunt vergelijken met een 1-serie doet er niet toe. Het ging over een instapper E46 uit de beginjaren. Toen was de Focus ook net op de markt, vandaar de vergelijking.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:46 schreef JJH het volgende:
[..]
Nou. Een vriend van mij heeft een 318. En ik vind je een heel knappe jongen als je die kunt volgen op een klaverblad. (M onderstelletje, 235 voor, 245 achter, dat wel)
En ga nou niet lopen verkondigen dat een focus een beter onderstel heeft. Het is zeker goed. Maar de BMW staat een klasse hoger als merk zijnde, en de als je naar nieuwprijzen gaat kijken kun je een Focus beter vergelijken met een 1 serie.
Pics van je 900 .. Ik vind ze echt awesomequote:Op donderdag 9 juni 2011 15:17 schreef r8v2 het volgende:
945-eigenaar meldt.
Er zijn gewoon geen betere Volvo's and therefore, auto's .
Komen nog wel. Ding is vooral vies na 4 dagen Ardennen-cruisen .quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Pics van je 900 .. Ik vind ze echt awesome
Ze mogen vies zijn.. Werkpaardenquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:56 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Komen nog wel. Ding is vooral vies na 4 dagen Ardennen-cruisen .
Daar zijn ze voor . 2 fietsen, koffer, 2 grote weekendtassen, diverse fotogear en nog steeds zat ie maar halfvol .quote:
Kan het kloppen dat ik op je foto's een bekende AX en Daf zie?quote:
Dat is zeer goed mogelijk .quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan het kloppen dat ik op je foto's een bekende AX en Daf zie?
Heb je toevallig een link naar marktplaats oid?quote:Op zondag 12 juni 2011 14:32 schreef Bart-Willem het volgende:
M'n broer heeft zijn 850 T-5 sedan te koop staan. Dat is echt een goede wagen. Ondanks dat 'ie er maar max 4k-5k per jaar mee rijdt (hij woont naast zijn werk) is er op onderhoud nooit bezuinigd (elk jaar gewoon een grote beurt etc incl oliewissel etc). Ding is full option, dus met leer, airco en schuifdak. En een vrij zeldzaam kleurtje (dat middengroen/zeegroen-achtige).
En tis geen afgeragd ding!
Van Orsouw .quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:35 schreef Bart-Willem het volgende:
Welke gasinbouwer heb je gesproken dan? Normaal zou ik zeggen: maak je CIS-klep eens schoon, daar krijg je dit soort problemen ook van. Maar ik weet niet hoe 't precies zit met je verdamper (of je rechtstreeks nu inspuit of hoe, want normaal gesproken is G3 ingespoten en dus niet met verdamper). Ik denk dat je 't eerder in de verdamper moet zoeken dan in een CIS-klep of LMM of wat dan ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |