Er zijn zoveel zaken in het leven waar je bang voor zou kunnen zijn, zeker als ondernemer. Als je daar allemaal bang voor bent/blijft, doe je niet zoveel meer.quote:Op donderdag 27 januari 2011 08:36 schreef Tijn het volgende:
Ben je niet bang voor de aanklaagcultuur?
Natuurlijk, maar de VS is toch vrij extreem daarin? Ik heb gewerkt bij een bedrijf die als policy had om geen zaken met de VS te doen om deze reden.quote:Op donderdag 27 januari 2011 08:41 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Er zijn zoveel zaken in het leven waar je bang voor zou kunnen zijn, zeker als ondernemer. Als je daar allemaal bang voor bent/blijft, doe je niet zoveel meer.
Extremer dan wij hier gewend zijn, maar da's een kwestie van wennen. Ik werkte bij een bedrijf met een vestiging in de US, en we werden spontaan gedagvaard, samen met HP, Compaq (destijds nog) en Microsoft door een partij die vond dat wij softwarelicenties hadden geschonden oid. Het kostte ons 5k dollar om ons bedrijf weer van de rol af te krijgen omdat we er totaal niets mee te maken hadden.quote:Op donderdag 27 januari 2011 08:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar de VS is toch vrij extreem daarin? Ik heb gewerkt bij een bedrijf die als policy had om geen zaken met de VS te doen om deze reden.
Dat dus. Volgens mij is het niet zo eenvoudig als 'een bedrijfje starten in de VS'.quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:03 schreef DonJames het volgende:
Maar serieus: mag je ueberhaupt wel werken daar (i.v.m. visum)?
Maar dan ben je een groot bedrijf. Hier gaat het (neem ik aan) om een kleine zelfstandige zonder personeel. Als je dan aan de lopende band wordt gedagvaard en elke keer een paar duizend dollar mag inleveren om het weer goed te krijgen, hou je weinig over om van te leven.quote:Op donderdag 27 januari 2011 08:48 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Extremer dan wij hier gewend zijn, maar da's een kwestie van wennen. Ik werkte bij een bedrijf met een vestiging in de US, en we werden spontaan gedagvaard, samen met HP, Compaq (destijds nog) en Microsoft door een partij die vond dat wij softwarelicenties hadden geschonden oid. Het kostte ons 5k dollar om ons bedrijf weer van de rol af te krijgen omdat we er totaal niets mee te maken hadden.
Maar dat soort kosten worden ook voorzien in de boekhouding, althans bij ons destijds.
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst de boekhouding en P&O van een Amerikaans bedrijf hebt gedaan, maar het valt vies tegen, die regeltjes (per plaats, per county, per staat).quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:12 schreef galtfactory het volgende:
1 ding is i.i.g. beter geregeld dan in Nederland, en dat is dat je minder administratieve regels hebt daar
in de Verenigde Staten.
Studie Mensenkennis en Levenservaringquote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:43 schreef cas93 het volgende:
Heeft iemand verder nog een idee van een studie die gericht is op het opstarten en managen van een bedrijf?
Zijn dat bedrijven die opgericht zijn vanuit een NL-holding?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:48 schreef Am-E het volgende:
Hallo Cas,
Ik heb ook een aantal bedrijven in de USA. Niet in de im/export.
Voor het opstarten van een bedrijf in de USA heb je geen Greencard nodig. Een geldig visum (lees paspoort) is voldoende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |