abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91926045
Hallo FOK!kers!

Ik wil graag een eigen bedrijf beginnen in de United States, waar ik momenteel ook verblijf.
Ik heb echter geen idee hoe zelfs ook maar de basis van het starten van een bedrijf in elkaar zit, laat staan dat ik iets van de Amerikaanse standaards weet.

Ik zou graag van mensen die hier verstand van en ervaring mee hebben willen weten hoe je dus een eigen bedrijfje (in de USA) start. Wat moet ik registreren, waar vind ik sites waar meer informatie hierover is en mijn belangrijkste vraag: waar kan ik uitgebreide informatie vinden over import vanuit Nederland naar de USA?

Alle informatie is welkom omdat ik hier dus totaal geen ervaring mee heb!

Ik ben 17 jaar; informatie over een studie die hiermee te maken heeft (in Nederland), is dan ook van harte welkom!

Alvast hartelijk bedankt,
Cas
  donderdag 27 januari 2011 @ 01:09:38 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_91926548
Ik wil niet lomp overkomen, maar is het niet verstandig een forum uit de VS op te zoeken en het daar te vragen over het opstarten enzo?

Verder lijkt het me niet echt rendabel om dingen naar de VS te exporteren, met de dollar koers enzo, maar je zult wel onderzoek gedaan hebben neem ik aan.
  donderdag 27 januari 2011 @ 01:41:02 #3
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91927168
Er is niet zo iets als een bedrijf opzetten in de VS. Het ligt er voornamelijk aan in welke Staat je dat wil gaan doen en in welke sector. Bovendien kun je operaties beginnen met juridische vormen zoals trust die we in Nederland niet kennen (in de zin van hier starten).
The more debt, the better
pi_91929450
Lezen, heel veel lezen: http://www.business.gov/
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 27 januari 2011 @ 08:36:32 #5
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_91929510
Ben je niet bang voor de aanklaagcultuur? :@
pi_91929584
quote:
11s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:36 schreef Tijn het volgende:
Ben je niet bang voor de aanklaagcultuur? :@
Er zijn zoveel zaken in het leven waar je bang voor zou kunnen zijn, zeker als ondernemer. Als je daar allemaal bang voor bent/blijft, doe je niet zoveel meer. ;)
  donderdag 27 januari 2011 @ 08:43:23 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_91929623
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 08:41 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Er zijn zoveel zaken in het leven waar je bang voor zou kunnen zijn, zeker als ondernemer. Als je daar allemaal bang voor bent/blijft, doe je niet zoveel meer. ;)
Natuurlijk, maar de VS is toch vrij extreem daarin? Ik heb gewerkt bij een bedrijf die als policy had om geen zaken met de VS te doen om deze reden.
pi_91929689
quote:
2s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:43 schreef Tijn het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar de VS is toch vrij extreem daarin? Ik heb gewerkt bij een bedrijf die als policy had om geen zaken met de VS te doen om deze reden.
Extremer dan wij hier gewend zijn, maar da's een kwestie van wennen. Ik werkte bij een bedrijf met een vestiging in de US, en we werden spontaan gedagvaard, samen met HP, Compaq (destijds nog) en Microsoft door een partij die vond dat wij softwarelicenties hadden geschonden oid. Het kostte ons 5k dollar om ons bedrijf weer van de rol af te krijgen omdat we er totaal niets mee te maken hadden.
Maar dat soort kosten worden ook voorzien in de boekhouding, althans bij ons destijds.
pi_91929913
Als je een hele grote som geld meeneemt en werk biedt aan een heleboel Amerikanen is dit zeker mogelijk! Maar lijkt nu me lastig als je 17 bent :)
pi_91929932
You know what you should do?

:')

Maar serieus: mag je ueberhaupt wel werken daar (i.v.m. visum)?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 27 januari 2011 @ 09:05:20 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_91929969
Ga in de huizenverkoop. :D
Dat schijnt weer aan te gaan trekken. :P

Vergeet niet om netjes belasting af te dragen, anders kan je wel eens moeilijkheden gaan krijgen als je terug naar NL wilt. ;)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:08:46 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_91930026
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:03 schreef DonJames het volgende:
Maar serieus: mag je ueberhaupt wel werken daar (i.v.m. visum)?
Dat dus. Volgens mij is het niet zo eenvoudig als 'een bedrijfje starten in de VS'.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:37:44 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_91930537
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:48 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Extremer dan wij hier gewend zijn, maar da's een kwestie van wennen. Ik werkte bij een bedrijf met een vestiging in de US, en we werden spontaan gedagvaard, samen met HP, Compaq (destijds nog) en Microsoft door een partij die vond dat wij softwarelicenties hadden geschonden oid. Het kostte ons 5k dollar om ons bedrijf weer van de rol af te krijgen omdat we er totaal niets mee te maken hadden.
Maar dat soort kosten worden ook voorzien in de boekhouding, althans bij ons destijds.
Maar dan ben je een groot bedrijf. Hier gaat het (neem ik aan) om een kleine zelfstandige zonder personeel. Als je dan aan de lopende band wordt gedagvaard en elke keer een paar duizend dollar mag inleveren om het weer goed te krijgen, hou je weinig over om van te leven.

Nou ja goed, het is misschien ook allemaal off-topic hoor en ik wil zeker niet iemand er vanaf houden om voor zichzelf te beginnen, want dat is natuurlijk ook heel tof. Maar ik vroeg me dit gewoon af.
pi_91930546
Kan toch zijn dat TS al een visum heeft? We weten niet op basis waarvan hij nu in Amerika zit.
pi_91940322
1 ding is i.i.g. beter geregeld dan in Nederland, en dat is dat je minder administratieve regels hebt daar
in de Verenigde Staten.
pi_91940725
quote:
2s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:12 schreef galtfactory het volgende:
1 ding is i.i.g. beter geregeld dan in Nederland, en dat is dat je minder administratieve regels hebt daar
in de Verenigde Staten.
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst de boekhouding en P&O van een Amerikaans bedrijf hebt gedaan, maar het valt vies tegen, die regeltjes (per plaats, per county, per staat).
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:02:55 #17
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_91942368
TS moet eerst 18 (of 21 in sommige staten) worden.
[_] <- Sign here
pi_91976050
Bedankt allemaal voor de reacties! Aan de site heb ik zeker iets, erg bedankt daarvoor.
Ik had iets duidelijker moeten zijn over mijn ideeen: ik wil juist wel een grootschalig bedrijf beginnen -althans, met werknemers- , maar moet eerst zelf hier nog wat marktonderzoek verrichten voordat ik daadwerkelijk aan de slag ga en mijn idee ga uitwerken. Ik zocht dus meer naar informatie om wat vooronderzoek te doen, niet dat ik gelijk een, twee, drie een bedrijf wil gaan starten op 17 jarige leeftijd met een J8-visum (geloof ik) in Amerika.

Heeft iemand verder nog een idee van een studie die gericht is op het opstarten en managen van een bedrijf? Ik kan het natuurlijk allemaal op internet uit gaan zoeken, maar als er hier toevallig (ex-)studenten van dergelijke studies op het forum ronddwarrelen, hoor ik het daar liever van; ook welke studies waar het beste zijn.

Bedankt allemaal!
pi_91976142
Bedrijfskunde?
pi_91977266
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 02:43 schreef cas93 het volgende:
Heeft iemand verder nog een idee van een studie die gericht is op het opstarten en managen van een bedrijf?
Studie Mensenkennis en Levenservaring ;)
  vrijdag 28 januari 2011 @ 08:40:03 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91977776
Is het niet beter om, als je 17 bent, eerst klein te beginnen? Bijv. limonade of koekjes verkopen langs de weg?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_91978092
Een van de grotere uitdagingen zal het bemachtigen van een green card zijn, vermoed ik.
www.uscis.gov/greencard
pi_92019201
Hallo Cas,

Ik heb ook een aantal bedrijven in de USA. Niet in de im/export.

Voor het opstarten van een bedrijf in de USA heb je geen Greencard nodig. Een geldig visum (lees paspoort) is voldoende.
Voor de claimcultuur hoef je ook niet bang te zijn. In zoverre, hier kun je je prima tegen indekken.

Wat ik je kan aanraden in Amerika, is om gesprekken aan te gaan met zowel accountants als advocaten. Deze zijn over het algemeen heel erg bereid om je (gratis) een hele hoop informatie te geven en een hele hoop te leren, als ze maar het idee hebben dat er voor hun in de toekomst een klant in zit.
In Amerika is het, meer dan in Nederland, netwerken netwerken netwerken, vriendjes maken en houden. Het lijkt soms wel Aziatisch, zo traag kan het gaan. De aanhouder wint.
Je leeftijd speelt je in je voordeel. Je zult veel respect krijgen van een hoop mensen, die bereid zijn je net iets verder op weg te helpen. Geef ze alleen wel het idee dat je serieus bent en niet dat je een huiswerkopdracht aan het maken bent.

Wat voor school? In Nederland moet er ergens een school voor entrepreneurship zijn. Geen idee wat het inhoud maar je zou eens kunnen kijken.

Anyway: Goed bezig!
When life gives you lemons....make lemonade!
pi_92029959
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 23:48 schreef Am-E het volgende:
Hallo Cas,

Ik heb ook een aantal bedrijven in de USA. Niet in de im/export.
Voor het opstarten van een bedrijf in de USA heb je geen Greencard nodig. Een geldig visum (lees paspoort) is voldoende.
Zijn dat bedrijven die opgericht zijn vanuit een NL-holding?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 08:17:16 #25
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_92030066
Delaware _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')