abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:36:24 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91837392
quote:
'Allochtonenstop Den Haag'

Door Inge Lengton
DEN HAAG - Omdat Den Haag in recordtempo aan het verloederen is, pleit de VVD-fractie voor een tijdelijke stop op allochtonen in de stad. Dat moet Den Haag van de afgrond redden.


Foto: Jos Schuurman
Het tij kan volgens de liberalen alleen worden gekeerd als er snel en keihard wordt ingegrepen. In haar integratienota die de VVD vandaag openbaar maakt stellen de liberalen dat Den Haag gebukt gaat onder grote groepen allochtonen. „Ze leggen druk op de sociale voorzieningen”, meent raadslid Arjen Lakerveld. „Het is geldverslindend. Zorg nou dat die toestroom van kansarmen even voor een paar jaar een halt wordt toegeroepen. Anders blijft het dweilen met de kraan open.”
Verloedering
Door de continue aanwas van allochtonen holt volgens Lakerveld het leefklimaat in de residentie achteruit. „We doen het niet goed in de statistieken. We pieken momenteel op het gebied van criminaliteit en verloedering.”
De tijdelijke allochtonenstop is volgens Lakerveld juridisch haalbaar. „We hebben de Rotterdamwet. Dit betekent dat een gemeenteraad de minister kan verzoeken om gebieden aan te wijzen waar inkomenseisen worden gesteld aan woningzoekenden. Wij willen graag heel Den Haag voordragen en als dat niet kan, de wijken die er het slechtst aan toe zijn.”
Lakerveld doelt dan op de Stationsbuurt, de Schilderswijk, Transvaal, Moerwijk, Laak en Spoorwijk en Bouwlust/Vrederust. De werkloosheid is er volgens zijn berekeningen veel hoger dan in de rest van de stad, net als het aantal allochtonen.
„Jarenlang hebben we er niet aan gewild, maar het gaat niet goed met Den Haag. Ik maak me daar echt grote zorgen om. De krachtwijkenaanpak gaat naar mijn smaak niet ver genoeg. We moeten ons afvragen wat we nu nog kunnen doen. Het enige wat rest is een fundamenteel andere aanpak.”
In haar integratienota eist de VVD dat de Haagse integratiewethouder Marnix Norder de Rotterdamwet onder de loep legt. Hij moet nagaan of de invoering ervan mogelijk is in Den Haag. „Het moet allemaal wel heel zorgvuldig gebeuren”, zegt Lakerveld. „Maar voor Marnix is dit de uitgelezen kans om de krachtwijken weer op de rails te krijgen.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)htonen___.html?p=2,2

Als Janmaat 20 jaar geleden ook maar gesuggereerd had dat er een correlatie zou kunnen zijn tussen allochtonen en verloedering was hij voor de rechter gesleept. Tegenwoordig mag de VVD dit gewoon roepen! Opmerkelijk.

Verder een slecht plan, want al die allochtonen moeten toch ergens naar toe. In Den Haag wonen toch nog maar weinig Nederlanders, dus relatief blijft die overlast gering. Beter zo dan ze verspreiden over allemaal kleinere gemeenten, zoals de VVD wil.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:39:52 #2
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_91837466
Er zijn daar meer Polen dan Marokkanen :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_91837621
Waarom niet een algehele allochtonenstop zodat ze sowieso niet binnen kunnen komen in het land, dan heb je het probleem van de individuele steden ook niet zo erg. Naja, degene die er zitten die blijven natuurlijk kinderen krijgen en wat dan ook, maar liever dat dan nog meer immigranten.

Overigens prijs ik dit gedachtengoed wel, Nederland krijgt eindelijk weer wat meer ballen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91837675
We moeten ze juist allemaal in Den Haag huisvesten, hek eromheen en dan heeft de rest er een stuk minder last van :o
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_91837709
Wat een gejammer, Den Haag is één van de rijkste steden van Nederland. :')

En ja, ik woon er zelf ook.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:51:02 #6
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_91837722
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
We moeten ze juist allemaal in Den Haag huisvesten, hek eromheen en dan heeft de rest er een stuk minder last van :o
Maar hoe kom ik dan in Het Paard van Troje :'(
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:52:48 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91837765
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:47 schreef Voorschrift het volgende:
Waarom niet een algehele allochtonenstop zodat ze sowieso niet binnen kunnen komen in het land, dan heb je het probleem van de individuele steden ook niet zo erg. Naja, degene die er zitten die blijven natuurlijk kinderen krijgen en wat dan ook, maar liever dat dan nog meer immigranten.

Overigens prijs ik dit gedachtengoed wel, Nederland krijgt eindelijk weer wat meer ballen.
Het probleem is de exponentiele groei als ze eenmaal binnen zijn. Nederland is ooit begonnen met enkele duizenden 'gastarbeiders' (die naar een paar jaar al aan de uitkering zaten). Dat is de kern geweest en door familie-hereniging, aanzuigende werking, asielverhalen, gelukszoekers etc is dat met vele procenten per jaar gegroeid. Van duizenden naar honderdduizenden naar de miljoenen nu. Één procent erbij door familiehereniging nu zijn er al weer tienduizenden. Net zoveel als we er van 1950 tot 1960 in totaal geïmporteerd hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_91837832
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het probleem is de exponentiele groei als ze eenmaal binnen zijn. Nederland is ooit begonnen met enkele duizenden 'gastarbeiders' (die naar een paar jaar al aan de uitkering zaten). Dat is de kern geweest en door familie-hereniging, aanzuigende werking, asielverhalen, gelukszoekers etc is dat met vele procenten per jaar gegroeid. Van duizenden naar honderdduizenden naar de miljoenen nu. Één procent erbij door familiehereniging nu zijn er al weer tienduizenden. Net zoveel als we er van 1950 tot 1960 in totaal geïmporteerd hebben.
Precies, dus waarom niet gewoon een volle stop op ongeschoolde niet Westerse allochtonen. Ze voegen niks toe aan de samenleving en creëren alleen maar een probleem. Je mag het niet zeggen maar het komt er gewoon op neer dat we als een Charlie's Chocoladefabriek gouden tickets zitten uit te delen.

Dat een volledige immigratiestop niets op lost wil niet zeggen dat het niet helpt, alle kleine beetjes maken een grote natuurlijk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:57:50 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91837906
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:55 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Precies, dus waarom niet gewoon een volle stop op ongeschoolde niet Westerse allochtonen. Ze voegen niks toe aan de samenleving en creëren alleen maar een probleem. Je mag het niet zeggen maar het komt er gewoon op neer dat we als een Charlie's Chocoladefabriek gouden tickets zitten uit te delen.

Dat een volledige immigratiestop niets op lost wil niet zeggen dat het niet helpt, alle kleine beetjes maken een grote natuurlijk.
Zoals al gezegd: als je dat niet doet blijft het dweilen met de kraan open. Wat voor zin heeft het om een paar duizend allochtonen een integratietest af te nemen per jaar als er honderdduizend nieuwe binnenkomen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:58:04 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_91837912
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:36 schreef LXIV het volgende:Opmerkelijk.
Voortschrijdend inzicht?
De taboes van 20 - 30 jaar geleden zijn nu gemeen gedachtegoed. Ook opinies evolueren. Vind je dat echt zo gek?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:58:15 #11
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_91837918
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:47 schreef ABombali het volgende:
Ja goed idee, een allochtonenstop. Er zijn nu teveel allochtonen in den haag, misschien kunnen we een deel verplaatsen?

Als het aan de PVV ligt kunnen Meiskes met een hoofdoek niet met de OV reizen dus dat gaat niet door.

[ Bericht 16% gewijzigd door Frutsel op 25-01-2011 11:34:57 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:59:58 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91837960
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:58 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Voortschrijdend inzicht?
De taboes van 20 - 30 jaar geleden zijn nu gemeen gedachtegoed. Ook meningen en opinies evolueren. Vind je dat echt zo gek?
Het opmerkelijke is dat uitspraken zoals de VVD ze nu doet 20 jaar geleden als strafbaar geïnterpreteerd werden onder dezelfde Nederlandse wet!
En feitelijk is er natuurlijk niets veranderd. De visie de de CP toen had kon dan hooguit vooruitstrevend genoemd worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_91838008
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zoals al gezegd: als je dat niet doet blijft het dweilen met de kraan open. Wat voor zin heeft het om een paar duizend allochtonen een integratietest af te nemen per jaar als er honderdduizend nieuwe binnenkomen?
Precies, dat heeft geen zin en laat ze daar maar eens eerst naar kijken. Hoewel, dan zitten we met de Europese Commissie en het Europese Hooggerechtshof.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:02:48 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91838048
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Precies, dat heeft geen zin en laat ze daar maar eens eerst naar kijken. Hoewel, dan zitten we met de Europese Commissie en het Europese Hooggerechtshof.
Als die massa-immigratie zo belangrijk vinden dat moeten ze dat ook maar verdelen over de hele EU. Nu worden alleen Frankrijk, België, Engeland, Nederland en Spanje onder de voet gelopen. Importeer er eens een 30 miljoen naar Oost-Europa dan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_91838058
VVD wil zijn fouten herstellen, terwijl veel andere partijen de fout wil oplossen door te dwijlen met de kraan open.
pi_91838068
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als die massa-immigratie zo belangrijk vinden dat moeten ze dat ook maar verdelen over de hele EU. Nu worden alleen Frankrijk, België, Engeland, Nederland en Spanje onder de voet gelopen. Importeer er eens een 30 miljoen naar Oost-Europa dan.
In Oost-Europa zijn ze een stuk minder tolerant, vandaar dat ze daar ook minder snel naartoe gaan.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:06:03 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91838141
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:03 schreef DoctorPressure het volgende:

[..]

In Oost-Europa zijn ze een stuk minder tolerant, vandaar dat ze daar ook minder snel naartoe gaan.
Dat moet de EU dat maar afdwingen. Net alsof wij er blij mee zijn! In sommige West-Europese steden kun je de landstaal niet eens meer spreken (Brussel). Werkelijk niemand verstaat je daar nog in het Nederlands. In het weekeinde zie je echt geen enkele oorspronkelijke Belg meer rondlopen. Gewoon geen een meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:07:09 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_91838173
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:59 schreef LXIV het volgende:
Het opmerkelijke is dat uitspraken zoals de VVD ze nu doet 20 jaar geleden als strafbaar geïnterpreteerd werden onder dezelfde Nederlandse wet!
En feitelijk is er natuurlijk niets veranderd. De visie de de CP toen had kon dan hooguit vooruitstrevend genoemd worden.
Feitelijk zegt de VVD niet letterlijk 'Vol = Vol' en 'Eigen volk eerst!' dat was toch wel wat meer kort door de bocht retoriek. Dat deze uitspraken eigenlijk hetzelfde geïnterpreteerd zouden kunnen worden is wat anders, maar dat is politiek. De toon van het debat kan hele andere reacties oproepen met ongeveer dezelfde strekking.

De visie van de CP was en is nog steeds weinig oplossingsgericht.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_91838253
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat moet de EU dat maar afdwingen. Net alsof wij er blij mee zijn! In sommige West-Europese steden kun je de landstaal niet eens meer spreken (Brussel). Werkelijk niemand verstaat je daar nog in het Nederlands. In het weekeinde zie je echt geen enkele oorspronkelijke Belg meer rondlopen. Gewoon geen een meer.
Binnenkort, ook bij jou in de buurt |:(
pi_91838519
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als die massa-immigratie zo belangrijk vinden dat moeten ze dat ook maar verdelen over de hele EU. Nu worden alleen Frankrijk, België, Engeland, Nederland en Spanje onder de voet gelopen. Importeer er eens een 30 miljoen naar Oost-Europa dan.
Gewoon je gaan gedragen als Italië en Frankrijk, en het Europese Hooggerechtshof de vinger geven, dat stel omhooggevallen bureaucraten in Brussel en Strasbourg, wie daar nog op zit te wachten zeg. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_91838537
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:14 schreef valek het volgende:

[..]

Ja dat kan dus niet. Want men maakt eerst aanspraak op het Nederlandse wetssysteem, en als dat niet werkt, vervolgens op het Europese wetssysteem. En als dat niet werkt, nog even de kracht van de media gebruiken. En zo blijven de meeste toch hier.
We hebben een zwakke plek gecreëerd, en men maakt hier uitbundig misbruik van, en als het niet word aangepast, dan vraag ik me af wat het resultaat zal zijn, voor mijn kinderen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 25-01-2011 18:41:08 ]
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:22:00 #22
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91838621
De verpaupering van Nederland is in gang gezet.
Nog even en we zijn het politieke lachertje van Europa.
We staan dan in het zelfde rijtje met IJsland en Denemarken.
pi_91838805
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:22 schreef Muridae het volgende:
De verpaupering van Nederland is in gang gezet.
Nog even en we zijn het politieke lachertje van Europa.
We staan dan in het zelfde rijtje met IJsland en Denemarken.
Is mogelijk, maar we kunnen ook nadenken aan een oplossing. Wat zou een oplossing kunnen zijn?
pi_91839177
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat moet de EU dat maar afdwingen. Net alsof wij er blij mee zijn! In sommige West-Europese steden kun je de landstaal niet eens meer spreken (Brussel). Werkelijk niemand verstaat je daar nog in het Nederlands.
Dat komt trouwens ook door de verfransing van Brussel. Negentig procent van de bewoners is niet-Nederlandstalig.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:40:10 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91839226
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:38 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat komt trouwens ook door de verfransing van Brussel. Negentig procent van de bewoners is niet-Nederlandstalig.
Van oorsprong is Brussel gewoon een Nederlandstalige stad. Dat zie je op de opschriften van oudere gebouwen. Maar je ziet ook bijna geen Walen meer hoor!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')