abonnement Unibet Coolblue
pi_91775669
Hallo mensen,

Ik weet niet of ik bij de goede forum-afdeling zit, maar hier alsnog een vriendelijke verzoek om tips.

Ik vroeg mij af of het mogelijk is als ik met mijn gezin wil emigreren naar Spanje, maar met schulden in Nederland. Hier is te denken aan schulden bij incassobureaus, dat ontstaan is uit een huurachterstand, telefonie en de zorgverzekeraar. Totaal rond de € 20.000,- (Het is veel en daar schaam ik mij enorm voor). Ik heb geen schuld bij de Belastingdienst.

Ik lees vaak dat vele Nederlanders het land uit gaan, om een nieuw bestaan op te starten. Ze laten hun schulden voor wat het is en betalen dus helemaal niets.

1. Wat zijn hier de valkuilen in?

2. Bijvoorbeeld als je een bankrekening opent in Spanje. Kan je dan geweigerd worden? Zonder een bankrekening, kan je niet werken in Spanje, dus vandaar.

3. Mocht dit bijvoorbeeld niet handig zijn (wat mij logisch lijkt hoor, begrijp me niet verkeerd), dan zal ik mijn schulden wel afbetalen in Spanje (maar op mijn eigen tempo). Ik wil geheel opnieuw een leven opbouwen en leren van mijn financiele fouten. Mijn gezin heeft dit niet verdiend, dus vandaar dat ik eens aan jullie vraag.

4. Kunnen mijn schulden in Nederland ervoor zorgen dat ik een afwijzing krijg op een aanvraag op een NIE nummer? Hoop op serieuze antwoorden en tips.

Mvg.
  zondag 23 januari 2011 @ 22:34:13 #2
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_91775908
Het kan, maar je moet niet vergeten dat Spanje een EU-land is en je schuldeiser ook in Spanje bij je kan aankloppen zonder daarbij waarschijnlijk een nieuwe rechtzaak aan te spannen omdat het vonnis hier in Nederland ook gelding heeft in Spanje. Dus het kan, maar enkel als je je schuldenaren om de tuin weet te leiden en je nieuwe woonplaats niet bekend zal worden.

Je schulden blijven gewoon staan, totdat ze verjaard zijn.
Ook hoi !
pi_91775990
@ Inlognaam. En als ik mijn schulden wel gewoon wil betalen, maar dan vanuit Spanje?
pi_91776022
ga je emigreren alleen voor die schuld?!
pi_91776037
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:35 schreef Roary het volgende:
@ Inlognaam. En als ik mijn schulden wel gewoon wil betalen, maar dan vanuit Spanje?
Tja, hoe ga je zorgen dat je schuldeisers jou vertrouwen?
  zondag 23 januari 2011 @ 22:36:13 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91776061
Ik denk dat binnen de EU dit sowieso kansloos is. Dan ben je meteen gevonden.

En hoe wil je in Spanje dan de kost verdienen, als je daar hier ook moeite mee hebt? In Nederland kun je nog vrij makkelijk werk krijgen, in Spanje juist niet.

Beter ga je de schuldsanering in, drie jaar doorbijten en je hebt weer een frisse start. Een betere kans dan in Spanje, zeker met een gezin.

Zonder gezin zou je het verderop kunnen proberen, Thailand of zo. Maar in jouw situatie lijkt me dat ook niks.

En verder, 20.000 euro. Is dat nu zo gek veel? Als je bijv. 14 uur per week extra gaat werken (140 euro p/w, 560 euro p/m), dan kun je al 6000 euro per jaar aflossen. Het is geen onoverzichtelijke hoeveelheid geld, lijkt me.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_91776085
@ Retep V. Door mijn adresgegevens door te geven.
  zondag 23 januari 2011 @ 22:36:59 #8
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_91776109
Jij bent degene met schulden. Dus je bent niet echt instaat om op jouw termen de schulden te voldoen. Ook in Spanje zal je je gewoon moeten houden aan de termen van de schuldeiser :)

Mijn mening?
Grow some balls en blijf gewoon hier in Nederland om de boel af te betalen. Dat je gezin dit niet heeft verdient is jammer. Maar weglopen voor je schulden vind ik best zwak :)
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  zondag 23 januari 2011 @ 22:37:16 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91776125
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:35 schreef Roary het volgende:
@ Inlognaam. En als ik mijn schulden wel gewoon wil betalen, maar dan vanuit Spanje?
Het hebben van schulden verbiedt je niet om te verhuizen naar een ander EU-land. En of je schuldeisers hier nu wel of niet blij mee zijn maakt niks uit. Je bent geen crimineel!

Maar hoe denk je in Spanje dan wel voldoende te verdienen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_91776143
Waarom zou je naar een vreemd land willen gaan als je hier nog niet eens rond kan komen :')
pi_91776262
@ LXIV. Nieuwe start. Ik werk in de horeca. Huurhuizen zijn daar goedkoper, en ik wil mijn schulden in een lagere tempo afbetalen.
pi_91776347
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:39 schreef Roary het volgende:
@ LXIV. Nieuwe start. Ik werk in de horeca. Huurhuizen zijn daar goedkoper, en ik wil mijn schulden in een lagere tempo afbetalen.
Als jij blijft betalen, misschien zelfs met eenmalige voorschot van je schuld dan is er best wel wat te onderhandelen. Maar dan zou de schuldeiser vanuit Nederland wel graag zekerheid hebben dat jij werk krijgt.
  zondag 23 januari 2011 @ 22:40:41 #13
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_91776354
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:39 schreef Roary het volgende:
@ LXIV. Nieuwe start. Ik werk in de horeca. Huurhuizen zijn daar goedkoper, en ik wil mijn schulden in een lagere tempo afbetalen.
Waarom? Zodat je het geld wat je dan over houdt aan andere leuke (en niet noodzakelijke) dingen kan besteden?
Beter dat je even doorbijt en zoveel mogelijk geld naar je schulden doet, dan ben je er sneller vanaf en kan je daarna weer wat ruimer leven
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  zondag 23 januari 2011 @ 22:41:32 #14
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91776409
Jeez. :{.

Je kunt binnen Europa niet weglopen voor je schulden.
Begrijp wel dat je het wilt aflossen vanuit Spanje. Je bent waarschijnlijk echt wel van goede wil.

Wat ga je doen in Spanje?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 23 januari 2011 @ 22:42:41 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91776483
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:39 schreef Roary het volgende:
@ LXIV. Nieuwe start. Ik werk in de horeca. Huurhuizen zijn daar goedkoper, en ik wil mijn schulden in een lagere tempo afbetalen.
In Spanje bedraagt de jeugdwerkeloosheid meer dan 20%. Die zullen ook allemaal wel in de horeca willen werken. Dat betekent veel concurrentie en lage lonen. En jij moet er ook nog een gezin van onderhouden!

Je kunt beter naar een land gaan waar de salarissen als het levensonderhoud fors veel duurder zijn dan in Nederland. Voor iemand met schulden is dat gunstig. Je schuld is dan relatief kleiner, met andere woorden: je hoeft een relatief kleiner deel af te lossen van je maandinkomen.

Het meest geschikte land is dan Noorwegen. Daar zitten ze ook nog te wachten op Nederlanders, en er is werk. En het gemiddelde inkomen is er erg hoog. Dat betekent dat jij die 20K schuld relatief gemakkelijker afbetaald hebt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_91776550
@LXIV. Maar kan je geweigerd worden om te emigreren, door mijn schuld.
  zondag 23 januari 2011 @ 22:44:04 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_91776557
Interessant, ik volg dit topic eventjes
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 23 januari 2011 @ 22:45:43 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91776665
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:43 schreef Roary het volgende:
@LXIV. Maar kan je geweigerd worden om te emigreren, door mijn schuld.
Binnen de EU lijkt mij dat sterk.
quote:
Rømskog Spa & Resort hotel in Noorwegen zal naar verwachting in de loop van maart 2011 haar deuren openen op de oude locatie van Zen Resort & Spa in Rømskog. Goed eten gekoppeld aan spannende events staan centraal bij Rømskog Spa & Resort.
Het hotel richt zich naast weekendgasten, ook op het bedrijfsleven en de publieke sector als uniek cursus- en conferentie-oord gekoppeld aan avontuur. Een greep uit de mogelijke activiteiten: kick-off meetings, productpresentaties, kookcursussen, wijnproeverij, themaweekenden, teambuilding, helikoptervlucht en meer.
Rømskog Spa & Resort hotel heeft in totaal 93 bedden verdeeld over 40 tweepersoonskamers en 4 fantastische suites.

Rømskog Spa & Resort hotel in Rømskog Noorwegen is op zoek naar een:

Gastheer/gastvrouw

Geboden wordt:
samen met uw collega's bent u het visitekaartje van Rømskog Hotel & Spa
afwisselende werkzaamheden binnen de verschillende afdelingen van het hotel en spa
Gevraagd wordt:
gemotiveerde teamworker
servicegericht en gewend om 'door te pakken'
werkervaring in hotelbranche bij voorkeur ook met werk in een spa-centrum
flexibiliteit ten aanzien van werktijden en bereid weekenden te werken
minimaal basisbeheersing van de Noorse taal
INFORMATIE EN SOLLICITATIE
Bij belangstelling of behoefte aan meer informatie kunt u contact opnemen met projectleider Alexander Oudijk, e-mail: ao@placement.no, telefoon: +47 932 52 190. Een Engels- of Noorstalige CV en kort persoonlijke presentatie kan vooraf gezonden worden; bij voorkeur via e-mail.

Deze vacature valt onder het emigratieproject in Grenseland in Noorwegen.
http://noorwegen.placement.nl/default.aspx?menu=188&id=2462
Hier, horeca-achtig, Noorwegen, je kunt zo beginnen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 23 januari 2011 @ 22:45:49 #19
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_91776672
Uit nieuwsgierigheid.. Een emigratie is ook niet geheel gratis, hoe ga je die betalen?
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_91776713
Thanks iedereen. Ik weet voor nu voldoende.

Mvg.
  zondag 23 januari 2011 @ 22:47:24 #21
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91776773
Waarom praat je niet gewoon met schuldeisers? Zorgverzekeraar, telefoonmaatschappij en huurbaas?
Heb je dit echt zo in kaart? Dan kun je dit toch oplossen? Of speelt er nog meer?

Je doet er vrij lakoniek over. Wat je ook gaat doen, in weglopen geloof ik niet, wens je veel succes.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 23 januari 2011 @ 22:49:09 #22
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91776879
Oh okay. Dit is een niet vragen topic.

Succes met je zooitje.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_91777152
oh no.... denken dat het ergens anders beter is...
ik heb nog wel een leuk verhaaltje voor je...
een familielid van mij, genaamd ''dinges'' ... die ook in de schulden zat met veel gezeik dacht ook dat het veel fijner zou zijn om uit dit kutland te vertrekken.. want ja nederland is een kutland waar je altijd maar moet dokken voor alles en nogwat. alles is veel te duur en de regeltjes zijn om niet goed van te worden.
''dinges'' liet alles achter in dit kutland en vertrok naar een prachtig land genaamd costa rica, daar waar er geen regeltjes zijn en je zelf je eten uit de bomen kan halen, daar waar een gemiddeld huis bestaat uit wat palmboomstammen met waaibomenhout.
''dinges'' kwam er echter wel achter dat waar hij ook heen ging, alles was hetzelfde en uiteindelijk moest hij toch weer geld gaan verdienen omdat de meeste dingen toch echt gewoon geld kosten.
en hij voelde zich schuldig voor alles wat hij achter liet.
toen kwam ''dinges'' er achter dat het eigenlijk geen zin heeft gehad om te vluchten want alles begon weer van voor af aan.
''dinges'' kwam weer terug naar NL, het land waar hij ondanks alles toch wel van houdt.
''dinges'' had nogsteeds niks afbetaald en kreeg geen huurhuis omdat hij gewoon achter aan de rij moest aansluiten.
''dinges'' is nu nog verder van huis.
''dinges''woont nu in een leegstaand huis zonder warm water en stroom, zonder werk, zonder geld, maar nog altijd die schulden die hem overal volgen omdat hij er niks aan doet!

wees niet zwak,ontloop het niet en betaal verdomme je schulden :{ de wereld vergaat niet hoor!
  zondag 23 januari 2011 @ 23:02:18 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91777690
De topiclist van TS spreekt boekdelen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 24 januari 2011 @ 00:46:55 #25
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_91782068
Een emigratie kost aardig wat.
Of wil je je vrouw en kinderen in een auto zetten en dan wegrijden en op de bonnefooi vertrekken??
Bij de weg, misschien zijn de huizen wel goedkoper, dan zullen de lonen ook vast lager zijn.
M.i. een plan wat bij voorbaat gedoemd is te mislukken.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')