Ik heb met 2 Hongaarse gewoond (de tweede is toevallig ook afgelopen weekend vertrokken), de eerste was mijn vriendin.
Ik ben cultureel erg makkelijk in me aanpassen, ik heb nog nooit met Nederlandse studenten samengewoond, en heb dus ook weinig problemen gehad met de Hongaren.
Ze trekken veelal op met de Tsjechen hier (er zijn maar weinig Hongaren), en de Tsjechen houden wel van een biertje, dus misschien dat dit ook voor de Hongaren geldt, ik ken alleen maar meiden hier, dus moeilijk beoordelen.
Verder krijg je regelmatig dingen te horen over hun "rijke en oude" cultuur. En ze zien overal dingen terug die terug te leiden zijn naar Hongarije. Daar wordt ik soms wel moe van, omdat ik erg in het nu leef, en het me niet zo heel erg interesseer waar dingen vandaan komen.
Verder allebei hele toffe mensen (ja, ook m'n ex

) en niet zo heel veel cultuur verschillen. Mijn ex was erg van de etiquette, maar volgens mij lag dat meer aan haar en haar (adelijke) afkomst, dan aan het feit dat ze Hongaars was.
Ik heb nog steeds contact met die tweede Hongaarse, dus als je vragen hebt
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"