abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91672979
Mijn werkgever heeft mij vandaag gevraagd om een nieuwe afdeling op te zetten in Hongarije, nu heb ik dit aanbod aangenomen en moet ik met ongeveer 6 weken richting Hongarije (Boedapest) verhuizen.
Waarmee moet ik rekening houden? Vooralsnog is het voor een jaar, maar vanwege allerlei omstandigheden kan het langer (of permanent) worden.

Edit: Huisvesting e.d. wordt allemaal geregeld :)
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
  zondag 23 januari 2011 @ 05:23:16 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_91737801
Voor zover ik weet hebben we geen 'Hongaren' hier. Maar da's alleen handig voor specifieke Hongarije zaken.

Kijk ook hier eens:

Hoeveel voorbereiding voor een emigratie?
hallo wie wil emigreren naar Hongarije in een W.G.
Emigreren en (alle) abonnementen stop zetten (2)

Laat deze nog even open, just in case.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_92799391
Hongarije lijkt me een geweldig land om te wonen, heb me altijd al voorgesteld dat ik me daar voor langere tijd wil vestigen. Probeer ook zeker de taal te leren, waarschijnlijk de mooiste taal van Europa.
  maandag 14 februari 2011 @ 23:41:42 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_92800530
Mijn collega daar denkt daar anders over. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_93340064
Leven en werken met Hongaren. Dat is een boek geschreven door Baria Ballendux-Bogyay
Denk dat jij er veel aan kan hebben. Veel over mentaliteitsverschillen, cultuurverschillen, werksituaties etc etc. (Hoop niet dat ik reclame maak, maar voor iemand die er niets van weet en er gaat wonen en werken is dit boek een aanrader)
RELUW
pi_93340541
Ik heb nog een kleine tip:

Leer in ieder geval voor alle grotere plaatsen van het pre-Trianon-Hongarije de Hongaarse naam en gebruik alleen die als je met Hongaren praat

Dus niet: Bratislava, Kosice, Cluj-Napoca of Timisoara,
Maar wel: Pozsony, Kassa, Kolozsvár en Temesvár.

De Hongaren stellen zich immers nog steeds enorm aan vanwege 'Trianon'. Het noemen van de buitenlandstalige naam voor plaatsen die 'eigenlijk' Hongaars zijn raakt dus bij zowat elke Hongaar een gevoelige snaar en lokt gegarandeerd eindeloze beleringen uit over het grote onrecht dat de Hongaren altijd is aangedaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2011 10:22:43 ]
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:14:48 #7
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93359572
Hongarijen zijn ontzettend nationalistisch en vinden dat de rest tegen hen is. Wij hebben andere landen (misschien iets te veel) land van hen laten afpakken in Trianon, zoals Igen al zegt.

Interesse in de oude Hongaarse cultuur, uitvindingen e.d. wordt op prijs gesteld. Lees je dus een beetje in en zorg dat je ten minste 5 uitvindingen op kunt noemen :P

Verder woon ik samen met een Hongaarse, dus als je wat wilt weten brul je maar :)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_93748040
Tanin, hoe bevalt het leven met een Hongaarse? er zit een redelijke kans in voor mij dat 1 jaar, 5 jaar gaat worden, dus dan is een relatie met een Hongaarse niet geheel ondenkbaar :p

Zijn er veel verschillen tussen jullie op het gebied van cultuur etc?
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
  maandag 7 maart 2011 @ 11:56:17 #9
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93763411
Ik heb met 2 Hongaarse gewoond (de tweede is toevallig ook afgelopen weekend vertrokken), de eerste was mijn vriendin.

Ik ben cultureel erg makkelijk in me aanpassen, ik heb nog nooit met Nederlandse studenten samengewoond, en heb dus ook weinig problemen gehad met de Hongaren.
Ze trekken veelal op met de Tsjechen hier (er zijn maar weinig Hongaren), en de Tsjechen houden wel van een biertje, dus misschien dat dit ook voor de Hongaren geldt, ik ken alleen maar meiden hier, dus moeilijk beoordelen.
Verder krijg je regelmatig dingen te horen over hun "rijke en oude" cultuur. En ze zien overal dingen terug die terug te leiden zijn naar Hongarije. Daar wordt ik soms wel moe van, omdat ik erg in het nu leef, en het me niet zo heel erg interesseer waar dingen vandaan komen.
Verder allebei hele toffe mensen (ja, ook m'n ex }:| ) en niet zo heel veel cultuur verschillen. Mijn ex was erg van de etiquette, maar volgens mij lag dat meer aan haar en haar (adelijke) afkomst, dan aan het feit dat ze Hongaars was.

Ik heb nog steeds contact met die tweede Hongaarse, dus als je vragen hebt :)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_94976363
Ik heb een halfjaar in Boedapest gestudeerd en dus ook gewoond. Geweldige stad en geweldig land! Maar dat is wel anders dan daar werken.
Ik woonde met een Duitser, Amerikaan en Fransman.
Maar mocht je vragen hebben over de stad, dan kan ik ze waarschijnlijk wel beanwoorden.
  zondag 17 juli 2011 @ 12:29:36 #11
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_99574289
Hoe bevalt het inmiddels?

Heb wat gehoord over mogelijkheden bij mijn werkgever in Boedapest. Ben er wel eens een lang weekend geweest...maarja dmv de discotheken et cetera krijg je natuurlijk maar een heel beperkt beeld van het leven daar :+. Ik weet dat je er prima kunt stappen :')
pi_99829255
Het bevalt erg goed :) Ik zit hier ondertussen alweer drie maanden en heb nog geen moment spijt gehad. Het leven is relatief goedkoop en er is altijd wat te doen. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')