abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2011 @ 03:15:19 #1
313446 32Red
Ze heeft het in d`r Gerrit !!!
pi_91500878
Hier de "beroemde" discussie op www.airliners.net .


Sovietjet From Bulgaria, joined Mar 2003, 2096 posts, RR: 16
Posted Tue Nov 29 2005 12:30:34 your local time (5 years 1 month 2 weeks 6 days 10 hours ago) and read 32767 times:

hey guys there is a huge debate over at another forum concerning this question...

Imagine a plane is sat on the beginning of a massive conveyor belt/travelator type arrangement, as wide and as long as a runway, and intends to take off. The conveyer belt is designed to exactly match the speed of the wheels at any given time, moving in the opposite direction of rotation.
There is no wind.
Can the plane take off?

Just wanted to know what you guys thought about it. I say it's not taking off.


Ik heb zelf weinig tot zeer weinig verstand van natuurkunde en wiskunde, maar ik lees topics hier met veel intresse en plezier.
Ik dacht...laat ik zelf eens even iets loslaten hierzo, alhoewel ik de vraag letterlijk heb gekopieerd.

link vraag http://www.airliners.net/(...)ops/read.main/136068

Wie o wie laat zijn MagLite hierop schijnen ?
"No escape from the mass mind rape
Play it again jack and then rewind the tape
And then play it again and again and again
Until ya mind is locked in"
  dinsdag 18 januari 2011 @ 03:51:36 #3
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_91501025
Ik vind het eigenlijk opmerkelijker dat het al dan niet opstijgen nog een discussie is, natuurlijk gaat dat ding gewoon de lucht in, alleen een retard begrijpt dat niet :')
Ook geen sig dus
pi_91501051
Volgens mij kan het vliegtuig gewoon de lucht in.
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2011 @ 04:06:19 #5
21636 Feestkabouter
pi_91501087
vraag is me niet duidelijk.
staat het vliegtuig op wielen, en draait de band daar onderdoor, zodat het vliegtuig dus niet van z'n plaats komt?
dan komt er geen wind langs de vleugels, en is er dus ook geen lift. dus niet omhoog.

staat het vliegtuig op wielen, en staan die wielen op de rem? (dus hetzelfde als wanneer het vliegtuig op de band ligt op z'n buik)?
dan komt er wind langs de vleugels, en is er dus (bij de juiste hoek) lift, en kan het vliegtuig dus omhoog (bij voldoende lift, dus bij voldoende snelheid).

2e is hetzelfde als een vliegtuigje met je hand de lucht in werpen.

edit: ik heb nu het filmpje gezien.
vliegtuig staat op wielen, maar beweegt zich wel gewoon voorwaarts.
dus wind langs de vleugels, dus lift, dus omhoog.
pi_91501115
Nee, maar het kan wel voor het tegenovergestelde doel worden gebruikt - remmen na de landing natuurlijk.

Ik had een paar maandjes geleden herhaaldelijk hieraan gedacht, en de conclusie is dat een landende vliegtuig (die het motor uitzet op het laatste moment nadat contact met de grond is gemaakt door de wielen), juist dit soort achterwaarts bewegende band kan gebruiken om tot stilstand te komen.

Het grootste tegenwerkende principe van stuwkracht wat in de weg staat bij de opstijging wordt hierbij weggehaald. :D

Het enige probleem is echter dat de band wel moet bewegen op een snelheid van 190 km/u zo ongeveer. ;) Wat vergt veel energie. :%
pi_91501123
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 04:14 schreef vergezocht het volgende:
Nee, maar het kan wel voor het tegenovergestelde doel worden gebruikt - remmen na de landing natuurlijk.

Ik had een paar maandjes geleden herhaaldelijk hieraan gedacht, en de conclusie is dat een landende vliegtuig (die het motor uitzet op het laatste moment nadat contact met de grond is gemaakt door de wielen), juist dit soort achterwaarts bewegende band kan gebruiken om tot stilstand te komen.

Het grootste tegenwerkende principe van stuwkracht wat in de weg staat bij de opstijging wordt hierbij weggehaald. :D

Het enige probleem is echter dat de band wel moet bewegen op een snelheid van 190 km/u zo ongeveer. ;) Wat vergt veel energie. :%
Mwa, dat vind ik een beetje vergezocht.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 04:18:07 #8
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_91501130
Natuurlijk kan dat, sinds wanneer worden vliegtuigen via de wielen aangedreven? :')
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_91501131
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 04:16 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Mwa, dat vind ik een beetje vergezocht.
Maar het is wel waar. Ook luidde het op het begin van de vorige eeuw vergezocht dat men naar de maan zou gaan ;)
pi_91501134
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 04:18 schreef dr.dunno het volgende:
Natuurlijk kan dat, sinds wanneer worden vliegtuigen via de wielen aangedreven? :')
Maar ik stel voor dat we nu dit topic wenden naar een gewijzigde versie van de OP:

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 04:14 schreef vergezocht het volgende:
Nee, maar het kan wel voor het tegenovergestelde doel worden gebruikt - remmen na de landing natuurlijk.

Ik had een paar maandjes geleden herhaaldelijk hieraan gedacht, en de conclusie is dat een landende vliegtuig (die het motor uitzet op het laatste moment nadat contact met de grond is gemaakt door de wielen), juist dit soort achterwaarts bewegende band kan gebruiken om tot stilstand te komen.

Het grootste tegenwerkende principe van stuwkracht wat in de weg staat bij de opstijging wordt hierbij weggehaald. :D

Het enige probleem is echter dat de band wel moet bewegen op een snelheid van 190 km/u zo ongeveer. ;) Wat vergt veel energie. :%
  dinsdag 18 januari 2011 @ 04:25:12 #11
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_91501142
Waarom wordt deze discussie nog gevoerd? De wielen zijn niet aangedreven en vormen dus geen enkele rol behalve het verminderen van frictie (metalen glijden niet zo lekker over asfalt). De aandrijving gebeurt via de turbines, als de wielen van belang zouden zijn voor de aandrijving van het vliegtuig zou het onmogelijk kunnen vliegen aangezien er geen asfalt op 10km hoogte ligt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 04:19 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Maar ik stel voor dat we nu dit topic wenden naar een gewijzigde versie van de OP:

[..]

Slaat nergens op wat jij zegt, de enige "remkracht" is op deze manier de frictie in de lagers van de wielen etc. Alle krachten die overwonnen moeten worden om het wiel te laten draaien. Deze krachten zijn echter zo laag dat de invloed nihil is. Je kunt het een beetje zien aslof het vliegtuig op rolschaatsen rijdt.

Wel eens opgelet hoe een vliegtuig remt overigens? Door middel van die flappen die omhoog op de vleugels, niet door middel van een rem op de wielen aangezien dat niet mogelijk is ;) .
2000 light years from home
pi_91501183
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 04:25 schreef Merkie het volgende:
Waarom wordt deze discussie nog gevoerd? De wielen zijn niet aangedreven en vormen dus geen enkele rol behalve het verminderen van frictie (metalen glijden niet zo lekker over asfalt). De aandrijving gebeurt via de turbines, als de wielen van belang zouden zijn voor de aandrijving van het vliegtuig zou het onmogelijk kunnen vliegen aangezien er geen asfalt op 10km hoogte ligt.

[..]

Slaat nergens op wat jij zegt, de enige "remkracht" is op deze manier de frictie in de lagers van de wielen etc. Alle krachten die overwonnen moeten worden om het wiel te laten draaien. Deze krachten zijn echter zo laag dat de invloed nihil is. Je kunt het een beetje zien aslof het vliegtuig op rolschaatsen rijdt.

Wel eens opgelet hoe een vliegtuig remt overigens? Door middel van die flappen die omhoog op de vleugels, niet door middel van een rem op de wielen aangezien dat niet mogelijk is ;) .
Goede poging, maar volgens mij ben jij niet volledig thuis in een vliegtuig.

Alle vliegtuigen hebben remmen in de wielen. Bij de landing zijn ze absoluut noodzakelijk.

http://www.goeievraag.nl/vraag/vliegtuig-remmen-wielen.48663

http://nl.wikipedia.org/wiki/Landingsgestel

Die flappen waar je het over hebt in de vleugels, die worden niet altijd gebruikt. Wel hebben ze een minimaliserende effect op de snelheid van het voertuig, maar ze zijn iig niet de primaire vertrager.
Ik raad je aan een paar goeie Youtube filmpjes te bekijken.

Hier gebruikt een vliegtuig geen enkele flaps tijdens de landing:



Piloten vinden het natuurlijk niet leuk om zonder flaps te landen, en dat is ook niet standaard procedure, want de remafstand is natuurlijk vele maal groter ;), en het gaat ook een stukje minder vlot, maar het is wel degelijk mogelijk. Vandaar zie je het woord "emergency" ook in een paar van die filmpjes.

Tijdens het kijken van je filmpjes, laat het geluid volwaardig draaien, en je kan de remmende wielen wel degelijk horen (bij sommige filmpjes).

Of je kan natuurlijk wel een paar keer zelf gaan vliegen. Neem je camera mee, en veel plezier! ^O^
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2011 @ 05:39:15 #13
21636 Feestkabouter
pi_91501261
effe kijken of ik de nieuwe vraagstelling (landen op een lopende band) goed begrijp.......... nee is me nog niet helemaal duidelijk.
eerste vraag: draait de band met het vliegtuig mee? of tegen?

mee: dan kunnen (bij gelijke snelheid) de wielen van het vliegtuig dus helemaal stilstaan op de lopende band, en dan zal de lopende band het vliegtuig afremmen door langzamer te gaan draaien.
kan in theorie, maar dat principe met die schijfremmen en/of trommelremmen in die wielen werkt zo simpel en goed dat het hele gedoe met die band helemaal niet nodig is.

tegen: stel het vliegtuig landt met 100 km/uur. daarvoor heeft het 500 meter landingsbaan nodig. remenergie gaat naar de remblokken (we vergeten even de andere factoren).
stel nu er is een tegendraaiende band, 50 km/uur. banden moeten nu dezelfde energie overbrengen naar de remblokken, maar met een ander aantal omwentelingen/seconde. dat maakt niets uit.
maak de wielen kleiner, en je krijgt hetzelfde effect zonder lopende band als met de originele wielen met lopende band.
of andersom: met grotere wielen krijg je met lopende band hetzelfde effect als met de originele wielen zonder lopende band.

is er een optimaal aantal omwentelingen/seconde waarbij de remmen het beste werken?
goeie vraag!
antwoord: dan kun je dat optimum makkelijker bereiken door de afmeting van de remmen en de wielen goed op het vliegtuig af te stemmen, dan met zo'n lopende band.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 07:01:15 #14
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_91501475
quote:
The conveyer belt is designed to exactly match the speed of the wheels at any given time, moving in the opposite direction of rotation.
Dus het vliegtuig staat stil.

Dus er gaat geen wind over de vleugels.

Dus er is geen lift.

Dus het vliegtuig stijgt niet op.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 07:04:35 #15
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_91501499
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 03:44 schreef Nemephis het volgende:
kuch
Daar zie je dat het vliegtuig gewoon beweegt.

Zolang een vliegtuig beweegt, ontstaat er lift, en stijgt hij op.

Maar als een transportband een vliegtuig dus op zijn plaats weet te houden, zou het vliegtuig niet opstijgen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 07:18:00 #16
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:20:53 #17
313446 32Red
Ze heeft het in d`r Gerrit !!!
pi_91502175
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 05:39 schreef Feestkabouter het volgende:
effe kijken of ik de nieuwe vraagstelling (landen op een lopende band) goed begrijp.......... nee is me nog niet helemaal duidelijk.
eerste vraag: draait de band met het vliegtuig mee? of tegen?

mee: dan kunnen (bij gelijke snelheid) de wielen van het vliegtuig dus helemaal stilstaan op de lopende band, en dan zal de lopende band het vliegtuig afremmen door langzamer te gaan draaien.
kan in theorie, maar dat principe met die schijfremmen en/of trommelremmen in die wielen werkt zo simpel en goed dat het hele gedoe met die band helemaal niet nodig is.

tegen: stel het vliegtuig landt met 100 km/uur. daarvoor heeft het 500 meter landingsbaan nodig. remenergie gaat naar de remblokken (we vergeten even de andere factoren).
stel nu er is een tegendraaiende band, 50 km/uur. banden moeten nu dezelfde energie overbrengen naar de remblokken, maar met een ander aantal omwentelingen/seconde. dat maakt niets uit.
maak de wielen kleiner, en je krijgt hetzelfde effect zonder lopende band als met de originele wielen met lopende band.
of andersom: met grotere wielen krijg je met lopende band hetzelfde effect als met de originele wielen zonder lopende band.

is er een optimaal aantal omwentelingen/seconde waarbij de remmen het beste werken?
goeie vraag!
antwoord: dan kun je dat optimum makkelijker bereiken door de afmeting van de remmen en de wielen goed op het vliegtuig af te stemmen, dan met zo'n lopende band.
Het gaat om de take off, het opstijgen dus.

User Mandela499 kwam met dit antwoord

Mandala499 From Indonesia, joined Aug 2001, 5302 posts, RR: 66
Reply 756, posted Wed Sep 12 2007 20:09:14 your local time (3 years 4 months 1 week 18 hours ago) and read 26777 times:

Let's continue on the crazy subject...

Try and ski down a slope in a vacuum...
Will you reach terminal velocity? No air resistance, you'd probably burn your skis before you have that terminal velocity.

Imagine a hovercraft going upstream in a river... does the speed of the current affect it? NO... thrust is provided by the engine pushing the air back (and down the cushion of air in the skirt)... The limiting speed is the aerodynamic speed... (well, there has to be a speed where any contact due to ripples/waves hitting the skirt would overwhelm the integrity of the skirt... but this is not resistance).

So, back to the airplane... It's like the hovercraft.
No matter how fast the conveyor is moving, the aircraft applying take off thrust, WILL move forward, but with the condition set upon by the thread starter, it won't be long before the airplane starts to move backward, because, it would reach the tyre speed limit, the tyre bursts, and the rims starts making the ground contact, and then the rims disintegrates and you get the landing gear leg contacting the conveyor... The wheel in this case is like the skirt in the hovercraft, it has AERODYNAMIC drag (which is irrelevant in the case of the conveyor), and a PHYSICAL limit (max rotation speed, similar to the hovercraft skirt wave impact speed limit, or the skis burnout due to friction heat speed limit), and the actual ground contact resistance (prior to tyreburst) is INSIGNIFICANT.

If you have no tyre speed limit, you'd have wheel axle meltdown soon enough...

If you have invincible tyres and wheel axles, the airplane WILL TAKE OFF!

---

Ever tried to run on a treadmill, where the speed indicator is AIRSPEED? So what's the similarity with the jet on the conveyor?
1. Thrust = The pull of the rope (let's just say it's connected to the Energiya Rocket on rails, next to the conveyor).
2. Resistance = Air resistance AND ground resistance
3. Conveyor = the floor... and it moves in the same condition as the original post.
4. Standing Up = Equivalent to the aircraft still having the wheels!

If you're welded to the rope and the rope WILL NEVER brake, will you move forward at the same speed as the energiya? YES!

If you fall down (tyre burst) and the rope breaks (ie: resultant resistance > thrust), you'd stop and move backwards.

If you fall down and the rope doesn't break and you can hang on (ie: the tyreburst but thrust > resistance caused by no wheels on the conveyor), you still move forward.

---
Conclusion:
If you apply tyre speed limit = You will NOT take off
If you have invincible wheels and axle = you WILL take off!

Mandala499
"No escape from the mass mind rape
Play it again jack and then rewind the tape
And then play it again and again and again
Until ya mind is locked in"
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:33:57 #18
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_91502311
quote:
[..]

Goede poging, maar volgens mij ben jij niet volledig thuis in een vliegtuig.

Alle vliegtuigen hebben remmen in de wielen. Bij de landing zijn ze absoluut noodzakelijk.

http://www.goeievraag.nl/vraag/vliegtuig-remmen-wielen.48663

http://nl.wikipedia.org/wiki/Landingsgestel

Die flappen waar je het over hebt in de vleugels, die worden niet altijd gebruikt. Wel hebben ze een minimaliserende effect op de snelheid van het voertuig, maar ze zijn iig niet de primaire vertrager.
Ik raad je aan een paar goeie Youtube filmpjes te bekijken.

Hier gebruikt een vliegtuig geen enkele flaps tijdens de landing:



Piloten vinden het natuurlijk niet leuk om zonder flaps te landen, en dat is ook niet standaard procedure, want de remafstand is natuurlijk vele maal groter ;), en het gaat ook een stukje minder vlot, maar het is wel degelijk mogelijk. Vandaar zie je het woord "emergency" ook in een paar van die filmpjes.

Tijdens het kijken van je filmpjes, laat het geluid volwaardig draaien, en je kan de remmende wielen wel degelijk horen (bij sommige filmpjes).

Of je kan natuurlijk wel een paar keer zelf gaan vliegen. Neem je camera mee, en veel plezier! ^O^
Even een paar definities gelijk maar goed zetten:

die kleppen bovenop de vleugels heten "spoilers". Tijdens de vlucht worden ze gebruikt om snelheid te verminderen - maar ze kunnen dan nooit tot hun maximum worden uitgeklapt. Bij het landen ("weight on wheels" - er zit een schakelaar in de poten van het landingsgestel die controleert of het vliegtuig nog vliegt of op de grond is) kunnen de spoilers wel volledig worden uitgeklapt en dan werken ze om de lift van de vleugels te verstoren. Met andere woorden, als die dingen omhoog staan heeft de vleugel dezelfde vliegeigenschappen als, bijvoorbeeld, een baksteen.
Flaps maken het vleugeloppervlak groter waardoor het vliegtuig langzamer kan vliegen. Zitten aan de achterrand van de vleugel en schuiven naar achter en naar beneden. Bij veel vliegtuigen zitten ze ook aan de voorrand van de vleugel en heten dan slats of leading edge flaps.

Afremmen bij passagiersvliegtuigen gebeurt op de motor - dit heet thrust reverse: kleppen in de motorgondels klappen open zodat de luchtstroom niet naar achter maar naar voor geleid wordt. Dit is effectief tot ongeveer 80 knopen (150 km/h), daaronder worden gewone wielremmen gebruikt.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_91502316
Als snel antwoord zou ik zeggen dat de lift wordt veroorzaakt door het snelheidsverschil tussen de vleugels en de omringende lucht. De omringende lucht staat (op de grond) "stil" ten opzichte van het vliegtuig, als we de wind verwaarlozen. Zolang het vliegtuig op een band staat met vol vermogen, maar het vliegtuig staat stil doordat de band "tegen de bewegingsrichting van het vliegtuig draait", dan zal het niet opstijgen; het snelheidsverschil tussen de omringende lucht en de vleugels blijft 0.

Zal vanmiddag de verschillende antwoorden es lezen, leuke vraag :P
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:49:46 #20
313446 32Red
Ze heeft het in d`r Gerrit !!!
pi_91503705
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:33 schreef DzjieDub het volgende:

[..]

Even een paar definities gelijk maar goed zetten:

die kleppen bovenop de vleugels heten "spoilers". Tijdens de vlucht worden ze gebruikt om snelheid te verminderen - maar ze kunnen dan nooit tot hun maximum worden uitgeklapt. Bij het landen ("weight on wheels" - er zit een schakelaar in de poten van het landingsgestel die controleert of het vliegtuig nog vliegt of op de grond is) kunnen de spoilers wel volledig worden uitgeklapt en dan werken ze om de lift van de vleugels te verstoren. Met andere woorden, als die dingen omhoog staan heeft de vleugel dezelfde vliegeigenschappen als, bijvoorbeeld, een baksteen.
Flaps maken het vleugeloppervlak groter waardoor het vliegtuig langzamer kan vliegen. Zitten aan de achterrand van de vleugel en schuiven naar achter en naar beneden. Bij veel vliegtuigen zitten ze ook aan de voorrand van de vleugel en heten dan slats of leading edge flaps.

Afremmen bij passagiersvliegtuigen gebeurt op de motor - dit heet thrust reverse: kleppen in de motorgondels klappen open zodat de luchtstroom niet naar achter maar naar voor geleid wordt. Dit is effectief tot ongeveer 80 knopen (150 km/h), daaronder worden gewone wielremmen gebruikt.
Ik wijk even af van de originele vraag.

Klopt het dat de A380 alleen thrust reverse heeft bij de 2 binnenste motoren ? Dit om gewicht te besparen en de thrust reverse en meer is "gewoon niet nodig" ?
"No escape from the mass mind rape
Play it again jack and then rewind the tape
And then play it again and again and again
Until ya mind is locked in"
pi_91503732
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:34 schreef Haushofer het volgende:
Als snel antwoord zou ik zeggen dat de lift wordt veroorzaakt door het snelheidsverschil tussen de vleugels en de omringende lucht. De omringende lucht staat (op de grond) "stil" ten opzichte van het vliegtuig, als we de wind verwaarlozen. Zolang het vliegtuig op een band staat met vol vermogen, maar het vliegtuig staat stil doordat de band "tegen de bewegingsrichting van het vliegtuig draait", dan zal het niet opstijgen; het snelheidsverschil tussen de omringende lucht en de vleugels blijft 0.

Zal vanmiddag de verschillende antwoorden es lezen, leuke vraag :P
Een vliegtuig wordt niet via de wielen aangedreven. Vliegtuig zal gewoon opstijgen omdat de turbines voor de voortstuwing zorgen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_91503926
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:50 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Een vliegtuig wordt niet via de wielen aangedreven. Vliegtuig zal gewoon opstijgen omdat de turbines voor de voortstuwing zorgen.
Inderdaad, actie = -reactie.

Turbines duwen tegen de lucht, vliegtuig gaat in tegengestelde richting bewegen. Ongeacht of ie nou op een lopende band staat of niet. Die wielen draaien dan gewoon wat harder dan normaal.

Vliegtuig gaat gewoon vooruit op die lopende band en dus is er wel gewoon voldoende lift om normaal op te stijgen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_91504009
En een lopende band kan je niet zo hard laten lopen dat het vliegtuig stil staat.

Of hetzelfde ook geldt met een watervliegtuig (dus zonder wielen) die tegen een keiharde stroom opwaarts wil opstijgen weet ik niet :') :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:03:14 #24
313446 32Red
Ze heeft het in d`r Gerrit !!!
pi_91504025
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:59 schreef vosss het volgende:

[..]

Inderdaad, actie = -reactie.

Turbines duwen tegen de lucht, vliegtuig gaat in tegengestelde richting bewegen. Ongeacht of ie nou op een lopende band staat of niet. Die wielen draaien dan gewoon wat harder dan normaal.

Vliegtuig gaat gewoon vooruit op die lopende band en dus is er wel gewoon voldoende lift om normaal op te stijgen :)
Door het gewicht van het vliegtuig dat op de banden drukt bedoel je ? De "loopband" compenseert immers de omwentellingen van de banden.
Probleem is dat de banden denk ik niet een dergelijke omwentelsnelheid aan kunnen.
"No escape from the mass mind rape
Play it again jack and then rewind the tape
And then play it again and again and again
Until ya mind is locked in"
pi_91504093
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:03 schreef 32Red het volgende:

[..]

Door het gewicht van het vliegtuig dat op de banden drukt bedoel je ? De "loopband" compenseert immers de omwentellingen van de banden.
Probleem is dat de banden denk ik niet een dergelijke omwentelsnelheid aan kunnen.
Het vliegtuig zet zich af tegen de lucht en zal ongeacht welke snelheid die lopende band heeft gewoon vooruit gaan bewegen. En dus lift creėren. Mits de banden de snelheid van de lopende band (+ de snelheid van hoe hard het vliegtuig naar voren gaat) aankunnen dan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')