abonnement Unibet Coolblue
pi_90878955
De geschiedenis van huize NiGeLaToR en de bank.
De bewoners van huize NiGeLaToR zitten nog dagelijks met plezier op een minstens 10 jaar oude 2ehands leren bankstel. Dit is op een veiling gekocht voor ons studentenflatje en jaren later is het nog steeds niet stuk of opgegeten door de katten. Maar, sinds onze verhuizing naar het huidige huis (7 jaar geleden al weer), zijn we 'op zoek' naar een nieuwe bank.

Tijd voor vernieuwing!
Eerst wilden we design. Echt design. Mooie bank gezien, voor ongeveer 8.000,-. Best veel geld, maar hebbie ook wat. Zal vast niet zomaar doorzitten of stukslijten. Helaas hebben we 2 lieve kattenbeesten die de bank ook wel als klimrek gebruiken. Niet eens krabben, maar rennen, springen en over elkaar heen rollen. O+ Dus, de oude vertrouwde bank bevat sporen van deze vechtpartijen. Een bank met karakter dus (alvast voor de toekomstige V&A advertentie). Ik word alleen gek bij de gedachte dat mijn gloedjenieuwe 8.000 euro bank in no-time ook wordt voorzien van 'karakter'.

De zoektocht vervolgde..
Dus, toen kwamen we bij Profijtmeubelen en vond ik een mooie bank voor een mooie prijs. Een design wat me aanspreekt, zit prima in de showroom en kan volledig in leer en onze kleur (zwart) worden uitgevoerd. Alleen, wat is profijtmeubelen voor zaak?


DE Bank, maar dan ECHT leer en in het zwart.

Wat was de vraag ook al weer?

Ik ben op zoek naar iemand die daadwerkelijk een profijtmeubelbank heeft en me kan vertellen of deze voldoet aan de wensen en na een xx-aantal jaar nog steeds bruikbaar is. Ondanks dat deze winkel goedkoper is, sta ik toch op het punt bijna 2k euro uit te geven en bedacht me in ene dat op dit forum de experts van aller tijden zijn :+

Namens huize NiGeLaToR, alvast bedankt voor het delen van uw kennis en ervaring!

[ Bericht 2% gewijzigd door NiGeLaToR op 05-01-2011 13:58:09 ]
pi_90879996
De forums van Radar en Kassa zijn niet enthausiast.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_90880904
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:08 schreef DroogDok het volgende:
De forums van Radar en Kassa zijn niet enthausiast.
Ik zag het, maar liefst een handvol klagers uit 2008-2009. Ondanks dat ik - zoals iedereen - daar wel vatbaar voor ben probeer ik dat maar te relativeren. Deel van de reacties maakt de klagers zelfs uit voor zeikerds :')

Vandaar dat ik eigenlijk gewoon Fok!ers zoek die een Profijtmeubelbank hebben :)
pi_90881069
Vrienden van ons hebben nu 2 jaar een stoffen Profijtmeubelbank staan :) Is ookal voorzien van 'karakter' door lieve poezebeesten maar verder is het ding nog hartstikke prima. Volgens mij is Profijtmeubelen, Pronto enzo een prima kwalitatief betere variant op Leen Bakker en Ikea maar niet zo stervensduur als Goossens..

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2011 14:32:09 ]
pi_90882304
laat eens zien welke bank je wilt dan?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_90883098
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:00 schreef RanTheMan het volgende:
laat eens zien welke bank je wilt dan?
Plaatje + link staan in de openingspost?

@heaven7 thx!
pi_90883593
Hier een ProfijtMeubel-bank! Een stoffen bank met chaise-longue.
Na 1,5 jaar is er al wat rek uit de stof op de plaatsen waar vaker gezeten wordt. Maar als ik dan bekijk bij vrienden van ons, die een zelfde soort bank hebben, alleen dan van een duurder segment (kostte 2100euro, die van ons 850euro), die hebben na 2 jaar ook dezelfde problematiek. En de enige oplossing wat zowel Profijt als de duurdere meubelboer aandragen, is nieuwe stukken erin laten zetten, maar dan zit je over 2 jaar weer met hetzelfde.

Mijn mening over ProfijtMeubel: Voor een dubbeltje kun je niet op de eerste rang zitten, maar de maatschappij is er ook niet meer op ingesteld om je meubelen 30 jaar in je huis te laten staan Ik heb geen zin om elke keer te moeten kijken of ik nou een vlek zie, of dat ik geen spijkerbroeken aan kan houden omdat anders de bank te zeer slijt.
Meubels zijn er om mij te dienen, niet andersom. Over een jaartje of 5 knallen we er gewoon weer een nieuwe meubelen neer, uit dezelfde prijsklasse.
pi_90884167
Prima betoog, zo is ook onze redenatie. Enige is dat we dan voor vol leer willen zodat schade van katten in ieder geval mee valt en evt repareerbaar is - naast dat we dat gewoon mooi vinden :)
Was meer bang voor gruwelverhalen dat de bank na 2 jaar helemaal doorgezeten zou zijn. Dat ie wat ingezeten raakt is op zich niet zo erg.
pi_90884292
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:44 schreef NiGeLaToR het volgende:

Was meer bang voor gruwelverhalen dat de bank na 2 jaar helemaal doorgezeten zou zijn.
Dat heb je volgens mij alleen bij Seats and Sofa's :P

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2011 15:48:26 ]
  FOK!fotograaf woensdag 5 januari 2011 @ 16:35:55 #10
13368 NiGeLaToR
pi_90886554
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:47 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat heb je volgens mij alleen bij Seats and Sofa's :P
Das toch waar je een gratis crapfiets krijgt die meer waard is dan je bank? :+
pi_90888405
Zoiets ja :D

(Hele stukken mes waar die bank mee gemaakt was zag ik er eens uitkomen bij Kassa ofzo :o)

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2011 17:08:25 ]
pi_90888986
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
Prima betoog, zo is ook onze redenatie. Enige is dat we dan voor vol leer willen zodat schade van katten in ieder geval mee valt en evt repareerbaar is - naast dat we dat gewoon mooi vinden :)
Was meer bang voor gruwelverhalen dat de bank na 2 jaar helemaal doorgezeten zou zijn. Dat ie wat ingezeten raakt is op zich niet zo erg.
Nou een vriend van mij heeft 2 banken gekocht van leer, kosten 6k krijgt ie een nieuwe vriendin die trekt na 6mnd bij m in, die heeft weer 2 katten en na een week kon die wel janken, want de nagels hadden die hele bank gemold terwijl de stoffen stoelen er na 3 jaar nog zo uit zien als toen de katten bij hem kwamen wonen en de banken zien dr uit alsof t trailertrash betreft!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  FOK!fotograaf woensdag 5 januari 2011 @ 19:18:13 #13
13368 NiGeLaToR
pi_90896258
Onze katten krabben niet aan leer, wel aan stof die lijkt op krappaal, zoals tapijttegels op de trap en we vrezen voor een stoffen bank dus :) elke kat doet wat anders, maar voor de zekerheid geen bank van 6k dus...
pi_90900479
Wij hebben ook een bank van Profijt Meubel (wel een stoffen, deze om precies te zijn). We hebben 'm nu een paar maanden dus ik kan je helaas niet zoveel vertellen over de duurzaamheid, maar mijn ervaringen met Profijt Meubel en de bank tot nu toe zijn in ieder geval goed :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_90903982
Ik heb eens een eettafel gekocht bij Profijt Meubel. Het uitgeleverde product was niet van dezelfde kwaliteit als in de showroom. De smoes was, dat de fabrikant de tafels niet meer zo maakte.

Let dus goed op dat je krijgt waarvoor je betaalt hebt.
pi_90919587
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:21 schreef pussywillow het volgende:
Wij hebben ook een bank van Profijt Meubel (wel een stoffen, deze om precies te zijn). We hebben 'm nu een paar maanden dus ik kan je helaas niet zoveel vertellen over de duurzaamheid, maar mijn ervaringen met Profijt Meubel en de bank tot nu toe zijn in ieder geval goed :P
Mooie bank :) dank voor je reactie!

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:17 schreef KingES het volgende:
Ik heb eens een eettafel gekocht bij Profijt Meubel. Het uitgeleverde product was niet van dezelfde kwaliteit als in de showroom. De smoes was, dat de fabrikant de tafels niet meer zo maakte.

Let dus goed op dat je krijgt waarvoor je betaalt hebt.
Ja das zeker een ding, ik lees ook dat verschillende winkels er soms een verschillende filosofie op na houden mbt nakomen van afspraken. Maargoed, wij gaan een bank bestellen die voor ons gemaakt gaat worden, dus vastleggen wat we bestellen en aan welke kwaliteit het voldoet is een must. Ik hoop dat dit bij de aanschaf goed komt. We gaan vanavond een poging wagen :)

Overigens ga ik langzamerhand - ondanks de overduidelijke nadelen - steeds vaker spullen op internet bestellen. Zo wilde ik een item uit de folder van de Gamma kopen, gaan ze in de winkel doodleuk vertellen dat ik het verkeerd begrijp. Nee NiGeLaToR, een deur-met-ramen in de folder is geen deur-met-ramen die je voor die prijs kan kopen. Ramen zijn los, dus ook geen korting. Stukje afzagen van de deur voor NiGeLaToR? Nee, doen we niet. Bezorgen? Ja, heel veel duur en alleen op dagen dat je werkt, waar bij we niet zeggen wanneer we komen.

Op internet bestellen heeft als voordeel dat je al die domme discussies niet hebt. Als het niet is wat je op het plaatje zag staan, stuur je het gewoon terug. :W

Maargoed, een bank wil je toch eigenlijk eerst even op zitten :+
pi_90920812
Zowel ik als vrienden van mij hebben een zelfde model bank bij Profijt gekocht, alleen wel een stoffen bank en met chaise-longue. Die van mij staat pas een paar maanden dus daar kan ik niets over zeggen, maar bij vrienden al een jaar of 2.
Heb bij hun nooit klachten gehoord en de bank ziet er nog prima uit daar (met 3 katten die goed afgericht zijn ;)).
Profijt is dus prima te doen naar mijn idee!
pi_90925227
Die website is wel zwaar irritant.. steeds maar 4 afbeeldingen. Of doe ik iets verkeerd?
Geen dank voor mijn genade.
pi_90951308
Nou, we hebben hem besteld hoor :) gaat even duren voor die er is, maar we hebben er zin in!

Dank allemaal voor de ervaringen; nog veel zitplezier toegewenst!
pi_90954560
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:18 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Nou een vriend van mij heeft 2 banken gekocht van leer, kosten 6k krijgt ie een nieuwe vriendin die trekt na 6mnd bij m in, die heeft weer 2 katten en na een week kon die wel janken, want de nagels hadden die hele bank gemold terwijl de stoffen stoelen er na 3 jaar nog zo uit zien als toen de katten bij hem kwamen wonen en de banken zien dr uit alsof t trailertrash betreft!
Ik wilde zeggen idd, als zo'n poezenbeest besluit dat leer ook wel leuk is om de nagels in te zetten is zo'n bank ten dode opgeschreven.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  FOK!fotograaf vrijdag 7 januari 2011 @ 07:33:39 #21
13368 NiGeLaToR
pi_90964350
quote:
11s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:13 schreef Frezer het volgende:

[..]

Ik wilde zeggen idd, als zo'n poezenbeest besluit dat leer ook wel leuk is om de nagels in te zetten is zo'n bank ten dode opgeschreven.
Nu zijn katten wat eigenzinniger en lastiger op te voeden dan honden misschien, maar tussen als krabpaal gebruiken en een krasje maken in 'the heat of the fight' zit bij ons thuis een heel verschil. We hebben express gewacht tot onze kitten ruim een jaar oud is, deze ex-asiel-straatkat sloopt nix, maar speelt gewoon erg graag met haar nieuwe maatje - de oude kat :P

Bedenk me nu in ene dat onze katten beide volledig zwart zijn en de nieuwe bank ook :+
  vrijdag 7 januari 2011 @ 21:56:22 #22
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_90998985
Camouflage katten! En idd je kunt toch niet alles vantevoren voorzien.

Maar goed voorbeeld doet volgen, zojuist heb ik onderstaande bank gekocht bij Profijt:



Nu nog een bijpassende kat, :P .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  FOK!fotograaf zondag 9 januari 2011 @ 01:34:04 #23
13368 NiGeLaToR
pi_91053727
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 21:56 schreef Frezer het volgende:
Camouflage katten! En idd je kunt toch niet alles vantevoren voorzien.

Maar goed voorbeeld doet volgen, zojuist heb ik onderstaande bank gekocht bij Profijt:

[ afbeelding ]

Nu nog een bijpassende kat, :P .
Mooi!! :) nu nog 'even' wachten op dat ie komt. Overigens kun je voor een kat in allerlei kleuren en levensfasen (vanaf 3-4 jaar worden ze minder baldadig bijvoorbeeld) prima terecht in het asiel. Doe je jezelf en een beestje veel plezier mee; komen onze skatties ook vandaan :)
pi_91068299
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:56 schreef Frezer het volgende:
Camouflage katten! En idd je kunt toch niet alles vantevoren voorzien.

Maar goed voorbeeld doet volgen, zojuist heb ik onderstaande bank gekocht bij Profijt:

[ afbeelding ]

Nu nog een bijpassende kat, :P .
Nice! Nu nog wachten tot 'ie er is!
Kan mn kat dan wel meenemen op je housewarming ;-)
Mag je er direct een maandje op passen.

Ow en die van mij krabt niet aan banken wel aan bedden :')
En ze is wit en verhaard. Maar dat weet je allemaal al ;-)
  FOK!fotograaf maandag 10 januari 2011 @ 20:50:01 #25
13368 NiGeLaToR
pi_91132641
Ikke weet van naks, maar volgens mij was dat ook niet de bedoeling?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')