Dat is wel een goed idee ja, laatst nog op en was erg lekkerquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:21 schreef Lienekien het volgende:
Een trifle. Die kun je in een grote glazen schaal maken en is dan ook geschikt voor een grote groep.
Oh dankje, ik zal het even gaan doorspittenquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:38 schreef golfer het volgende:
Misschien staat hier wel wat tussen?
[FOK!-kookboek] Toetjes
Dat was mijn idee ook, probleem is alleen dat ik een zusje heb die geen creme brulee wil etenquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:39 schreef Trekfiets het volgende:
Creme Brulee.
1 liter room
Halve liter melk
240 gram dooier
220 gram suiker
Suiker oplossen in de room, dooier en melk bij mekaar dunken, hierin de room gieten, goed roeren anders heb je roereiDaarna in bakkies en au bain marie gaarmaken in de oven. 30 minuten op 120 graden. Op laten stijven in de koeling, suiker overheen doen en afbranden. Eetsmakelijk!
Zou je probleem eerder verwachten in de vijftien bakjes.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:09 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Dat is wel een goed idee ja, laatst nog op en was erg lekker
[..]
Oh dankje, ik zal het even gaan doorspitten
[..]
Dat was mijn idee ook, probleem is alleen dat ik een zusje heb die geen creme brulee wil eten
Die 15 bakjes moeten wel te regelen zijn, we maken vaker crème brûlée, gasbrander voor de suiker is ook aanwezigquote:Op dinsdag 28 december 2010 20:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Zou je probleem eerder verwachten in de vijftien bakjes.
Ga jij serieus rekening houden met alle wensjes van 15 mensen? Dan wordt dit een reeks.
Oh dat ziet er best leuk uitquote:Op dinsdag 28 december 2010 20:45 schreef Trusten het volgende:
Gefrituurd ijs?
[ afbeelding ]
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=462524
smelt dat ijs dan niet ?quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:14 schreef travelman het volgende:
Vesuvio!! ijs uit de oven!! Verrassend en spectaculair!!
Recept oa.hier: http://www.smulweb.nl/494302/koken/recept/Ijs-uit-de-oven
Klinkt lekker, al ben ik geen ster met caramelquote:Op woensdag 29 december 2010 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Flan Caramel?
Maak caramel van suiker en blus het met wat water tot een caramelsaus
Meng eieren, suiker, echte vanille en melk
Doe de caramelsaus in een timbaaltje, giet het eiermengsel er voorzichtig op (houd een lepel in de straal) en gaar het in een waterbad in de oven.
Je krijgt dan kleine puddingen met een prachtig laagje caramel als je ze stort.
Als je het wilt gaan maken post ik wel een beter recept.
een taart gemaakt van eischuim, met fruit gedecoreerd (kiwi, want het is een Nieuw Zeelandse taart), ken je het schuim uit negerzoenen?quote:Op woensdag 29 december 2010 22:35 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Klinkt lekker, al ben ik geen ster met caramelMaar goed, oefening baart kunst.
Wat was pavlova ook alweer?
In welk achtergesteld gebied is "hemelse modder" dan een begrip?quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:19 schreef 92Merel het volgende:
Met kerst heb ik al tiramisu en hemelse modder gemaakt, wat eigenlijk ook een beetje mijn
Het is een soort zware chocolademousse. Heb de naam zelf ook niet bedachtquote:Op donderdag 30 december 2010 19:16 schreef MotorCitySoul het volgende:
[..]
In welk achtergesteld gebied is "hemelse modder" dan een begrip?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |