abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90487358
Door een tweetal inbraken in de straat, waarvan 1 van de buren, lig ik toch niet helemaal gerust meer in mijn bed, of ga ik gerust een avond weg.
De beveiliging dmv sloten is prima in orde, maar de inbraak bij de buren leert dat dit blijkbaar niet voldoende is. De achtertuinen liggen vrij afgelegen, en zelfs met tuinverlichting met bewegingssensors hebben buren geen zicht op de tuin.

Als extra stok achter de deur zit ik dus ook te denken aan een beveiligingssysteem om deze paupers af te schrikken. Omdat ik geen zin heb om kabels te trekken, ben ik op zoek gegaan naar een betaalbaar draadloos systeem, welke uit te breiden is. Mijn oog viel op het volgende systeem:

http://www.marmitek.com/n(...)curity/safeguard.php

Deze ligt ook aardig in de richting qua prijs (incl extra sensor en ab ¤ 220,-) en is goed uit te breiden. Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee, of misschien wel tips voor ander systemen, in de zelfde prijsklasse?
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
  maandag 27 december 2010 @ 11:57:31 #2
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_90488110
Mjah, als jij in de veronderstelling bent dat een alarmsysteem inbrekers afschrikt dan kom je bedrogen uit ben ik bang.
Imo is dit alarmsysteem nogal waardeloos want het enige wat gebeurt als dat ding afgaat is dat jij gebelt wordt. En jij bent nou net de enige die niks moet doen ;)
Beter moet je zoeken naar een alarmsysteem die gekoppeld zit aan een meldcentrale. Betaal je vaak wel maandelijkse kosten, maar dan heeft zo'n ding in ieder geval nog nut.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_90488216
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:57 schreef Civilian het volgende:
Mjah, als jij in de veronderstelling bent dat een alarmsysteem inbrekers afschrikt dan kom je bedrogen uit ben ik bang.
Imo is dit alarmsysteem nogal waardeloos want het enige wat gebeurt als dat ding afgaat is dat jij gebelt wordt. En jij bent nou net de enige die niks moet doen ;)
Beter moet je zoeken naar een alarmsysteem die gekoppeld zit aan een meldcentrale. Betaal je vaak wel maandelijkse kosten, maar dan heeft zo'n ding in ieder geval nog nut.
Dan zou ik je toch iets beter inlezen. Het systeem heeft een 90dB alarm intern, en ik kan inderdaad mezelf laten bellen, maar is ook geschikt om aan te melden bij een alarmcentrale.

Maar als de paupers kunnen kiezen tussen een huis waar ze naar binnen komen maar het risico lopen dat het alarm afgaat, of een huis waar dit risico niet aanwezig is zal de keuze makkelijk zijn.
  maandag 27 december 2010 @ 12:04:29 #4
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_90488298
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:01 schreef craftyvirus het volgende:

[..]

Dan zou ik je toch iets beter inlezen. Het systeem heeft een 90dB alarm intern, en ik kan inderdaad mezelf laten bellen, maar is ook geschikt om aan te melden bij een alarmcentrale.

Maar als de paupers kunnen kiezen tussen een huis waar ze naar binnen komen maar het risico lopen dat het alarm afgaat, of een huis waar dit risico niet aanwezig is zal de keuze makkelijk zijn.
Ze weten toch pas dat er een alarm is als ze al binnen zijn? :)
pi_90488415
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:04 schreef Civilian het volgende:

[..]

Ze weten toch pas dat er een alarm is als ze al binnen zijn? :)
\

Niet als je dat duidelijk aangeeft en de sensoren zichtbaar ophangt.. :)
  maandag 27 december 2010 @ 12:12:00 #6
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_90488502
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:08 schreef craftyvirus het volgende:

[..]

\

Niet als je dat duidelijk aangeeft en de sensoren zichtbaar ophangt.. :)
Mjah ik denk dat jij 't schorriemorrie nog wel onderschat :P Vergeet niet dat ze ook 'n x aantal seconden hebben voordat 't alarm afgaat.
En als zij van buitenaf al kunnen zien dat er iets leuks binnenstaat, dan komen ze binnen en staan ze ook heel snel weer buiten.
Ik begrijp best dat je 'n alarm wil hoor, maar dat is vaak echt een false sense of security. Aangezien ze met een alarm ook gewoon inbreken. En ja, dat heb ik ondertussen al 2x meegemaakt.
pi_90488572
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:12 schreef Civilian het volgende:

[..]

Mjah ik denk dat jij 't schorriemorrie nog wel onderschat :P Vergeet niet dat ze ook 'n x aantal seconden hebben voordat 't alarm afgaat.
En als zij van buitenaf al kunnen zien dat er iets leuks binnenstaat, dan komen ze binnen en staan ze ook heel snel weer buiten.
Ik begrijp best dat je 'n alarm wil hoor, maar dat is vaak echt een false sense of security. Aangezien ze met een alarm ook gewoon inbreken. En ja, dat heb ik ondertussen al 2x meegemaakt.
Als ze willen, komen ze inderdaad toch wel binnen. Maar met een vertraging van 20 seconden is het lastig voor ze om binnen wat mee te nemen, en voor mij genoeg tijd om een knopje in te drukken van de afstandbediening om het alarm af te zetten als ik binnen kom.
Dit in combinatie met raam / deur sensoren maakt het geheel iig lastiger om binnen te komen.
  maandag 27 december 2010 @ 13:11:57 #8
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90490593
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:01 schreef craftyvirus het volgende:

[..]

Ja, want dan valt er bij het huis met alarmsysteem vast meer te halen.

Ik hoop niet dat het je overkomt trouwens.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator maandag 27 december 2010 @ 13:12:52 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_90490629
In de handleiding staat dat het product (de basis module) met een stekker aangesloten moet worden op een wandcontactdoos; is dat nu niet onhandig ? Je kunt toch zoiets beter vast aansluiten op een elektrapunt anders trekken de inbrekers bij een alarm zo ff de stekker van je centrale eruit.. :{
pi_90491450
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:12 schreef Vonkenboer het volgende:
In de handleiding staat dat het product (de basis module) met een stekker aangesloten moet worden op een wandcontactdoos; is dat nu niet onhandig ? Je kunt toch zoiets beter vast aansluiten op een elektrapunt anders trekken de inbrekers bij een alarm zo ff de stekker van je centrale eruit.. :{
Volgens mij las ik dat er ook een accu in zit... mmm ff nog een keer lezen... ;)
pi_90491589
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:32 schreef craftyvirus het volgende:

[..]

Volgens mij las ik dat er ook een accu in zit... mmm ff nog een keer lezen... ;)
Ja er zit een backup van 24 uur dmv AA batterijen...

Tja het is allemaal niet heel doordacht, maar ja daar is de prijs ook naar...Maar de 600 die een goed systeem gaat kosten, die kan ik wel ergens anders voor gebruiken in deze tijd van het jaar :P
  maandag 27 december 2010 @ 14:04:49 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_90492890
Dat ding gebruikt de licentievrije 433MHz band.
Eventuele inbrekers kunnen met een beetje knutselwerk zo een stoorzender bouwen en daar gaat je beveiliging.
So we just called him Fred
pi_90493876
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:04 schreef FredvZ het volgende:
Dat ding gebruikt de licentievrije 433MHz band.
Eventuele inbrekers kunnen met een beetje knutselwerk zo een stoorzender bouwen en daar gaat je beveiliging.
Kijk dat is een goede! wist ik niet :) thnx
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')