abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 december 2010 @ 15:44:00 #1
306155 wiebelstront
404 - ondertitel not found
pi_89960775
hoi, ik wil graag een eigen website maken. maar wat ik wil weten is, kun je bij ziggo een gratis domeinnaam krijgen? want dat zij best wel handig zijn.
404 - signature not found
pi_89960977
Ja, maar dan wel zoiets als: http://members.ziggo.nl/gebruikersnaam/ volgens mij.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Forum Admin woensdag 15 december 2010 @ 15:48:52 #3
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_89960993
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:44 schreef wiebelstront het volgende:
hoi, ik wil graag een eigen website maken. maar wat ik wil weten is, kun je bij ziggo een gratis domeinnaam krijgen? want dat zij best wel handig zijn.
Nee een echte domeinnaam zal niet gratis zijn. Je zal bij een hostingsbedrijf een domeinnaam moeten registeren. Dit is niet duur. 10 a 15 euro per jaar. Dit domein zal dan naar jouw computer thuis of webspace bij ziggo moeten verwijzen. Hoe dat in zijn werk gaat kan je in dit topic lezen.

Domeinnaam registratie op een IPadres van ziggo
  woensdag 15 december 2010 @ 15:49:00 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_89961001
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 15 december 2010 @ 15:52:09 #5
306155 wiebelstront
404 - ondertitel not found
pi_89961134
oh, jammer. dan nog maar wat meer googlen.
404 - signature not found
pi_89961217
je kan wel een gratis domein krijgen soms, maar dan staat je site ook echt helemaal vol met spam!
pi_89961233
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:48 schreef boem-dikkie het volgende:
Ja, maar dan wel zoiets als: http://members.ziggo.nl/gebruikersnaam/ volgens mij.
Sterker nog, dat zit er gewoon bij als je internet afsluit. TS moet even op zijn contract kijken.
pi_89961436
Als je echt een website wilt kun je beter ergens een webhostingpakket nemen + domein.
pi_89961712
quote:
3s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:48 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Nee een echte domeinnaam zal niet gratis zijn. Je zal bij een hostingsbedrijf een domeinnaam moeten registeren. Dit is niet duur. 10 a 15 euro per jaar. Dit domein zal dan naar jouw computer thuis of webspace bij ziggo moeten verwijzen. Hoe dat in zijn werk gaat kan je in dit topic lezen.

Domeinnaam registratie op een IPadres van ziggo
Voor 10-15 euro per jaar heb je een domeinnaam met de hosting er gelijk bij.

Verwijzen naar computers thuis of webruimte van je provider is alleen maar ellende... Veel gedoe en weinig mogelijkheden.
pi_89981695
ik weet dat ik zelf nog de diensten van www.dot.tk gebruikte om een eigen domeinnaam te krijgen.

je gebruikt eerst iets als ziggo of webs.com ofzo. dan ge je naar www.dot.tk, kies je een eigen adres (zal er zo uit gaan zien: www.eigennaam.tk). maar zoals hierboven is vermeldt, is het denk ik beter om een betaalde service te nemen.
pi_89984469
quote:
3s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:05 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Voor 10-15 euro per jaar heb je een domeinnaam met de hosting er gelijk bij.

Verwijzen naar computers thuis of webruimte van je provider is alleen maar ellende... Veel gedoe en weinig mogelijkheden.
dat ligt helemaal eraan hoe handig je bent.. ik heb -veel- meer mogelijkheden dan welk hostingpakket ook kan regelen voor een normaal bedrag...
pi_89984854
Bij @Home heb je sowieso al webspace waar je een simpele website zonder problemen op kan draaien. Koop voor ¤15 een domeinnaam en laat die doorverwijzen naar je webspace.
pi_89992003
Als je puur html site hebt kun je waarschijnlijk nog wel terecht met gratis hosting bij Ziggo + domein voor 3,99 (1e jaar) en 4,99 (verdere jaren) bij Versio. Zelf niet goedkoper gevonden. Overigens zit ik nog 15 euro te betalen bij Je-eigen-domein.nl ook goed maar iets duurder en je behoudt sowieso netjes domein.nl in je url venster ipv ziggo.nl/users/folder/pietje.html zie ook uitlegje hier.

Wil je echt forums, wordpress (weblog) erop zetten dan kun je beter een combi van domein+hosting nemen. Check dan even webhosters.nl voor ervaringen.

Of kijk eens bij Sohosted.com of Antagonist - 24 euro .nl + hosting 3000MB / 60GB dataverkeer of PCExtreme daar krijg je veel voor weinig en heb je goede uptime.
pi_89992934
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:10 schreef funrider het volgende:
Als je puur html site hebt kun je waarschijnlijk nog wel terecht met gratis hosting bij Ziggo + domein voor 3,99 (1e jaar) en 4,99 (verdere jaren) bij Versio. Zelf niet goedkoper gevonden. Overigens zit ik nog 15 euro te betalen bij Je-eigen-domein.nl ook goed maar iets duurder en je behoudt sowieso netjes domein.nl in je url venster ipv ziggo.nl/users/folder/pietje.html zie ook uitlegje hier.

Wil je echt forums, wordpress (weblog) erop zetten dan kun je beter een combi van domein+hosting nemen. Check dan even webhosters.nl voor ervaringen.

Of kijk eens bij Sohosted.com of Antagonist - 24 euro .nl + hosting 3000MB / 60GB dataverkeer of PCExtreme daar krijg je veel voor weinig en heb je goede uptime.
Antagonist goeie ervaring mee, maar die 24 euro is wel ex. BTW.

Tegenwoordig zit ik bij versio voor 12 euro per jaar inclusief.
pi_89993311
Je kan ook eens kijken bij Sensiva.
Je hebt al een webhosting pakket voor ¤1,50 per maand en een domein al vanaf ¤10,00 per jaar.
pi_90489585
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:55 schreef mschol het volgende:

[..]

dat ligt helemaal eraan hoe handig je bent.. ik heb -veel- meer mogelijkheden dan welk hostingpakket ook kan regelen voor een normaal bedrag...
Als uptime-garantie geen issuetje is, heb je natuurlijk gelijk.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_90489795
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:43 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Als uptime-garantie geen issuetje is, heb je natuurlijk gelijk.
Juist. Uptime, snelheid, en mogelijkheden die way uitgebreider zijn dan de gemiddelde beginnende websitebouwer nodig heeft.

Vergeet overigens de stroomkosten niet, die zijn al snel het drievoudige van wat shared hosting kost, als je je best gedaan hebt een zo zuinig mogelijke server te bouwen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')