abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_89761469


Deze houten vloer werd gisteren tevoorschijn getoverd onder een laag zeil en boorplaat vandaan. Het is een hele oude houten vloer die vol zit met verfresten en vlekken van weet ik wat.

Nu de vraag, hoe krijgen we dit schoon? Ik heb met een klein beetje water geprobeerd de verf e.d. eraf te halen, dat gaat wel aardig. 1 ding scheelt de vloer is zo oud en gehavend dat er weinig mis mee kan gaan. Maar het zou natuurlijk wel mooi zijn als hij weer een beetje glanst en als die witte waas die erop ligt als het natte droogt weg gaat...

Weet ook niet of het gelakt of geolied of iets dergelijks is en weet ook nog niet wat de huis baas van dit projectje gaat vinden... ;)
pi_89761554
Zijn dit niet gewoon de vloerdelen die over de balklaag liggen?
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:46:31 #3
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_89761578
Dat wordt schuren ben ik bang
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:46:38 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_89761582
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:45 schreef De_Rikster het volgende:
Zijn dit niet gewoon de vloerdelen die over de balklaag liggen?
daar lijkt het wel op, gezien de spijkers enzo
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_89761592
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:45 schreef De_Rikster het volgende:
Zijn dit niet gewoon de vloerdelen die over de balklaag liggen?
Lijkt het wel op. Ik zou de planken eruit halen en er een mooie, hypermoderne tuinset van maken.
pi_89761655
"Authentieke houten vloer ontdekt!" :')
Dat is gewoon de ondervloer, en die horen daar anders lazert je vloer tussen de balken weg. :D niets bijzonders dus. Ondervloer van mijn huis is bijna 250 jaar oud, die zet ik toch ook niet op internet met een hoop bombarie. Ze zijn er nog veeeeeeel ouder.
pi_89761933
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:48 schreef baquelappe het volgende:
"Authentieke houten vloer ontdekt!" :')
Dat is gewoon de ondervloer, en die horen daar anders lazert je vloer tussen de balken weg. :D niets bijzonders dus. Ondervloer van mijn huis is bijna 250 jaar oud, die zet ik toch ook niet op internet met een hoop bombarie. Ze zijn er nog veeeeeeel ouder.
gefeliciteerd met je vloer!

Als je gewoon even leest vraag ik niets anders dan hoe ik dit moet schoonmaken... Ik weet niets van vloeren, de vloer ziet er super vet uit, ik dacht het huis is een super oud pand, de vloer is van hout, ligt er waarschijnlijk al tijden, vandaar maar goed dan heb ik een "authentieke houten ondervloer ontdekt!" :6

Helaas kan de titel niet veranderen... mod vast wel maak er maar ondervloer van... ^O^ opgelost!

Is er nu misschien iemand die een goede oplossing heeft?
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:59:07 #9
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_89762031
Ja, schuren
Ok stelletje hokboeren
pi_89762138
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:56 schreef LouNa het volgende:

[..]

gefeliciteerd met je vloer!

Is er nu misschien iemand die een goede oplossing heeft?
Bedankt, ik waardeer dat echt. Om antwoord tegen geven op je vraag,
schuren, whitewash beits, klaar. Beetje logisch verstand gebruiken hoor. Verf en andere rommel haal je niet van hout af met een beetje water |:(
pi_89762782
als ik dacht dat water de oplossing was, had ik hier niet gevraagd hoe en wat he?

Thanks voor je antwoord _O_
pi_89778634
Waarom zou je op een "onbeschermde" ondervloer willen gaan lopen/wonen?
Da gao nie nou!
pi_89779585
Wat zit er onder die vloer? Benedenburen die kunnen genieten van het zand wat tussen kieren van de planken door valt en van de directe geluiden, of een kruipruimte van waaruit vocht de kamer in kan, en warmte de kamer uit kan?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 10 december 2010 @ 23:20:45 #14
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_89786716
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:01 schreef baquelappe het volgende:

[..]

Bedankt, ik waardeer dat echt. Om antwoord tegen geven op je vraag,
schuren, whitewash beits, klaar. Beetje logisch verstand gebruiken hoor. Verf en andere rommel haal je niet van hout af met een beetje water |:(
Doe es normaal joh.

Hij/zij was gewoon even in de 7de hemel . De vloer blijkt wat minder bijzonder te zijn dan gedacht werd. das jammer maar helaas. Dan hoef je toch niet direct zo uit de hoogte te gaan doen?

Er zijn vast wel dingen waar jij met je mond vol tanden staat en de TS alles van weet.

@TS
Vergeet dit vloertje. Leg er een mooie nieuwe leefvloer op. Hier kun je niks mee namelijk. Zeker niet als het niet op de begane grond is. Leven op deze vloer gaan je onderburen je dan niet in dank afnemen.
Bij mij liggen er 3 van die vloeren boven op elkaar. De originele plankenvloer zoals jij nu hebt ontdenkt. Daarna een oude parket vloer waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt door mijn electra leidingen erin te frezen en vervolgens een -10db demplaag en daarop de massief eiken vloer.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  zaterdag 11 december 2010 @ 01:56:27 #15
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_89792441
Ik vind het een mooi vloertje, maar ik ben dan ook gek op Authentiek Antiek!

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 23:20 schreef klusfoobje het volgende:
@TS
Vergeet dit vloertje. Leg er een mooie nieuwe leefvloer op. Hier kun je niks mee namelijk. Zeker niet als het niet op de begane grond is. Leven op deze vloer gaan je onderburen je dan niet in dank afnemen.
Niet mee eens. Heb zelf ook het authentieke originele grenen vloertje in mijn huis (anno 1896) gerenoveerd, na het verwijderen van ongeveer 3 lagen verf-troep, waaronder eentje in het lichtblauw, donkergroen, en vies bruin :X .

Schuren, schuren, en jawel... SCHUREN!!! (tip: huur een professionele (parket)-schuurmachine, dat helpt!) Voor de ... ehm... gleuven: afbijtmiddel. Daarna: weer schuren.
Een enorme boutklus, maar...

Ik heb die van mij uiteindelijk in botenlak gelakt (3x), en mooi dat het geworden is...


Vind ik dan. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 11-12-2010 02:28:49 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 11 december 2010 @ 10:06:57 #16
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_89795381
TS heeft een ondervloer. En dat heet niet voor niets zo...
Ok stelletje hokboeren
pi_89795454
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 01:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vind het een mooi vloertje, maar ik ben dan ook gek op Authentiek Antiek!

[..]

Niet mee eens. Heb zelf ook het authentieke originele grenen vloertje in mijn huis (anno 1896) gerenoveerd, na het verwijderen van ongeveer 3 lagen verf-troep, waaronder eentje in het lichtblauw, donkergroen, en vies bruin :X .

Schuren, schuren, en jawel... SCHUREN!!! (tip: huur een professionele (parket)-schuurmachine, dat helpt!) Voor de ... ehm... gleuven: afbijtmiddel. Daarna: weer schuren.
Een enorme boutklus, maar...

Ik heb die van mij uiteindelijk in botenlak gelakt (3x), en mooi dat het geworden is...
[ afbeelding ]

Vind ik dan. :)
Inderdaad mooi :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89795502
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 01:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vind het een mooi vloertje, maar ik ben dan ook gek op Authentiek Antiek!

[..]

Niet mee eens. Heb zelf ook het authentieke originele grenen vloertje in mijn huis (anno 1896) gerenoveerd, na het verwijderen van ongeveer 3 lagen verf-troep, waaronder eentje in het lichtblauw, donkergroen, en vies bruin :X .

Schuren, schuren, en jawel... SCHUREN!!! (tip: huur een professionele (parket)-schuurmachine, dat helpt!) Voor de ... ehm... gleuven: afbijtmiddel. Daarna: weer schuren.
Een enorme boutklus, maar...

Ik heb die van mij uiteindelijk in botenlak gelakt (3x), en mooi dat het geworden is...
[ afbeelding ]

Vind ik dan. :)
Dit is erg mooi, maar dit is een afgewerkte vloer. TS heeft het over de ondervloer die er puur zit om er iets overheen te kunnen leggen en niet bedoeld is om over te lopen. Volgens mij zit er niet eens mes-groef in die ondervloer en kijk je recht op de spijkers.
pi_89800119
Dit zijn inderdaad vloerplanken, als ze er nog mooi uitzien dan kan je ze schuren en lakken. Mijn vloerplanken izjn niet meer mooi, omdat vroeger mensen ze door het midden hebben gezaagd, eruit gesloopt hebben, elektra, afvoer, water onder hebben gelegd en de stukke planken er weer tussen gelegd hebben. Blijkbaar vonden ze dit makkelijker dan onder het huis kruipen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_89806160
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 13:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit zijn inderdaad vloerplanken, als ze er nog mooi uitzien dan kan je ze schuren en lakken. Mijn vloerplanken izjn niet meer mooi, omdat vroeger mensen ze door het midden hebben gezaagd, eruit gesloopt hebben, elektra, afvoer, water onder hebben gelegd en de stukke planken er weer tussen gelegd hebben. Blijkbaar vonden ze dit makkelijker dan onder het huis kruipen....
Dat komt me bekend voor gewoon decoupeerzaag er in kabel en leiding op zijn plaats leggen en nieuwe plank terug spijkeren werkt veel makkelijker dan dat gekruip in 50 cm kruipruimte vooral als je leidingen moet solderen enzo.
  zaterdag 11 december 2010 @ 21:32:20 #21
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_89815371
Een originele loopvloer die direct op de balkenlaag zit is ook gewoon mes en groef. Zo niet, dan loop je een partij te veren...

Je kunt er gewoon een mooie lakvloer oid van maken hoor, maar je hebt geen enkele vorm van isolatie qua geluid. Vandaar mijn opmerking dat een onderbuurman er echt niet blij van gaat worden.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  zaterdag 11 december 2010 @ 21:47:48 #22
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_89815896
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:32 schreef klusfoobje het volgende:
Een originele loopvloer die direct op de balkenlaag zit is ook gewoon mes en groef. Zo niet, dan loop je een partij te veren...

Je kunt er gewoon een mooie lakvloer oid van maken hoor, maar je hebt geen enkele vorm van isolatie qua geluid. Vandaar mijn opmerking dat een onderbuurman er echt niet blij van gaat worden.
Die van mij is ook de originele vloer op de balkenlaag. Je keek zó op de spijkers. Maar die heb ik er verder in gedreven en vervolgens met kneedbaar hout afgedekt, dus... nu onzichtbaar. Je kan het wel degelijk mooi afwerken, maar ik moet zeggen, het was een helse klus. Ben zeker een maand aan het schuren geweest...

Heel goed punt qua geluidsisolatie. Dat speelt bij mij niet (want ik heb geen onderburen), maar het is inderdaad heel erg belangrijk om daar rekening mee te houden, want als er iemand op de vloer loopt, klinkt het een verdieping lager alsof er een olifant overheen marcheert. Dus: als je onderburen hebt, moet je dit zeker niet doen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 11 december 2010 @ 21:58:45 #23
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_89816238
@ kluskonijn.

Heb jij de boel aan de onderkant geisoleerd? in je kruipruimte? Ik kan me zo voorstellen dat je vloer niet echt warm word ... En idd, wat je hebt gedaan kan prima als je een benedenwoning hebt. Heb je een bovenwoning dan kun je afscheid nemen van je relatie met de buren eronder.

Je vloer ziet er netjes uit hoor Broer konijn :-), glimmende vloer is niet mijn smaak maar verder, netjes gedaan.

Wat de vloer zelf betreft... Eventuele kieren zou je ook kunnen opvullen dmv breeuwen.... zoek maar ff op google...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  zaterdag 11 december 2010 @ 22:04:36 #24
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_89816436
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:58 schreef klusfoobje het volgende:
@ kluskonijn.

Heb jij de boel aan de onderkant geisoleerd? in je kruipruimte? Ik kan me zo voorstellen dat je vloer niet echt warm word ... En idd, wat je hebt gedaan kan prima als je een benedenwoning hebt. Heb je een bovenwoning dan kun je afscheid nemen van je relatie met de buren eronder.
Mijn woonkamer is op de eerste verdieping, beneden is mijn 'ateliertje'. :)
Aangezien daar meestal ook een kachel brandt, is het niet nodig geweest om de vloer te isoleren. Gelukkig niet, dan was het helemaal een enorme klus geweest...
En zoals je zegt: DOE DIT NIET bij een bovenwoning. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  † In Memoriam † zaterdag 11 december 2010 @ 22:12:55 #25
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89816702
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 01:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vind het een mooi vloertje, maar ik ben dan ook gek op Authentiek Antiek!

[..]

Niet mee eens. Heb zelf ook het authentieke originele grenen vloertje in mijn huis (anno 1896) gerenoveerd, na het verwijderen van ongeveer 3 lagen verf-troep, waaronder eentje in het lichtblauw, donkergroen, en vies bruin :X .

Schuren, schuren, en jawel... SCHUREN!!! (tip: huur een professionele (parket)-schuurmachine, dat helpt!) Voor de ... ehm... gleuven: afbijtmiddel. Daarna: weer schuren.
Een enorme boutklus, maar...

Ik heb die van mij uiteindelijk in botenlak gelakt (3x), en mooi dat het geworden is...
[ afbeelding ]

Vind ik dan. :)
Mensen met een nieuwe houten vloer laten die schrapen en mechanisch verouderen voor die authentieke uitstraling en jij gaat een authentieke vloer schuren? 8)7

Verder vind ik dat je een houten vloer of in de was of in de olie moet zetten. Lak vind ik echt zonde dan lijkt het net alsof er een dun laagje plastic op zit. -O-
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')