abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89144578
Zoals beloofd in een andere topic, hierbij mijn showcase. Mijn interesse ligt bij trouwreportages maken (niet dat ik hier veel ervaring mee heb, maar hier wil ik in doorgroeien).

Sinds augustus heb ik een Canon 5DMarkII en een Canon 50mm f1.2 en ben ik me meer in fotografie gaan verdiepen.

Alle foto's zijn zonder flits gemaakt (wil ik er nog erbij kopen, voor noodgevallen). Alle meningen, kritiek, commentaar is welkom, kan ik alleen maar van leren en mijn fotografie naar een hoger niveau brengen. :P haha

Ik heb ook een blog (website is in de maak): http://kelvin-wu.blogspot.com

oja, er zijn helaas niet zoveel (geen) foto's van het bruidspaar gepost ivm privacy.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

Deze zijn in Nederland genomen:
16.

17.

18.

[ Bericht 9% gewijzigd door celc1us op 26-11-2010 22:09:03 ]
pi_89144862
Perfect!
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_89154100
Prachtig! Heel mooi gedaan.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_89154588
Mooie platen :)

Wat me wel gelijk opvalt is de verschillende nabewerkingen. Het oogt op deze manier niet als een serie maar meer als losse fotoos. Wellicht de bedoeling maar in een showcase zie ik altijd graag samenhang en die ontbreekt hier. Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.

Verder staan op vrijwel alle fotoos het onderwerp in het midden. Dat is niet op alle fotoos fout, bijvoorbeeld 9,11, en 14 lenen zich er uitstekend voor. Andere fotoos zou ik graag iets spannendere composities zien. Bijvoorbeeld 2, 5 en 7 hadden kwa compositie een stuk beter gekund.

tenslotte ogen ze niet allemaal lekker scherp. ik kan je exif data niet zien maar het lijkt op het oog alles wide open geschoten te zijn. Je zou wel een beetje kunnen knijpen om wat extra scherpte in je fotoos te krijgen. Een 1.2 koop je uiteraard voor de lichtsterkte en de creatieve mogelijkheden, als de situatie er om vraagt 'moet' je uiteraard je diafragma wat sluiten voor het gewenste resultaat. :P
pi_89157956
Er zitten eigenlijk nog heel veel foto's die tussen het "verhaal" horen. Nu lijkt het inderdaad op losse foto's.

Waar mogelijk probeer ik wel het onderwerp iets meer naar links of rechts te plaatsen. Veel foto's hierboven zijn geschoten op f2.0. Op f1.2 is het focuspunt veels te dun, dan is bijna niks meer scherp :P

Hoe zou je 7 nog spannender kunnen maken? Het zijn schoenen :P

Maar, thanks voor het reageren. :)
  donderdag 25 november 2010 @ 22:55:44 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89158933
Hele mooie foto's!
7 had je misschien anders kunnen nemen door op de andere schoen te focussen, of van een lager standpunt waardoor de achtergrond anders wordt.

en 1 lijkt wel een beetje scheef, normaal vind ik dat niet zo erg, maar hier valt het wel op.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_89159580
lol grappig dat je dat zegt over foto 1. Ik heb hem juist recht proberen te krijgen om naar die paal te kijken. Wellicht staat dat huis wel gewoon scheef...

Ook leuk om te lezen hoe andere mensen denken hoe het anders kan :) Thanks.
  donderdag 25 november 2010 @ 23:16:48 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89160142
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 23:06 schreef celc1us het volgende:
lol grappig dat je dat zegt over foto 1. Ik heb hem juist recht proberen te krijgen om naar die paal te kijken. Wellicht staat dat huis wel gewoon scheef...

Ook leuk om te lezen hoe andere mensen denken hoe het anders kan :) Thanks.
Ik denk inderdaad niet dat een oud Italiaans huis nog kaarsrecht staat ja :P En het is dan precies waar je naar kijkt ja. :)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 26 november 2010 @ 02:28:20 #9
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_89165316
Erg knap, mooie sfeerplaatjes. Jammer alleen dat de bewerking niet consistent is.
pi_89165548
Inderdaad prachtige sfeerfoto's! Ik deel eigenlijk ook de mening van Uncle betreft een samenhang die ik mis. Nu lijken het net op zichzelf staande foto's; stockphotos zelfs. Totaal niks mis met stockphotos overigens; ze zijn kwalitatief van hoogstaand niveau, alleen vertellen deze foto's als serie geen 'verhaal' (de foto's springen qua bewerking/verhaal/onderwerp van de hak op de tak). Als je een volledige reportage schiet op een huwelijk zie je zelf uiteraard dat er een chronologische verhaal ontstaat, maar door juist een paar foto's te gebruiken hier moet je keuzes maken waardoor het moeilijker wordt om dit verhaal door te zetten.

edit: zie dat je het in reply 5 ook al zegt
pi_89203518
Edit: De foto's zijn in een andere volgorde gezet. Kijkt hopelijk iets beter weg. :)
pi_89223029
Mooie en leuke fotoreportage waarbij vreemd genoeg voor anderen foto 10! mijn lieveling is. :Y

Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 27 november 2010 @ 14:29:10 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_89224328
Waarom die verschillende nabewerkingen?
Huilen dan.
pi_89228685
Er zijn ongeveer 3 of 4 "effecten" die ik vaker gebruik als het bij de foto past. Standaard zijn de foto's met normale kleuren en de zwart wit. Daarna is 1 en 3 een aparte effect en de zonsondergang is ook nep, :P vond ik wel goed passen bij dat strand.
pi_93711257
Laatste paar dagen een beetje gespeeld met wat oude foto's die ik nog had, maar nog niet eerder had laten zien (sommige wel). Ik probeer nu een iets frissere look te creëren en een nieuwe handtekening :p

Wat vinden jullie ervan?

pi_93713178
Wauw. Mooi!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_93713807
De eerste en derde! ^O^

Erg fraaie tweeluikjes vind ik dit. Van de tweede ben ik persoonlijk wat minder gecharmeerd... Vind de originele foto's al niet bijzonder en die oranje gradient er overheen doet het hem voor mij ook niet bepaald... Vind het zeker niet zorgen voor een frissere look in ieder geval, in tegenstelling tot de eerste en laatste die inderdaad wel lekker fris ogen.

Edit: Oh, en de nieuwe handtekening: ^O^. Ook veel beter zo.
  FOK!fotograaf zondag 6 maart 2011 @ 19:52:48 #18
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_93737785
Leuke tweeluiken! Ben er erg van gecharmeerd.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 12:07:29 #19
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_93997929
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 00:15 schreef celc1us het volgende:
Laatste paar dagen een beetje gespeeld met wat oude foto's die ik nog had, maar nog niet eerder had laten zien (sommige wel). Ik probeer nu een iets frissere look te creëren en een nieuwe handtekening :p

Wat vinden jullie ervan?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die tweeluiken zijn echt heel leuk!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')