abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:22:42 #1
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89069571
SC Cambuur Leeuwarden


Club site
Club website: http://www.cambuur.nl

Cambuur Fankaart
Bestel hier een Cambuur Fankaart en krijg per wedstrijd 2 euro korting op je kaartje.

Het stadion






Capaciteit: 10.250

Wie zit waar

Comfort Gallery - Chooselife
Vak 7 - thespindoctor
Vak 8 - Richardrahl
Vak 13 of 14 - Justmattie (uiteraard staand :P)
Vak 18 of 20 - neen
Vak 13 bovenin/bierkiosk - Uw_ergste_nachtmerrie



De selectie


Supporterssites
Supporterssite: http://www.cambuuronline.nl
Kern van Cambuur: http://www.kernvancambuur.nl
Media Archief Cambuur: http://www.cambuurarchief.com
Cambuur Video Archief: http://www.youtube.com/user/cambuurvideoarchief // http://www.cambuur-video-archief.tk
Cambuurplein: http://www.cambuurplein.com
MI-Side: http://www.mi-side.nl

Nieuwssites
Leeuwarder Courant: http://www.leeuwardercourant.nl
Friesch Dagblad: http://www.frieschdagblad.nl
Wiebe Woudstra: http://www.wiebewoudstra.com

Live (uit)wedstrijden beluisteren
Radio Mercurius: http://www.mercuriusrtv.nl/radio/index.php
Omrop Fryslan: mms://mms.omropfryslan.nl/omropfryslanlive

Jan Riedstra

Op 21 mei 2009 overleed onverwacht Jan Riedstra, één van de vier oldboys, aan de gevolgen van een hartstilstand.

De vorige topics
deel 12: [Centraal] SC Cambuur #12 tijd voor een andere trainer
deel 11: [Centraal] SC Cambuur #11 volgend seizoen kampioen
deel 10: [Centraal] SC Cambuur #10 waar we de playoffs in gaan
deel 9: [Centraal] SC Cambuur #9 Waar ze vergeten te scoren
deel 8: [Centraal] SC Cambuur #8 De 2e periodetitel is voor ons
deel 7: [Centraal] SC Cambuur #7 Hoe zal het dit jaar gaan..
deel 6: [centraal] Cambuur Leeuwarden - 6 - was het niet nu, dan...?
deel 5: [centraal] Cambuur Leeuwarden - 5 - Promoveer voor Ome Jan!
dubbel: SC Cambuur #4. Waar het storm loopt voor het toetje (gesloten)
deel 4: [centraal] Cambuur Leeuwarden - 4 - Promotie of niet??
deel 3: [centraal] Cambuur Leeuwarden - 3 - Zeg Stanley...
deel 2: [centraal] Cambuur Leeuwarden - 2 - Na 7 magere jaren.....
deel 1: [centraal] Cambuur Leeuwarden

Meest recente openingspost hier in te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door bascross op 23-11-2010 21:32:39 ]
Bedankt Hans.
pi_89069913
@TS: Kun je de OP nog aanpassen? Ik sta momenteel meer in de bierkiosk dan in vak 13 en Cambuurarchief.nl is Cambuurarchief.com geworden.

In ieder geval is het nu tijd om schoon schip te maken, iedere verantwoordelijke voor deze chaos dient wat mij betreft zijn biezen te pakken en zijn heil elders te zoeken. Ook de Old Boys treffen blaam, ondanks hun plaats in de RvC hebben zij dus niet kunnen voorkomen dat er opnieuw een schuld wordt opgebouwd.

Het lijkt mij het verstandigst dat er mensen komen met een goed zakelijk en commercieel evenwicht, aangevuld met mensen met een stuk voetbalknowhow en een netwerk. Pas dan kun je werken aan een stabiele organisatie en gaan groeien.
Het is misschien hard gezegd, maar ik denk toch dat we een voorbeeld moeten nemen aan de opbouw van dkv. Jarenlang geen gekke dingen doen en rustig een doel zien te bereiken.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:31:15 #3
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89070153
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:27 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
@TS: Kun je de OP nog aanpassen?
Verkeerd gelezen.
Bedankt Hans.
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:33:08 #4
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89070288
Aangepast.
Bedankt Hans.
pi_89070332
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:27 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
@TS: Kun je de OP nog aanpassen? Ik sta momenteel meer in de bierkiosk dan in vak 13 en Cambuurarchief.nl is Cambuurarchief.com geworden.

In ieder geval is het nu tijd om schoon schip te maken, iedere verantwoordelijke voor deze chaos dient wat mij betreft zijn biezen te pakken en zijn heil elders te zoeken. Ook de Old Boys treffen blaam, ondanks hun plaats in de RvC hebben zij dus niet kunnen voorkomen dat er opnieuw een schuld wordt opgebouwd.

Het lijkt mij het verstandigst dat er mensen komen met een goed zakelijk en commercieel evenwicht, aangevuld met mensen met een stuk voetbalknowhow en een netwerk. Pas dan kun je werken aan een stabiele organisatie en gaan groeien.
Het is misschien hard gezegd, maar ik denk toch dat we een voorbeeld moeten nemen aan de opbouw van dkv. Jarenlang geen gekke dingen doen en rustig een doel zien te bereiken.
Een van de boosdoeners wordt geeerd in de OP. Toch apart dat Cambuur zich weer in de nesten heeft gewerkt. Je ziet het vaak bij dit soort clubs. Het gaat goed, vervolgens zit het tegen en hangen ze jaren onderin en kampen ze met grote financiele problemen. Dan is er kennelijk een zak geld en een hoop ambities, ze schieten weer omhoog en vrij snel klapt de luchtbel weer. ADO Den Haag, MVV, RBC, RKC, etc...
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:35:57 #6
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89070452
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:33 schreef Halcon het volgende:

[..]



Een van de boosdoeners wordt geeerd in de OP. Toch apart dat Cambuur zich weer in de nesten heeft gewerkt. Je ziet het vaak bij dit soort clubs. Het gaat goed, vervolgens zit het tegen en hangen ze jaren onderin en kampen ze met grote financiele problemen. Dan is er kennelijk een zak geld en een hoop ambities, ze schieten weer omhoog en vrij snel klapt de luchtbel weer. ADO Den Haag, MVV, RBC, RKC, etc...
RKC en RBC tellen niet mee imo. Zijn kleine clubs die jarenlang met mazzel volgehouden hebben. ADO, MVV en Cambuur zijn toch een stuk groter, alleen inderdaad geen beleid.
Bedankt Hans.
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:37:50 #7
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89070565
Overigens is dkv ook jarenlang gedragen door één persoon. Toen die weg ging was het ook mis. Met als toppunt een verlies van 15 miljoen afgelopen seizoen.

Voor AZ geldt hetzelfde, alleen hadden die de mazzel dat het redelijk op de rit stond toen Scheringa failliet ging.
Bedankt Hans.
pi_89070634
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:35 schreef bascross het volgende:

[..]


RKC en RBC tellen niet mee imo. Zijn kleine clubs die jarenlang met mazzel volgehouden hebben. ADO, MVV en Cambuur zijn toch een stuk groter, alleen inderdaad geen beleid.
Klein of groot maakt niet uit, je kunt altijd boven je stand leven of gedreven worden door blinde ambitie.

RBC is met toeval 'n keer gepromoveerd, daarna gedegradeerd en toen waande men zich opeens een Eredivisieclub. Geloof dat ze in het laatste jaar Eredivisie tussentijds een heel nieuw elftal hebben ingekocht.

RKC wist het jaren vol te houden door creatief te zijn en ging vervolgens ook iets te groot denken. Te dure jongens die niet geschikt waren voor degradatievoetbal en nu krijgen ze de rekening gepresenteerd. Vergeet niet dat RKC jarenlang elk dubbeltje drie keer om moest draaien en opeens konden er allerlei duurdere spelers gehaald worden.
pi_89070703
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:33 schreef Halcon het volgende:

[..]



Een van de boosdoeners wordt geeerd in de OP. Toch apart dat Cambuur zich weer in de nesten heeft gewerkt. Je ziet het vaak bij dit soort clubs. Het gaat goed, vervolgens zit het tegen en hangen ze jaren onderin en kampen ze met grote financiele problemen. Dan is er kennelijk een zak geld en een hoop ambities, ze schieten weer omhoog en vrij snel klapt de luchtbel weer. ADO Den Haag, MVV, RBC, RKC, etc...
Riedstra stond garant voor de tekorten, er moest en zou snel gepromoveerd worden. Zijn overlijden is natuurlijk al erg genoeg, maar dus ook voor de club (wat al verwacht was). Vanaf zijn plekje naast Petrus kan hij natuurlijk roepen wat hij wil, maar dat helpt helaas niet.

Het is jammer dat het allemaal zo gelopen is, op supportersgebied is het rustig, sociaal maatschappelijk is er een enorme inhaalslag gemaakt. Er is enorm veel goodwill gekweekt wat je dus door te opportunistisch denken weer keihard kwijt bent geraakt.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:40:47 #10
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_89070748
Ik vind RKC toch wel één van de promotiekandidaten. Heeft een aardig elftal staan.
Met name Boerrichter is van constante waarde.
pi_89070794
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:37 schreef bascross het volgende:
Overigens is dkv ook jarenlang gedragen door één persoon. Toen die weg ging was het ook mis. Met als toppunt een verlies van 15 miljoen afgelopen seizoen.

Voor AZ geldt hetzelfde, alleen hadden die de mazzel dat het redelijk op de rit stond toen Scheringa failliet ging.
Die man heeft bij dkv er toch wel voor gezorgd dat die 15 mln verlies nog redelijk op te vangen is. Hij heeft de club van een bijna faillissement toch naar de subtop geloodst, kun je van alle besturen hier niet zeggen.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_89070795
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:37 schreef bascross het volgende:
Overigens is dkv ook jarenlang gedragen door één persoon. Toen die weg ging was het ook mis. Met als toppunt een verlies van 15 miljoen afgelopen seizoen.

Voor AZ geldt hetzelfde, alleen hadden die de mazzel dat het redelijk op de rit stond toen Scheringa failliet ging.
AZ had kapitaal op het veld staan en kon daarmee zonder brokken afbouwen. Wat geld binnenhalen en terug naar een begroting die gebaseerd is op de organisatie die door Scheringa neer was gezet. Dat heeft Scheringa wel goed gedaan. Hij heeft er niet alleen blind geld ingepompt, maar intussen ook wat neergezet. De organisatie was nog niet zo ver als wat je zou verwachten bij 'n club die dergelijke investeringen deed, maar men was op weg en dat voorkomt nu inderdaad dat AZ onderaan bungelt en de salarissen niet meer op kan hoesten.

Je doelt op Heerenveen? Ook al zoiets. Hebben jaren gedraaid op meevallers qua transferopbrengsten. De organisatie is uitgebouwd, maar er werden ook vele dure miskopen gedaan. Nu zitten ze met een grote, dure selectie en dat breekt op.
pi_89070826
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:40 schreef Blinker het volgende:
Ik vind RKC toch wel één van de promotiekandidaten. Heeft een aardig elftal staan.
Met name Boerrichter is van constante waarde.
Ik ben benieuwd. Boerrigter zal na dit seizoen daar wel vertrekken.
pi_89070849
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:40 schreef Blinker het volgende:
Ik vind RKC toch wel één van de promotiekandidaten. Heeft een aardig elftal staan.
Met name Boerrichter is van constante waarde.
Constante ploeg, heel stug.. Ze zullen ook maar weinig wedstrijden verliezen. Alleen scorend zijn ze mijns inziens nog wat te beperkt. Daarom schat ik jullie "vrienden" iets hoger in.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:45:06 #15
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_89071044
Moeilijk te zeggen. Er is geen touw aan vast te knopen in de JL. Vorig jaar stond GAE ook steevast op de 1e en de 2e plaats de eerste helft, maar aan het einde van het seizoen moesten we het ook doen met een vijfde plek. Er hoeft maar één schakel weg te vallen en dan is het maar de vraag of de selectie dat kan opvangen. Ik ben benieuwd.
pi_89071207
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:45 schreef Blinker het volgende:
Moeilijk te zeggen. Er is geen touw aan vast te knopen in de JL. Vorig jaar stond GAE ook steevast op de 1e en de 2e plaats de eerste helft, maar aan het einde van het seizoen moesten we het ook doen met een vijfde plek. Er hoeft maar één schakel weg te vallen en dan is het maar de vraag of de selectie dat kan opvangen. Ik ben benieuwd.
Klopt. Het is voor een deel gebaseerd op toeval. Weinig JL-ploegen hebben de financiele middelen om naast 'n elftal dat bovenin mee kan doen nog te investeren in nuttige nummers 12 tot en met 18.
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:59:56 #17
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89071971
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:41 schreef Halcon het volgende:
Je doelt op Heerenveen? Ook al zoiets. Hebben jaren gedraaid op meevallers qua transferopbrengsten. De organisatie is uitgebouwd, maar er werden ook vele dure miskopen gedaan. Nu zitten ze met een grote, dure selectie en dat breekt op.
Ja en qua transfers is er afgelopen jaren net zoveel verkocht als ingekocht. Zou je niet denken met die grote bedragen die ze hebben verdiend, maar het is wel zo.

Dat is geen toeval, dat is pas sinds Vd Velde weg is.
Bedankt Hans.
pi_89072217
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:59 schreef bascross het volgende:

[..]

Ja en qua transfers is er afgelopen jaren net zoveel verkocht als ingekocht. Zou je niet denken met die grote bedragen die ze hebben verdiend, maar het is wel zo.

Dat is geen toeval, dat is pas sinds Vd Velde weg is.
Een klapper van 10 miljoen blijft even hangen bij mensen, maar ze denken dat aan de tien miskopen van 1 miljoen die gedaan zijn van dat geld en wiens loonkosten nu nog vrolijk door tikken.

Ook onder v/d Velde was het niet allemaal rozengeur en manenschijn. Toen werden er ook al de nodige miskopen gedaan.
pi_89072293
En toch altijd de klappen op kunnen vangen.. Heeft natuurlijk ook te maken dat ze daar een aantal keer op rij Europees voetbal speelden. Dat missen ze nu al 2 seizoenen en voelen dit in de beurs.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:06:45 #20
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89072337
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een klapper van 10 miljoen blijft even hangen bij mensen, maar ze denken dat aan de tien miskopen van 1 miljoen die gedaan zijn van dat geld en wiens loonkosten nu nog vrolijk door tikken.

Ook onder v/d Velde was het niet allemaal rozengeur en manenschijn. Toen werden er ook al de nodige miskopen gedaan.
Dat klopt, maar lang niet zoveel als nu. Daarnaast werd dat altijd opgevangen met een topper, die hebben ze nu ook niet.
Bedankt Hans.
pi_89072640
Heerenveen lag er Europees toch altijd vrij snel uit? Zeker EL is pas interessant als je wat verder komt. Potjes tegen clubs uit Kazachstan en Azerbaidzjan kosten volgens mij alleen maar geld.

Onder v/d Velde had men het geluk dat er af en toe een goede aankoop werd gedaan en daarmee werden de gevolgen van de miskopen wat gecompenseerd. Vallen die incidentele inkomsten weg, dan heb je een probleem. Hetzelfde is er aan de hand bij PSV.

Heerenveen heeft wel een probleem. Ze zullen niet failliet gaan, maar ze kunnen qua infrastructuur niet verder uitbouwen. Inkomstengroei wordt dus aardig beperkt en ze zitten met 'n selectie met nauwelijks transferwaarde, maar wel veel salariskosten.
pi_89073250
Vorig seizoen nog in de poulefase toch? En de jaren daarvoor wat wisselvallig allemaal. Toch kun je een leuk extraatje pakken wanneer je nauwelijks Europese inkomsten begroot.

Geluk bij incidentele topaankopen zeker, en ook niet de minste namen van als Nistelrooij, Huntelaar, Alves, Sulejmani, Pranjic. Heeft de nodige miljoenen opgeleverd natuurlijk. Tja en als je dan voor je verdediging dure middelmatige spelers koopt teert het snel in en zul je niet die laatste sprong maken.

Ze zullen zeker een pas op de plaats moeten maken, alleen het aspect van uitbreiding wil ik nog bestrijden. Kondigden ze een tijdje geleden niet aan uit te willen breiden naar 40000 plaatsen (door de verliezen in de ijskast gezet)?

Het is in ieder geval niet een luchtbel als die van ons is, ze kunnen altijd nog terugvallen op hun toch wel stevige basis.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_89074126
Ja, vorig seizoen wel, maar daarvoor kan ik me eigenlijk nauwelijks succesvolle avonturen van Heerenveen voor de geest halen. Een keertje CL, dankzij een 2e plek in de competitie, maar verder zijn ze in de competitie ook nooit een ploeg geweest die structureel voor de bovenste vijf plaatsen mee heeft gedaan. Ik vind Heerenveen erg overrated. Modelclub, bla, bla. Het is daar ook gewoon een puinhoop, men heeft dat alleen weten te camoufleren doordat er krankzinnige bedragen werden betaald voor hun spelers. Dat gebeurt nu niet meer en dan draaien ze een flink verlies en moeten ze allerlei investeringen annuleren. Voordeel is dat er wel een basis staat waardoor ze niet terugvallen naar de absolute onderkant van de Eredivisie en dat er meer clubs in hetzelfde schuitje zitten. Heb je die basis niet, dan kan het hard gaan. Zie bv. RKC, MVV, ADO Den Haag in het verleden...
pi_89074582
Valt op zich wel wat mee, vanaf 2000 een tweede plek, 3 keer vierde en vijfde en 2 keer zevende.

Nu genoeg over dkv, weer ontopic naar Cambuur ;)
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_89075931
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:47 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Valt op zich wel wat mee, vanaf 2000 een tweede plek, 3 keer vierde en vijfde en 2 keer zevende.

Nu genoeg over dkv, weer ontopic naar Cambuur ;)
Verder 10e, 7e en nu draait het ook niet echt florissant. Ik vind modelclub erg zwaar aangedikt als het gaat over Heerenveen.
pi_89107245
Ik lees weer mee.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  vrijdag 26 november 2010 @ 18:45:25 #27
236335 neen
schone schijn
pi_89190388
Ik ook, het zal wel koud zijn vanavond. Zal wel weer een waardeloze wedstrijd zijn :')
Geen promotie/nieuw stadion dus, vind ik wel prima. Zat eraan te denken om seizoenskaart niet te verlengen en maar op losse kaarten over te stappen. Reizen wordt irritant :') en met dit weer en voetbal is het ook al weinig genieten natuurlijk _O-
het lijkt niet wat het is
pi_89190552
Ik hoop wel dat het voetbal mij vanavond een beetje opwarmt van binnen :')
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  vrijdag 26 november 2010 @ 18:51:49 #29
236335 neen
schone schijn
pi_89190658
Spannend zal het wel weer zijn, als je verliest kom je ouderwets in het rechter rijtje. Ach we zien wel weer.
het lijkt niet wat het is
  vrijdag 26 november 2010 @ 18:54:03 #30
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89190758
Nu al -1,5 in Leeuwarden. Heb handschoenen, sjaal en muts mee.
Bedankt Hans.
pi_89197503
quote:
2s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:41 schreef justmattie het volgende:
Ik lees weer mee.
ik ook :)
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_89203623
Stervenskoud, maar wel winst.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  vrijdag 26 november 2010 @ 22:34:15 #33
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89205150
3 punten.
Bedankt Hans.
pi_89207981
Drie punten, vooral in de tweede helft veel inzet en een bij vlagen heerlijk sfeertje. Alleen in de eerste helft leek het wel doping te zijn voor RBC met die twee levensgevaarlijke counters.

Hoogtepunt van de avond was het kunstje van Rustenberg op de linksbuiten waarbij hij zelf in een deuk lag _O-

Voor de rest maar weer snel vergeten en op naar MVV, hopelijk weer drie punten.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:32:01 #35
236335 neen
schone schijn
pi_89222475
quote:
Cambuur kan salarissen niet betalen

Gepubliceerd op 27 november 2010, 08:30
Laatst bijgewerkt op 27 november 2010, 09:33

LEEUWARDEN - Het is onzeker of SC Cambuur de spelers en medewerkers het salaris over november wel kan uitbetalen.

,,Er is helemaal niks meer'', zegt ondernemer Ype Smid zaterdag in de Leeuwarder Courant. Smid probeert met andere ondernemers Cambuur van de ondergang te redden.

De gemeenteraad beslist 15 december of de eerstedivisionist een garantielening krijgt. ,,Eigenlijk komt die vergadering te laat. Cambuur is een cash-in-cash-out bedrijf geworden'', zegt Smid.
Net als vroeger
het lijkt niet wat het is
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:39:18 #36
236335 neen
schone schijn
pi_89222700

het lijkt niet wat het is
pi_89223544
De gemeente zou maandag a.s. hier weer over vergaderen en een uitspraak doen. Jammer dat er weer twee weken overheen moeten gaan.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_89230967
zo, -O- terug bij af...

de geschiedenis herhaalt zich.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_89278044
Ik was het topic even kwijt.

Vrijdag niet geweest, moest tot 20:00 werken, maar heb wel op de terugreis van Apeldoorn naar Friesland een groot deel via omrop fryslan kunnen horen. Damn, die 2e goal, zit ik te juichen in de auto. Klonk goed allemaal.

Toch blij dat ik niet bij cambuur werk, salaris niet kunnen betalen? Tja...
  zondag 28 november 2010 @ 23:06:58 #40
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_89279866
Misschien eerst maar eens de grootverdieners eruit zoals de Vries.
  zondag 28 november 2010 @ 23:10:54 #41
236335 neen
schone schijn
pi_89280088
Contract afkopen zal wel even duur zijn. Grootverdiener nummer 1 Ter Heide is al een poosje weg, selectie is ingekrompen, meer amateur contracten, contractverlengingen allemaal met salarisverlaging en een selectie die wederom van prestatiebonussen afziet.

Wat dat betreft is het al een stuk beter dan anderhalf jaar terug.
het lijkt niet wat het is
  zondag 28 november 2010 @ 23:16:26 #42
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_89280419
Maachi mag wel naar Deventer.
pi_89426037
Wat nieuws:

quote:
Schuldeisers van Cambuur wachten

SECTION: SPORT; Blz. 9
LENGTH: 86 woorden

LEEUWARDEN - Cambuur heeft de belastingdienst en sommige crediteuren 'on hold' gezet. Dat zegt directeur Alex Pama. ,,Omdat de bodem van de schatkist in zicht komt, moeten we een beleid van betalingsvoorkeuren invoeren. Dat is niet fijn." De spelerssalarissen en het pensioenfonds konden in november wel worden betaald, mede dankzij de opbrengst van het Cambuur- gala (EUR83.000). Op 15 december besluit de gemeenteraad over een borgstelling voor een forse lening. Ook wordt nog onderhandeld met eventuele geldschieters.

LOAD-DATE: December 2, 2010
LANGUAGE: DUTCH; NEDERLANDS
PUBLICATION-TYPE: Krant
JOURNAL-CODE: LC
quote:
Geld

SECTION: FRYSLAN; Blz. 13

LENGTH: 301 woorden

column

Z aterdag was er een chic Cambuurgala en ik was veilingmeester. Ik had er een smoking voor gekocht, die hopelijk vaker van pas komt want je krijgt ze bepaald niet cadeau. (Zo zuinig denk ik altijd. Jarenlang is me voorgehouden dat je een dubbeltje maar 1 x kunt uitgeven, het groeit je niet op de rug, zo gewonnen, zo geronnen en een appeltje voor de dorst is altijd verstandig.)

Op die veiling kwamen aardige dingen voorbij om te hebben, maar geen onontbeerlijke. Een gesigneerd shirt van ons Nederlands elftal bijvoorbeeld, dat deze zomer in Zuid-Afrika verloor van Spanje. Een luxe wintersportvakantie, een barbecue bij een Cambuurspeler in de tuin. Twee fietsen in Cambuurkleuren.

Zo'n shirt begon dan op EUR100, waarbij ik de inzet dan behoedzaam met EUR10 verhoogde. Meer dan eens werd er meteen geroepen: EUR500 euro!, omdat het ze in de zaal niet hard genoeg ging.

Waarna een ander er nonchalant EUR100 euro bovenop deed of het niks was.

Het was voor Cambuur, een waardig doel, maar het werd me angstig te moede. Geld leek hier werkelijk geen rol te spelen.

Mensen zwaaiden met handen en programmaboekjes om mijn aandacht te trekken, gooiden met bedragen zoals een ander met confetti en hielden daar uiteindelijk een gesigneerde voetbal aan over. Gewone, vriendelijke mensen waren het, als u en ik, en toch stonden ze bij het biertje na afloop niet collectief te janken van spijt en schaamte.

Dat zou mij wel gebeuren als ik hun was.

F. Scott Fitzgerald schreef in een kort verhaal: ,,Laat me je vertellen over de heel erg rijken.

Zij zijn anders dan jij en ik.'' Dat klopt wel een beetje, besefte ik zaterdag in mijn smoking, die achteraf maar een fractie had gekost van de opbrengst van een vaantje met handtekeningen van Barcelonaspelers. >asing.walthaus@lc.nl

Het was voor Cambuur, een waardig doel
quote:
Friesland EErste gebiedsverbod cambuur-hooligan LEEUWARDEN Burgemeester Ferd Crone van Leeuwarden heeft voor het eerst een gebiedsverbod opgelegd aan een 19-jarige Cambuursupporter. De hooligan mag zich tijdens thuiswedstrijden van de club drie maanden lang niet rond het stadion vertonen. Hij moet zich dan bij de politie melden. Het is voor het eerst dat Crone de nieuwe voetbalwet toepast. Die ging in september in.
pi_89433336
Die laatste :') Die ken ik goed :')
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_89471118
het is toch wel afgelast voor vanavond?
ik ga in iedergeval niet met dit weer, bah. Ben geen mietje , maar met -8 op de tribune 2 uur lang, nee dank je.

edit:
quote:
Het veld in het Cambuurstadion is vanmorgen om 10:45 goedgekeurd door scheidsrechter Bart van der Scheer. De wedstrijd van vanavond begint om 20:00 uur.
De kassa`s zijn vanaf 19:00 uur open!
Stelletje gekken ook, veld goedgekeurd???? Vorig jaar zat de knvb al te janken bij -5...
Absurd. Straks is Cambuur MVV de enige wedstrijd vanavond? Alles is verder meen ik afgelast.

Succes op de tribune als jullie wel gaan, maar volgens mij gaat er niemand. Gaan je inkomsten.
  vrijdag 3 december 2010 @ 13:03:33 #46
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_89471718
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:49 schreef richardrahl het volgende:
het is toch wel afgelast voor vanavond?
ik ga in iedergeval niet met dit weer, bah. Ben geen mietje , maar met -8 op de tribune 2 uur lang, nee dank je.

edit:

[..]

Stelletje gekken ook, veld goedgekeurd???? Vorig jaar zat de knvb al te janken bij -5...
Absurd. Straks is Cambuur MVV de enige wedstrijd vanavond? Alles is verder meen ik afgelast.

Succes op de tribune als jullie wel gaan, maar volgens mij gaat er niemand. Gaan je inkomsten.
Niet alleen dat het is best gevaarlijk. Hoog risico op blessures etc.
pi_89509723
Ik ben niet geweest, veel te koud, wanbeleid om het wel door te laten gaan met zo'n veld. Slaat nergens op. Kortom drama.

[ Bericht 3% gewijzigd door justmattie op 04-12-2010 10:25:26 ]
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_89511021
Ben ook niet geweest, de kou kan me verder niet boeien.. Daar kun je je op kleden. Dat het per se door moest gaan vind ik wel belachelijk.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  zaterdag 4 december 2010 @ 13:52:56 #49
236335 neen
schone schijn
pi_89515434
Ik ben wel geweest, 2 teams die niet konden voetballen. Welgeteld 1 tackle gezien, niet toen de man bij de bal was maar om een bal nog te halen. Veel hoge ballen, Koc was wel oke. Scheids floot voor iedere scheet. Kortom, weinig voetbal.

In de LC stond dat de keuring uiteindelijk is gedaan door MVV, mooi man.
het lijkt niet wat het is
pi_89544132
Cambuur stapt toch naar de knvb hierover? Maar was er niet 2 a 3 jaar geleden iets soortgelijks?

Wel jammer dat het niet op eredivisie live te zien was, die hebben meerdere kanalen en er waren maar 2 wedstrijden op vrijdag, gooi het dan op de zender zeg :(
pi_89626990
Pama naar NAC ???
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:14:08 #52
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_89627158
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:09 schreef richardrahl het volgende:
Pama naar NAC ???
Zou het? Dan is het wel een laffe hond.
pi_89633064
tja, die geruchten gaan rond. Lijkt me persoonlijk wat sterk ,maar NAC zal wel een zak geld geven en Cambuur heeft geld nodig...
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:55:03 #54
236335 neen
schone schijn
pi_89635371
Heeft Pama niet een contract dat afloopt na dit seizoen? Geruchten over een vertrek doen al wat langer de rondte dacht ik. Ik moet nog maar zien of we uberhaupt nog bestaan in januari. :') maar goed dat zien we dan wel, wanneer gaat de gemeente weer vergaderen eigenlijk?

Arts ging geloof ik inderdaad een brief schrijven naar de knvb, want wat was het ook afgelopen vrijdag, tjezus. Nou ja hopelijk een bonuspuntje op vrijdag maar het zal wel een oorwassing worden :')
het lijkt niet wat het is
pi_89643624
nou, ik hoop wel dat ze in januari nog bestaan, anders neem ik eigenhandig mijn eigen stoeltje mee om de kosten te drukken van de seizoenskaart die dan niks meer waard is.

lekker al die geruchten, gaat heeeeel goed :')
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:14:28 #56
236335 neen
schone schijn
pi_89646620
Gaat lekker he :')
het lijkt niet wat het is
pi_89651431
Gelukkig is er al een alternatief voor het voetbal gevonden, Cambuur gaat onder meer sierarden workshops houden:



En make up lessen, dat zal mensen trekken :P
Waarom dan geen voetbal klinick met de spelers ofzo voor de mannen?
pi_89754474
Voorlopig wel ja, nu is het tijd voor een grote schoonmaak en een nieuwe start. Weg met dat opportunisme en het willen promoveren binnen 2 jaar.. Zet nu eens een gedegen beleid neer en probeer met jong talent aangevuld met enige routine een leuk ploegje neer te zetten.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_89834922
Dat was Zwolle.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_89912813
Wat is dit nu weer?

quote:
Bob Schepers keert per direct terug bij Cambuur. Schepers speelde dit seizoen af en toe voor Cambuur, maar kwam vooral uit voor de A-junioren van Groningen/Cambuur. Hij heeft een moeilijke periode achter de rug.

,,Ik twijfelde aan mezelf. Ik dacht: kan ik het nog wel?'' De technische staf van Cambuur heeft hem verteld dat hij nu een langere periode de kans krijgt om zich te bewijzen.

Nassir Maachi en Rudy Jansen mogen in de winterstop omkijken naar een andere club.
Bron: Twitter (link naar http://www.lc.nl/nieuws/s(...)-en-Jansen-mogen-weg)
pi_89974458
ZO, de Gemeenteraad heeft de boel goedgekeurd en moet er EINDELIJK eens schoon schip gemaakt worden.
De veroorzakers van deze ellende mogen w.m.b. direct hun biezen pakken en er mensen neerzetten die minder opportunistisch zijn.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_89974677
moet cambuur nu nog 750 zelf regelen voor 31 december? Ik begrijp van twitter dat de licentie anders kwijt is?
pi_89975529
Ja, voor zover ik weet is dat grotendeels al bij elkaar geraapt. Er was een tekort van 1,5 mln wat voor de helft gedekt wordt door de gemeente.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_89976104
nou, dat klinkt niet hoopvol... 750.000 regelen in 2 weken tijd met kerst en oud en nieuw en anders licentie kwijt?

het zal wel niet zo'n vaart lopen, maar toch...
pi_89979465
Groot deel is al geregeld, ik meen ongeveer 500K. Tevens staan er een aantal sponsoren al klaar om in te stappen wanneer de RvC opgestapt is.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_89979552
Geen subsidie maar tijdelijke garantstelling aan SC Cambuur

De gemeenteraad van Leeuwarden heeft op 15 december 2010 besloten SC Cambuur een gemeentelijke garantstelling te verstrekken. Hiermee heeft SC Cambuur een waarborg om een geldlening af te sluiten. De gemeenteraad vindt SC Cambuur belangrijk voor Leeuwarden. SC Cambuur verzorgt bijvoorbeeld diverse maatschappelijke activiteiten en organiseert projecten met jeugd en scholen. Bovendien heeft SC Cambuur een netwerkfunctie voor ondernemers.
Besluit

De gemeenteraad verstrekt niet een financiële lening aan SC Cambuur, maar een garantstelling voor een bedrag van ¤ 750.000. Deze garantstelling geldt voor een periode van maximaal zeven en een half jaar. SC Cambuur moet de garantstelling met een bedrag van ¤ 100,000 per jaar afbouwen.
Voorwaarden

SC Cambuur moet voor de garantstelling aan de volgende voorwaarden voldoen:

SC Cambuur zorgt ervoor dat er voor 31 december 2010 een bedrag van ¤ 750.000 ingebracht is, zodat de KNVB licentie gegarandeerd kan worden;
Vanaf seizoen 2011/2012 moet SC Cambuur een sluitende meerjarenexploitatie voorleggen en de negatieve vermogenspositie af gaan bouwen;
Door de uitgifte van certificaten - voor minimaal 2 miljoen euro voor het seizoen 2012/2013 - wordt de vermogenspositie van SC Cambuur verbeterd;
De achtergestelde leningen worden voor een bedrag van ¤ 840.000 omgezet in sponsorcontracten en voor ¤ 100.000 in certificaten. Overige achtergestelde leningen blijven achtergesteld tot maximaal het seizoen 2017/2018. Dit wordt gelijk gesteld aan de garantstellingstermijn van de gemeente;
De huidige leden van de raad van commissarissen van SC Cambuur stellen per 31 december 2010 hun zetel ter beschikking en treden voor die datum af;
Er wordt in overleg met de huidige raad van commissarissen voor 31 december 2010 een onafhankelijke vertrouwenspersoon aangewezen. Deze vertrouwenspersoon krijgt de opdracht mee om voor eind januari 2011 met een advies te komen richting college van b. en w. over de bedrijfs- en bestuursstructuur en eventuele noodzakelijke hervormingen daarin;
Deze vertrouwenspersoon neemt vooralsnog als voorzitter zitting in de nieuw te vormen raad van commissarissen waarbij uitgangspunt is dat deze raad uiteindelijk uit maximaal vijf commissarissen zal bestaan.
De nieuwe raad van commissarissen wordt samengesteld volgens de aanbevelingen over good governance uit het rapport van de Werkgroep Vermeend.

Achtergrond

De financiële situatie van SC Cambuur is op 22 november jongstleden besproken in de raadscommissie Bestuur en Middelen. De gemeenteraad verzocht het college van b. en w. haar aanvullend te informeren over een sluitende meerjarenbegroting van SC Cambuur, de afbouw van de negatieve vermogenspositie, duidelijkheid over de toekomstige bestuursstructuur van de club en het aspect van staatssteun aan SC Cambuur.
Omstandigheden

Het college van b. en w. van Leeuwarden heeft daarna een aantal malen uitvoerig stilgestaan bij de huidige omstandigheden van SC Cambuur. Het belang van SC Cambuur voor de stad en de politieke wens om met voorstellen te komen onder welke condities de gemeente Leeuwarden te helpen aan een gezond en zelfstandig SC Cambuur, vormden voor het college van b. en w. daarbij de doorslag. Het college van b. en w. heeft de gemeenteraad op 9 december per brief geïnformeerd onder welke condities een gemeentelijk support aan SC Cambuur gegeven kan worden.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  woensdag 15 december 2010 @ 22:20:59 #68
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89979656
Jammer dat ik nog geen miljardair ben, dan speelden we nu champions league.
Bedankt Hans.
pi_89979877
quote:
6s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:20 schreef bascross het volgende:
Jammer dat ik nog geen miljardair ben, dan speelden we nu champions league.
Jij bent geen Russische olieboer? Ik ben slechts een Marokkaanse groot-zandbezitter.. Blijkt achteraf ook niet zo lucratief te zijn :P
Let's pretend we scored a goal YEAH
  woensdag 15 december 2010 @ 22:27:10 #70
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89980003
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:25 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Jij bent geen Russische olieboer? Ik ben slechts een Marokkaanse groot-zandbezitter.. Blijkt achteraf ook niet zo lucratief te zijn :P
Helaas niet nee. :D

Let overigens op het woordje ''nog''. ;)
Bedankt Hans.
pi_90006268
pama is weg bij cambuur na het einde van het seizoen.

als die 250.000 er niet komt bij de 500.000 die al is toegezegd , dan is dat volgende week al :P
pi_90012626
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:27 schreef bascross het volgende:

[..]

Helaas niet nee. :D

Let overigens op het woordje ''nog''. ;)
Meer beleggen :D
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_90034790
Afgelast, thank god
pi_90054317
quote:
2s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:43 schreef justmattie het volgende:

[..]

Meer beleggen :D
In een bodemloze Cambuurput? })

Overigens is de ontbrekende 250K ook binnengehaald, de groep Smid heeft deze bijelkaar geraapt
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_90643369
Veel nieuws op de rand van het nieuwe jaar:

Reddingsplan SC Cambuur afgerond

Vanmorgen hebben alle betrokkenen hun handtekening gezet onder het reddingsplan. De door de gemeente Leeuwarden gestelde eisen voor de borgstelling zijn ingevuld, waarna de geldlening van ¤ 750.000,-- is geëffectueerd. Ook de investeringsgroep Ype Smid heeft het bedrag van ¤ 750.000,-- voldaan, waardoor SC Cambuur continuïteit heeft gekregen. Deze stappen zijn de basis voor een verdere ontwikkeling van SC Cambuur.

De afgelopen maand is er in gezamenlijk overleg tussen gemeente, raad van commissarissen, stichtingsbestuur en investeringsgroep Ype Smid constructief gewerkt aan de thans bereikte oplossing.

En nieuwtje 2:
Cambuur contracteert gretige Luirink
Gijs Luirink komt de rest van het seizoen uit voor SC Cambuur. De Friezen huren de verdediger voor een halfjaar van AZ, waar hij op een zijspoor was beland en mocht vertrekken.

Luirink, vorig seizoen verhuurd aan RKC Waalwijk, is blij met zijn overstap naar SC Cambuur. "Ik wil nu gewoon veel wedstrijden spelen, veel plezier hebben en veel winnen bij een team dat ergens voor speelt. Natuurlijk ben ik er lang uitgeweest, maar ik ben nu al anderhalf jaar fit. Ik wil zoveel mogelijk wedstrijden spelen en een soort doorstart maken", zegt hij op de website van SEG.

De mandekker was kieskeurig wat betreft het kiezen van een club uit de Jupiler League. "Cambuur was een van de clubs waarvoor ik wilde spelen. Het is een mooie club, ik ga er vanuit dat we sowieso nacompetitie gaan spelen. Het afgelopen halfjaar heb ik bijna alles gespeeld bij Jong AZ en Cambuur heeft me verscheidene keren bekeken. Dat geeft een goed gevoel."

"Het buitenland was nu geen optie. In mijn positie zou je dan eerst stage moeten lopen. In de toekomst misschien wel mooi. Ik wil nu gewoon in Nederland wedstrijden spelen en in beeld blijven. Als ik het laat zien, zijn er daarna waarschijnlijk meer opties en misschien kan ik wel lekker bij Cambuur blijven voetballen!"

De 27-jarige Luirink vertrok medio 2006 bij FC Groningen om voor AZ te gaan voetballen, dat daarmee PSV, Ajax en Feyenoord aftroefde. In Alkmaar begon hij nog goed, maar door twee zware blessures belandde hij op het tweede plan. Ook een verhuurperiode bij RKC bood geen uitkomst. Na dit seizoen loopt het contract van het voormalige toptalent af bij AZ.

Bron artikel 1: LC artikel 2: diverse voetbalsites
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_90644419
Goed nieuws allemaal.
Hopen dat Luirink een beetje uit de verf kan komen hier.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_90644482
DIe is al anderhalf jaar zo fit als maar kan. Hij wil zich graag bewijzen, dus kom maar op zou ik zeggen.
Ik verwacht in ieder geval geen tweede Michael Jansen, niet dat hij het slecht deed maar ik had veel meer van hem verwacht.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  zondag 2 januari 2011 @ 15:39:54 #78
236335 neen
schone schijn
pi_90746883
En Serhat Koc terug naar Eindhoven, jammer dat het hier niet is gelukt, het spel van Cambuur is niet het spel van Koc iig. Beste voor iedereen dit denk ik.
Benieuwd wie er anders nog bijkomt, sowieso is natuurlijk Schepers terug die een fatsoenlijke kans krijgt ^O^
het lijkt niet wat het is
  dinsdag 11 januari 2011 @ 13:26:06 #79
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_91159156
ZEIST - De KNVB is van plan Cambuur drie punten in mindering te brengen. De club heeft niet voldaan aan de normstelling in het eigen plan van aanpak.

De Leeuwarder eerstedivisionist gaat niet met het voorstel van de voetbalbond akkoord en heeft inmiddels beroep aangetekend.

Maandagavond gaf de club tekst en uitleg aan de licentiecommissie in Zeist.

,,We hebben in het seizoen 2009-2010 meer verlies gemaakt dan begroot was”, zegt financieel directeur Gerald van den Belt. ,,Daarvoor hebben we ons gisteren mogen verantwoorden en dat is eigenlijk het hele verhaal.”

Van den Belt waarschuwde anderhalve maand geleden al dat Cambuur een puntenaftrek boven het hoofd hing.
pi_91186949
Pama fut bij de BVO....
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:49:20 #81
236335 neen
schone schijn
pi_91187335
Dat is allang bekend of is het nu per direct?
het lijkt niet wat het is
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:59:25 #82
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_91188101
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:43 schreef justmattie het volgende:
Pama fut bij de BVO....
Het is nog nergens officieel bekend?
pi_91188139
Per direct. Bron is die fotograag Dijks, op Twitter.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_91188230
Alex Pama per direct weg bij Cambuur

Gepubliceerd op 11 januari 2011, 22:59
Laatst bijgewerkt op 11 januari 2011, 23:00
LEEUWARDEN - Algemeen directeur Alex Pama is dinsdag vertrokken bij Cambuur. Na overleg met Cambuurs nieuwe geldschieter Ype Smid kwamen beide partijen tot overeenstemming dat de verbintenis met onmiddellijke ingang werd beëindigd. Pama krijgt nog wel enkele maandsalarissen als tegemoetkoming mee. Pama stond vanaf de zomer van 2006 aan het roer bij Cambuur. De inmiddels ex-directeur had al aangekondigd dat hij in de zomer van 2011 de club zou verlaten.

Meer hier over in de LC van woensdag 12 januari 2011.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:04:07 #85
236335 neen
schone schijn
pi_91188434
Ik zag het langskomen ja. Heeft wel goede dingen gedaan voor de club (met name wat goodwill gekweekt met maatschappelijke dingen). Maar wel een beetje slap om er nu uit te stappen.
Dat het je laatste maanden zijn soit. Maar als je eerder weggaat omdat een opvolger in de huidige situatie niet vroeg genoeg kan beginnen had je die, wanneer die al bekend zou zijn, wel even een klein beetje wegwijs maken wat mij betreft.

Nou ja, schoon schip wel. Op 0 beginnen en beleid voeren als Twente/Gae ofzo.
het lijkt niet wat het is
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:05:58 #86
236335 neen
schone schijn
pi_91188578
Na overleg dus, toch jammer dat hij wel die paar maandsalarissen nog meepakt dan. Beetje jammer.
het lijkt niet wat het is
pi_91188801
Ik krijg nu van die dubbele gevoelens. Doet hij dit voor de club, schone lei blabla. Of komen er straks nog meer verborgen gebreken naar boven....
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:13:15 #88
236335 neen
schone schijn
pi_91189093
Ja ik ook wel maar goed, Pama heeft zich volgens mij altijd goed ingezet voor de club en misschien heeft dat allemaal niet zo goed uitgepakt ( :') ) maar hij heeft zeker het beste met de club voor. Niet gewoon een passant zoals sommige anderen.
het lijkt niet wat het is
pi_91189219
Juist. Deze man had een hart voor de club. Wel wat teveel ambities misschien.
Toch weer jammer dat hij een paar maandsalarissen mee krijgt. Zo ruim zitten we ook niet bij kas :')
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:16:36 #90
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91192859
Misschien verdient hij slechts het minimumloon? :+
Bedankt Hans.
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:22:54 #91
236335 neen
schone schijn
pi_91238604
Rustenberg volgens zichzelf naar agovv, Arts weet van niets.

Mooi geregeld in liwwadden.
het lijkt niet wat het is
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:24:17 #92
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91238720
Waar zegt Rustenberg dat?
Bedankt Hans.
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:29:35 #93
236335 neen
schone schijn
pi_91239113
Tegen het Friesch Dagblad.
het lijkt niet wat het is
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:31:37 #94
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91239290
Link? Kan het nergens vinden.
Bedankt Hans.
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:35:22 #95
236335 neen
schone schijn
pi_91239570
Gerard Bos van Friesch Dagblad twittert dat op zijn eigen account en die van fd sport. Als het klopt weer een sjiek stukje organisatie.
het lijkt niet wat het is
pi_91239600
Ik las het op Twitter. Wat is je bron dat Arts van niets weet?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:36:40 #97
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91239677
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:35 schreef neen het volgende:
Gerard Bos van Friesch Dagblad twittert dat op zijn eigen account en die van fd sport. Als het klopt weer een sjiek stukje organisatie.
Oh ja, nu zie ik het. Gaat lekker. :')
Bedankt Hans.
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:38:22 #98
236335 neen
schone schijn
pi_91239813
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 22:35 schreef justmattie het volgende:
Ik las het op Twitter. Wat is je bron dat Arts van niets weet?
Gerard Bos dus.

Gelukkig hebben we zat linksbacks :') :') :')
het lijkt niet wat het is
pi_91239932
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:38 schreef neen het volgende:

[..]

Gerard Bos dus.

Gelukkig hebben we zat linksbacks :') :') :')
Je was net iets eerder ja. Sjiek-de-friemel in de organisatie.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:09:02 #100
236335 neen
schone schijn
pi_91309195
Matchday gekken, ik ben benieuwd. Ik heb er wel weer zin in O+
het lijkt niet wat het is
pi_91310301
Matchday!! Genot! _O_
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:45:46 #102
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_91310881
Argh, ik wil ook matchday! :P
pi_91318966
vanavond live op eredivisie live, maar nu wil de helft niet mee omdat ze het op tv ook kunnen zien en dan niet in de kou zitten :{
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:49:27 #104
236335 neen
schone schijn
pi_91319769
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:35 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
vanavond live op eredivisie live, maar nu wil de helft niet mee omdat ze het op tv ook kunnen zien en dan niet in de kou zitten :{
Alsof het koud is :') voor de winterstop was het koud, vandaag is het alleen maar nat
het lijkt niet wat het is
pi_91320324
Het is een genotstemperatuur. De laatste keer kan ik me nog goed heugen. Toen vroren m'n poten er bijna af. }:|
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:04:47 #106
236335 neen
schone schijn
pi_91320516
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:00 schreef justmattie het volgende:
Het is een genotstemperatuur. De laatste keer kan ik me nog goed heugen. Toen vroren m'n poten er bijna af. }:|
Echt he, toen had ik het wel warm trouwens met 600 lagen kleding :')
het lijkt niet wat het is
pi_91320605
Ja mn jas, capuchon en handschoenen deden hun werk ook goed. Alleen de schoenen niet :%
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:20:17 #108
236335 neen
schone schijn
pi_91321329
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 16:06 schreef justmattie het volgende:
Ja mn jas, capuchon en handschoenen deden hun werk ook goed. Alleen de schoenen niet :%
Koude tenen had ik idd wel, ook geen bier gehad toen maar koffie _O-
het lijkt niet wat het is
pi_91321402
Ik ook :') Maar vanavond weer bier :Y) *denk een pot bier ipv dan vorkje* :D
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:56:29 #110
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91323191
Koud? :') 150 cm hoogte: 7.8 °C
Bedankt Hans.
pi_91328523
ja, stelletje mietjes... heb wel mooi een paar stoelen voor mij alleen vanavond :P
pi_91359296
Kou is voor watjes! Gisteravond was het totaal niet koud, alleen verrekte nat..

Maar de puntjes zijn binnen en dat is het enige wat telt!

Zeer slechte eerste helft van Cambuurkant, desondanks weinig in de problemen gekomen omdat met name Luirink prima de angel (Lopes) uit de aanval van Dordt haalde. Dordrecht voetbalde aardig en had ook zeker de overhand. Had in mijn ogen ook een voorsprong verdiend.

Na een uur vanuit het niets een prima balletje van van der Heide en de overstap van Reza(?? kon het niet goed zien), Bob die naar binnen trekt en met zijn been waar die normaal alleen maar op staat binnen schiet... Dubbel genot natuurlijk.
En dan begint het plotseling te lopen, Diaz mag zomaar 40 meter opstomen en na een combinatie met Bob de 2-0 aantekenen.

Sandor laat nog even zijn genialiteit zien door de mooie steekpass op Mark en 3-0...

Drie en een halve kans en 3 keer scoren, ontzettend effectief en zwaar geflatteerd om eerlijk te zijn.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:18:02 #113
236335 neen
schone schijn
pi_91363169
Gelukkig dat het niet zo druk was in het stadion, kon ik mooi 2 rijen naar boven om wat minder nat te zitten.

Eerst natuurlijk het afscheid van Pama, terecht applaus voor hem. Goed stuk ook in de krant afgelopen vrijdag voor hem, ondanks hoe het allemaal gelopen is verdiende hij wel een afscheid door de voordeur ipv de achterdeur.
Eerste uur was puur voor Dordrecht, als Meul niet oplet sta je dan gewoon al 3/4-0 achter en nog terecht ook. De goal kwam uit de lucht vallen en toen leek het wat beter te gaan. Luirink speelde wel aardig en Schepers natuurlijk ook, leuk de staande ovatie bij z'n publiekswissel.
Je wint eens waar je hoort te verliezen, het is ook wel eens andersom gebeurd dus och.... maar goed, ik ga er voor het gemak vanuit dat we deze punten weer in moeten leveren. Plek bij de eerste 5 lijkt me nog wel mogelijk met een fatsoenlijke 2e competitiehelft in het vooruitzicht. Mooi om te zien dat Mark de Vries weer even meedeed en Reza ook. Reza is gewoon geil op de bal en gaat ervoor ook al pakt dat misschien niet altijd even goed uit.
het lijkt niet wat het is
pi_91363835
De wissel van Bob was super, staande ovatie op alle tribunes.

Waarom was Bob nu eerst een tijd in Groningen? Was dat een keuze van Menzo?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:35:48 #115
236335 neen
schone schijn
pi_91363959
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:33 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
De wissel van Bob was super, staande ovatie op alle tribunes.

Waarom was Bob nu eerst een tijd in Groningen? Was dat een keuze van Menzo?
Keuze van Menzo ja.
het lijkt niet wat het is
  zaterdag 15 januari 2011 @ 16:20:33 #116
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91370646
Menzo. :') :|W
Bedankt Hans.
pi_91462344
Ik heb me ook weer dood lopen ergeren aan draMaachi. Lekker dat de Vries weer scoorde, is goed voor z'n zelfvertrouwen en misschien dat hij volgende week maandag wat langer mag spelen. Beekmans heb ik weer eens niet gezien, misschien de volgende keer Turk erin, lekker aanvallend spelen.

Zoals al gezegd, onverdiend gewonnen, maar hoe vaak hebben wij op deze manier naar 3 punten kunnen fluiten. Dat ze ingeleverd moeten worden is helaas pindakaas, maandag tegen Helmond weer vol aan de bak 8-)
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_91474640
Maachi wou wel, alleen kwam er nauwelijks een goede bal van zijn voeten. Kwestie van zelfvertrouwen?
Türk erin? Man ik ken geen balverliefdere speler dan Ozan, ook al staat het hele elftal vrij dan wil hij de bal het liefst persoonlijk af komen leveren.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  maandag 17 januari 2011 @ 23:17:47 #119
236335 neen
schone schijn
pi_91494143
Dat geklap zal hem ook wel niet hebben geholpen bij de wissel. Blijft een van d betere spelers maar goed zelfvertrouwen en hoe hij in de groep licht keine ahnunh. Niveau van 2 jaar terug is het qua spel iig niet. Wel 2 goals vanavond.

quote:
CAMBUUR KLOPT SNEEK WIT ZWART
17-01-2011


Cambuur heeft maandagavond vrij eenvoudig weten te winnen van Sneek Wit Zwart op het kunstgras van de Waterpoortstad. De technische staf beschikte over een vrijwel complete selectie, alleen Bob Schepers bleef, licht geblesseerd, aan de kant. Bovendien stonden de keepers David Meul en Robbert te Loeke hun plaats af aan Kevin van der Meulen, zodat ook hij zijn speelminuten in het eerste kreeg. Voor de rust was het van Cambuurzijde geen wedstrijd om lang over na te praten, in de tweede helft liep het gesmeerd. Het scoreverloop sprak boekdelen. Na de eerste 45 minuten was het 1-2, daarna denderde Cambuur door naar een 3-8 overwinning.

Nassir Maachi opende de score, Mark de Vries zorgde voor de 0-2. De Cambuurgoals in het tweede bedrijf kwamen van Sandor van der Heide, Reza Ghoochannejhad (drie keer, vooral zijn tweede was een beauty), Danny Guijt en nog eens Nassir Maachi.
het lijkt niet wat het is
pi_91507279
Maachi heeft toch ruzie in de groep?

Ik vind hem veel te wisselvallig. Soms een heel goede wedstrijd en vaker (de laatste tijd) minder of zoals afgelopen vrijdag gewoon matig.
pi_91517078
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:30 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Maachi wou wel, alleen kwam er nauwelijks een goede bal van zijn voeten. Kwestie van zelfvertrouwen?
Türk erin? Man ik ken geen balverliefdere speler dan Ozan, ook al staat het hele elftal vrij dan wil hij de bal het liefst persoonlijk af komen leveren.
Ik vind Turk een balvaste speler en laat zich zien. Kan je van Beekmans niet vaak zeggen...
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_91537812
Hij is vaak té balvast. Ik ben het met je eens dat Beekmans dat absoluut niet heeft, maar die heeft zijn kwaliteiten in het afjagen van de tegenstander. Zodra die balverlies lijdt door Paul, moet er eigenlijk een mannetje bij komen om de bal over te nemen.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:15:15 #123
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91539342
Maachi mag weg voor niets, toch opvallend. Vorig jaar 16 goals en 10 assist(?).
Bedankt Hans.
pi_91539478
Maachi schijnt een "rotte appel" te zijn in het team, daarom mag hij zo de deur uit lopen.
Hij heeft het dit seizoen absoluut nog niet laten zien, maar ik geloof nog steeds in hem. Samen met Schepers de vleugelposities bezetten met veel positiewisselingen..
Let's pretend we scored a goal YEAH
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:19:32 #125
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91539652
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:17 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Maachi schijnt een "rotte appel" te zijn in het team, daarom mag hij zo de deur uit lopen.
Hij heeft het dit seizoen absoluut nog niet laten zien, maar ik geloof nog steeds in hem. Samen met Schepers de vleugelposities bezetten met veel positiewisselingen..
Dat las ik inderdaad ook. Alle ''buitenlanders'' rotte appels? _O- Ik ben het met je eens dat hij dit seizoen erg matig is, maar vorig seizoen vond ik hem ook niet opvallend. 16 goals is echter een geweldige prestatie als buitenspeler.
Bedankt Hans.
pi_91539841
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:54 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Hij is vaak té balvast. Ik ben het met je eens dat Beekmans dat absoluut niet heeft, maar die heeft zijn kwaliteiten in het afjagen van de tegenstander. Zodra die balverlies lijdt door Paul, moet er eigenlijk een mannetje bij komen om de bal over te nemen.
Klopt, alleen sluit de verdedigende linie vaak niet echt aan.
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:19 schreef bascross het volgende:

[..]

Dat las ik inderdaad ook. Alle ''buitenlanders'' rotte appels? _O- Ik ben het met je eens dat hij dit seizoen erg matig is, maar vorig seizoen vond ik hem ook niet opvallend. 16 goals is echter een geweldige prestatie als buitenspeler.
Dat krijg je ook als je constant van links- naar rechtsbuiten switcht
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_91540161
@basscross, hij blijft een Mocro natuurlijk :P Overigens vond ik Nassir de keren dat ik hem sprak altijd vriendelijk, zelfs een beetje verlegen. Dus of het waar is durf ik aan de hand van mijn persoonlijke bevindingen niet te bevestigen ;)
Laat hem maar lekker ballen, een paar keer een geweldige actie en een paar doelpuntjes, dan komt ie wel weer op dreef.

@Justmattie, op zo'n moment hoort van Boxel (straks Luirink) in te schuiven om het spel te verplaatsen. Dat heb ik hem de afgelopen anderhalf seizoen te weinig zien doen.
Ik heb overigens niks tegen Ozan, alleen moet hij leren sneller en slimmer te voetballen, dan heb je voor de komende jaren mijns inziens een goede opvolger voor Sandor in huis.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_91542719
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:27 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
@basscross, hij blijft een Mocro natuurlijk :P Overigens vond ik Nassir de keren dat ik hem sprak altijd vriendelijk, zelfs een beetje verlegen. Dus of het waar is durf ik aan de hand van mijn persoonlijke bevindingen niet te bevestigen ;)
Laat hem maar lekker ballen, een paar keer een geweldige actie en een paar doelpuntjes, dan komt ie wel weer op dreef.

@Justmattie, op zo'n moment hoort van Boxel (straks Luirink) in te schuiven om het spel te verplaatsen. Dat heb ik hem de afgelopen anderhalf seizoen te weinig zien doen.
Ik heb overigens niks tegen Ozan, alleen moet hij leren sneller en slimmer te voetballen, dan heb je voor de komende jaren mijns inziens een goede opvolger voor Sandor in huis.
Misschien dan Luirink die taak beter op zich neemt.. Ozan is wel weer de man, voor de vrije trappen.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_91549238
Dat zeg ik toch ;)
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_91557508
Ja. Waarom spelen we eigenlijk maandag tegen Helmond?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_91559825
Ik heb geen idee waarom het op maandag is, maar ik begrijp dat de wedstrijd weer live op tv is? Op welk kanaal?
pi_91559922
Ik hoop niet weer dat ze die onnozele LED's er hebben staan dan :r
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_91560073
Had Bouwgroep Dijkstra Draisma nu al die reclame gekocht omdat de hele wedstrijd alleen dat te zien was op de borden of was hij ook nog eens naast irritant te zijn ook kapot?
pi_91560176
Dat eerste. En het is verdomde irritant. Vanaf Noord, kun je niet zien waar de bal is als de aanval op Zuid is.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_91562964
Ik heb het al gevonden:

20:40 LIVE Cambuur Leeuwarden - Helmond Sport - Eredivisie Live 1

Ik denk dat ik deze thuis ga kijken in verband met de tijd / dag. Had hem liever in het weekeinde gehad.
  woensdag 19 januari 2011 @ 15:23:36 #136
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_91563864
Leuke pot :)
  woensdag 19 januari 2011 @ 15:50:50 #137
236335 neen
schone schijn
pi_91565054
Ik denk dat ik maar op Eredivisie live ga kijken... kwart voor negen is te laat om na de wedstrijd nog terug te kunnen naar huis en de volgende dag 8:30 college :')

Volgens mij waren die borden wel stuk hoor, de een was feller dan de ander en het logo ook alleen :') voor oost waren er wel 2 van die gasten wat aan het kloten ook tijdens de wedstrijd maar het is ze niet echt gelukt _O- Sowieso weinig last ervan op Oost want voor West staat echt helemaal niets :P
het lijkt niet wat het is
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:06:17 #138
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91565819
Hoezo te laat? Alsof je aan 5 uur slaap niet genoeg hebt voor een keertje.
Bedankt Hans.
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:11:57 #139
236335 neen
schone schijn
pi_91566184
Als de wedstrijd om 8 uur was gespeeld had ik nog de laatste trein kunnen pakken naar huis maar nu dus niet. Om de volgende ochtend nou om 5 uur in te stappen ben ik ook niet zo happig op :') nog maar even overleggen wat de plannen van de anderen zijn.
het lijkt niet wat het is
pi_91587784
Alles voor dien clubke, Neen! Rijden er om 5 uur al treinen trouwens :') ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:16:36 #141
236335 neen
schone schijn
pi_91587940
Ik geloof dat rond vijf uur de eerste richting Zwolle vertrekt ja.

Vorige doordeweekse wedstrijd was een uber deceptie :') die bekerwedstrijd tegen RKC.
het lijkt niet wat het is
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:18:32 #142
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91588089
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:11 schreef neen het volgende:
Als de wedstrijd om 8 uur was gespeeld had ik nog de laatste trein kunnen pakken naar huis maar nu dus niet. Om de volgende ochtend nou om 5 uur in te stappen ben ik ook niet zo happig op :') nog maar even overleggen wat de plannen van de anderen zijn.
Oke, dan begrijp ik het wel. OV werkt niet echt mee.

Koop een auto. :P
Bedankt Hans.
pi_91588129
Mooi op tijd al.
Tegen RKC, toen ben ik geloof ik niet geweest. Dat was toch met die gratis toegang voor de SK-houders en later werd het 5 piek?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_91591286
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:50 schreef neen het volgende:
Ik denk dat ik maar op Eredivisie live ga kijken... kwart voor negen is te laat om na de wedstrijd nog terug te kunnen naar huis en de volgende dag 8:30 college :')

Volgens mij waren die borden wel stuk hoor, de een was feller dan de ander en het logo ook alleen :') voor oost waren er wel 2 van die gasten wat aan het kloten ook tijdens de wedstrijd maar het is ze niet echt gelukt _O- Sowieso weinig last ervan op Oost want voor West staat echt helemaal niets :P
Borden waren voor de wedstrijd al stuk, sprak iemand die achter die knoppen daar zit en die meldde dat. Rotatie werkte niet.

Voortaan allemaal naar Oost? Wij konden gelukkig vanaf Noord ook nog redelijk wat zien, vanaf Zuid was het een drama, die zitten/staan nu eenmaal wat lager...

Afijn, even nog een paar dagen extra spanning opbouwen en dan maandag tegen Helmond Sport.. Klotendag, nog klotiger tijd alhoewel ik vanuit mijn werk me dan minder hoef te haasten. Moet normaal 17:30 al in de auto zitten om om 18:00 bij het stadion te zijn (vrijwilliger). Leuk als het op je werk dan uitloopt naar 17:15 (gelukkig 6 minuten fietsen), dan is het kleden en moeve :P
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_91660852
Lekker op oost met een bakje koffie en een rolletje pepermunt
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:39:00 #146
236335 neen
schone schijn
pi_91662686
Oost is chill gek. -3 punten en gemeente dreigt met intrekken garantstelling las ik zo even snel.

Mooi
het lijkt niet wat het is
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:49:50 #147
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91663218
Niets nieuws onder de zon. Alles gaat zijn gangetje in Leeuwarden.
Bedankt Hans.
pi_91663240
Just an ordinary day in Leeuwarden...
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_91686896
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:58 schreef justmattie het volgende:
Lekker op oost met een bakje koffie en een rolletje pepermunt
Hebben jullie pepermunt? Ik vraag overplaatsing aan naar Oost, wij hebben alleen Mentos :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:39 schreef neen het volgende:
Oost is chill gek. -3 punten en gemeente dreigt met intrekken garantstelling las ik zo even snel.

De drie strafpunten zaten er al aan te komen, ga ik niet moeilijk over doen. Dat is gewoon een gevolg van voortdurend wanbeleid.
Tja, als je als marionet van de OB (zoals geruchten gaan) weer 2 oude RvC leden in de nieuwe RvC wilt laten plaatsnemen, dan speel je met vuur.
Ik vind de reactie van Florijn (die man heeft het echt goed met SCC voor!!) dan ook volkomen terecht. Mocht dit gebeuren vind ik ook dat hij het volste recht heeft om die garantstelling in te trekken.

Einde club? Dan maar, het moet eens afgelopen zijn met egotripperij en het ons kent ons wereldje waarin iedereen elkaar maar weer meesleept en er uiteindelijk nauwelijks iets verandert. Schoon schip is schoon schip en je gaat falende commissarissen niet belonen met een nieuwe kans. Anders blijf je alleen maar in hetzelfde cirkeltje hangen.

*Kom er maar in spindoctor*
Let's pretend we scored a goal YEAH
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:51:46 #150
236335 neen
schone schijn
pi_91687858
Inderdaad schoon schip, afspraken zijn afspraken die lui weg om de gemeente garant te laten stellen? Dikke prima maar dan mogen ze ook wel begrijpen dat het niet bepaald logisch is om terug te keren.

Nu is inderdaad gewoon een uitgelezen moment om schoon schip te maken, dan zal er nog niet binnen 3 jaar champions league worden gespeeld maar toch, op de oude voet doorgaan betekend gewoon kappen.

Die punten waren ook al weg natuurlijk maar goed, nu is het wel definitief. Wie weet met een grote dosis geluk dit seizoen nog een toetje. Als het voetballend beter dan bestuurlijk gaat vind ik het al best :')
het lijkt niet wat het is
pi_91694146
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:37 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Hebben jullie pepermunt? Ik vraag overplaatsing aan naar Oost, wij hebben alleen Mentos :P

[..]

De drie strafpunten zaten er al aan te komen, ga ik niet moeilijk over doen. Dat is gewoon een gevolg van voortdurend wanbeleid.
Tja, als je als marionet van de OB (zoals geruchten gaan) weer 2 oude RvC leden in de nieuwe RvC wilt laten plaatsnemen, dan speel je met vuur.
Ik vind de reactie van Florijn (die man heeft het echt goed met SCC voor!!) dan ook volkomen terecht. Mocht dit gebeuren vind ik ook dat hij het volste recht heeft om die garantstelling in te trekken.

Einde club? Dan maar, het moet eens afgelopen zijn met egotripperij en het ons kent ons wereldje waarin iedereen elkaar maar weer meesleept en er uiteindelijk nauwelijks iets verandert. Schoon schip is schoon schip en je gaat falende commissarissen niet belonen met een nieuwe kans. Anders blijf je alleen maar in hetzelfde cirkeltje hangen.

*Kom er maar in spindoctor*
Ik zit op noord :D
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:32:17 #152
236335 neen
schone schijn
pi_91699131
Nieuw Noord zeker
het lijkt niet wat het is
pi_91700795
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:37 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

De drie strafpunten zaten er al aan te komen, ga ik niet moeilijk over doen. Dat is gewoon een gevolg van voortdurend wanbeleid.
Tja, als je als marionet van de OB (zoals geruchten gaan) weer 2 oude RvC leden in de nieuwe RvC wilt laten plaatsnemen, dan speel je met vuur.
Ik vind de reactie van Florijn (die man heeft het echt goed met SCC voor!!) dan ook volkomen terecht. Mocht dit gebeuren vind ik ook dat hij het volste recht heeft om die garantstelling in te trekken.

Einde club? Dan maar, het moet eens afgelopen zijn met egotripperij en het ons kent ons wereldje waarin iedereen elkaar maar weer meesleept en er uiteindelijk nauwelijks iets verandert. Schoon schip is schoon schip en je gaat falende commissarissen niet belonen met een nieuwe kans. Anders blijf je alleen maar in hetzelfde cirkeltje hangen.

*Kom er maar in spindoctor*
Wat wil je dat ik zeg?

Bij mij is het gelatenheid. We waren er gekomen alleen overleed Ome Jan te vroeg. De Oldboys hadden altijd al een haat/liefde verhouding met de gemeente, gemeente was bang voor de heren en dat is nu veranderd doordat Florijn de ballen heeft om te zeggen waar het op staat.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_91723405
Die opmerking plaatste ik omdat je altijd wel redelijk op de hoogte bent/was van de ins en outs. Ik heb mezelf de laatste tijd nogal bezig gehouden met andere zaken dan voetbal en helemaal op bestuurlijk/organisatorisch niveau, dus heb ik waarschijnlijk maar wat geroepen.

Verder was ik gewoon benieuwd naar jouw mening, achter mijn opmerking zat dus geen enkele vervelende gedachte.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_91730533
Inmiddels 8 clubs met puntenaftrek... afschaffen is mijn mening, regel die straf maar op een andere manier, maar dit gaat ook weer nergens over als het dit soort aantallen (bijna 50% van de clubs) treft op de een of andere manier.
pi_91738268
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 21:28 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Die opmerking plaatste ik omdat je altijd wel redelijk op de hoogte bent/was van de ins en outs. Ik heb mezelf de laatste tijd nogal bezig gehouden met andere zaken dan voetbal en helemaal op bestuurlijk/organisatorisch niveau, dus heb ik waarschijnlijk maar wat geroepen.

Verder was ik gewoon benieuwd naar jouw mening, achter mijn opmerking zat dus geen enkele vervelende gedachte.
Ik zat niet aan een vervelende gedachte te denken. Wist alleen niet waar je op zinspeelde. Ik ben tegenwoordig niet meer zo goed geinformeerd zoals je weet, vandaar ook de gelatenheid. Eerst maar eens zien of we volgend jaar nog wel bestaan... Ik heb er momenteel een hard hoofd in. Door de spelletjes van Old Boys, New Boys en politiek heb ik flink wat twijfels gekregen.
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_91751812
Tja de politiek is voor zover ik het heb kunnen volgen heel duidelijk geweest in de voorwaarden, plus dat ik vind dat ze nog coulant t.a.v. Cambuur zijn geweest. Ik herinner me nog het "dit was de laatste keer" uit 2006, dus op zich ben ik heel blij met de steun vanuit de gemeenteraad.

Wat de Old en New Boys uitspoken vind ik bijzonder angstwekkend, het lijkt er wederom op dat de heren er meer voor eigen eer zitten dan voor een constructieve oplossing voor de toekomst van de club. Zolang onze club gerund blijft worden door dit soort ego's sil ut nooit wat wudde, maar blijkbaar ziet men dat pas in wanneer de club niet meer is.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_91759770
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:30 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Tja de politiek is voor zover ik het heb kunnen volgen heel duidelijk geweest in de voorwaarden, plus dat ik vind dat ze nog coulant t.a.v. Cambuur zijn geweest. Ik herinner me nog het "dit was de laatste keer" uit 2006, dus op zich ben ik heel blij met de steun vanuit de gemeenteraad.

Wat de Old en New Boys uitspoken vind ik bijzonder angstwekkend, het lijkt er wederom op dat de heren er meer voor eigen eer zitten dan voor een constructieve oplossing voor de toekomst van de club. Zolang onze club gerund blijft worden door dit soort ego's sil ut nooit wat wudde, maar blijkbaar ziet men dat pas in wanneer de club niet meer is.
Tsja, voor niets gaat de zon op. Dat schijnt iedereen te vergeten. Ik vind het niet meer dan normaal dat de heren wat eisen hebben in ruil voor geld. Dat een of andere code tabaksblat dat dan verbied/af raad is leuk alleen zegt dat niets.

Er moet ergens geld vandaan komen, de gemeente komt alleen met een borgstelling maar legt geen geld op tafel (mag ook niet vanwege EU regels). Ik vind het vrij ver gaan dat de gemeente dan van dit soort eisen stelt.

Hij die betaald bepaalt. Het lijkt nu wel leuk dat de gemeente het goed voor heeft met Cambuur, vergeet alleen niet dat de gemeente Leeuwarden nu niet echt geroemd kan worden vanwege het nemen van goede beslissingen. Voorlopig wacht ik wel af :)
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_91771367
Begrijp me niet verkeerd, de heren hoeven er ook niet voor liefdewerk oud papier te zitten, maar ik vind wel dat je het belang van je "werkgever" voorop moet stellen aan het eigenbelang. Er zijn in het verleden te veel mensen ingestapt die een paar guldens/euro's lieten rollen en maar wat aanrotzooiden. Daar word je op de lange termijn ook niet beter van.

Wat de gemeente betreft, hoe groot schat jij de kans dat de gemeente met die borg het schip in gaat? Historisch gezien schat ik die kans op een procentje of 98% ;) Ik begrijp ze wel..

Stel ik kom bij jou om een borg omdat ik wat financiële problemen heb door omgang met verkeerde vrienden (ik noem ze even Ja en Nee). Dan zou jij toch ook als voorwaarde stellen dat ik niet (of althans minder) contact met Ja en Nee zou moeten hebben om niet weer in de problemen te raken?

De Gemeente Leeuwarden heeft inderdaad niet altijd uitgeblonken in het nemen van beslissingen die gunstig zijn voor de groei van de club. Toch zijn ze al vele malen overstag gegaan in de vorm van leningen/garanties/borgstellingen. Al met al heeft dit ook een hoop geld gekost en in de tijd waarin landelijk "bezuinigd" (ik noem het liever ordinair snijden omdat er behoorlijk wat inkomsten onder de pet gehouden worden) moet worden kun je het in mijn ogen moeilijk verkopen om een wanbeleid voerende voetbalclub die feitelijk op eigen benen zou moeten staan maar weer tonnen toe te schuiven.

En om het verhaal nog maar wat uitgebreider en lichtelijk offtopic te maken, ook de KNVB is hieraan debet door allerlei aanvullende eisen te stellen zonder een redelijke vorm van inkomsten daar tegenover te stellen.

Maar afijn, de hoofdzaak van de wanorde ligt natuurlijk binnen de club zelf. We zullen zien wat de toekomst brengt, eerst morgen maar weer eens de 11 Pietertjes op het veld bewonderen.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_91778694
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:36 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, de heren hoeven er ook niet voor liefdewerk oud papier te zitten, maar ik vind wel dat je het belang van je "werkgever" voorop moet stellen aan het eigenbelang. Er zijn in het verleden te veel mensen ingestapt die een paar guldens/euro's lieten rollen en maar wat aanrotzooiden. Daar word je op de lange termijn ook niet beter van.
Je haalt wat dingen door elkaar. Zij zijn de "werkgever" ;) En iedereen heeft een eigen agenda ook de Old Boys, New Boys en Gemeente.

quote:
Wat de gemeente betreft, hoe groot schat jij de kans dat de gemeente met die borg het schip in gaat? Historisch gezien schat ik die kans op een procentje of 98% ;) Ik begrijp ze wel..
Eerlijk gezegd ik niet. De Old Boys hebben ze exact waar ze ze willen hebben en de gemeente moet maar weer wat doen met de spagaat waar ze in zitten.

quote:
Stel ik kom bij jou om een borg omdat ik wat financiële problemen heb door omgang met verkeerde vrienden (ik noem ze even Ja en Nee). Dan zou jij toch ook als voorwaarde stellen dat ik niet (of althans minder) contact met Ja en Nee zou moeten hebben om niet weer in de problemen te raken?
Dit zal je verrassen maar nee, dat zou ik niet als voorwaarde stellen. Reden is simpel; ik heb een overeenkomst met jou en die overeenkomst telt. Wat jij verder doet zal me eerlijk gezegd een zorg zijn. Vanuit corporate governance (code tabaksblat) wordt je ook een beetje in die hoek gedrukt omdat je je nergens mee mag bemoeien als je een financieel belang hebt. Bedoel zwart wit gekeken mag er ook niemand met een politieke agenda toetreden want ook zij hebben een belang.

quote:
De Gemeente Leeuwarden heeft inderdaad niet altijd uitgeblonken in het nemen van beslissingen die gunstig zijn voor de groei van de club stad.
Zo klopt ie :P

quote:
Toch zijn ze al vele malen overstag gegaan in de vorm van leningen/garanties/borgstellingen. Al met al heeft dit ook een hoop geld gekost en in de tijd waarin landelijk "bezuinigd" (ik noem het liever ordinair snijden omdat er behoorlijk wat inkomsten onder de pet gehouden worden) moet worden kun je het in mijn ogen moeilijk verkopen om een wanbeleid voerende voetbalclub die feitelijk op eigen benen zou moeten staan maar weer tonnen toe te schuiven.
Tsja, ik ben consequent, ook dat schuif ik toch echt onder de noemer van missers van de gemeente. Heeft alles te maken met het ontbreken van een consistent beleid op gemeentelijk niveau. Helaas.

quote:
En om het verhaal nog maar wat uitgebreider en lichtelijk offtopic te maken, ook de KNVB is hieraan debet door allerlei aanvullende eisen te stellen zonder een redelijke vorm van inkomsten daar tegenover te stellen.
Ze meten met twee maten, toch weet je wel waar je aan toe bent en is de KNVB eigenlijk nog een constante factor ook. Veel constanter in ieder geval dan de gemeente en de club.

quote:
Maar afijn, de hoofdzaak van de wanorde ligt natuurlijk binnen de club zelf. We zullen zien wat de toekomst brengt, eerst morgen maar weer eens de 11 Pietertjes op het veld bewonderen.
Het ontbreken van een lange termijn visie. En die is er nu ook weer niet. Over 2 a 3 jaar staan we er weer exact hetzelfde voor doordat de "vrije jongens" en de gemeente niet door 1 deur kunnen. Uiteindelijk is dat ook de reden van het afketsen van de Leyten deal.

Ja, ik ben behoorlijk cynisch geworden inmiddels :)
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_91785685
En om een lang verhaal kort te maken, the (never ending) story continues
Let's pretend we scored a goal YEAH
  maandag 24 januari 2011 @ 23:05:46 #162
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_91827190
Volgens mij mag ik jullie een hand geven...
Iets met hetzelfde schuitje.
  maandag 24 januari 2011 @ 23:18:18 #163
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91827819
Klein verschil: jullie zijn gezond.
Bedankt Hans.
pi_91836432
Wat zijn wij? Terminaal? Tijd voor een nieuw spandoek:"Slapende Reus Comateus"

Gistermiddag had ik even goed de pest in omdat ik moest overwerken, achteraf overheerst de vreugde dat ik het leed slechts op TV heb hoeven aanschouwen. Wat ongelofelijk slecht!!

@ Blinker: Ik zie bij jullie meer toekomst dan bij ons. Bij de Eagles loopt nog wat jong talent rond, bij ons zijn het bijna alleen maar volgevreten vedettes waar het contract van afloopt. Geld voor versterking is er niet, dus gaan we straks weer terug naar waar we horen..

De marge van de JL
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_92012666
3-3 tegen agovv..... zucht

Je zorgt toch dat je met man en macht voorkomt dat er in de extra tijd een gelijkmaker gescoord wordt? Vanavond maar even samenvatting bekijken, maar als ik al zo lees dat agovv verdient gelijkspel heeft gekregen ben ik bang dat ik me weer ga ergeren aan de voetbalkwaliteiten van de huidige cambuurploeg.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 22:07:43 #166
236335 neen
schone schijn
pi_92012850
Thuis verloren we met 0-1

Mooi
het lijkt niet wat het is
pi_92013962
je weet het wel positief in te zien :P

Cambuur heeft trouwens nu een officiele twitteraccount en ze gaan wat prijzen verloten als je gaat followen, zie http://twitter.com/#!/SCCambuurLwd

Wiebe Woudstra:
quote:
Vooralsnog is Cambuur op weg om zich de status van grootste teleurstelling van deze voetbaljaargang aan te meten, al is er nog 1 vereniging in de race om deze niet bestaande titel, te weten Sparta. Volgende week zondag gaan beide ploegen in een onderling duel duidelijk maken wie het teleurstellendsterigst is.


[ Bericht 27% gewijzigd door snoekiesnoeksnoek op 29-01-2011 10:46:58 ]
pi_92033369
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:05 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
3-3 tegen agovv..... zucht

Je zorgt toch dat je met man en macht voorkomt dat er in de extra tijd een gelijkmaker gescoord wordt? Vanavond maar even samenvatting bekijken, maar als ik al zo lees dat agovv verdient gelijkspel heeft gekregen ben ik bang dat ik me weer ga ergeren aan de voetbalkwaliteiten van de huidige cambuurploeg.
Op voorhand had ik voor een punt getekend, de ploeg draait voor geen meter. Achteraf zie je hoe de goals worden weggegeven en dan schrik je toch weer even.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_92033591
Die eerste goal, was gewoon een schitterend tegendoelpunt. Die andere twee waren slecht verdedigd.

Martijn Barto kom volgens seizoen naar onze club.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_92037179
Het is dus gelijkt met Martijn? Ik hoorde al wat geruchten op de tribune laatst. Moet wel een goede speler zijn, zat Zwolle er ook niet achteraan?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:55:16 #171
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_92044809
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 08:47 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Wat zijn wij? Terminaal? Tijd voor een nieuw spandoek:"Slapende Reus Comateus"

Gistermiddag had ik even goed de pest in omdat ik moest overwerken, achteraf overheerst de vreugde dat ik het leed slechts op TV heb hoeven aanschouwen. Wat ongelofelijk slecht!!

@ Blinker: Ik zie bij jullie meer toekomst dan bij ons. Bij de Eagles loopt nog wat jong talent rond, bij ons zijn het bijna alleen maar volgevreten vedettes waar het contract van afloopt. Geld voor versterking is er niet, dus gaan we straks weer terug naar waar we horen..

De marge van de JL
Daar heb je een punt, dit seizoen heb ik al afgeschreven, maar heb meer moed voor volgend jaar.
pi_92048266
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 12:05 schreef justmattie het volgende:
Die eerste goal, was gewoon een schitterend tegendoelpunt. Die andere twee waren slecht verdedigd.

Martijn Barto kom volgens seizoen naar onze club.
Een schitterend tegendoelpunt? Ik vind het van de zotte dat die gast zomaar 30 meter mag pakken zonder dat IEMAND hem maar aanpakt.. Ja Bob probeert het op het laatst nog half. Het hele middenveld was bij de aanval nergens te bekennen en de verdediging liep alleen maar achteruit zodat je een enorm gat tussen die linies krijgt.
Plus dat ik vind dat Meul op een vreemde manier naar die bal gaat, alsof er een hete bitterbal aankwam..
Nee zoiets vind ik niet kunnen met zoveel routine in de ploeg, een dikke flater.
De goal van Schepers vond ik wel weer geweldig voor hem, lekker beheerst binnengeschoten, lekker bezig.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  maandag 31 januari 2011 @ 23:42:30 #173
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_92153925
Vlak voor het sluiten van de transfermarkt hebben Jupiler League-clubs FC Zwolle en FC Emmen nog zaken gedaan. Lijstaanvoerder Zwolle neemt de 25-jarige Nassir Maachi op huurbasis over van SC Cambuur,
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:01:03 #174
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92155054
Goeie speler, alleen dit seizoen niet.
Bedankt Hans.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:14:18 #175
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_92155822
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:01 schreef bascross het volgende:
Goeie speler, alleen dit seizoen niet.
Absoluut, ik zag er zelf ook wel een versterking in voor Go Ahead Eagles. Ik denk dat hij moeiteloos meekomt bij PEC.
pi_92155984
De sfeeracties zijn ook tijdelijk van de baan:

Huidig bestuur/commissie UL'03 stopt per direct...dus voorlopig geen sfeeracties

Toelichting

b. Bezetting U.L: Wij willen afscheid nemen van de huidige leiders. We willen een nieuwe voorzitter, opbouwend. Iemand die de kar wel wil trekken. Daarnaast zoeken we versterking.
Aansluitend: Voor het nieuwe seizoen een mailing voorbereiden waarin de donateurs gevraagd worden of zij iets meer willen doen voor de KvC
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zondag 6 februari 2011 @ 16:28:08 #177
236335 neen
schone schijn
pi_92415408
1-3 met geluk maar dat maakt niet uit als je wint :P
het lijkt niet wat het is
  zondag 6 februari 2011 @ 17:45:46 #178
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92418657
Hoezo geluk? Verdiende overwinning. Dat Moens een rode kaart krijgt is zijn eigen fout.
Bedankt Hans.
  zondag 6 februari 2011 @ 17:54:19 #179
236335 neen
schone schijn
pi_92418972
quote:
Op zondag 6 februari 2011 17:45 schreef bascross het volgende:
Hoezo geluk? Verdiende overwinning. Dat Moens een rode kaart krijgt is zijn eigen fout.
Als ik het zo op de radio hoorde was Sparta ook met 10 man de betere ploeg. 1-1 hing meer in de lucht dan de 0-2.
het lijkt niet wat het is
pi_92419236
Het betere spel was van Sparta, de kansen voor Cambuur. En als je je kansen gewoon benut win je verdiend.
Natuurlijk word je enorm in het zadel geholpen door de twijfelachtige rode kaart en de gigantische blunder van Krul, maar toch..
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_92453901
pi_92476531
"Ik wist niet eens dat hij erin zat" aldus Toerk tegen de verslagjouwer van Omrop Abe :P

En nu niet beginnen dat de wedstrijd slecht was, want wie de samenvattingen vrijdag heeft gezien zag dat het OVERAL dramatisch was.. Dan was de wedstrijd van gisteren bijna een pareltje.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_92659799
Ik heb genoten vanavond, eerste 30 minuten even vergeten en voor de rest top!

Alleen die rot oosterwind, bevroren beentjes. Zo even de samenvatting terugzien, heb de overtreding bij die penalty gemist.
pi_92668257
Wedstrijd was best aardig. Mooie goal van Schepers ook. De Vries viel niet heel erg op, wel jammer. Had nog wel een goede inzet op de lat.

Verrassend dat RKC ook verloren heeft
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_92673205
GENOT! Eindelijk weer eens een goede wedstrijd gezien. Ook credits naar Eindhoven die ondanks het gemis van een half elftal wel op positieve wijze speelden. Niet voor de eigen goal hangen, maar gewoon proberen mee te doen in de wedstrijd.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_92677705
Ik heb dè vervanger van Paul Beekmans aan het werk gezien. De nummer 8 van Eindhoven. Rochdi Achenteh.

Technisch, heel veel overzicht, schuift gemakkelijk door, jong.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rochdi_Achenteh

Die voetbalt anders vast binnen 2 jaar eredivisie.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:25:52 #187
236335 neen
schone schijn
pi_92678484
Die is niet haalbaar voor Cambuur, wel goede speler inderdaad.

Beekmans vond ik gisteren trouwens ook wel goed spelen, evenals Van Boxel. Mark de Vries deed prima z'n best maar miste ook wat geluk. Ach, leuke wedstrijd en weer spannend op het eind :') hopelijk maandag een goed vervolg maar Emmen is een goede ploeg.
het lijkt niet wat het is
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:40:13 #188
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_92678901
toch gewoon weer 3 puntjes binnen :)
Neerkomen wel!
pi_92681249
Ik vermoed dat we een speler van omniworld gaan krijgen, hoorde vorige week een intervieuw met hem en hij gaf aan dat hij aan het praten was met cambuur en dat zwolle interesse had. Ik ben alleen zijn naam kwijt... was een stuk op omroep Flevoland.
pi_92682077
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:40 schreef Freeflyer het volgende:
toch gewoon weer 3 puntjes binnen :)
En zonder het traditionele billenknijpen, ook al deed de stand anders vermoeden. Eindhoven zette nog wel aan maar werd gewoon niet gevaarlijk.

Mooi moment in blessuretijd ook, keeper Swinkels staat ongeveer op de middellijn terwijl Meul de bal heeft. Iedereen schreeuwt om een verre uittrap en wat doet Meul? Een korte uitgooi.
Vond ik wel slim, zou houd je langer balbezit want uittrappen kan hij niet ;)
Let's pretend we scored a goal YEAH
  zaterdag 12 februari 2011 @ 16:18:50 #191
236335 neen
schone schijn
pi_92682170
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:52 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik vermoed dat we een speler van omniworld gaan krijgen, hoorde vorige week een intervieuw met hem en hij gaf aan dat hij aan het praten was met cambuur en dat zwolle interesse had. Ik ben alleen zijn naam kwijt... was een stuk op omroep Flevoland.
Ik gok op Marco vd Heide van de Flevoboys. Kiest voor as woensdag tussen de aanbiedingen van Zwolle en Cambuur.
het lijkt niet wat het is
pi_92694182
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:18 schreef neen het volgende:
Ik gok op Marco vd Heide van de Flevoboys. Kiest voor as woensdag tussen de aanbiedingen van Zwolle en Cambuur.
Ah, het is dus al een stuk concreter geworden. Ik ken hem niet, maar wat zo hoorde op de radio is het een mooie aanwinst. Maar dus niet van omniworld, maar flevoboys.
  maandag 14 februari 2011 @ 22:48:32 #193
236335 neen
schone schijn
pi_92797300
Niets te klagen, 4--0, 3 goals van Reza, 1 vrije trap van Turk, goed spelende Schepers, 3 punten. Marco vd Heide heeft trouwens voor Cambuur gekozen.

Goede dag zo.
het lijkt niet wat het is
  dinsdag 15 februari 2011 @ 00:59:54 #194
335153 potienza
"Toeval is logisch."
pi_92804006
Samenvatting staat al op http://www.jupilerleague.nl/ .
pi_92806745
Weer een stroef begin, de eerste 25 minuten waren van Cambuur zijde niet om aan te gluren. Emmen was veel beter, alleen konden ze dat niet in de score of grote kansen uitdrukken.
Na de wissel van vd Heide voor Guyt liep het ineens een stuk beter, er werd minder de idioot lange bal gespeeld en kwam de voorhoede (muv Diaz, die had een offday) veel beter tot zijn recht.
vd Laan speelde met vuur, die had zomaar een tweede gele kaart kunnen krijgen van een niet echt super fluitende Winter.

Wat mij vooral opviel was het spel van Beekmans, hij speelt de laatste weken steeds dieper en daar komt hij mijns inziens beter tot zijn recht.
Reza wordt ook een fenomeen, niet goed in de wedstrijd zitten en ijskoud er 3 inleggen + de vrije trap voor de goal van Ozan uitlokken. Zulke spitsen zijn dodelijk!

Verbaal was het net een thuiswedstrijd, ook het eerste half uur. Wat een dooie bende daar zeg. Hoeveel publiek was er ? 2000 man? Waren er ook nog ruim 300 van Cambuur.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  maandag 21 februari 2011 @ 10:47:56 #196
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_93093618
Einde carriere voor Robert van Boxel? ;(
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_93142991
quote:
SC Cambuur moet het minimaal zes maanden stellen zonder Robert van Boxel. Onderzoek in het ziekenhuis heeft uitgewezen dat de verdediger zijn rechterachillespees heeft afgescheurd.

Van Boxel liep de zware blessure op tijdens de uitwedstrijd van Cambuur tegen RBC Roosendaal (2-2). "Ik zette aan voor een sprint en dacht dat er iemand op mijn hak ging staan. Ik zag vervolgens dat er niemand in de buurt was", kijkt de verdediger in het Friesch Dagblad terug op het cruciale moment.

Extra wrang voor de Cambuur-speler is zijn aflopende contract. Toch stoort Van Boxel zich daar niet het meest aan. "Natuurlijk speelt mijn toekomst wel mee, het schiet heus door je hoofd. Maar ik kan er nu even niets aan veranderen."
Lijkt me dat die niet meer terugkomt bij Cambuur. Zo'n gok kan je niet nemen met de huidige financiele situatie.
pi_93169758
Guijt voor 4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk geschorst, Schepers vandaag op de training geblesseerd geraakt en 4-6 weken out. De spoeling wordt weer heel erg dun op deze manier.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_93169880
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:12 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Lijkt me dat die niet meer terugkomt bij Cambuur. Zo'n gok kan je niet nemen met de huidige financiele situatie.
Inderdaad. Vervelend voor van Boxel, maar aan een geblesseerde speler heb je niks. Denk dat het er naar toe gaat dat clubs dingen in gaan bouwen dat ze spelers tussentijds makkelijk weg kunnen sturen. Zo gaat dat met ijshockey ook. Is er dan iemand 4 maanden geblesseerd, dan is het einde oefening. Lullig, maar gezien de financiële situatie van de meeste JL clubs is het geen haalbare kaart om geblesseerde spelers onder contract te hebben.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:09:01 #200
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_93170373
De vraag is of je dan nog spelers kunt krijgen. Als ik zo'n contract kon tekenen ging ik liever naar de Topklasse, met een baan erbij.
Bedankt Hans.
pi_93170518
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:09 schreef bascross het volgende:
De vraag is of je dan nog spelers kunt krijgen. Als ik zo'n contract kon tekenen ging ik liever naar de Topklasse, met een baan erbij.
Er zijn ook genoeg spelers die met een amateurcontractje of een koelkastcontract gaan voetballen bij een JL-club. Het is ook investeren in jezelf. In de JL is het makkelijker om jezelf te laten zien voor clubs die wel goed willen betalen dan in de Topklasse.

Neemt niet weg dat als je rond je 26e nog in de JL hangt, het sowieso verstandig is om alvast met een schuin oog te kijken naar je maatschappelijke carriere.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:33:57 #202
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_93176212
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg spelers die met een amateurcontractje of een koelkastcontract gaan voetballen bij een JL-club. Het is ook investeren in jezelf. In de JL is het makkelijker om jezelf te laten zien voor clubs die wel goed willen betalen dan in de Topklasse.

Neemt niet weg dat als je rond je 26e nog in de JL hangt, het sowieso verstandig is om alvast met een schuin oog te kijken naar je maatschappelijke carriere.
Dat is waar.

Misschien is het beter om weer met semi-prof contracten te werken, dan kunnen ze gewoon 2/3 dagen werken en voetbal er bij. Is jarenlang goed gegaan.
Bedankt Hans.
pi_93176959
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:33 schreef bascross het volgende:

[..]

Dat is waar.

Misschien is het beter om weer met semi-prof contracten te werken, dan kunnen ze gewoon 2/3 dagen werken en voetbal er bij. Is jarenlang goed gegaan.
Ik denk dat het daar wel naar toe moet in de JL league. Met dat beetje TV geld, die paar euro van de snackbarhouder om de hoek en die anderhalve man en paardenkop op de tribune is het niet vol te houden om 20 full profs 52 weken per jaar te betalen.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:52:09 #204
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_93177459
Helemaal mee eens.
Bedankt Hans.
pi_93177534
De illusie dat goede Eredivisievoetballers in de JL af komen bouwen of spelers die daar net tekort komen zichzelf daar op de kaart willen zetten moet men maar eens snel overheen. Vroeger gebeurde dat, nu hebben dat soort spelers van Canada tot Australie en van Azerbaidzjan tot Zuid Afrika plenty opties.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:56:27 #206
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_93177724
Kromkamp gaat wel naar Go Ahead
Bedankt Hans.
pi_93178314
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:56 schreef bascross het volgende:
Kromkamp gaat wel naar Go Ahead
Dat lijkt me dan ook 'n jongen die na 3 uurtjes Tsjetsjenië al huilend met z'n moeder aan de telefoon hangt.
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:01:17 #208
236335 neen
schone schijn
pi_93189077
Ben benieuwd naar de wedstrijd morgen, waardeloze tijd. Dat wordt een lesje missen denk ik maar :')

Kapralik weg, Van Boxel out en de komende weken missen we ook Schepers. Zal dus nog wel lastig worden de komende tijd.
het lijkt niet wat het is
pi_93192980
Er is toch helemaal geen wedstrijd morgen?

Of is die van vrijdag verplaatst naar donderdag?
pi_93193050
Hij zal wel in de war zijn met vrijdag.
Hest gister teveul Damburger had, Neen?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 23 februari 2011 @ 12:22:40 #211
236335 neen
schone schijn
pi_93193841
Jazekers, vrijdag idd. Maar nog steeds te vroeg.
het lijkt niet wat het is
pi_93194074
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:33 schreef bascross het volgende:

[..]

Dat is waar.

Misschien is het beter om weer met semi-prof contracten te werken, dan kunnen ze gewoon 2/3 dagen werken en voetbal er bij. Is jarenlang goed gegaan.
Leuke discussie alleen eist de KNVB naar wat ik ooit van Pama begrepen heb minimaal 14 full prof contracten. Dus dat semi-professionalisme wordt wel heel moeilijk.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_93195220
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:22 schreef neen het volgende:
Jazekers, vrijdag idd. Maar nog steeds te vroeg.
inderdaad, ik moet een uur voor aanvang vertrekken vanaf huis, 17:45 dus. Dan kom ik net uit mijn werk... ik haal wel een patatje daar, maar toch... alleen omdat het op tv moet komen, gaat nergens over. Ik wil die uitwedstrijden op tv, niet de thuiswedstrijden.
  woensdag 23 februari 2011 @ 14:27:49 #214
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_93199591
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:27 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Leuke discussie alleen eist de KNVB naar wat ik ooit van Pama begrepen heb minimaal 14 full prof contracten. Dus dat semi-professionalisme wordt wel heel moeilijk.
Klopt, de KNVB eist inderdaad een minimaal aantal fullprofs. Ik vind dat echter hypocriet, want ze eisen ook dat alle financien op orde zijn. Opzich is dat goed, maar met 14 fullprofs wordt dat voor veel Jupiler League clubs al moeilijk. Ik begrijp niet waarom de KNVB dat beleid niet wil wijzigen.
Bedankt Hans.
pi_93209946
ja dat is het leuke van de KN¤B, overal eisen aan stellen maar nauwelijks ergens in tegemoet komen.
Vergoedingen voor live wedstrijden? Daar kun je nauwelijks het toeschouwersverlies mee compenseren, laat staan de verminderde omzet qua catering, merchandise etc.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_93214303
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:27 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Leuke discussie alleen eist de KNVB naar wat ik ooit van Pama begrepen heb minimaal 14 full prof contracten. Dus dat semi-professionalisme wordt wel heel moeilijk.
Minimaal 15 zelfs. Dit heeft de spelersvakbond afgedwongen en daarmee snijden ze zichzelf aardig in de vingers volgens mij.
pi_93215086
Dat lijkt me inderdaad waar, er is geen droog brood bij de clubs momenteel en daarmee zullen de heren toch ook geen vette contracten in de wacht kunnen slepen.
Ongeveer 2 jaar geleden stond in de (ik meen) VI een overzicht van hoeveel een speler in de JL verdiende, daar zat toch het gros gewoon op het minimumloon. Premies en auto's van de club natuurlijk niet meegerekend.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_93215572
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:30 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Dat lijkt me inderdaad waar, er is geen droog brood bij de clubs momenteel en daarmee zullen de heren toch ook geen vette contracten in de wacht kunnen slepen.
Ongeveer 2 jaar geleden stond in de (ik meen) VI een overzicht van hoeveel een speler in de JL verdiende, daar zat toch het gros gewoon op het minimumloon. Premies en auto's van de club natuurlijk niet meegerekend.
Ik ken wat jongens die voor JL-clubs hebben gevoetbald en dat was echt geen vetpot. De toppers verdienen daar wel aardig, maar het gros hoeven we echt niet jaloers op te zijn. De jonge jongens op de bank hebben vaak net genoeg om elke week de tank vol te gooien om naar de training te gaan rijden.

Niets mis mee overigens. Veel JL-clubs draaien begrotingen van 2,5 a 3 mio. Daar kun je niet 20 full profs voor op laten draaien. Dat is in het verleden wel geprobeerd, maar het resultaat kennen we. De clubs hebben massaal het handje opgehouden bij de gemeente en veel clubs doen dat nog steeds.

Ik snap ook niet waarom een club 15 full profs zou moeten hebben. Dat is echt niet meer van deze tijd.

Laat ze liever 'n paar spelers aardig betalen en voor de rest draaien op semi-profs en jeugdspelers. Wellicht kunnen ze dan net wat betere spelers halen en zo een goede basis neerzetten. Daar leren jeugdspelers ook meer van.
pi_93223021
Als je het loon afzet tegen het aantal uren dat er gewerkt wordt valt het toch mee? 2 uur per dag trainen en 1 keer per week een wedstrijd. Klinkt als makkelijk verdienen?
pi_93225998
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik ken wat jongens die voor JL-clubs hebben gevoetbald en dat was echt geen vetpot. De toppers verdienen daar wel aardig, maar het gros hoeven we echt niet jaloers op te zijn. De jonge jongens op de bank hebben vaak net genoeg om elke week de tank vol te gooien om naar de training te gaan rijden.

Niets mis mee overigens. Veel JL-clubs draaien begrotingen van 2,5 a 3 mio. Daar kun je niet 20 full profs voor op laten draaien. Dat is in het verleden wel geprobeerd, maar het resultaat kennen we. De clubs hebben massaal het handje opgehouden bij de gemeente en veel clubs doen dat nog steeds.

Ik snap ook niet waarom een club 15 full profs zou moeten hebben. Dat is echt niet meer van deze tijd.

Laat ze liever 'n paar spelers aardig betalen en voor de rest draaien op semi-profs en jeugdspelers. Wellicht kunnen ze dan net wat betere spelers halen en zo een goede basis neerzetten. Daar leren jeugdspelers ook meer van.
om het cirkeltje dan weer compleet te maken..
Door de jeugdspelers krijg je dan weer de JL als kweekvijver voor de Eredivisie, iets wat de KNVB ons graag wil doen voorschotelen.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_93367345
ik heb gisteren de samenvatting gemist, was die gelijkmaker (2-2) nu buitenspel of niet?

Ik snap de uitleg van de scheidsrechter niet (bal met de hak raken = nieuwe spelsituatie en dus geen buitenspel meer). Dat klopt toch niet? Ik ken deze regel niet.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 februari 2011 @ 23:27:38 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_93370560
je kunt er over discussiëren ja.

Zeker als je de beelden gezien hebt. De scheidsrechter was denk ik in de veronderstelling dat Türk de bal bewust terugkopte, maar dit was niet het geval. Een verdediger van Cambuur raakte de bal nog aan en Platje kon de bal binnenschieten. Zeer discutabel als je het mij vraagt.

Zie hier voor de beelden overigens: [Video] Samenvattingen Jupiler League
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_93380683
Ik deel de mening van Peterselieman, alleen na het horen van de verklaring van Kamphuis blijkt hij het anders te hebben gezien. Dat tikte snoekie ook al en is een compleet ONJUISTE interpretatie van de buitenspelregel!

Verder zal ik er niet te veel over klagen want de strafschop was een presentje en ook een doelpunt van Volendam werd (volgens mij) onterecht afgekeurd.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_93384020
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:30 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Als je het loon afzet tegen het aantal uren dat er gewerkt wordt valt het toch mee? 2 uur per dag trainen en 1 keer per week een wedstrijd. Klinkt als makkelijk verdienen?
Als je het qua aantal uren bekijkt wel. Heel goed hoef je ook niet te kunnen voetballen. Wellicht dat ze naast de uren training en wedstrijd ook nog wat uren maken voor maatschappelijke en sociale activiteiten die vanuit de club worden georganiseerd.

JL-clubs voetballen meestal vrijdag, dus ze kunnen ook nog eens vrijdag en zaterdag gaan stappen. Nadeel is wel dat je alleen tijdens de zomerstop even op vakantie kunt. Door het jaar heen kun je niet met vakantie.
pi_93384054
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:11 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

om het cirkeltje dan weer compleet te maken..
Door de jeugdspelers krijg je dan weer de JL als kweekvijver voor de Eredivisie, iets wat de KNVB ons graag wil doen voorschotelen.
Precies. Jeugdspelers worden alleen beter door wedstrijden te spelen en doordat er ervaren spelers die kunnen voetballen om hen heen staan. Die laatste groep zouden dan spelers moeten zijn met wat ervaring in de Eredivisie. Van iemand van 30 die 6 jaar bij Telstar heeft gespeeld, 3 jaar bij FC Oss en 2 jaar bij Haarlem leren ze niets.
  zondag 27 februari 2011 @ 12:11:52 #226
310742 Perlenbacher
Premium Pilsner
pi_93384153
De scheids was gewoon waardeloos maar maakte bij beide teams fouten. Na de 2-0 had ik al een gevoel van dat het te mooi was om waar te zijn en dat was het helaas ook, achteraf kun je nog winnen of verliezen (van Dijk op de paal, Wau met een kansje). Op doelsaldo een plekje gestegen en nog 2 punten achter op Veendam. Hopelijk blijven de punten komen voor Cambuur zodat er play offs worden gehaald waarin we afgaan.

Oh genot!
pi_93406894
Afgaan? Hoe kom je daar bij? Twee jaar als een favoriet in de PO hebben we niet waar kunnen maken (druk?), nu (er vanuit gaande dat we de PO halen) zijn we zeker geen favoriet, dus promoveren we gewoon :P

*Remember 97-98, waarin we ook uitgeblust leken en absoluut geen favoriet.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  zondag 27 februari 2011 @ 22:01:05 #228
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_93414855
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:15 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Afgaan? Hoe kom je daar bij? Twee jaar als een favoriet in de PO hebben we niet waar kunnen maken (druk?), nu (er vanuit gaande dat we de PO halen) zijn we zeker geen favoriet, dus promoveren we gewoon :P

*Remember 97-98, waarin we ook uitgeblust leken en absoluut geen favoriet.
Dan is er ook nog hoop voor Go Ahead :P
pi_93501219
Voor jullie is er zeker nog hoop, maar dan wel via de andere kant van het schema ;) Gaan we beide de eredivisie in.

Saillant detail: Weet je wel dat ons Eredivisiedebuut in Deventer was? 1-1 door goals van Bruin en Willaarts.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:02:52 #230
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_93502107
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:45 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Voor jullie is er zeker nog hoop, maar dan wel via de andere kant van het schema ;) Gaan we beide de eredivisie in.

Saillant detail: Weet je wel dat ons Eredivisiedebuut in Deventer was? 1-1 door goals van Bruin en Willaarts.
Bij deze afgesproken ;) Als Go Ahead a.s. vrijdag weer wint, dan is in ieder een stap gezet in de goede richting.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:06:33 #231
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_93502309
En we komen elkaar trouwens ook nog tegen over twee weken! Kan een pot zijn met flinke impact mbt playoffs!
pi_93505165
ja, op een zondag... absurd... om 14:30 ook nog eens. Hopelijk een leuke wedstrijd met winst voor Cambuur, anders krijg ik weer een week lang gezeik van de Eagle fan-collega's uit Apeldoorn en Deventer.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:27:33 #233
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_93507288
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:56 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
ja, op een zondag... absurd... om 14:30 ook nog eens. Hopelijk een leuke wedstrijd met winst voor Cambuur, anders krijg ik weer een week lang gezeik van de Eagle fan-collega's uit Apeldoorn en Deventer.
Dat was wel te verwachten. Het is te hopen dat het Eagles-publiek wel mee mag en niet zoals vorige jaar met die achterlijke burgemeester Ferd.
Ik denk wel dat ik die wedstrijd mee pak. Wel een pleuriseind rijden, maarja ;)
pi_93534444
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:56 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
ja, op een zondag... absurd... om 14:30 ook nog eens. Hopelijk een leuke wedstrijd met winst voor Cambuur, anders krijg ik weer een week lang gezeik van de Eagle fan-collega's uit Apeldoorn en Deventer.
ALS JE UIT APELDOORN KOMT BEN JE VOOR AGOVV 8)7
Zondag 14.30 vind ik een heerlijke tijd, breekt de zondag mooi. 's Morgens uitslapen en geen last van vervelende familiebezoeken :P
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_93534504
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:27 schreef Blinker het volgende:

[..]

Dat was wel te verwachten. Het is te hopen dat het Eagles-publiek wel mee mag en niet zoals vorige jaar met die achterlijke burgemeester Ferd.
Ik denk wel dat ik die wedstrijd mee pak. Wel een pleuriseind rijden, maarja ;)
Het verbod was het gevolg van die paar steentjes eerder in Deventer en de roep van een enkeling tot wraak. Bekijk het als de AIVD die roept dat er 20 terroristen opgepakt zijn, een maand later blijken ze niks te kunnen vinden..

Zoals het nu staat zijn jullie gewoon welkom, mits er geen indianenverhalen de wereld ingeslingerd worden.

Edit: En anders pm je me maar als je een kaartje wilt
Let's pretend we scored a goal YEAH
  woensdag 2 maart 2011 @ 18:46:33 #236
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_93550777
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:38 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Het verbod was het gevolg van die paar steentjes eerder in Deventer en de roep van een enkeling tot wraak. Bekijk het als de AIVD die roept dat er 20 terroristen opgepakt zijn, een maand later blijken ze niks te kunnen vinden..

Zoals het nu staat zijn jullie gewoon welkom, mits er geen indianenverhalen de wereld ingeslingerd worden.

Edit: En anders pm je me maar als je een kaartje wilt
Oké thanks. Aanbod houd ik in m'n hoofd.
pi_93557889
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:36 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
ALS JE UIT APELDOORN KOMT BEN JE VOOR AGOVV 8)7
Volgens mij zit de helft van de tribune bij de Eagles vol met Apeldoornse inwoners. Ik geef ze geen ongelijk.
  woensdag 2 maart 2011 @ 21:38:23 #238
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_93562361
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 20:39 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Volgens mij zit de helft van de tribune bij de Eagles vol met Apeldoornse inwoners. Ik geef ze geen ongelijk.
Klopt. Volgens mij gaan er meer mensen uit Apeldoorn naar Go Ahead, dan naar AGOVV.
Ik ben er ook wel eens naar een thuiswedstrijd gegaan, maar het is echt appels met peren vergelijken.

Totaal geen sfeer.
pi_93604531
En hoe komt dat? Omdat alle fanatiekere supporters al in Deventer zaten :P

AGOVV is natuurlijk ook nog niet zo lang terug in het betaald voetbal (jaartje of 8?). Dan moet je qua aanhang ook weer vanuit het niets komen en dat gebeurt (helemaal gezien de grote keuze op korte afstand) niet zo snel. Zet er eens 30 fanatiekere Eagles neer en je hebt een hele andere sfeer in het stadion.

Overigens was de uitspraak even gerefereerd aan die doorgedraaide Feijenoordsupporter die het tegen een Bosschenaar of Ossenaar had ;)
Let's pretend we scored a goal YEAH
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:10:41 #240
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_93606274
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 19:42 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
En hoe komt dat? Omdat alle fanatiekere supporters al in Deventer zaten :P

AGOVV is natuurlijk ook nog niet zo lang terug in het betaald voetbal (jaartje of 8?). Dan moet je qua aanhang ook weer vanuit het niets komen en dat gebeurt (helemaal gezien de grote keuze op korte afstand) niet zo snel. Zet er eens 30 fanatiekere Eagles neer en je hebt een hele andere sfeer in het stadion.

Overigens was de uitspraak even gerefereerd aan die doorgedraaide Feijenoordsupporter die het tegen een Bosschenaar of Ossenaar had ;)
Mja, ik ken het filmpje :')
Niks is zo vervelend als een Limburgse Ajacied of een Groningse PSV'er :p
pi_93606680
Of een Friese Willem II-er.. een Utrechtse Cambuursupporter, een Rotterdamse Eaglesfan :P
Let's pretend we scored a goal YEAH
  zondag 6 maart 2011 @ 11:38:54 #242
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_93720801
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:17 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Of een Friese Willem II-er.. een Utrechtse Cambuursupporter, een Rotterdamse Eaglesfan :P
Mwoa, op één of andere manier vind ik dat minder erg, dan ben je alles behalve een gloryhunter.
Trouwens met het oog op het komende duel tegenover elkaar, hoe staat het met het uitvak? De laatste keer was het echt een teringzooi. Een piskeet zonder afvoer, zodat je de uitwerpselen gewoon over je schoenen kreeg. En de stank was niet te harden.
Is hier al wat tegen gedaan?
pi_93720949
Waar zat je de laatste keer? Op de tribune achter de goal, naast het sfeervak?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zondag 6 maart 2011 @ 11:46:36 #244
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_93721064
Haaks op de sfeertribune in de hoek. De laatste keer voor mij was tijdens de tijdens de playoffs.
pi_93722576
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:38 schreef Blinker het volgende:

[..]

Mwoa, op één of andere manier vind ik dat minder erg, dan ben je alles behalve een gloryhunter.
Trouwens met het oog op het komende duel tegenover elkaar, hoe staat het met het uitvak? De laatste keer was het echt een teringzooi. Een piskeet zonder afvoer, zodat je de uitwerpselen gewoon over je schoenen kreeg. En de stank was niet te harden.
Is hier al wat tegen gedaan?
Bij mijn weten is het nog net zo als in 1982 toen de tribune opgeleverd werd. Een drama dus.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_93724687
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:46 schreef Blinker het volgende:
Haaks op de sfeertribune in de hoek. De laatste keer voor mij was tijdens de tijdens de playoffs.
In die kooi dus. Geen idee of ze dat ondertussen al verbeterd hebben, wel staan er af en toe van die mobiele wc's

[ Bericht 0% gewijzigd door justmattie op 06-03-2011 14:03:09 ]
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:18:14 #247
236335 neen
schone schijn
pi_93804996
2-0 verliezen genot
het lijkt niet wat het is
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:47:45 #248
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_93805600
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 09:18 schreef neen het volgende:
2-0 verliezen genot
Correctie: 3-0

Enfin, ik heb nu toch nog een sprankje hoop voor zondag, maar denk alsnog dat jullie wel gaan winnen. Het spel was niet zo slecht.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:17:26 #249
236335 neen
schone schijn
pi_93806367
Nog 3-0 ja? Toppers :')
het lijkt niet wat het is
pi_93807436
Wat een wanprestatie :r
Ik luisterde via radio, maar zo te horen zat er geen leven in het spel
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_93810023
Heb er geen goed woord voor over, Reza 84 keer buitenspel, Diaz die niet een bal goed raakt. Prent die in de kleedkamer achterbleef..

Telstar durfde in de rust gewoon 2 keer tactisch goed te wisselen, dat betaalde zich uit in de tweede helft. Naja bijvoorbeeld thuis tegen Dordt waren wij efficiënt, nu niet.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:09:33 #252
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_93823382
Wat me nog het meest verbaasde was die voorzet 1op1 met de keeper. Dat sloeg helemaal nergens op.
pi_93826292
Daardoor sloeg ik bijna mijn toetsenbord en bureau in tweeën :P Diaz is momenteel totaal uit vorm, kan te maken hebben met zijn vaderschap..
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_93832503
Zit ik net voor de tv (eredivisie live) om Cambuur te kijken, kom ik er achter dat het gisteren was :X
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:51:10 #255
236335 neen
schone schijn
pi_93906112
quote:
Cambuur positieve uitzondering
09-03-2011


De Universiteit Utrecht heeft een rapport gepubliceerd over de maatschappelijke inzet van de 36 betaalde voetbalorganisaties in ons land. Over het algemeen doen de ere-divisieclubs daar aardig aan mee, maar 'zeker in de eerste divisie kunnen er nog wat slagen gemaakt worden', aldus onderzoeker Frank van Eekeren in de Leeuwarder Courant. En dan: positieve uitzondering is SC Cambuur, dat onder andere sponsor is van Kika, de organisatie die strijdt tegen kanker bij kinderen. Verder nam de club het initiatief tot een Cruyff-court, een speelveldje voor kinderen in achterstandswijken. Daarnaast heeft Cambuur een trainingsprogramma voor jonge werklozen en is het uitgeroepen tot het beste stagebedrijf voor zakelijke dienstverlening.

Van Eekeren: 'Je kunt met een kleine activiteit voor tien verslaafden meer bereiken dan met een wijktoernooi voor honderd kinderen. Je hoeft geen Ajax of Feyenoord te zijn om maatschappelijke impact te hebben'.
Goede zaak.
het lijkt niet wat het is
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:43:23 #256
236335 neen
schone schijn
pi_93954402
genot, 20:00 is het zover
het lijkt niet wat het is
pi_93961465
Dat Almere City moet vanavond wel snoeihard onderuit geschoffeld worden, als goedmakertje..
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  vrijdag 11 maart 2011 @ 16:05:14 #258
236335 neen
schone schijn
pi_93961538
Ze zullen dus wel verliezen of geljik spelen _O-
het lijkt niet wat het is
pi_93975627
Ah, ben ik een keer thuis en spelen ze kennelijk de sterren van de hemel... Althans, ze staan riant voor.

Volgende week tegen de eagles en dan play offs als ik het goed heb!
pi_93977844
Mwoah zo sterk is het niet, gewoon een regelmatige overwinning ;)

Volgende week van de Eagles winnen en dan zet je een goede stap richting PO, alleen moet je het koppie er nog wel bij houden.

Edit: Dan Veendam uit en Den Bosch thuis, ook lastige wedstrijden. Nee we zijn er nog lang niet zoals ik het nu bekijk. Was net even te optimistisch.
3 man (en te Loeke) op de bank vanavond, we kunnen helemaal geen schorsingen/blessures meer gebruiken.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_93978959
De eerste helft was gewoon goed. De tweede helft was minder, slotfase wel aardig.
Waarom ze Beekmans nou eruit haalden, snap ik echt niet :?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:16:44 #262
236335 neen
schone schijn
pi_93979615
Kutwedstrijd man, alleen Almere was nog kutter. Niet meeverdedigen, alles over de zijlijn lopen, echt waardeloos.

Tempo van Cambuur ook veel te laag, slechte passing. Nee ik vond het niet zo fantastisch. Dat moet volgende week echt wel beter.

Beekmans ging eruit ik denk omdat ze bang waren voor een blessure. Ging bij de laatste training ook al eerder naar de kant las ik.

Ook een lege bank inderdaad maar de selectie is natuurlijk flink (en met de juiste redenen) ingekrompen. Iemand een idee waarom Bergtop en Brouwer er dan niet bij zitten? Was vorige keer wel het geval meen ik.

Wel 3 punten, dat dan weer wel.
het lijkt niet wat het is
pi_93993760
Bergtop is een eeuw geleden alweer naar Joure vertrokken. Ik denk dat je op Dantuma doelt (de zoon van Jouke)?

Beekmans scheen woedend weg te zijn gelopen na zijn wissel, tenminste dat las ik zonet. Wat ik via de radio begreep is dat hij niet helemaal fit was.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  zaterdag 12 maart 2011 @ 08:06:53 #264
236335 neen
schone schijn
pi_93993804
Bijker bedoel ik
het lijkt niet wat het is
pi_94000107
Mark de Liwwadder ^O^
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:39:44 #266
236335 neen
schone schijn
pi_94164909
Spelers hebben unaniem aangegeven door te willen gaan met het duo Arts/de Jong. Goede zaak, continuïteit is prima ^O^
het lijkt niet wat het is
pi_94165659
uh verkeerde topic :')
pi_94168318
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:48 schreef Dj_Day-V het volgende:
uh verkeerde topic :')
Over een jaar of wat staat Cambuur ook in de CL. Dan zit je wel goed ^O^
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_94205656
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:20 schreef justmattie het volgende:

[..]

Over een jaar of wat staat Cambuur ook in de CL. Dan zit je wel goed ^O^
Voor Topklassers? Dan hebben we waarschijnlijk wel weer eens een titeltje gevierd 8)7
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_94213864
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:39 schreef neen het volgende:
Spelers hebben unaniem aangegeven door te willen gaan met het duo Arts/de Jong. Goede zaak, continuïteit is prima ^O^
Wanneer wordt een beslissing genomen?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:55:07 #271
236335 neen
schone schijn
pi_94312934
Geen idee, komt wel goed gok ik. Zondag geen Sandor... Kuuuuut!!
het lijkt niet wat het is
pi_94313255
Gunstige uitslagen vanavond, Volendam, Eindhoven en Den Bosch verloren.

En die blessure? Allemaal tactiek, koude oorlog.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_94316353
heb zin in zondag, schoonvader zit in een hotel, eindelijk rust op de tribune :P
pi_94367730
Matchday!! Cambuur - GA Eagles is toch een van de mooiste affiches dit seizoen. Beide mooie clubs met een grote en fanatieke aanhang. En net als vorig seizoen weer veel belangen bij deze pot!
Let's pretend we scored a goal YEAH
  zondag 20 maart 2011 @ 11:33:02 #275
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_94368257
Ik koester warme gevoelens aan de uitwedstrijd in Leeuwarden van mei vorig jaar! :P
  zondag 20 maart 2011 @ 11:46:58 #276
236335 neen
schone schijn
pi_94368650
Ik niet :')
het lijkt niet wat het is
  zondag 20 maart 2011 @ 11:57:25 #277
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_94369002
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:46 schreef neen het volgende:
Ik niet :')
Ik moet eerlijk bekennen dat ik totaal niet durf te zeggen wie vanmiddag gaat winnen.
Volgens mij spelen we allebei even slecht! :P Jullie spelen thuis, dus dat voordeel heb je natuurlijk wel.

We zullen zien.
pi_94369691
Matchday *)
Ik hoop dat de Vries weer op scherp staat, zou toch mooi zijn als hij er 2 maakt vandaag.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zondag 20 maart 2011 @ 13:56:18 #279
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_94373445
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:18 schreef justmattie het volgende:
Matchday *)
Ik hoop dat de Vries weer op scherp staat, zou toch mooi zijn als hij er 2 maakt vandaag.
Twee in eigen goal vind ik goed!
  zondag 20 maart 2011 @ 15:18:19 #280
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_94377071
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 13:56 schreef Blinker het volgende:

[..]

Twee in eigen goal vind ik goed!
Is niet echt nodig... ondanks een rode kaart staan jullie wel op voorsprong. 2 kansen, 2 doelpunten.
Neerkomen wel!
  zondag 20 maart 2011 @ 15:19:52 #281
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_94377124
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:18 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Is niet echt nodig... ondanks een rode kaart staan jullie wel op voorsprong. 2 kansen, 2 doelpunten.
Dat blijkt! Die rode kaart ging trouwens nergens om. Wat een acteur! Bah!
Maar qua resultaat hoor je mij natuurlijk klagen!
  zondag 20 maart 2011 @ 15:20:31 #282
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_94377151
1-2 vlak voor rust.. verdomme
  zondag 20 maart 2011 @ 15:24:55 #283
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_94377286
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:20 schreef Blinker het volgende:
1-2 vlak voor rust.. verdomme
Wordt het in ieder geval weer een wedstrijd in de tweede helft.

Het was wel een gele kaart die situatie. De eerste gele kaart van hem kan ik niet beoordelen. Maar ja, 1+1 is 2.

Overigens laten jullie je daar niet door beinvloeden en hebben aan twee kansen genoeg. Cambuur heeft zeker een kans of 5 gehad waar er dan uiteindelijk 1 van gemaakt wordt.
Neerkomen wel!
  zondag 20 maart 2011 @ 15:25:50 #284
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_94377315
Ik vond het geen kaart waard. Was op de bal.
  zondag 20 maart 2011 @ 15:28:08 #285
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_94377389
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:25 schreef Blinker het volgende:
Ik vond het geen kaart waard. Was op de bal.
Daar verschillen de meningen dan over. Ik vond het wel een kaart.

(ik wist toen niet dat hij al geel op zak had trouwens)
Neerkomen wel!
  zondag 20 maart 2011 @ 15:38:17 #286
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_94377761
Tja, je kan zeggen wat je er van wilt, maar om nou om zo vroeg in de wedstrijd als scheidsrechter al een stempel te drukken op de wedstrijd, dat vind ik echt ongelooflijk. Een waarschuwing had ook voldaan.
  zondag 20 maart 2011 @ 15:40:59 #287
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_94377840
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:38 schreef Blinker het volgende:
Tja, je kan zeggen wat je er van wilt, maar om nou om zo vroeg in de wedstrijd als scheidsrechter al een stempel te drukken op de wedstrijd, dat vind ik echt ongelooflijk. Een waarschuwing had ook voldaan.
Toen ik hoorde dat Makkelie floot was mijn eerste opmerking "dat belooft weer een bak ellende" op een ander forum. Ben met je eens dat hij het anders had moeten oplossen. We hebben het hier wel over de Nederlandse scheidsrechters, stelletje drama's zijn het.
Neerkomen wel!
  zondag 20 maart 2011 @ 15:57:54 #288
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_94378554
Mehhhhhhhhhhhhhhhhhhh
  zondag 20 maart 2011 @ 16:01:59 #289
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_94378704
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:57 schreef Blinker het volgende:
Mehhhhhhhhhhhhhhhhhhh
3-2 al... ik snap de laatste wissel niet van jullie trainer? Snelheid is nu wel weg voorin.
Neerkomen wel!
  zondag 20 maart 2011 @ 16:05:02 #290
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_94378801
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:01 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

3-2 al... ik snap de laatste wissel niet van jullie trainer? Snelheid is nu wel weg voorin.
Ik ook niet...
pi_94378935
Cambuur is dit jaar echt: :') :'). Zonder die rode kaart was het niets geworden. Nu maar hopen dat het volgend jaar wat wordt.
  zondag 20 maart 2011 @ 16:11:22 #292
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_94378981
Het wordt weer spannend! :D
  zondag 20 maart 2011 @ 16:12:19 #293
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_94379015
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:05 schreef Blinker het volgende:

[..]

Ik ook niet...
vd Biezen is wel jullie held... 3-3 inmiddels
Neerkomen wel!
  zondag 20 maart 2011 @ 16:19:21 #294
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_94379248
4-3

3 min extra tijd...
Neerkomen wel!
  zondag 20 maart 2011 @ 16:22:50 #295
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_94379373
Makkelie wat een randdebiel. Gvd!
  zondag 20 maart 2011 @ 16:23:45 #296
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_94379413
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:22 schreef Blinker het volgende:
Makkelie wat een randdebiel. Gvd!
Hij stond er bovenop, zelfs de verslaggeving begrijpt het niet en die zijn pro cambuur...
Neerkomen wel!
  zondag 20 maart 2011 @ 17:16:37 #297
236335 neen
schone schijn
pi_94381657
Genot toch, mooie pot, mooi weer, mooie sfeer. Volgens mij ook een verdiende overwinning in al mijn objectiviteit :')

En Makkelie, hoeveelste keer is dit wel niet dat hij een stempel drukt op een wedstrijd tussen deze clubs? Hij geeft iig altijd rood :')

Als hij een goede scheids is dan is mijn tante een vent. Zoiets zei MdL ooit.
het lijkt niet wat het is
  zondag 20 maart 2011 @ 18:25:49 #298
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94384511
Dat geklaag over Makkelie. :') Floot een prima wedstrijd, beide kaarten waren terecht.

Heerlijk sfeertje en wat een stel kneuzen in dat uitvak. _O- Een 40 jarige die in de hekken hangt en staat te schreeuwen tegen een kereltje van 15(?). :Z
Bedankt Hans.
pi_94384584
Sfeer was erg goed, het voetbal daarentegen :')
Veel ballen kwamen niet aan, slecht gecoacht e.d. Maar er was strijd 8-)

Die van der Biezen, wat een hondenlul met z'n rukgebaar bij de 3-3 :')

Maar een heerlijk voetbalmiddagje zo met het zonnetje erbij 8-)
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zondag 20 maart 2011 @ 18:33:41 #300
236335 neen
schone schijn
pi_94384801
2e rode kaart was zeker geen direct rood hoor, maximaal geel hoewel het wel heel stom is van die vent aangezien hij 5 min ervoor ook al geel had gekregen.

Die Padt is ook 6 klassen minder dan die irritante Pasveer trouwens :')
het lijkt niet wat het is
pi_94385545
De Vries was ook een etter, met het aftellen elke keer :D
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')