pi_120024406
registreer om deze reclame te verbergen
Mijn eerste -en enige- lift ervaring is nu een klein jaar geleden. Op een vrijdagavond in de kroeg besloten om eens te liften en te zien waar we uitkomen.
Zaterdagmorgen om 09:00u in Tilburg aan de ringbaan begonnen, om 09:15 hadden we de eerste lift te pakken, wel zeker 1.5km verderop bij het volgende tankstation afgezet.. :') Bij dit tankstation, in de regen, ruim 1.5 uur gewacht op de volgende lift, die ons weer 3km verder bracht naar Moergestel, dan ben je een kleine 4km van huis en al 2 uur verder.. :') Dit was het eerste tankstation aan de snelweg, en vanaf hier ging het best lekker, in de dichte bak van een bestelbusje, zonder ramen oid vanaf Moergestel naar een tankstation ergens bij Venlo gebracht, en van hieruit zijn we via 2 of 3 liften uiteindelijk in Monchen Gladbach uitgekomen op een kerstmarkt, en daar gewoon een super avond beleeft :D
Volgende dag met de trein terug naar Venlo (gedaan omdat ik in de avond alweer moest gaan werken, en in NL is het toch net iets makkelijker om te liften en de richting te bepalen waar je moet zijn) en vanaf Venlo weer liftend naar Tilburg.

Was erg gaaf! En zeker voor herhaling vatbaar. Ik denk dat als ik de volgende keer een vrouw meeneem, ipv mijn maatje, we iets minder lang hoeven te wachten, maar al met al is dit me echt alles behalve tegengevallen :D
In het voorjaar willen we een keer een wedstrijdje doen wie het eerste onder de eiffeltoren staat. Dit is in ieder geval niet de laatste keer geweest. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door theKiD op 07-12-2012 04:49:32 ]
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
51.570348,5.089409
pi_120033890
Frank, volgens mij heb je wel wat ervaring met de volgende route:

Als je vanaf Heerlen richting Stuttgart wil en bij Bocholtz op de A4 een lift krijgt naar Keulen, waar kan je dan het beste uitstappen? Is dat al gelijk bij Aachener Land Süd of pas bij Frechen en dan evt. via de tunnel naar de andere kant om vanaf daar een ritje naar het zuiden te zoeken?

Ben benieuwd!
pi_120384939
Novito

Dat is niet te zeggen. Vanaf Aachener Land kan je via A61 OF A3 OF A5 naar Stuttgart liften.

Vanaf Frechen de twee laatste routes. Wachttijd bij Frechen is vaak relatief lang. Auto's rijden in vele richtingen.

Heb je een lift langs Frechen of naar Keulen, valt er vanwege de wachttijden op tankstation Frechen veel voor te zeggen om vanaf de A1 oprit boven of onder het knooppunt A4xA1 te liften met bord Koblenz. Dan wordt het de A61. Maar dat hangt ervan af, of er nog daglicht is (zonder daglicht: Frechen), hoe is het weer en misschien moet je chauffeur 2 km omrijden. Wat de meeste chauffeurs die lifters meenemen oke vinden.

Zie ook hitchwiki voor de opritten bij Keulen (A1).

Succes!
pi_120384959
Gisteren liftend Maastricht-Utrecht. Op mijn plekje op de Viaductweg, Maastricht na een kwartier een lift naar Eindhoven. Bord Eindhoven gebruikt. Eindhovens koppel in MPV-achtige Hyundai. Op het tankstation onder Eindhoven (Groote Bleek) na een twintigtal minuten een lift rechtstreeks naar Utrecht. Ongebruikelijk was dat ik door een medewerker van de pomp werd aangesproken. Verzoek was om niet te liften bij de pompen, maar om bij de ingang van de shop te blijven. Als ik ooit verhalen van andere lifters hoorde was het juist, dat ze niet bij het tankstation mochten liften. Kwestie van, kennelijk, niet de goede indruk wekken want ik ben al 200 keer bij een tankstation vertrokken en dat had ik nooit. Sterker nog, de eerste pomp waar ik ooit liftte, kwam de shopventer naar me toe met stift en karton. Mijn 2e chauffeur bracht mij met behulp van navigatie tot op mijn bestemming. Liften was weer eens sneller als het openbaar vervoer.

Vanmiddag Utrecht-Maastricht liftend. Eerst met de bus naar de halte P+R Veemarkt, dicht bij de oprit A27. 20 minuten met bordje Eindhoven. De schemering zette in, de straatlantaarns gingen aan. En toen stopte een bellende chauffeur die naar Meerssen reed, vlak boven Maastricht. Deze jongeman heeft mij naar Maastricht gereden. Het was dus appeltje-eitje vanavond.
pi_120390327
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 19:17 schreef Frank_NL het volgende:
Novito

Dat is niet te zeggen. Vanaf Aachener Land kan je via A61 OF A3 OF A5 naar Stuttgart liften.

Vanaf Frechen de twee laatste routes. Wachttijd bij Frechen is vaak relatief lang. Auto's rijden in vele richtingen.

Heb je een lift langs Frechen of naar Keulen, valt er vanwege de wachttijden op tankstation Frechen veel voor te zeggen om vanaf de A1 oprit boven of onder het knooppunt A4xA1 te liften met bord Koblenz. Dan wordt het de A61. Maar dat hangt ervan af, of er nog daglicht is (zonder daglicht: Frechen), hoe is het weer en misschien moet je chauffeur 2 km omrijden. Wat de meeste chauffeurs die lifters meenemen oke vinden.

Zie ook hitchwiki voor de opritten bij Keulen (A1).

Succes!
Thanks, we moeten uiteindelijk naar de Alpen, dus ik overweeg inderdaad vooral de A3. Hier heb ik in ieder geval wat aan :)
pi_121551117
Weer fijn 2200 kilometer liftend afgelegd in mijn voorbije wintervakantie. Nog een paar uurtjes liften en mijn totaal komt op 75.000 :)
pi_123285919
Inmiddels de 75.000 km gepasseerd, met dank aan een naar Amsterdam geëmigreerde Heerlenaar.
pi_124100833
Hallo,

Met veel interesse heb ik dit topic door gespit. Ik vind het fijn om te lezen dat mensen zulke positieve ervaringen hebben met liften. Ik heb zelf nog nooit gelift, maar ik zou dit wel heel graag eens willen proberen.Ik zit alleen met een vraag:

Kunnen vrouwen alleen liften? Is dit verantwoord of gewoon echt te gevaarlijk?

Het eerste wat mensen zeggen als je het hebt over liften is hoe gevaarlijk het wel niet is. Horrorverhalen over (met name vrouwen) die worden verkracht. Wat is jullie mening hierover? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

:)
pi_124101294
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 18:17 schreef Caminante het volgende:
Hallo,

Met veel interesse heb ik dit topic door gespit. Ik vind het fijn om te lezen dat mensen zulke positieve ervaringen hebben met liften. Ik heb zelf nog nooit gelift, maar ik zou dit wel heel graag eens willen proberen.Ik zit alleen met een vraag:

Kunnen vrouwen alleen liften? Is dit verantwoord of gewoon echt te gevaarlijk?

Het eerste wat mensen zeggen als je het hebt over liften is hoe gevaarlijk het wel niet is. Horrorverhalen over (met name vrouwen) die worden verkracht. Wat is jullie mening hierover? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

:)
Ik snap niet waar al die horrorverhalen vandaan komen, ik heb echt nog nooit zoiets gehoord.. .. Volgens mij is het gewoon een collectieve negatieve gedachten wat als excuus word aangevoerd door de vrouwen?
Ik zou gewoon op je eigen gevoel afgaan. Als je iemand aanspreekt of aangesproken wordt voor een lift, en je vertrouwd het niet, dan niet doen. En alles met een open mind doen en gewoon ervoor gaan zou ik zeggen.
*** Nul Dertien ***
51.570348,5.089409
pi_124101603
Bedankt voor je reactie! Dat klinkt goed. Ik denk inderdaad dat het de standaard gedachtegang is van mensen. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je beter geen bordje kunt gebruiken tijdens het liften. Als er dan een auto voor je stopt, dan kun je zelf bepalen of je meegaat of niet. Als ze al weten waar je naar toe wilt is dit misschien niet het geval. Hoe zit dit?

Ik zou sowieso op m'n eigen gevoel vertrouwen. :)
pi_124103303
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 18:40 schreef Caminante het volgende:
Bedankt voor je reactie! Dat klinkt goed. Ik denk inderdaad dat het de standaard gedachtegang is van mensen. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je beter geen bordje kunt gebruiken tijdens het liften. Als er dan een auto voor je stopt, dan kun je zelf bepalen of je meegaat of niet. Als ze al weten waar je naar toe wilt is dit misschien niet het geval. Hoe zit dit?

Ik zou sowieso op m'n eigen gevoel vertrouwen. :)
Persoonlijk heb ik geen ervaring met bordjes. Wij hadden geen plan waar we uit wilden komen/ naartoe wilden. Wij spraken gewoon mensen aan bij het buitenkomen na het betalen bij een tankstation.
*** Nul Dertien ***
51.570348,5.089409
pi_124106921
@Caminante

Volgens een degelijk Duits politieonderzoek (Anhalterwesen und Anhaltergefahren van Bundeskriminalamt Wiesbaden) is de kans op succesvolle poging tot verkrachting voor de vrouwelijke sololifter ongeveer 1 op 10.000 en daarnaast poging daartoe zonder resultaat ook rond de 1 op 10.000.

Kortom, als je je leven lang vaak gaat liften, gebeurt dat (statistisch gezien) 1 keer.

Ik heb in 10 jaar tijd bij ongeveer 1200 chauffeurs plaatsgenomen.

Wat betreft liften met of zonder bordjes, dat zal het grote verschil niet maken! Je bent nooit verplicht om bij iemand in te stappen. Gewoon, gezond verstand.
pi_124107135
Dan ga ik de gok gewoon een keer wagen! Bedankt voor jullie reacties. :D
pi_124688067
Na de tips die ik hier kreeg besloot ik het toch maar eens te gaan proberen. Vandaag mijn eerste liftervaring achter de rug. Het was maar een kort ritje (Vanaf Veldwezelt naar het centrum van Maastricht) maar toch. Erg leuk! Ik denk dat ik er een nieuwe verslaving bij heb. :D
pi_125380575
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:28 schreef Caminante het volgende:
Na de tips die ik hier kreeg besloot ik het toch maar eens te gaan proberen. Vandaag mijn eerste liftervaring achter de rug. Het was maar een kort ritje (Vanaf Veldwezelt naar het centrum van Maastricht) maar toch. Erg leuk! Ik denk dat ik er een nieuwe verslaving bij heb. :D
Dat gevoel kreeg ik ook na m'n eerste trip, super :D

In other news: In het Hemelvaartweekend (9-12 mei) wordt een liftwedstrijd georganiseerd in de Eifel en Hunsrück, Duitsland. De start is vlakbij Aachen, finish nog onbekend. Dit is een leukere vorm van liften/liftwedstrijden dan gebruikelijk, de race vindt namelijk vooral plaats op de provinciale wegen, met maar kleine stukjes over de snelweg.

Daarnaast moet je meerdere checkpoints langs, die variëren van een kruispunt tot een uitzichttoren midden in het bos bovenop een berg. De race duurt van vrijdagmorgen tot zondagmiddag, praktisch 3 dagen dus. Zin om mee te doen of nog vragen? Meer info/inschrijven kan via http://www.sporttrampen.de/, of vraag het in dit topic/via pm :)

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')