abonnement Unibet Coolblue
pi_89031527
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:53 schreef fs180 het volgende:

[..]

Wel?

Het is eigen risico (en dus betaal ik zelf voor de zorg, maar buiten mijn schuld om zal ik per definitie niets meoten betalen) geen no claim hoe is dat dan mogelijk?

Ik kan er weinig over vinden zover ..
Tuurlijk, jij krijgt zorg en je zorgverzekeraar vergoed dat. Vervolgens doet je zorgverzekeraar een poging om zoveel mogelijk van hun gemaakte kosten te verhalen op een dader maar het verplicht (en vrijwillig) eigen risico mag je aftikken bij je verzekeraar en verder zelf regelen.
pi_89033974
En ik kan je gelijk al zeggen dat je nooit je eigen eigen risico terugkrijgt van de dader.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_89034289
Ik ben van CZ naar OHRA overgestapt, ben bij OHRA ook collectief verzekerd (krijg ik korting via mijn werk) dus dat is een win win situatie (OHRA scheelt al 20 euro per maand en dan komt er ook nog korting bovenop).
Penrue,
FOK! Forum lid!
pi_89034866
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 00:01 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



Da's voor de studentenpolis :)

[..]


Klopt. Omdat je het over Zékur had, dacht ik ook aan student.

Hier staat de NA dekking, rechts in beeld http://www.academica.nl/index.php?id=32

vandaag weer ca 90 - 100x gebeld over de zorg, en dan is het pas maandag :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_89042065
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:53 schreef kalinhos het volgende:

[..]

vandaag weer ca 90 - 100x gebeld over de zorg, en dan is het pas maandag :P
Je werkt bij NA?
Dan heb ik een vraagje:
quote:
U heeft aanspraak op orthodontische behandeling door een orthodontist bij een zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis van het tand-kaak-mondstelsel.
Dus een normale beugel wordt niet vergoed? :{
pi_89042155
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:53 schreef kalinhos het volgende:
Hier staat de NA dekking, rechts in beeld http://www.academica.nl/index.php?id=32
Wat is nou eigenlijk het verschil/ de relatie tussen NA en Academica?
Of zijn ze eigenlijk gewoon 1 met 2 namen en websites etc.?

En wat achterlijk trouwens dat dat verkort overzicht bij NA niet op de site staat...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_89042266
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]


Wat is nou eigenlijk het verschil/ de relatie tussen NA en Academica?
Of zijn ze eigenlijk gewoon 1 met 2 namen en websites etc.?
Academica is gewoon een tussenpersoon.

quote:
En wat achterlijk trouwens dat dat verkort overzicht bij NA niet op de site staat...
Dat vooral.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_89044173
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:32 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Academica is gewoon een tussenpersoon.

Waar ik net probeer uit te rekenen wat de premie voor de verzekering zou zijn (via http://aanvragen.promovendum.nl/index.php?id=337 ), maar dat werkt momenteel niet.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_89047339
Dan toch naar de NAsite gaan?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_89047457
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:05 schreef Vanyel het volgende:
Dan toch naar de NAsite gaan?
Ik wil weten of er nog kortingen zijn, vandaar. (al zie ik de mogelijkheid tot berekenen van de standaardpremie ook niet op hun site staan; ik word verwezen naar Academica...vreemd, want volgens mij had ik al ergens de premie berekend...)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_89049097
Ook leuk: ik had mijn verzekering (de Friesland) gemaild, of ik niet gebruik kon maken van de 7% korting die nieuwe klanten via independer krijgen..
Krijg ik mail terug, dat kon niet. Maar ik kan wel 8% krijgen, via het natuurcollectief. Dan betalen zij de lidmaatschapskorten daarvan.. Dat klinkt nog wel als een redelijk aanbod :P

Misschien ook nog een tip voor andere Frieslanders ;)
pi_89049673
Ik ga toch weer terug naar Zilveren kruis, met een aanvullende tandarts 4 en beter af 2 sterren polis.
Voor het verschil met Anderzorg in prijs, vind ik dat ik teveel risico loop qua kosten.
Ik weet dat ik zomaar 600+ euro in een jaar aan tandartskosten kwijt kan zijn en een buitenlanddekking is ook wel handig.

Bovendien heb ik nog 15% korting op de basisverzekering en 10% op de aanvullende. (via HBO-raad voor studenten).
dag
pi_89060746
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:14 schreef _Twinkle het volgende:

[..]

Dus een normale beugel wordt niet vergoed? :{
Bij geen enkele maatschappij in de basisverzekering anders hoor :{

Voor kids <18 jaar moet je als ouder minimaal AV 2 hebben, voor jezelf ouder dan 18 jaar is er vergoeding met AV 3 pakket.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_89062618
Is het nou zo dat je een bepaald bedrag terug krijgt van je zorgverzekering? Of is dit gewoon het bedrag van je tegemoetkoming als scholier?

Ik word binnekort namelijk 18 en heb inmiddels al een Zekur zorgverzekering afgesloten met grootste eigen risico omdat ik in de afgelopen 10 jaar maar 3 keer bij de dokter ben geweest.. Dit komt dus op een bedrag van 70 euro, maar gaat daar dus nog een zorg tegemoetkoming af oid?
pi_89062734
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:09 schreef Dutchskill het volgende:
Is het nou zo dat je een bepaald bedrag terug krijgt van je zorgverzekering? Of is dit gewoon het bedrag van je tegemoetkoming als scholier?

Ik word binnekort namelijk 18 en heb inmiddels al een Zekur zorgverzekering afgesloten met grootste eigen risico omdat ik in de afgelopen 10 jaar maar 3 keer bij de dokter ben geweest.. Dit komt dus op een bedrag van 70 euro, maar gaat daar dus nog een zorg tegemoetkoming af oid?
Heb je het over je zorgtoeslag?
pi_89068257
Er is een nieuwe zorgverzekeraar die nog niet in het lijstje voorkomt: Kiemer (de eerste kindvriendelijke zorgverzekeraar)
Kiemer komt met een basispremie van 99 euro per maand. Bij een eigen risico van 670 euro is de maandpremie 75 euro per maand. Een tussenvorm is niet mogelijk.
www.kiemer.nl

Kiemer is een digitale dochteronderneming van De Friesland Zorgverzekeraar.
pi_89069519
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:23 schreef kalinhos het volgende:

[..]


Bij geen enkele maatschappij in de basisverzekering anders hoor :{

Voor kids <18 jaar moet je als ouder minimaal AV 2 hebben, voor jezelf ouder dan 18 jaar is er vergoeding met AV 3 pakket.
Het gaat over de AV van NA. In hun vergoedingen overzicht staat:
quote:
U heeft aanspraak op orthodontische behandeling door een orthodontist bij een zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis van het tand-kaak-mondstelsel.
Een normale beugel behoort niet tot een zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis van het tand-kaak-mondstelsel en zou dus niet vergoedt worden... ;)

:W * _Twinkle zoekt verder naar een passend zorgverzekering }:|
pi_89069667
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:21 schreef _Twinkle het volgende:

[..]

Het gaat over de AV van NA. In hun vergoedingen overzicht staat:

[..]

Een normale beugel behoort niet tot een zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis van het tand-kaak-mondstelsel en zou dus niet vergoedt worden... ;)

:W * _Twinkle zoekt verder naar een passend zorgverzekering }:|
Zoals hij zegt vergoed geen enkele verzekeraar vanuit het basispakket een beugel. Dat zal je dus inderdaad in de aanvullende pakketten moeten zoeken.
pi_89069900
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:43 schreef Penrue het volgende:
Ik ben van CZ naar OHRA overgestapt, ben bij OHRA ook collectief verzekerd (krijg ik korting via mijn werk) dus dat is een win win situatie (OHRA scheelt al 20 euro per maand en dan komt er ook nog korting bovenop).
Da's interessant, ik zit nu ook bij CZ en kan met het werk collectief bij OHRA. Zal eens kijken hoeveel het verschil voor mij (alleen basispakket, maximaal eigen risico) is.
pi_89070697
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:24 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zoals hij zegt vergoed geen enkele verzekeraar vanuit het basispakket een beugel. Dat zal je dus inderdaad in de aanvullende pakketten moeten zoeken.
Ik zeg ook niet dat het vergoedt word vanuit het basispakket, het feit is dat je n ook niet vergoedt krijgt bij de AV van national academic want in hun vergoedingen overzicht van AV staat:

quote:
U heeft aanspraak op orthodontische behandeling door een orthodontist bij een zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis van het tand-kaak-mondstelsel.
Ik neem aan dat als je tanden een beetje scheef staan niet zeer ernstig is en dus niet vergoed wordt.
pi_89071143
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:39 schreef _Twinkle het volgende:

[..]



Ik zeg ook niet dat het vergoedt word vanuit het basispakket, het feit is dat je n ook niet vergoedt krijgt bij de AV van national academic want in hun vergoedingen overzicht van AV staat:

[..]

Ik neem aan dat als je tanden een beetje scheef staan niet zeer ernstig is en dus niet vergoed wordt.
Die vergoeding staat los van de AV, die komt namelijk uit de HV. Waarschijnlijk bedoelen ze er mee dat er geen extra vergoeding is opgenomen in die specifieke AV.
pi_89071380
Ik betaal voor agis basis + aanvullend 1/3 + tand 1/3 = 100 euro. Lijkt me niet heel erg duur.
pi_89072399
1/3? Als in "eenderderde"?
pi_89072807
Zo, ik ben over naar Promovendum. Kost me slechts 7 euro meer per maand tov dit jaar, met een betere dekking.

Ik zat bij Interpolis en betaal nu 220 p/m en zou naar 252 gaan, maar ga nu naar 227 *)
pi_89072913
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:14 schreef Tha_Duck het volgende:
Zo, ik ben over naar Promovendum. Kost me slechts 7 euro meer per maand tov dit jaar, met een betere dekking.

Ik zat bij Interpolis en betaal nu 220 p/m en zou naar 252 gaan, maar ga nu naar 227 *)
Voor meerdere personen neem ik dan wel aan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')