abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88527457
Ik wil overstappen van dvdtjes naar streamen . Ik ben nog een beginner ermee en heb al wat topics geraadpleegd waaronder

(Streaming) media speler

Maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Mijn eisen zijn
Draadloos (kan met geen mogelijk kabel leggen)
Moet minimaal AVI, WMV, MPG, MPEG1, MPEG2, MPEG4, ISO, IFO, DIVX, MOV, ASF, DAT, MKV, H.264, TS, M2TS, TP, TRP, FLV afspelen.
En het moet 720P/1080P video makkelijk kunnen streamen

Ik kwam dus uit op
http://www.bol.com/nl/p/c(...)009717897/index.htmlmet daarbij
http://www.bol.com/nl/p/c(...)008138941/index.html

of deze
http://www.bol.com/nl/p/c(...)=ADVNLTWE00201300099

De ervaringen zijn met het apparaat goed maar ik wil graag jullie ervaringen/tips weten.

Bedankt :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Stephan1237 op 09-11-2010 19:41:41 ]
pi_88678764
Niemand suggesties of ideeën?
  zaterdag 13 november 2010 @ 20:37:15 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_88680631
Je kan dan net zo goed de playon HD nemen, die heeft standaard wifi.
Wat is de afstand tussen je router en de plek waar je stream media player moet komen?
Hoe snel is je wifi?
Is de pc waar de content vandaan moet komen ook draadloos?
So we just called him Fred
pi_88717017
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 20:37 schreef FredvZ het volgende:
Je kan dan net zo goed de playon HD nemen, die heeft standaard wifi.
Wat is de afstand tussen je router en de plek waar je stream media player moet komen?
Hoe snel is je wifi?
Is de pc waar de content vandaan moet komen ook draadloos?
Afstand tussen router/ media player is 2-3 meter (van meterkast tot woonkamer)
Wifi snelheid weet ik niet
de pc waar de content vandaan moet komen is niet draadloos maar ik kan wel verbinding maken met een draadloos netwerk
pi_88719263
je kan ook een homeplug nemen voor verbinding
:]
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 10:06:07 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_88729778
1080p ga je niet fatsoenlijk gestreamed krijgen draadloos, tenzij je een wireless N netwerk hebt liggen, maar dat betwijfel ik. Het _kan_ wel, maar dan moet je wel high end wireless apparatuur hebben liggen. Ik vermoed dat jij dat niet hebt (maar ik kan er naast zitten!).

Dus, dat wireless is leuk als je divx wil streamen, maar ik zie dat niet gebeuren met HD content, al zeker niet als je .m2ts files wil streamen, wat meestal gewoon volledige blu rays zijn van 35 gig ofzo, met een hoge bitrate, dat zie ik wireless echt niet gebeuren.

Met geen mogelijkheid kabel leggen...want? Een kabel leggen kan vrijwel altijd, alleen soms is het gewoon wat meer werk, en dan is wireless 'makkelijker', maar dan kun je geen HD content kijken. Ik zie dat de afstand tussen de MP en de router 2/3 meter is, en jij gaat mij vertellen dat je dat niet bekabeld krijgt..? :)
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 15 november 2010 @ 10:07:47 #7
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_88729818
Hee, je noemde mijn topic :D. Ik zat eerst ook aan draadloss te denken, maar toch maar niet gedaan. Wireless 1080p streamen gaat toch niet werken. (wat de psoter boven me al zegt).

Dus kabeltje getrokken en die WD TV HD Live gekocht, erg tevreden, gebruik hem ieder weekend *).
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 10:15:22 #8
16180 crew  CoolGuy
pi_88730018
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:07 schreef PiRANiA het volgende:
Hee, je noemde mijn topic :D. Ik zat eerst ook aan draadloss te denken, maar toch maar niet gedaan. Wireless 1080p streamen gaat toch niet werken. (wat de psoter boven me al zegt).

Dus kabeltje getrokken en die WD TV HD Live gekocht, erg tevreden, gebruik hem ieder weekend *).
Overigens, wat Xaobotnik zegt in dat andere topic, dat het wel kan wireless. Dat kan ook wel, maar dan moet de hardware die je hebt al goed zijn. Zo niet, dan kun je die natuurlijk altijd aanschaffen, maar dan wordt het wel weer een ander kostenplaatje :) en dat voor 2/3 meter. Ik zou zeggen van 'das een kwestie van een gat boren'. :)

edit:
Hey, je hebt ook een WD aangeschaft zie ik. Ik gebruik 'm ook heel veel. Ik heb 'm op 2e Kerstdag 2009 gekocht voor iets van 120 of 129 euro. Beste investering sinds tijden. Ben je ook afgestapt van de dvd en overgegaan naar .mkv? :)
  maandag 15 november 2010 @ 10:18:22 #9
136730 PiRANiA
pi_88730099
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Overigens, wat Xaobotnik zegt in dat andere topic, dat het wel kan wireless. Dat kan ook wel, maar dan moet de hardware die je hebt al goed zijn. Zo niet, dan kun je die natuurlijk altijd aanschaffen, maar dan wordt het wel weer een ander kostenplaatje :) en dat voor 2/3 meter. Ik zou zeggen van 'das een kwestie van een gat boren'. :)

edit:
Hey, je hebt ook een WD aangeschaft zie ik. Ik gebruik 'm ook heel veel. Ik heb 'm op 2e Kerstdag 2009 gekocht voor iets van 120 of 129 euro. Beste investering sinds tijden. Ben je ook afgestapt van de dvd en overgegaan naar .mkv? :)
HAha ja, bijna instant gestopt met DVD :').
MKV _O_
pi_88731647
Bedankt voor jullie antwoorden
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:06 schreef CoolGuy het volgende:
1080p ga je niet fatsoenlijk gestreamed krijgen draadloos, tenzij je een wireless N netwerk hebt liggen, maar dat betwijfel ik. Het _kan_ wel, maar dan moet je wel high end wireless apparatuur hebben liggen. Ik vermoed dat jij dat niet hebt (maar ik kan er naast zitten!).

Dus, dat wireless is leuk als je divx wil streamen, maar ik zie dat niet gebeuren met HD content, al zeker niet als je .m2ts files wil streamen, wat meestal gewoon volledige blu rays zijn van 35 gig ofzo, met een hoge bitrate, dat zie ik wireless echt niet gebeuren.

Met geen mogelijkheid kabel leggen...want? Een kabel leggen kan vrijwel altijd, alleen soms is het gewoon wat meer werk, en dan is wireless 'makkelijker', maar dan kun je geen HD content kijken. Ik zie dat de afstand tussen de MP en de router 2/3 meter is, en jij gaat mij vertellen dat je dat niet bekabeld krijgt..? :)
Ik heb geen high tech apparatuur, alleen een Core 2 duo overclockt op 2x 3ghz .

De router staat in de meterkast op de gang. Waar de mediaplayer komt de staan is in het kastje onder de tv. Er zit tussen de router/mp een deur (even een paint gemaakt)

Zoals jullie zeggen gaat het niet makkelijk, dan valt mijn keuze van wireless af. Dan zit ik te denken aan een mediaspeler met Hard-disk die ik zo aan mijn pc kan pluggen om content erop te zetten. Ik ga daarvoor even verder zoeken maar als jullie nog ideeën hebben
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:07 schreef PiRANiA het volgende:

Ja, ik had zelf in je topic geantwoord en kwam tot het idee om te streamen , ^O^
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 11:27:42 #11
16180 crew  CoolGuy
pi_88731926
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:19 schreef Stephan1237 het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden

[..]

Ik heb geen high tech apparatuur, alleen een Core 2 duo overclockt op 2x 3ghz .

De router staat in de meterkast op de gang. Waar de mediaplayer komt de staan is in het kastje onder de tv. Er zit tussen de router/mp een deur (even een paint gemaakt)
[ afbeelding ]

Zoals jullie zeggen gaat het niet makkelijk, dan valt mijn keuze van wireless af. Dan zit ik te denken aan een mediaspeler met Hard-disk die ik zo aan mijn pc kan pluggen om content erop te zetten. Ik ga daarvoor even verder zoeken maar als jullie nog ideeën hebben
[..]

Ja, ik had zelf in je topic geantwoord en kwam tot het idee om te streamen , ^O^
Beetje jammer dat je nu niet aan geeft waarom je geen kabel kunt leggen? Want je zegt 'met geen mogelijkheid' maar dat lijkt me niet waar. :)

Overigens allemaal leuk en aardig, maar als jij een harddisk koopt, en je wil die volzetten met data, dan ga je dat niet grappig vinden via USB hoor. En het hele tijd op en neer slepen met dat ding gaat je na 2x ook tegen staan "oh, ik ben deze film nog vergeten' en hop, weer terug.
  maandag 15 november 2010 @ 11:35:22 #12
136730 PiRANiA
pi_88732166
USB doe je inderdaad niet. Ik heb zelf een prahtige home-cinema-set met USB, maar dat doe je gewoon niet, dit is veel makkelijker.
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 11:39:05 #13
16180 crew  CoolGuy
pi_88732299
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:35 schreef PiRANiA het volgende:
USB doe je inderdaad niet. Ik heb zelf een prahtige home-cinema-set met USB, maar dat doe je gewoon niet, dit is veel makkelijker.
Blijkbaar niet voor TS, want die wil per se geen kabel trekken, terwijl dat, als ik die tekening van zijn situatie zo zie, het niks voorstelt om een kabel te trekken. Hij zal dan wel een gat moeten boren, want hij zal uit de meterkast moeten komen met die kabel. Kan ie 2 dingen doen. Of een kabel door de muur heen, wat dan 2 gaten kost, nl 1 van de meterkast naar de gang, en dan nog 1 van de gang naar de kamer. Of 1 door de vloer naar de kruipruimte, en dan nog 1, bij de tv, door de vloer, zodat de kabel terug naar boven kan.

Dat is overigens wat ik zelf heb gedaan. Kabel door de kruipruimte. Werkt prima. Maar ja, bij TS kan er met geen mogelijkheid een kabel gelegd worden blijkbaar.
pi_88732328
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Beetje jammer dat je nu niet aan geeft waarom je geen kabel kunt leggen? Want je zegt 'met geen mogelijkheid' maar dat lijkt me niet waar. :)

Overigens allemaal leuk en aardig, maar als jij een harddisk koopt, en je wil die volzetten met data, dan ga je dat niet grappig vinden via USB hoor. En het hele tijd op en neer slepen met dat ding gaat je na 2x ook tegen staan "oh, ik ben deze film nog vergeten' en hop, weer terug.
Oh ja sorry ,

De tv staat in een grote tvmeubel/kast . Onder de tv staat zoals gezegd een mediaplayer. Er zit geen opening bij de achterkant van deze grote tvmeubel kast. En om nou met een kabel midden door de kamer te laten leggen waar je makkelijk over struikelt.

Maar ik heb er helemaal geen moeite mee, ik doe al sinds juli 2009 met een externe harddisk de content in mijn BD370 stoppen maar die harddisk/BD370 scheid er soms mee uit als je net op een spannend stukje zit van een film .

Daarom zit ik nu te denken aan http://tweakers.net/price(...)0gb.html#tab:reviews ^O^

quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Blijkbaar niet voor TS, want die wil per se geen kabel trekken, terwijl dat, als ik die tekening van zijn situatie zo zie, het niks voorstelt om een kabel te trekken. Hij zal dan wel een gat moeten boren, want hij zal uit de meterkast moeten komen met die kabel. Kan ie 2 dingen doen. Of een kabel door de muur heen, wat dan 2 gaten kost, nl 1 van de meterkast naar de gang, en dan nog 1 van de gang naar de kamer. Of 1 door de vloer naar de kruipruimte, en dan nog 1, bij de tv, door de vloer, zodat de kabel terug naar boven kan.

Dat is overigens wat ik zelf heb gedaan. Kabel door de kruipruimte. Werkt prima. Maar ja, bij TS kan er met geen mogelijkheid een kabel gelegd worden blijkbaar.
Ik heb geen kruipruimte en ik zie mezelf nou ook niet echt boren want dan zie je weer een gat zitten in de muur/meterkast :)
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 11:43:27 #15
16180 crew  CoolGuy
pi_88732424
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:39 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Oh ja sorry ,

De tv staat in een grote tvmeubel/kast . Onder de tv staat zoals gezegd een mediaplayer. Er zit geen opening bij de achterkant van deze grote tvmeubel kast. En om nou met een kabel midden door de kamer te laten leggen waar je makkelijk over struikelt.

Maar ik heb er helemaal geen moeite mee, ik doe al sinds juli 2009 met een externe harddisk de content in mijn BD370 stoppen maar die harddisk/BD370 scheid er soms mee uit als je net op een spannend stukje zit van een film .

Daarom zit ik nu te denken aan http://tweakers.net/price(...)0gb.html#tab:reviews ^O^
Een kabel door de kamer?! Nee. die leg je natuurlijk netjes langs de muur in een kabelgoot of je gaat door de kruipruimte he. Dan boor je een gat in je meubel he. Of zitten daar geen ruimtes met deurtjes in? Zo wel, wat staat daar dan in? Geen enkel apparaat met een stekker of met een draad? Dat is dus geen kwestie van kunnen, maar willen.

Kijk als je toch gaat lopen kutten met op en neer rennen met hdd of wat dan ook dan maakt t al helemaal niks uit wat voor speler je koopt. Dan zou ik gewoon lekker aan de gang gaan met een externe USB hdd, want als dat ding ingebouwd zit in de speler kun je elke keer met de hele speler gaan rennen.

Maar dit is wel een ontzettend knullige oplossing als je 't mij vraagt.
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 11:44:19 #16
16180 crew  CoolGuy
pi_88732450
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:39 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Ik heb geen kruipruimte en ik zie mezelf nou ook niet echt boren want dan zie je weer een gat zitten in de muur/meterkast :)
Ja, als je boort heb je een gat ja. Dat klopt. Maar daar hebben ze afwerkmaterialen voor bedacht en zo he.
pi_88732594
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Een kabel door de kamer?! Nee. die leg je natuurlijk netjes langs de muur in een kabelgoot of je gaat door de kruipruimte he. Dan boor je een gat in je meubel he. Of zitten daar geen ruimtes met deurtjes in? Zo wel, wat staat daar dan in? Geen enkel apparaat met een stekker of met een draad? Dat is dus geen kwestie van kunnen, maar willen.

Kijk als je toch gaat lopen kutten met op en neer rennen met hdd of wat dan ook dan maakt t al helemaal niks uit wat voor speler je koopt. Dan zou ik gewoon lekker aan de gang gaan met een externe USB hdd, want als dat ding ingebouwd zit in de speler kun je elke keer met de hele speler gaan rennen.

Maar dit is wel een ontzettend knullige oplossing als je 't mij vraagt.
Toen ik hier kwam wonen zo 15 jaar geleden kocht ik de tvmeubel voor de tv , eerst alle kabels getrokken, toen een klein openingetje gemaakt achterin de tvmeubel zodat de antenne en een stekkerblok er door heen konden . Toen alle bekabeling er lag de tv meubel tegen de muur aangeschoven en zo de tv in de tvmeubel gezet. De kabel van de toekomstige mediaplayer kan tot de tvmeubel komen maar niet verder want de tvmeubel staat potdicht/muurvast tegen de muur .
  maandag 15 november 2010 @ 11:55:18 #18
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88732795
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:49 schreef Stephan1237 het volgende:
Toen ik hier kwam wonen zo 15 jaar geleden kocht ik de tvmeubel voor de tv , eerst alle kabels getrokken, toen een klein openingetje gemaakt achterin de tvmeubel zodat de antenne en een stekkerblok er door heen konden . Toen alle bekabeling er lag de tv meubel tegen de muur aangeschoven en zo de tv in de tvmeubel gezet. De kabel van de toekomstige mediaplayer kan tot de tvmeubel komen maar niet verder want de tvmeubel staat potdicht/muurvast tegen de muur .
Je creert hier zelf problemen dus die zul je zelf op moeten lossen. Het is aan te raden om voor bekabeld te gaan omdat wifi 9 van de 10 keer te traag is. Hoe je die kabels dan zou trekken los je zelf maar op.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 11:56:32 #19
16180 crew  CoolGuy
pi_88732838
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:49 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Je bent problemen aan 't maken waar geen problemen zijn. Want eerst is 't dat er geen gat in het meubel zit, en daarna zit er wel een gat in waar zelfs een stekkerblok doorheen kan. Het is een schuifbaar meubel, dus dat kan ook 2 mm van de muur af. Als je de kabel over de plint laat lopen zit daar hoe dan ook al iets van een opening, aangezien het meubel misschien tegen de plint aangeschoven staat, maar net boven de plint raakt het meubel de muur niet, dus daar zit een gleuf ter dikte van de plint.

En dan heb je ook nog de antennekabel. Zit de aansluiting waar de antennekabel het huis binnen komt achter dat tv meubel?
pi_88742055
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:56 schreef CoolGuy het volgende:

Je bent problemen aan 't maken waar geen problemen zijn. Want eerst is 't dat er geen gat in het meubel zit, en daarna zit er wel een gat in waar zelfs een stekkerblok doorheen kan. Het is een schuifbaar meubel, dus dat kan ook 2 mm van de muur af. Als je de kabel over de plint laat lopen zit daar hoe dan ook al iets van een opening, aangezien het meubel misschien tegen de plint aangeschoven staat, maar net boven de plint raakt het meubel de muur niet, dus daar zit een gleuf ter dikte van de plint.

En dan heb je ook nog de antennekabel. Zit de aansluiting waar de antennekabel het huis binnen komt achter dat tv meubel?
Jij gaat voor hem even bepalen wat zijn voorkeuren zijn..... :?

Als TS geen kabel wil trekken, en gezien zijn verhaal een home-plug-optie waarschijnlijk ook niet kan werken, moet hij gewoon investeren in een goede router, zodat hij een goede wireless-oplossing kan gebruiken. Voor minder dan 50 Euro heb je een al goede router (voorbeeld).

Overigens vind ik het ook vreemd dat hij zich laat leiden door een huiskamerkeuze van 15 jaar geleden, maar goed, zoals ik al aangaf, is het niet aan ons om hem te vertellen wat hij moet doen. Ik neem aan dat hij ook wel snapt dat die kaders beperkend werken. Hij bepaalt wanneer hij die doorbreekt.
pi_88760565
Ik heb besloten deze te kopen
http://www.bol.com/nl/p/c(...)009717897/index.html

Met een 1Tb externe harddisk :)
pi_88760973
Bij de aldi hebben ze dit apparaat voor 40 euro: http://www.teknihall.be/index.php?id=794&L=1
pi_88765868
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:35 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik heb besloten deze te kopen
http://www.bol.com/nl/p/c(...)009717897/index.html

Met een 1Tb externe harddisk :)
En dan gewoon op en neer lopen met die HDD oid?
pi_88770253
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 00:49 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

En dan gewoon op en neer lopen met die HDD oid?
Doe ik al maanden en werkt perfect ^O^

quote:
3s.gif Op maandag 15 november 2010 22:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Bij de aldi hebben ze dit apparaat voor 40 euro: http://www.teknihall.be/index.php?id=794&L=1
Ik zal er eens naar kijken
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 10:34:16 #25
16180 crew  CoolGuy
pi_88770544
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:20 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]
Doe ik al maanden en werkt perfect ^O^
[..]
Succes ermee.

quote:
Ik zal er eens naar kijken
Dit apparaat heeft geen ingebouwde wireless functionaliteit en geen ingebouwde hdd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')