abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:12:41 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_87133357
Ik heb een NAS staan. Daar zou ik de series die ik download op kunnen zetten.

Nu wil ik dit afspelen op mijn TV. Dit moet draadloos.

Ik heb deze speler gezien: klikkerdeklik.

Is dit goed voor mijn situatie? Voegt een HDD wat toe? Werkt dat streamen goed?
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:27:33 #2
136730 PiRANiA
pi_87133782
Ah, zo te zien is dat Wlan gedeelte een optie, en dus niet standaard.
Nu kan ik dat er natuurlijk wel bij kopen, maar heeft iemand er ervaring mee? :)
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:54:08 #3
136730 PiRANiA
pi_87134607
Niemand heeft er ervargin mee? :o

Kennelijk is al het WiFi optioneel :{
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:28:06 #4
136730 PiRANiA
pi_87142503
Remi ;)

Maar of wifi goed wert hagt af van de wifi-oplossing en de kwaliteit van het netwerk. Maar ik begrijp dat de nieuwere wifi-oplossingen wel prima werken. Ik heb zelf een HDX1000, en de Wifi Daarvan werkt gewoon klote. Ik heb tevens een Netgear EVA9150 en daar is 1080p-content streamen geen enkel probleem.
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:02:35 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_87142976
Wifi en streamen is niet te doen.

Die AC Ryan is verder een prima apparaat. ik zou me gewoon een zaterdagochtendje kwaad maken en een utp kabeltje leggen.
So we just called him Fred
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:41:42 #7
136730 PiRANiA
pi_87144594
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:02 schreef FredvZ het volgende:
Wifi en streamen is niet te doen.
Slechte ervaring? Het gaat bij mij om 5GHz (300Mbit) wifi. Dat moet kunnen toch? :)
quote:
Die AC Ryan is verder een prima apparaat. ik zou me gewoon een zaterdagochtendje kwaad maken en een utp kabeltje leggen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 3 oktober 2010 @ 20:43:02 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_87144661
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:41 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Slechte ervaring? Het gaat bij mij om 5GHz (300Mbit) wifi. Dat moet kunnen toch? :)
[..]

720p zou mogelijk moeten zijn.
1080p is diashow kijken. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_87146552
quote:

[..]

[..]

1080P videotjes trekt heel je draadloos netwerk dicht, je krijgt dan heel schokkerig beeld :)
Ik zou zelf toch proberen een kabeltje te leggen . Ik heb zelf niet zo multimediaspeler omdat ik stream van mijn console -> tv :)
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:13:52 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_87150460
quote:
Veel fabrikanten en verkopers zullen het niet snel vertellen, maar wireless is nooit ontworpen voor streaming media. Bij de ontwikkeling van wifi lag de nadruk op stabiliteit en niet op snelheid.
So we just called him Fred
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:19:04 #11
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_87153635
1080P streamen kan zeker wel. Als je netwerk maar in orde is. 300Mbit is zat voor een 1080p stream. Maar meestal werkt het niet doordat niet voldoende bandbreedte beschikbaar is, bijv. doordat de afstand te groot is, of omdat de betreffende router gewoon van een beperkte kwaliteit is.

Voorbeeld (filmpje is van Swetsenegger):

maandag 4 oktober 2010 @ 09:43:07 #12
136730 PiRANiA
pi_87160175
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:19 schreef Xaobotnik het volgende:
1080P streamen kan zeker wel. Als je netwerk maar in orde is. 300Mbit is zat voor een 1080p stream. Maar meestal werkt het niet doordat niet voldoende bandbreedte beschikbaar is, bijv. doordat de afstand te groot is, of omdat de betreffende router gewoon van een beperkte kwaliteit is.

Voorbeeld (filmpje is van Swetsenegger):

Dat is met een kabel zo te zien? :)
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 10:20:57 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_87161078
Dat draadloos _kan_ wel, maar dan moet je echt wel high-end apparatuur hebben staan. Das een hogere investering dan een kabel leggen. Ik heb zelf ook een kabel gelegd. Ik heb dan een WD TV Live HD en die heb ik gewoon met een netwerkkabel (die door de kruipruimte gaat) op m'n router aangesloten.

Is een 100mbit netwerk. Ik heb mijn pc boven staan, die is ook bedraad aangesloten. In mijn pc naast mijn primaire hdd een 1 tb e-sata disk, van waar ik prima 1080p content kan streamen. Echter, ik heb ook een WD Elements 1 TB externe usb hdd staan, en ook daarvan kan ik zonder problemen 1080p content streamen :)
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:32:54 #14
136730 PiRANiA
pi_87161397
Okee. Dan ga ik toch naar kabel kijken.

Dan wordt de keuze wel een stuk groter ineens! Is die WD TV Live HD helemaal goed?
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 10:40:01 #15
16180 crew  CoolGuy
pi_87161558
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:32 schreef PiRANiA het volgende:
Okee. Dan ga ik toch naar kabel kijken.

Dan wordt de keuze wel een stuk groter ineens! Is die WD TV Live HD helemaal goed?
Wat is je definitie van 'goed'? :) Je hebt keuze uit heel veel apparaten. Ik heb bewust gekozen voor een apparaat wat dus alleen maar een streamer is, en dus geen hdd ingebouwd zit. Dit omdat ik de opslag elders heb. Ik heb helemaal geen klagen over die WD TV Live HD.

Ik stream 1080p .mkv's. Volledige blu-rays hebben een te hoge bitrate en dat trekt het apparaat of het netwerk niet, weet niet precies waar 'm dat in zit. Wat ik lees op internet is dat videobestanden tot een grootte van 20/25 gig zonder issues worden afgespeeld door het apparaat. Mijn eigen ervaring is dat dit klopt.

Als ik een volledige blu-ray download, dus iets van 33 gig ofzo, dan krijg ik dat niet fatsoenlijk afgespeeld. Maar, als er van die film ook een 13 gig .mkv file te krijgen is weet ik wel waar ik voor ga ;) Verder kijk ik alles. Het maakt niet uit wat voor videofile ik er tegenaan gooi, hij speelt het toch wel af.

Enige wat ik niet kan afspelen zijn films waarbij het geluid WMA Pro is, dat kan ie niet (heb ik wel beeld maar geen geluid). Maar, wat ik zeg, ik download eigenlijk exclusief .mkv files voor series/films en daarbij heb ik nog geen enkel issue kunnen ontdekken :)
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:37:56 #16
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_87171454
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:43 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Dat is met een kabel zo te zien? :)
Waar zie jij een kabel?? Ik zie een wifi dongle, een optische kabel, een hdmi-kabel en een witte kabel die volgens mij USB is (iig te breed voor een ethernetkabel).

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:20 schreef CoolGuy het volgende:
Dat draadloos _kan_ wel, maar dan moet je echt wel high-end apparatuur hebben staan.
Ik heb een Belkin router van 40 euro en mijn Netgear digital entertainer EVA9150 was niet duurder dan de gemiddelde mediaspeler met een hardeschijf en wifi. Niet bepaald een hoge investering.

Overigens is een kabel inderdaad wel beter, maar voor sommigen is dat gewoon geen optie. En dan kan Wifi wel degelijk voldoende zijn. Wat ik mensen die alles perse draadloos willen hebben wel aanraad is om een degelijke router te kopen, en dus niet een simpele Belkin van 40 euro. Het mag bij mij wel werken, maar de hemelsbrede afstand is nog geen 8 meter tussen het apparaat en de router. Zet ik hem boven neer, durf ik niet te stellen dat het goed blijft gaan. Hoe sterk de antenne van de EVA9150 ook is.

Maar de discussie was of het kàn. En het antwoord erop is gewoon 'Ja'.
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:44:36 #17
136730 PiRANiA
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 16:04:29 #18
16180 crew  CoolGuy
pi_87172456
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:44 schreef PiRANiA het volgende:
Deze Western Digital dan:
http://www.wdtvlive.com/products/wdtv_live_plus#/overview

? :)
nee ik heb niet de Plus, ik heb de normale wdtv live :) Er zitten wat dingen in de Plus die de wdtv live niet standaard heeft. Bv dvd menu navigatie kan ik niet, tenzij ik de firmware van mn speler update. En de Plus heeft wat meer internetkanalen ofzo extra, maar de Plus was er nog niet toen ik de WD TV Live kocht. Als ik nu opnieuw zou moeten kopen dan zou ik ook de Plus kopen lijkt me :)
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:06:00 #19
136730 PiRANiA
pi_87172504
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

nee ik heb niet de Plus, ik heb de normale wdtv live :) Er zitten wat dingen in de Plus die de wdtv live niet standaard heeft. Bv dvd menu navigatie kan ik niet, tenzij ik de firmware van mn speler update. En de Plus heeft wat meer internetkanalen ofzo extra, maar de Plus was er nog niet toen ik de WD TV Live kocht. Als ik nu opnieuw zou moeten kopen dan zou ik ook de Plus kopen lijkt me :)
Alleen niet te koop in NL?
http://tweakers.net/price(...)ayer.html#tab:prices
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 16:20:45 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_87173053
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:06 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Alleen niet te koop in NL?
http://tweakers.net/price(...)ayer.html#tab:prices
Ja... :{ dan koop je de normale WD Live he 8)7
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:53:36 #21
136730 PiRANiA
pi_87174398
DVD ISO's pakt hij gewoon? Of wordt dat gekloot met menu's :?
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 16:57:43 #22
16180 crew  CoolGuy
pi_87174572
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:53 schreef PiRANiA het volgende:
DVD ISO's pakt hij gewoon? Of wordt dat gekloot met menu's :?
Hij vreet alles. Wat hij niet kan -of kon, toen ik 'm kocht was die optie nog niet in de firmware ingebakken, en daar zijn ze nu volgens mij wel mee bezig- is omgaan met menu's op dvds/blu rays.

Maar, dat boeit niet, want wat je doet is, je selecteert de .iso file, en het menu wordt of als een 'filmpje' afgespeeld, of, als er geen menu bij zit, begint ie gewoon direct met de hoofdfilm. Audio en subtitle-sporen kun je gewoon selecteren in het on screen menu van de WD TV, daar heb je dus helemaal geen menu's voor nodig.

Maar, als jij dat ding hebt, en je hebt een HD ready / Full HD tv, dan stap je zo af van die dvds, en dan ga jij lekker .mkv'tjes downloaden hoor ;)
pi_87175395
Kortgeleden ook een mediaspeler aangeschaft en ook overwogen om draadloos te streamen, maar dat al vrij snel laten varen en voor een ingebouwde harde schijf gegaan. Het hele streamen-verhaal was mij nog te onzeker, teveel kans op haperingen, fouten ed.

Er zijn veel spelers waarbij je ook nog Bittorent of Sabnzbd kunt laten draaien zodat je downloads direct op de schijf van de mediaspeler komen.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik toch telkens weer een beetje dezelfde merken tegen die niet veel voor elkaar onderdoen. Dat waren AC Ryan Playon, Mede8er, HDX1000, Popcorn Hour en Xtreamer.
Prijzen en specs liggen dcht bij elkaar, ik kwam er ook niet echt uit of er nog daadwerkelijk veel verschillen zaten in mijn shortlist en uiteindelijk voor de AC Ryan gekozen. Gevoelskwestie, maar ook omdat er van de AC een erg actieve community is (anderen ook wel, maar deze kwam op mij beter over).
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:01:14 #24
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_87176733
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:19 schreef edraket31 het volgende:

Er zijn veel spelers waarbij je ook nog Bittorent of Sabnzbd kunt laten draaien zodat je downloads direct op de schijf van de mediaspeler komen.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik toch telkens weer een beetje dezelfde merken tegen die niet veel voor elkaar onderdoen. Dat waren AC Ryan Playon, Mede8er, HDX1000, Popcorn Hour en Xtreamer.
Prijzen en specs liggen dcht bij elkaar, ik kwam er ook niet echt uit of er nog daadwerkelijk veel verschillen zaten in mijn shortlist en uiteindelijk voor de AC Ryan gekozen.
Je moet ze goed indelen:
Realtek-chip: AC Ryan, Mede8er, Xtreamer
Sigma-chip: HDX, PCH.

quote:
Gevoelskwestie, maar ook omdat er van de AC een erg actieve community is (anderen ook wel, maar deze kwam op mij beter over).
De NMT community (sigmachip) is véél actiever. Maar de architectuur van de NMT-software is ook gericht op mogelijkheden ter aanpassing. Met de software op de realtek-spelers kun je veel minder.
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:06:47 #25
136730 PiRANiA
pi_87176897
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:19 schreef edraket31 het volgende:
Kortgeleden ook een mediaspeler aangeschaft en ook overwogen om draadloos te streamen, maar dat al vrij snel laten varen en voor een ingebouwde harde schijf gegaan. Het hele streamen-verhaal was mij nog te onzeker, teveel kans op haperingen, fouten ed.

Prijzen en specs liggen dcht bij elkaar, ik kwam er ook niet echt uit of er nog daadwerkelijk veel verschillen zaten in mijn shortlist en uiteindelijk voor de AC Ryan gekozen. Gevoelskwestie, maar ook omdat er van de AC een erg actieve community is (anderen ook wel, maar deze kwam op mij beter over).
Noem je Western digital specifiek niet? Daar heb ik qua harddisks namelijk goede ervaringen mee :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')