Slechte ervaring? Het gaat bij mij om 5GHz (300Mbit) wifi. Dat moet kunnen toch?quote:
quote:Die AC Ryan is verder een prima apparaat. ik zou me gewoon een zaterdagochtendje kwaad maken en een utp kabeltje leggen.
720p zou mogelijk moeten zijn.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:41 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Slechte ervaring? Het gaat bij mij om 5GHz (300Mbit) wifi. Dat moet kunnen toch?
[..]
1080P videotjes trekt heel je draadloos netwerk dicht, je krijgt dan heel schokkerig beeldquote:Op zondag 3 oktober 2010 20:41 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Slechte ervaring? Het gaat bij mij om 5GHz (300Mbit) wifi. Dat moet kunnen toch?
[..]
Veel fabrikanten en verkopers zullen het niet snel vertellen, maar wireless is nooit ontworpen voor streaming media. Bij de ontwikkeling van wifi lag de nadruk op stabiliteit en niet op snelheid.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:41 schreef PiRANiA het volgende:
Dat is met een kabel zo te zien?quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:19 schreef Xaobotnik het volgende:
1080P streamen kan zeker wel. Als je netwerk maar in orde is. 300Mbit is zat voor een 1080p stream. Maar meestal werkt het niet doordat niet voldoende bandbreedte beschikbaar is, bijv. doordat de afstand te groot is, of omdat de betreffende router gewoon van een beperkte kwaliteit is.
Voorbeeld (filmpje is van Swetsenegger):
Wat is je definitie van 'goed'?quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:32 schreef PiRANiA het volgende:
Okee. Dan ga ik toch naar kabel kijken.
Dan wordt de keuze wel een stuk groter ineens! Is die WD TV Live HD helemaal goed?
Waar zie jij een kabel?? Ik zie een wifi dongle, een optische kabel, een hdmi-kabel en een witte kabel die volgens mij USB is (iig te breed voor een ethernetkabel).quote:
Ik heb een Belkin router van 40 euro en mijn Netgear digital entertainer EVA9150 was niet duurder dan de gemiddelde mediaspeler met een hardeschijf en wifi. Niet bepaald een hoge investering.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:20 schreef CoolGuy het volgende:
Dat draadloos _kan_ wel, maar dan moet je echt wel high-end apparatuur hebben staan.
nee ik heb niet de Plus, ik heb de normale wdtv livequote:Op maandag 4 oktober 2010 15:44 schreef PiRANiA het volgende:
Deze Western Digital dan:
http://www.wdtvlive.com/products/wdtv_live_plus#/overview
?
Alleen niet te koop in NL?quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
nee ik heb niet de Plus, ik heb de normale wdtv liveEr zitten wat dingen in de Plus die de wdtv live niet standaard heeft. Bv dvd menu navigatie kan ik niet, tenzij ik de firmware van mn speler update. En de Plus heeft wat meer internetkanalen ofzo extra, maar de Plus was er nog niet toen ik de WD TV Live kocht. Als ik nu opnieuw zou moeten kopen dan zou ik ook de Plus kopen lijkt me
Ja...quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:06 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Alleen niet te koop in NL?
http://tweakers.net/price(...)ayer.html#tab:prices
Hij vreet alles. Wat hij niet kan -of kon, toen ik 'm kocht was die optie nog niet in de firmware ingebakken, en daar zijn ze nu volgens mij wel mee bezig- is omgaan met menu's op dvds/blu rays.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:53 schreef PiRANiA het volgende:
DVD ISO's pakt hij gewoon? Of wordt dat gekloot met menu's
Je moet ze goed indelen:quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:19 schreef edraket31 het volgende:
Er zijn veel spelers waarbij je ook nog Bittorent of Sabnzbd kunt laten draaien zodat je downloads direct op de schijf van de mediaspeler komen.
Tijdens mijn zoektocht kwam ik toch telkens weer een beetje dezelfde merken tegen die niet veel voor elkaar onderdoen. Dat waren AC Ryan Playon, Mede8er, HDX1000, Popcorn Hour en Xtreamer.
Prijzen en specs liggen dcht bij elkaar, ik kwam er ook niet echt uit of er nog daadwerkelijk veel verschillen zaten in mijn shortlist en uiteindelijk voor de AC Ryan gekozen.
De NMT community (sigmachip) is véél actiever. Maar de architectuur van de NMT-software is ook gericht op mogelijkheden ter aanpassing. Met de software op de realtek-spelers kun je veel minder.quote:Gevoelskwestie, maar ook omdat er van de AC een erg actieve community is (anderen ook wel, maar deze kwam op mij beter over).
Noem je Western digital specifiek niet? Daar heb ik qua harddisks namelijk goede ervaringen meequote:Op maandag 4 oktober 2010 17:19 schreef edraket31 het volgende:
Kortgeleden ook een mediaspeler aangeschaft en ook overwogen om draadloos te streamen, maar dat al vrij snel laten varen en voor een ingebouwde harde schijf gegaan. Het hele streamen-verhaal was mij nog te onzeker, teveel kans op haperingen, fouten ed.
Er zijn veel spelers waarbij je ook nog Bittorent of Sabnzbd kunt laten draaien zodat je downloads direct op de schijf van de mediaspeler komen.
Tijdens mijn zoektocht kwam ik toch telkens weer een beetje dezelfde merken tegen die niet veel voor elkaar onderdoen. Dat waren AC Ryan Playon, Mede8er, HDX1000, Popcorn Hour en Xtreamer.
Prijzen en specs liggen dcht bij elkaar, ik kwam er ook niet echt uit of er nog daadwerkelijk veel verschillen zaten in mijn shortlist en uiteindelijk voor de AC Ryan gekozen. Gevoelskwestie, maar ook omdat er van de AC een erg actieve community is (anderen ook wel, maar deze kwam op mij beter over).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |