abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 oktober 2010 @ 09:44:05 #1
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_88056827
Wat is Wicca?

Vele zeggen dat Wicca een vorm van hekserij is, witte hekserij. "Harm no one" Door middel van " spells" je leven op orde krijgen, jezelf genezen, iemand tot je binden.

De andere kan verteld dat Wicca meer een religie is, niet anders dan Christendom of Islam. Een manier van leven, bewuster van jezelf zijn.

Is er een Fokker die aan Wicca doet en hier wat meer over kan vertellen? En dan bedoel ik geen standaard Wiki pagina, eigen ervaringen en verhalen.

pi_88056985
Hekserij is niet het tegenovergestelde van religie hoor! :?
Hekserij en Wicca zijn twee verschillende dingen, die beide zowel als levenswijze en als religie benaderd kunnen worden. Haal ze niet door elkaar, want het zijn twee verschillende dingen (wel beide paganistisch/pantheistisch). Bij gebrek aan een dogma interpreteert iedere aanhanger dus voor zichzelf hoe hij/zij er mee omgaat. Over dat "goed" en "slecht" is weinig te zeggen, want zo zwart-wit is het niet. Het idee (bij Wicca) is wel dat wat jij bij iemand doet, drie keer zo sterk terugkomt (door middel van karma eigenlijk).
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:00:32 #3
121741 _Dizzy_
pi_88057187
Ik bedoelde ook niet te zgegen dat Wicca hetzelfde is als religie. Het word verschillend geinterpreteerd. De een vind het een religie de ander vind het echt magie. Maar hoe "echt" is het..
Ik bedoel, natuurlijk zie je mensen niet op een bezem vliegen. Maar er worden wel degelijk "spells" gemaakt. Is dit niet meer om jezzelf helemaal te relaxen, een spell op te lezen en dan denken dat het heeft geholpen, terwijl je eigenlijk gewoon jezelf tot rust hebt gebracht met de methode.
pi_88057280
Om je vraag goed te kunnen beantwoorden, moet je eerst een definitie hebben van "hekserij" en "religie".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_88057361
Wat is "werken"? Dat het voor de een werkt, betekent niet dat het voor de ander werkt. Dat is zo met elke religie. Vanuit een natuurwetenschappelijk perspectief is het grotendeels onzin, omdat er geen causaal verband kan worden aangetoond tussen de spells en het effect. Maar is het dan ook per definitie onzin? Wat karakteriseert religieuzen? Precies, ze laten zich niet beperken door natuurwetenschappelijke bevindingen. Dus voor hen kan het wel degelijk 'werken', het is maar net vanuit wel perspectief je het bekijkt.
Overigens moet je je niet voorstellen dat ze met spells andere mensen vervloeken, of meer geld tevoorschijn toveren, etc. Wicca en Hekserij richten zich voornameljik op het idee dat de mens niet boven de natuur staat, maar er deel van is. Dichterbij de natuur komen en mee leven met de seizoenscyclus is dus een substantieel deel van de religie. Er is geen dogma, zoals de Bijbel of Koran, en daarom een stuk vrijer te interpreteren. De ene Wiccan/Heks zal dus wel bepaalde spells doen en er in geloven, terwijl de ander er vrij weinig waarde aan hecht.
pi_88059601
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 09:44 schreef _Dizzy_ het volgende:
Wat is Wicca?

Vele zeggen dat Wicca een vorm van hekserij is, witte hekserij. "Harm no one" Door middel van " spells" je leven op orde krijgen, jezelf genezen, iemand tot je binden.

De andere kan verteld dat Wicca meer een religie is, niet anders dan Christendom of Islam. Een manier van leven, bewuster van jezelf zijn.

Is er een Fokker die aan Wicca doet en hier wat meer over kan vertellen? En dan bedoel ik geen standaard Wiki pagina, eigen ervaringen en verhalen.

Er zijn 2 verschillende dingen die je hierin mee kan nemen, de oude vorm van heks/wicca en de modernde, populaire vorm onder vooral pubers.
Witch, als je de oorsprong van dit woord volgt dan kom je bij wijze uit, waarbij iemand die titel verdiende door zich in te zetten voor de gemeenschap, een wijze te zijn in die gemeenschap.
Het was een eretitel die iemand kreeg na een leven van inzet.

Dat had dus eigenlijk niets met magie te maken, ja vaak waren die wijzen wel kruidenkenners en kenners van de heersende natuur, wisten wanneer er gezaaid moest worden en wanneer er geoogst moest worden, wanneer de grond rust moest hebben, andere gewassen moest hebben en nog veel meer, maar dat heeft weinig met de moderne voorstelling van magie te maken.
Toendertijd was dat anders, magie was het leven, overal school magie in, ook in de hele normale, dagelijkse dingen.

Het is van oorsprong een religie, een levenswijze, die veel dieper gaat dan wat spreukjes zetten hier en daar.
Maar het is geen dogmatisch geloof, ieder mag het zelf invullen, de een pakt alleen de spreukjes eruit, de ander juist de onderliggende denkwijze's.
Toen was dat ook al zo, we gingen van de witch, de wijze, naar de priesterressen naar gewone mensen die offers brachten en dank gaven aan de goden.
Dat alles proberen we nu onder 1 noemer te plaatsen, wicca/hekserij, dat geeft veel ruis, want we proberen wel 100 verschillende dingen onder 1 noemer te plaatsen.

Dat hoort een beetje bij onze moderne tijd en daarin gaan we ver voorbij aan de oorsprong, aan het denken van toen.
In de oude tijd bestond er geen witte of zwarte magie, magie was en is nogsteeds neutraal, het scheiden van goed en kwaad bestond toen ook niet als zodanig, alles hangt samen en die 2 delen maken 1, zijn niet apart van elkaar te bekijken.
Magie bestond ook niet alleen in spreukjes zetten en dat soort gedoe, magie was in alles, tot aan de lucht die je ademt.
Men begon in die tijd ook niet met spreukjes zetten e.d., dat was een gevolg van de weg die men koos voor zichzelf, een eindstation, geen beginstation.
Voordat je 1 spreuk zette moest je veel kennis hebben, van de sterre- tot de plantenkunde en nogmaals, de meeste hadden dat niet als ambitie, die leefde gewoon hun leven met de oude religie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_88059668
Hekserij in de traditionele zin was ook niet veel meer als waanbeelden bij jezelf veroorzaken middels hallucinogene planten.
HÆLP.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:35:31 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88059696
quote:
17s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 09:47 schreef DutchErrorist het volgende:
Oh wacht religie is dat ook :D
oh wacht dat is geen antwoord op de vraag van TS ->overbodig.
The truth was in here.
pi_88059808
quote:
3s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:34 schreef ehqo. het volgende:
Hekserij in de traditionele zin was ook niet veel meer als waanbeelden bij jezelf veroorzaken middels hallucinogene planten.
Onzin....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_88060141
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 11:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Onzin....
Ik heb hier een dik naslagwerk over hekserij liggen. Wat ik er zo uit opmaak is dat het een druïdeclubje (met, in sommige gevallen, een sektarisch sausje) was, die zo nu en dan van planten als datura en belladonna snoepten, en dat op die manier de link is gemaakt met demonen en dat heksen in dieren zouden veranderen, want dat is precies het effect dat deze planten op je heeft.
Ik weet dat wicca ook gaat over aardse verschijnselen en elementen, maar ik denk dat veel terug te herleiden is naar ideeën die ontstaan zijn tijdens psychedelische rituelen. En als je het mij vraagt is dat bij heel veel religies het geval, waarmee ik insinueer dat wicca inderdaad dicht bij een religie ligt.
HÆLP.
pi_88060320
Wicca is de religieuze vorm van hekserij met rangen/graden, hogepriester(essen) en tradities.
Hekserij is de "vrije" vorm waarin men zelf de (eigen) tradities en graden/rangen maakt, gebruikt en/of toepast.

Verder valt Wicca/Hekserij gewoon een natuurreligie die het ritme van het leven viert, de seizoenen eert en wel/niet dergelijke pantheons, wezens eert die voorkomen in oude mythen en legenden.

Overigens ben ik al zo'n 8 jaar met hekserij bezig en maak daarbij geen gebruik van hallucinogene middelen, drugs of andere dingen. Je kunt namelijk ook magie bedrijven of divineren zonder gebruik te maken van dergelijke middelen.
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
pi_88060488
quote:
2s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:49 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Ik heb hier een dik naslagwerk over hekserij liggen. Wat ik er zo uit opmaak is dat het een druïdeclubje (met, in sommige gevallen, een sektarisch sausje) was, die zo nu en dan van planten als datura en belladonna snoepten, en dat op die manier de link is gemaakt met demonen en dat heksen in dieren zouden veranderen, want dat is precies het effect dat deze planten op je heeft.
Ik weet dat wicca ook gaat over aardse verschijnselen en elementen, maar ik denk dat veel terug te herleiden is naar ideeën die ontstaan zijn tijdens psychedelische rituelen. En als je het mij vraagt is dat bij heel veel religies het geval, waarmee ik insinueer dat wicca inderdaad dicht bij een religie ligt.
Ehm.. dan denk ik persoonlijk dat je er geen kaas van gegeten hebt. 1 Ik ken geen sektes wat betreft Wicca (bovendien is Wicca gewoon de moderne benaming van "religieuze hekserij" sinds 1951) en gaat hekserij veel verder terug, valt dit 9/10 keer onder volksmagie, de vroedvrouwen uit de middeleeuwen, de dorpswijze, de medicijnvrouw/man.

Ik ken weinig tot geen heksen(groepen) waarin dergelijke psychedelische middelen worden gebruikt! Er wordt gewerkt met kruiden ja, daar worden zalfjes, tincturen, kompressen en cremes van gemaakt etc. etc... Maar psychedelische middelen zijn totaal nieuw voor mij.

Oh en de Druïden zijn een totaal ander kaliber dan Wicca, ze hebben overeenkomsten dat men werkt met de elementen, magie, divineren en dat ze in eenheid (trachten te) leven met de natuur, maar er zijn grote verschillen binnen deze twee.
~ Amongst The Weird ~
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:00:42 #13
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_88060538
Religie is het zeker niet Wicca is iets voor pubers die teveel charmed hebben gekeken.
Echt serieus is het ook niet te nemen. Mensen van 40 die het nog steeds doen zijn een beetje te vergelijken met trekkies van Starwars. Verder valt er niet veel zinnigs over te zeggen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:01:36 #14
121741 _Dizzy_
pi_88060564
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 11:53 schreef Parabolismic het volgende:
Wicca is de religieuze vorm van hekserij met rangen/graden, hogepriester(essen) en tradities.
Hekserij is de "vrije" vorm waarin men zelf de (eigen) tradities en graden/rangen maakt, gebruikt en/of toepast.

Verder valt Wicca/Hekserij gewoon een natuurreligie die het ritme van het leven viert, de seizoenen eert en wel/niet dergelijke pantheons, wezens eert die voorkomen in oude mythen en legenden.

Overigens ben ik al zo'n 8 jaar met hekserij bezig en maak daarbij geen gebruik van hallucinogene middelen, drugs of andere dingen. Je kunt namelijk ook magie bedrijven of divineren zonder gebruik te maken van dergelijke middelen.
Op wat voor manier ben je bezig met hekserij? Hier ben ik dan oprecht nieuwsgierig naar. Heb je een altaar? Lees je spreuken op, soort van meditatie, muziek? Hoe bedrijf je de magie? En op wat voor manier werkt het voor? Meer op spiritueel vlak, of gebeuren er ook echt onverklaarbare dingen?
pi_88060571
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Religie is het zeker niet Wicca is iets voor pubers die teveel charmed hebben gekeken.
Echt serieus is het ook niet te nemen. Mensen van 40 die het nog steeds doen zijn een beetje te vergelijken met trekkies van Starwars. Verder valt er niet veel zinnigs over te zeggen.
Dude, als we allemaal zo kortzichtig reageren op onderwerpen is het logisch dat niemand meer normaal tegen elkaar kan doen.
Geez iets met een bord voor je kop en oogkleppen :{
~ Amongst The Weird ~
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:03:07 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_88060614
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Altijd leuk dat soms eeuwenoude concepten weggelegd worden als een effect van een serie terwijl het er veel eerder was. Net als bijvoorbeeld het Matrix concept. Als je je er niet in wil verdiepen is het ook niet erg maar reageer dan ook niet met je loze geblaat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:04:39 #17
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_88060660
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Altijd leuk dat soms eeuwenoude concepten weggelegd worden als een effect van een serie terwijl het er veel eerder was. Net als bijvoorbeeld het Matrix concept. Als je je er niet in wil verdiepen is het ook niet erg maar reageer dan ook niet met je loze geblaat.
Verklaar dan waarom mensen die wicca doen vaak van die zweeftefen zijn in grote groene jurken met opgestoken rood haar ? Dat of pubers met psychologische problemen. (ook wel emo's)
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:06:39 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88060721
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:04 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Verklaar dan waarom mensen die wicca doen vaak van die zweeftefen zijn in grote groene jurken met opgestoken rood haar ? Dat of pubers met psychologische problemen. (ook wel emo's)
Generalisatie, doe eens opzoeken :D
The truth was in here.
pi_88060733
ik heb mij wel eens verdiept in wicca. Rituelen die je moet uitoefenen om wicca te worden. Maar omdat ik er zelf niet helemaal achter stond heb ik het gewoon maar laten rusten.
Ik vind niet dat wicca iets met rare hekserijen te maken heeft. Als ik aan wicca denk, dan denk ik daarbij aan een verbintenis met de natuur en goden, kennis van kruiden.
pi_88060752
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:04 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

is emo neit wat anders dan wicca?
pi_88060778
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 11:59 schreef Parabolismic het volgende:

[..]

Ehm.. dan denk ik persoonlijk dat je er geen kaas van gegeten hebt. 1 Ik ken geen sektes wat betreft Wicca (bovendien is Wicca gewoon de moderne benaming van "religieuze hekserij" sinds 1951) en gaat hekserij veel verder terug, valt dit 9/10 keer onder volksmagie, de vroedvrouwen uit de middeleeuwen, de dorpswijze, de medicijnvrouw/man.

Ik ken weinig tot geen heksen(groepen) waarin dergelijke psychedelische middelen worden gebruikt! Er wordt gewerkt met kruiden ja, daar worden zalfjes, tincturen, kompressen en cremes van gemaakt etc. etc... Maar psychedelische middelen zijn totaal nieuw voor mij.

Oh en de Druïden zijn een totaal ander kaliber dan Wicca, ze hebben overeenkomsten dat men werkt met de elementen, magie, divineren en dat ze in eenheid (trachten te) leven met de natuur, maar er zijn grote verschillen binnen deze twee.
Inmiddels niet meer, maar ik denk dat de tradities, deels of helemaal, geworteld zijn in dergelijke ervaringen. Planten als doornappel en wolfskers zijn vroeger met tamelijk veel zekerheid gebruikt door wat men heksen noemde, en de effecten van deze planten komen het dichtst bij wat men zwarte magie zou kunnen noemen in deze wereld. Als ze heilzame kruiden hebben gebruikt dan mag je toch aannemen dat ze ook met de geestverruimende varianten hebben gewerkt.
Dat met die druïden stelde ik opzettelijk kort door de bocht, ik geloof best dat er verschil zit in de kernwaarden, maar ik geloof oprecht dat veel geloof in bovennatuurlijke fenomenen zijn ontstaan tijdens rituelen waar psychotrope planten bij betrokken waren.
HÆLP.
pi_88060851
quote:

[..]

Nah, te makkelijk.
Doe eens niet.
Laten we dit topic nu eens een kans geven zonder meteen in sarcastische one-liners te vervallen.

Leuk om een wat meer over wicca te weten te komen toch? :)
pi_88060916
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:01 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

Op wat voor manier ben je bezig met hekserij? Hier ben ik dan oprecht nieuwsgierig naar. Heb je een altaar? Lees je spreuken op, soort van meditatie, muziek? Hoe bedrijf je de magie? En op wat voor manier werkt het voor? Meer op spiritueel vlak, of gebeuren er ook echt onverklaarbare dingen?
Ik houdt me bezig met hekserij door me zoveel mogelijk aan te passen aan het ritme van de natuur en de seizoenen, ik eet en verbouw zelf bijvoorbeeld voedsel dat seizoensgebonden is, recycle, en maak vaak zalfjes, oliën, droomkussentjes en wierrook van bijvoorbeeld kruiden en bloemen om kleine pijntjes als hoofdpijn, slapeloosheid, keelpijn en verkoudheid te kunnen verlichten (een eeuwenoude vorm van volksmagie waar de hedendaagse (medische) wetenschap veel aan heeft te danken.

Ik heb een altaar ja, waarop het element water (in de vorm van een klein schaaltje met water), vuur (kaarsen), aarde (een stenenplaat met een pentakel erin gekerfd (wat staat voor de vier elementen en ether/geest) en lucht (wierrook). Verder liggen er bijvoorbeeld persoonlijke dingen zoals een rozenkrans (binnenkort is het Samhain, Helloween waar de doden worden geëert en de rozenkrans was van mijn oma), veren (een teken van vrijheid, geborgenheid, het goddelijke/engelen, een boeddha voor vrede en een aantal edelstenen die ik zelf heel mooi vind.

Het altaar is voor mij een plek om tot rust te komen, over bepaalde zaken na te denken en om raad te vragen aan whatever you want to call it. De een noemt het het onderbewustzijn, de ander God, Allah, aartsengelen, heiligen.

Ik doe aan rituelen ja, om mezelf af te stemmen, in trance te komen (in trance krijgt men vaak visioenen, raad(sels), antwoorden die je kunnen helpen bij het dagelijks leven, meditatie, dingen los te laten door middel van dans of zang (werkt ook heel sterk). Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig "spells" uitvoer die te maken hebben met dingen aantrekken of afdwingen.. ALS ik al een spell doe is dat omdat er geen andere mogelijkheid meer is, er echt een steuntje in de rug nodig is of als iemand anders daarom vraagt :).

Magie bedrijf je op heel veel verschillende manieren, het is maar net wat je interpretatie daarvan is.. In mijn optiek bedrijf je het niet eens, het is er al. Het bos for instance is voor mij een magische plek, je komt er tot rust, je hoort er even andere dingen dan het gezeik van je baas, het geronk van motoren en het gehaast van mensen. Het is even een totaal andere wereld.. en hoe zonlicht door de bomen je kan betoveren..
Het zijn hele kleine dingen, maar het maakt de wereld voor mij een magische plek, het is voor mij dan ook vrij makkelijk om af te stemmen op een niveau waarop ik kan werken, mediteren of whatever.

Maar het kan ook door middel van dans, hoe opgeladen je je kunt voelen na wild uit je plaat gaan op je favoriete muziek, uit volle borst zingen (hoe vals ook) en je daarna dolsgelukkig voelen, dat soort dingen zijn voor mij magie. Aangezien er energie door je heen/uit je stroomt, waardoor jij je happy voelt of dingen kwijt kunt :).

Er gebeuren wat mij betreft wel eens onverklaarbare dingen, maar ik vind dat ik nu wel genoeg vermeld heb ;-)
~ Amongst The Weird ~
pi_88061021
quote:

[..]

Kom jij niet buiten ofzo? Eens ECHT onderzoek doen?
Ik ken toevallig heksen/wicca's/pagans die in het "echte" (om het maar even in jullie termen te houden) leven dokter, psychologen, een eigen bakkerij, organisatoren van events zijn, muzikanten (ene Sarah Brightman for instance ;-).. dus ehmmm.., your point is?
~ Amongst The Weird ~
pi_88061175
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:13 schreef Parabolismic het volgende:

[..]

Ik houdt me bezig met hekserij door me zoveel mogelijk aan te passen aan het ritme van de natuur en de seizoenen, ik eet en verbouw zelf bijvoorbeeld voedsel dat seizoensgebonden is, recycle, en maak vaak zalfjes, oliën, droomkussentjes en wierrook van bijvoorbeeld kruiden en bloemen om kleine pijntjes als hoofdpijn, slapeloosheid, keelpijn en verkoudheid te kunnen verlichten (een eeuwenoude vorm van volksmagie waar de hedendaagse (medische) wetenschap veel aan heeft te danken.

Ik heb een altaar ja, waarop het element water (in de vorm van een klein schaaltje met water), vuur (kaarsen), aarde (een stenenplaat met een pentakel erin gekerfd (wat staat voor de vier elementen en ether/geest) en lucht (wierrook). Verder liggen er bijvoorbeeld persoonlijke dingen zoals een rozenkrans (binnenkort is het Samhain, Helloween waar de doden worden geëert en de rozenkrans was van mijn oma), veren (een teken van vrijheid, geborgenheid, het goddelijke/engelen, een boeddha voor vrede en een aantal edelstenen die ik zelf heel mooi vind.

Het altaar is voor mij een plek om tot rust te komen, over bepaalde zaken na te denken en om raad te vragen aan whatever you want to call it. De een noemt het het onderbewustzijn, de ander God, Allah, aartsengelen, heiligen.

Ik doe aan rituelen ja, om mezelf af te stemmen, in trance te komen (in trance krijgt men vaak visioenen, raad(sels), antwoorden die je kunnen helpen bij het dagelijks leven, meditatie, dingen los te laten door middel van dans of zang (werkt ook heel sterk). Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig "spells" uitvoer die te maken hebben met dingen aantrekken of afdwingen.. ALS ik al een spell doe is dat omdat er geen andere mogelijkheid meer is, er echt een steuntje in de rug nodig is of als iemand anders daarom vraagt :).

Magie bedrijf je op heel veel verschillende manieren, het is maar net wat je interpretatie daarvan is.. In mijn optiek bedrijf je het niet eens, het is er al. Het bos for instance is voor mij een magische plek, je komt er tot rust, je hoort er even andere dingen dan het gezeik van je baas, het geronk van motoren en het gehaast van mensen. Het is even een totaal andere wereld.. en hoe zonlicht door de bomen je kan betoveren..
Het zijn hele kleine dingen, maar het maakt de wereld voor mij een magische plek, het is voor mij dan ook vrij makkelijk om af te stemmen op een niveau waarop ik kan werken, mediteren of whatever.

Maar het kan ook door middel van dans, hoe opgeladen je je kunt voelen na wild uit je plaat gaan op je favoriete muziek, uit volle borst zingen (hoe vals ook) en je daarna dolsgelukkig voelen, dat soort dingen zijn voor mij magie. Aangezien er energie door je heen/uit je stroomt, waardoor jij je happy voelt of dingen kwijt kunt :).

Er gebeuren wat mij betreft wel eens onverklaarbare dingen, maar ik vind dat ik nu wel genoeg vermeld heb ;-)
Als ik dit zo lees is het vooral alsof wicca voor jou een katalysator is die je in staat stelt een contemplatieve levensgenieter te zijn. Dat is niet erg hoor, ik zie mezelf er ook als zo één, alleen geniet ik meer van het effect van rare toevalligheden die de wereld en het 'nu' maken tot wat het is.
Het blijft aanvoelen als een religie, een uitleg van de waarheid, zoals we allemaal graag onze eigen uitleg aanhangen. Vooral blijven doen in elk geval, want je wordt er gelukkig van.
HÆLP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')