abonnement Unibet Coolblue
pi_87991423
quote:
Stewardess ontslagen wegens kort haar

Stewardess Ilse Hesselberth is door KLM ontslagen, omdat haar haar te kort is. Omdat het haar korter is dan 1 centimeter spreekt de luchtvaartmaatschappij van ‘extravagante haardracht’ en dat mag niet volgens uniformvoorschriften

Dat melden de GPD-dagbladen. Hesselberth heeft al kort haar sinds ze in maart 1998 in dienst trad bij KLM als stewardess. Ze kreeg nauwelijks commentaar totdat een collega in 2005 een klacht indiende.

Volgens Hesselberth is op een bepaald moment een ondergrens van 1 centimeter vastgesteld. Hesselberth moest met een pincet een haar uittrekken die vervolgens langs een liniaal gelegd werd en deze bleek met 0,8 centimeter te kort.

Extravagant


Tijdens het functioneringsgesprek in 2007 werd het haar voor het eerst als extravagante haardracht beschouwd, terwijl voor die tijd werd gezegd dat het haar weliswaar kort was. “Maar ja, wat is extravagant?”

Tussen 2007 en 2010 kreeg Hesselberth drie officiële waarschuwingen en een berisping. Hesselberth stelde voor een pruik te dragen, maar dat werd niet toegestaan.

Ontslag

Eind juni werd Hesselberth van een vlucht gehaald en geschorst wegens haar korte haar. In juli werd haar ontslag aangezegd wegens verstoorde arbeidsverhoudingen. De Haarlemse kantonrechter stelde dat het bijna kaalscheren van hoofdhaar bij vrouwen maatschappelijk niet algemeen aanvaard is en stelde de luchtvaartmaatschappij in het gelijk.

Hesselberth geeft aan zich gediscrimineerd te voelen. “Van passagiers kreeg ik altijd complimenten over mijn haar. Maar belangrijker is de manier waarop een passagier wordt behandeld. Ik heb mijn werk altijd goed gedaan.”
http://www.nu.nl/economie(...)gen-wegens-kort.html


Ontslagen worden, omdat je haar 0,2 centimeter te kort is....hoe achterlijk wil je het hebben?
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:05:11 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_87991482
als er voorschriften voor zijn.. Wat is het probleem dan? Daar is ze toch mee akkoord gegaan toen ze haar contract tekende?
pi_87991536
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:05 schreef Bill_E het volgende:
als er voorschriften voor zijn.. Wat is het probleem dan? Daar is ze toch mee akkoord gegaan toen ze haar contract tekende?
Overigens is het dan de fout van KLM niet van haar want zij werd al aangenomen terwijl haar haar al kort was ;)
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:07:44 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87991593
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:06 schreef GeelSuperKuiken het volgende:

[..]

Overigens is het dan de fout van KLM niet van haar want zij werd al aangenomen terwijl haar haar al kort was ;)
Precies
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:12:25 #5
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_87991830
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:06 schreef GeelSuperKuiken het volgende:

[..]

Overigens is het dan de fout van KLM niet van haar want zij werd al aangenomen terwijl haar haar al kort was ;)
Ok idd, niet goed gelezen.. dit is dan niet terecht.
pi_87991909
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:06 schreef GeelSuperKuiken het volgende:

[..]

Overigens is het dan de fout van KLM niet van haar want zij werd al aangenomen terwijl haar haar al kort was ;)
Ook fijn om een collega te hebben die een klacht daarover indient....wat voor triest leven moet je hebben om te gaan klagen over het haar van een collega.
pi_87991920
En terecht, een beetje 0,2 cm te kort haar hebben. Wat denk je dan wel niet. Hele toestellen kunnen naar beneden komen door dit extravagante gedrag. Mens, neem toch eens verantwoordelijkheid.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:14:50 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87991967
Brrr een stewardess met een kale kop (wat scheelt het) ze hadden dr niet eens aan moeten nemen in eerste instantie.
Maar ik heb het idee dat het structueel dwarsbomen van de baas een keer je de kop zal kosten, maw er zal wel meer aan de hand zijn. ;)
The truth was in here.
pi_87992005
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:13 schreef Mutant01 het volgende:
En terecht, een beetje 0,2 cm te kort haar hebben. Wat denk je dan wel niet. Hele toestellen kunnen naar beneden komen door dit extravagante gedrag. Mens, neem toch eens verantwoordelijkheid.
Waren ze er maar zo alert over bij Royal Air Maroc ;(.
Air Arabia Maroc *O*!

[ Bericht 6% gewijzigd door o.us op 26-10-2010 19:16:31 ]
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:16:05 #10
311971 GeelSuperKuiken
ik vind jou lief;
pi_87992029
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:13 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ook fijn om een collega te hebben die een klacht daarover indient....wat voor triest leven moet je hebben om te gaan klagen over het haar van een collega.
Dan ben je gewoon flink jaloers :{
kreeg zij meer waardering ofzo dan de rest :S Klagen over het haar, alsof je dat ook ziet :')
ja sorry maar uw haar is 0,2 cm te kort :')
mijn god alsjeblieft zeg :')
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:17:04 #11
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_87992081
Tevens is dit wel een debiele actie. Maar de KLM is zelf ook niet een en al kwaliteit en perfect.

[ Bericht 7% gewijzigd door o.us op 26-10-2010 19:17:21 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_87992415


Niet mijn ding, maar over smaak valt niet te twisten toch? Zolang ze haar werk maar goed doet :s)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:24:21 #13
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_87992474
Zolang ze niet 1 of andere ziekte heeft, die zorgt dat haar haar niet langer dan 0,8 centimeter kan groeien vind ik het gewoon terecht. Regels zijn regels en het is niet zo dat ze direct ontslagen is, ze heeft tijd zat gehad om haar haar te laten groeien, maar is ondanks de regels toch steeds weer naar de kapper gegaan, om zich een kort pittig kapsel te laten aanmeten. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Verder is het natuurlijk een domme regel, maar KLM heeft het volledige recht om dit te eisen.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:26:06 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87992553
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:23 schreef Sinat het volgende:
[ afbeelding ]

Niet mijn ding, maar over smaak valt niet te twisten toch? Zolang ze haar werk maar goed doet :s)
Kan ze niet, representatief -1
Of ze moet dan misschien hele goede andere pluspunten hebben.
The truth was in here.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:26:20 #15
311971 GeelSuperKuiken
ik vind jou lief;
pi_87992562
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:24 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Zolang ze niet 1 of andere ziekte heeft, die zorgt dat haar haar niet langer dan 0,8 centimeter kan groeien vind ik het gewoon terecht. Regels zijn regels en het is niet zo dat ze direct ontslagen is, ze heeft tijd zat gehad om haar haar te laten groeien, maar is ondanks de regels toch steeds weer naar de kapper gegaan, om zich een kort pittig kapsel te laten aanmeten. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Verder is het natuurlijk een domme regel, maar KLM heeft het volledige recht om dit te eisen.
Ehm nee het is de fout van KLM ook want HUN namen haar aan in het begin en ook TOEN had ze kort haar. Dan hebben ze het toch geaccepteerd van haar? anders moesten ze haar nooit aannemen als ze erover gaan zeuren
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:28:06 #16
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_87992664
vrouwen zo ie zo als met kort haar .... BAH

maar goed het is wel erg als je dit over komt ...
ik heb het zelf ook bij een werkgever mee gemaakt dat ik werd ontslagen omdat ik veel te lang haar had.
Dus ik kan me er wel bij voorstellen.
Mijn werkgever heeft toen ook ongelijk gehad omdat de ontslag gesprek kwam NA dat ik wel me haar had afgeknipt tot millimeter stekels :)
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_87992703
Waarschijnlijk heeft dit in het contract gestaan en ja, als zij dat tekent moet zij zich aan de regels houden..

Life is a biaatch!!
Er was eens....
pi_87993027
Ontslag lijkt me wel terecht, maar heel raar dat daar een collega over gaat klagen natuurlijk, zal wel wat vrouwelijke haat en nijd in het spel zijn.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:39:58 #19
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_87993350
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:26 schreef GeelSuperKuiken het volgende:

[..]

Ehm nee het is de fout van KLM ook want HUN namen haar aan in het begin en ook TOEN had ze kort haar. Dan hebben ze het toch geaccepteerd van haar? anders moesten ze haar nooit aannemen als ze erover gaan zeuren
Nee het is haar fout. Er staat dat er op een gegeven moment een ondergrens is gesteld. Misschien is dit pas gebeurd toen ze al was aangenomen en zelfs als dit niet zo is, kan het weleens gebeuren dat iemand niet opmerkt dat ze niet voldoet aan de regels. Toen ze vervolgens opmerkten dat zij niet aan de eisen voldeed is ze hiervan op de hoogte gesteld. Ze heeft drie berispingen gekregen, maar ging toch telkens weer naar de kapper om haar haar weer lekker kort te laten knippen. Hiermee heeft ze aangegeven haar haar belangrijker te vinden dan haar werk en KLM heeft daarnaar gehandeld.

De manier van meten vind ik trouwens wel discutabel. Mogelijk heeft ze slechts een deel van de haar uitgetrokken of precies het kortste haartje op haar hoofd, maar aangezien zij hier niet over heeft geklaagd is ook dit haar eigen fout.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:43:06 #20
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87993531
Terecht, die linkse gekkigheid is zo passe.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:44:12 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87993588
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:43 schreef Sachertorte het volgende:
Terecht, die linkse gekkigheid is zo passe.
:')
The truth was in here.
pi_87993684
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:26 schreef GeelSuperKuiken het volgende:

[..]

Ehm nee het is de fout van KLM ook want HUN namen haar aan in het begin en ook TOEN had ze kort haar. Dan hebben ze het toch geaccepteerd van haar? anders moesten ze haar nooit aannemen als ze erover gaan zeuren
'hun namen haar aan' :') Top Nerderlands.

Maar verder heeft zij de voorwaarden gelezen en is ermee akkoord gegaan, dus staat de KLM in zijn recht.
Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
pi_88001862
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:43 schreef Sachertorte het volgende:
Terecht, die linkse gekkigheid is zo passe.
Dacht dat kort haar meer rechts was?

Links, langharig, werkschuw tuig enzo?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88001938
Dat zulk haar bij vrouwen überhaubt toegestaan word in de first place. ;(
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:22:27 #25
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_88001993
Apart. Maar als ze al 3 waarschuwingen en berispingen heeft gehad is het ook haar eigen schuld lijkt me?

Er zijn nu eenmaal bedrijven die eisen stellen aan je uiterlijk. Prima als je het daar mee oneens bent, maar zoek dan een ander bedrijf? :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')