abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:57:19 #1
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_87834231
Welkom bij het 2072e deel van de Algemene Kennis Quiz!



Mag ik zomaar meedoen :?
Ja, graag zelfs! Lees voordat je meespeelt alleen wel deze openingspost een keer goed door.

Wat voor vragen mag ik stellen :?
De opzet van dit spel is dat je elkaar vragen stelt die met algemene kennis te maken hebben. Dat kan heel uiteenlopend zijn van geschiedenis tot muziek en van aardrijkskunde tot auto's. Probeer de vragen zoveel mogelijk af te wisselen. Uiteraard mogen er best een paar vragen achter elkaar gesteld worden in dezelfde categorie maar doe dit niet meer dan drie keer achter elkaar. Vermijd vragen die beginnen met wanneer, welk jaar, hoeveel, want dit heeft weinig met algemene kennis te maken en draait vaak uit op ordinair gokken.

Mag ik hulpmiddelen gebruiken :?
Het spreekt voor zich dat er geen gebruik gemaakt wordt van hulpmiddelen als Google, Wikipedia en dergelijke. Zou het wel erg makkelijk maken. We letten hier goed op, dus kijk uit wat je hier doet.
Ook thuis opzoeken in een encyclopedie, op een platenhoes of in een boek, of vragen aan huisgenoten of geflashed worden op MSN beschouwen we als opzoeken. Niet doen dus. Als je je toch schuldig maakt aan dingen opzoeken en we komen daar achter dan krijg je of minpunten of je wordt uitgesloten voor een paar delen.



Wat als ik een vraag goed heb :?
Dan stel je een nieuwe vraag in bold. Als er na een goed antwoord niet binnen 15 minuten een nieuwe vraag gesteld wordt kan iemand anders een vraag stellen om het spel door te laten gaan. Als degene die een goed antwoord gaf geen nieuwe vraag stelt omdat hij of zij ineens weg moest wordt het reeds toegekende punt weer ingetrokken en gaat een speler die online is verder met de quiz door de vraag, in plaats van degene die hem had moeten stellen, in te voeren.
Geen vraag stellen na een goed antwoord is dus aftrek van het punt! Dit geldt natuurlijk alleen voor lurkers en niet voor welwillende spelers. Als echter blijkt dat ook welwillende spelers hier zich schuldig aan maken dan worden ook zij bestraft. Het kan voorkomen dat je huis in de fik vliegt, de telefoon gaat of je hond acuut naar de dierenarts moet maar probeer altijd een nieuwe vraag te stellen! Door te antwoorden op een vraag ga je de verbintenis aan om, indien het antwoord goed is, zelf een nieuwe vraag te stellen!

Wanneer en hoe reken ik een vraag goed :?
De vraagsteller zegt of het antwoord goed is. Doorgaans is het zo dat het punt gaat naar degene die het antwoord compleet maakt (vooral met meerdere vragen ineen). Maar de vraagsteller neemt de uiteindelijke beslissing. Het spreekt voor zich dat degene die het antwoord als eerst goed heeft het punt krijgt. Als je een punt uitdeelt doe je dit door de naam neer te zetten van degene die het goed had, gevolgd door +1 en dit dikgedrukt. Zo dus: gebruikersnaam +1. Geef ook de tussenstand van de (in dat topic) behaalde punten, op deze manier kan het makkelijker geteld worden. In elk tiende topic worden er 2 punten uitgedeeld. Als je vraagt naar een opsomming en je wilt alle leden van de opsomming in een antwoord zien alvorens je het antwoord goedkeurt, dan dien je dit in je vraag te vermelden. Ook beslist de vraagsteller of een antwoord helemaal perfect gespeld moet zijn of niet. Wees daar alsjeblieft een beetje soepel in, in de snelheid wil je nog wel eens een letter vergeten. Ook bij buitenlandse namen mag er soepeler met spelling omgegaan worden.

Hoe vaak mag ik raden :?
Per vraag raad je een keer, totdat de vraagsteller zegt dat het fout is, dan mag je weer verder raden. Het is dus niet de bedoeling dat je een paar keer achter elkaar een antwoord post, dat is niet eerlijk naar de anderen toe. Zet ook niet meerdere antwoorden in een post als er maar om een ding gevraagd wordt (in het geval van meerdere vragen mag je uiteraard meerdere antwoorden in een post zetten).

Wat te doen als ik een ingeving krijg :?
Dat is de uitzondering op de voorgaande regel: iedereen heeft wel eens een plotselinge ingeving. Je post iets en meteen komt het juiste antwoord in je op. In dat geval mag je nog een keer posten. EDIT JE ANTWOORD NOOIT!, ook al heb je een spelfout. Post dan gewoon een nieuw bericht waarin je je eerdere antwoord aanvult. Anders kunnen mensen denken dat je een bericht ge-edit hebt na het zien van een ander antwoord. Doe dat dus niet!

Wat moet ik doen als het topic stilligt :?
Het kan af en toe gebeuren dat het topic even stilligt omdat iemand het antwoord niet weet of omdat de vraagsteller even verhinderd is. Dit is niet erg. Om toch de vaart erin te houden mag iemand een nieuwe vraag stellen als de vraagsteller 15 minuten niets van zich heeft laten horen. Indien een vraag niet meteen geraden wordt en men toch door wil met het spel dan blijft deze vraag open staan. Zolang het topic nog loopt kan iemand daar antwoord op geven. Als het topic dicht is dan vervalt deze vraag.

Mag ik slowchatten :?
Probeer slowchat tot een minimum houden. Als je echter lekker wilt bespreken hoe je dag was ga dan naar het speciale AKQ SC topic.

Wat moet ik doen als ik het topic volmaak :?
Dan moet je een nieuw topic openen. Deze OP is hier te vinden. Kopieer de code van de Wiki, plak het in een nieuw topic. Zet bovenaan op de underscores nog wel even om welk deel het gaat. Voeg tenslotte de link van het topic toe in de wiki.

OP-discussie
AKQ OP Discussie topic 2

Worden de punten nog bijgehouden :?
De Overall Stand bijgewerkt tot topic 2000, met dank aan Mark_V, ScottTracy en Ofyles2.
Vanaf topic 2001 zijn we opnieuw begonnen met tellen. ScottTracy en Ofyles2 houden de actuele stand bij, deze is hier te vinden!

Ik wil oude delen teruglezen! :9~
PhysicsRules heeft een archief gemaakt van alle oude AKQ-topics.
pi_87834334
Zo, hier moet ik gepost hebben :)
pi_87834464
oO<
pi_87834547
Winnaars zilveren radioringen en gouden radioring....
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_87834592
Edwin Eevers, Giel Beelen, ...
Wie dit leest is alfabeet.
pi_87834684
en claudia de brei (brij?)
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_87834716
Stand #2072:
1 Homdeck
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_87834729
Claudia de Breij overigens ;).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_87834961
Aha :P

De Franse voetbalcompetitie had tussen 1992 en 1999 zeven verschillende kampieoenen op rij. Welke clubs waren dat? Hoeft niet in de juist volgorde.

In het seizoen 92/93 as er officieel geen kampioen
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:17:02 #10
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_87835078
Olympique Lyon
PSG
Marseille
Auxerre
Metz
Lens
Nice
pi_87835114
Bordeaux
St Etienne?
pi_87835136
Olympic Montepellier?
gr gr
pi_87835139
FC Nantes, RC Lens, Paris St. Germain, Olympique Lyon, AS Monaco, AJ Auxerre.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_87835152
Min Lyon, dat is later.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_87835182
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 16:17 schreef Flitspaal het volgende:
Olympique Lyon
PSG
Marseille
Auxerre
Metz
Lens
Nice
Oja ik wil ze graag in 1 lijstje. je hebt er 4 goed.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_87835217
En als je '99 er uit laat (want tussen '92 en '99) dan moet Bordeaux er af.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_87835247
Oh, die had ik er al uitgelaten :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_87835324
Ik bedoel seizoen 91/92 t/m 98/99. Dit zijn 8 seizoenen, minus 92/93 is 7 clubs.
Ik wacht nog even lijstjes met 7 clubs af.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_87835388
Stel je vraag dan ook goed.

Olymique Marseille
FC Nantes
RC Lens
PSG
AJ Auxerre
AS Monaco
Girondes Bordeaux
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:24:45 #20
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_87835421
Olympique Marseille
PSG
Auxerre
Nantes
Bordeaux
Monaco
Lens

?
.
pi_87835661
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 16:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Stel je vraag dan ook goed.

Olymique Marseille
FC Nantes
RC Lens
PSG
AJ Auxerre
AS Monaco
Girondes Bordeaux
:') Goh waarom had ik nou precies verwacht dat JIJ begon te zeiken

Stand #2072:
1 Homdeck
1 Da_Sandman 1
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_87835693
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:29 schreef Homdeck het volgende:

[..]

:') Goh waarom had ik nou precies verwacht dat JIJ begon te zeiken

Stand #2072:
1 Homdeck
1 Da_Sandman 1
Ik zeg alleen maar stel je vraag dan ook goed, als dat al zeiken is :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_87835838


Wie?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:34:13 #24
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_87835875
stacey rookhuizen?
.
pi_87835905
Nopes.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')