abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:33:10 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_87768265
Statistisch gezien wordt het wel weer eens tijd. En ik heb gehoord dat de kans dat de komende winter vrij streng wordt behoorlijk is.

Wat denken jullie?
pi_87768301
NEEN!
pi_87768323
Mijn innerlijke ik zegt van wel. Of ik wil het gewoon heel graag, dat kan natuurlijk ook.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 oktober 2010 @ 20:38:14 #4
862 Arcee
Look closer
pi_87768541
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:33 schreef remlof het volgende:
Statistisch gezien wordt het wel weer eens tijd. En ik heb gehoord dat de kans dat de komende winter vrij streng wordt behoorlijk is.
Ja, net als dat we een zeer hete zomer zouden krijen.:')

Elfstedentocht. O+
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87768983
Remlof, open gewoon gelijk een forum hierover ipv een topic.
Een topic is zo 1997. :{w
gr gr
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:47:15 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_87769009
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:46 schreef Quyxz_ het volgende:
Remlof, open gewoon gelijk een forum ELF ipv een topic.
Een topic is zo 1967. :{w
Dat komt, dit is het voorbereidende werk :7
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 oktober 2010 @ 21:05:18 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87769864
Of er een elfstedentocht komt is op dit moment lastig te zeggen. Duidelijk is wel dat de herfst wat vroeger is dan andere jaren, maar het is momenteel veel te nat. Wil het goed winter worden dan moet het droog weer worden. Bij droog weer zijn niet alleen de nachten kouder, het zorgt er ook voor dat het waterpeil onder controle is.

Vorig jaar met de sneeuw was dat het grote probleem in het noorden. Het water was koud genoeg, maar de sneeuw zorgde er voor dat er nimmer goed ijs kwam en dat er telkens water weggepompt moest worden.

Als dit wat achterwege blijft en de wind staat goed dan is een tocht zeer goed mogelijk, omdat het meer richting het oosten al redelijk koud schijnt te zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 20 oktober 2010 @ 21:16:25 #8
109131 crew  sportfreak
pi_87770417
quote:
Vroege komst zwanen kondigt strenge winter aan

De eerste kleine zwanen zijn aangekomen in Groot-Brittannië, wat wel eens zou kunnen wijzen op de start van een strenge winter. De volgende dagen duiken de temperaturen over het Kanaal immers al onder het vriespunt.

De volkswijsheid leert dat de vroege komst van zwanen een voorteken is van een ijskoud winterseizoen. Gisteren zijn al 8 watervolgels geland in Gloucestershire, het vroegste tijdstip sinds 2003. De Britten maken zich alvast op voor een tweede strenge winter op rij.

Ongeveer 300 kleine zwanen maken jaarlijks de 2.500 km lange tocht van Siberië naar het Slimbridge Wetland reservaat in Groot- Brittannië.
Bron: hln.be

Het lijkt me duidelijk, die tocht komt er :)
pi_87770438
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:33 schreef remlof het volgende:

Wat denken jullie?
De vergunningen zijn aangevraagd dus zal die Elfstedentocht er ook wel komen :)
pi_87773048
Ja!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:13:42 #11
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_87773419
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
Of er een elfstedentocht komt is op dit moment lastig te zeggen. Duidelijk is wel dat de herfst wat vroeger is dan andere jaren, maar het is momenteel veel te nat. Wil het goed winter worden dan moet het droog weer worden. Bij droog weer zijn niet alleen de nachten kouder, het zorgt er ook voor dat het waterpeil onder controle is.

Vorig jaar met de sneeuw was dat het grote probleem in het noorden. Het water was koud genoeg, maar de sneeuw zorgde er voor dat er nimmer goed ijs kwam en dat er telkens water weggepompt moest worden.

Als dit wat achterwege blijft en de wind staat goed dan is een tocht zeer goed mogelijk, omdat het meer richting het oosten al redelijk koud schijnt te zijn.
Jup, in Groningen is het nu 3.6 graden. Als je de steden meer in het Oosten kijkt zie je dat het idd koeler is in het Oost'n. ;) http://www.buienradar.nl/
be nice or go away
pi_87776033
Ja, net zoals elke winter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')