abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:35:22 #1
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_87544231
quote:
Vrouwen laten hun pink roze laten lakken op het Centraal Station in Den Haag. Zo laten zij zien dat zij de Stichting Pink Ribbon steunen.

MANCHESTER - Kanker is een moderne, door de mens veroorzaakte ziekte en geen natuurlijke aandoening.
Dat stellen twee wetenschappers van de Britse Universiteit van Manchester in de donderdag verschenen editie van het gezaghebbende wetenschappelijke tijdschrift Nature Reviews Cancer.

Mummies
De onderzoekers baseren hun uitspraak onder meer op vondsten in het oude Griekenland en Egypte. Uit die tijd zijn honderden mummies overgebleven, maar slechts een van de onderzochte personen bleek aan kanker te hebben geleden.

Bij een mummie uit het begin van onze jaartelling werd een darmtumor gevonden. Dit gebeurde terwijl 'in een oude samenleving zonder chirurgie altijd sporen van kanker te vinden moeten zijn', stelt onderzoeker Michael Zimmerman.

Geen tumoren
Ook bij oudere fossielen zijn geen tumoren gevonden en in oude teksten wordt zelden gesproken over kanker. Pas in documenten uit de zeventiende eeuw vonden de wetenschappers de eerste verwijzingen naar kankerbehandelingen.

De oorzaak van kanker ligt volgens de onderzoekers in het moderne leven. Factoren als vervuiling en voeding zouden de kans op tumoren vergroten.
bron

Wat is dit nu weer voor bullshit? Proberen die nog even snel een nobelprijsje te krijgen ofzo? |:(

Als je 2000 jaar gemiddeld een jaar of 30 werd, en we constateren kanker voor een groot deel bij 40 jarigen (nummers zijn willekeurig), dan is het nogal wiedes dat slechts 1 persoon kanker heeft.

Tel daar roken, asbest en gebrek aan ozon bij op, en je verklaard de verdere toename.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 15-10-2010 03:11:53 ]
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_87544419
Kijk eens naar het aantal dieren dat kanker ontwikkelt. Zijn genoeg diersoorten waar kanker net zo vaak voorkomt als bij mensen.
pi_87544908
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:39 schreef Daeron het volgende:
Kijk eens naar het aantal dieren dat kanker ontwikkelt. Zijn genoeg diersoorten waar kanker net zo vaak voorkomt als bij mensen.
Is dat zo?
pi_87545032
Ja, ratten gaan bijvoorbeeld bijna altijd dood aan een tumor.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_87545104
Logisch, toen hadden ze nog geen aspartaam en MSG wat ze moedwillig aan het voedsel toevoegden.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:55:02 #6
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_87545127
Nee, we hebben kanker verzonnen omdat het zo hip is.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_87545173
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja, ratten gaan bijvoorbeeld bijna altijd dood aan een tumor.
Komt omdat bijna alle ratten van laboratoriumratten afstammen. Dus ook rattenkanker is veroorzaakt door de mens.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:58:30 #8
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_87545295
Ja, (bijna?) alle diersoorten kunnen kanker krijgen als ik het goed heb.
pi_87545308
Wellicht, ik zie alleen niet waarom labratten sneller kanker zouden krijgen dan andere ratten.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:00:56 #10
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_87545422
Ik snap het gehele probleem ook niet zo eigenlijk. Het artikel zegt dat het moderne leven zorgt voor meer kanker. Hier zit wel een kern van waarheid in maar die moderne levenstijl zorgt er wel voor dat we veel langer leven dan vroeger.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:00:59 #11
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_87545423
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:35 schreef Tanin het volgende:

[verhaal]

Tel daar roken, asbest en gebrek aan ozon bij op, en je verklaard de verdere toename.
Dit zijn juist voorbeelden van verhoogd risico op kanker die door mensen zijn veroorzaakt...

Dan nog is het een schijtconclusie tot en met. Mutaties met ongebreidelde celgroei als resultaat kunnen altijd ontstaan. Zoals al eerder gepost worden mensen nu gemiddeld genomen ouder zodat de kans veel groter is dat ze kanker ontwikkelen voordat ze dood gaan.
pi_87545516
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wellicht, ik zie alleen niet waarom labratten sneller kanker zouden krijgen dan andere ratten.
Inteelt plus afwezigheid van natuurlijke selectie zorgt voor een zwakker DNA.
pi_87548379
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:54 schreef Salvad0R het volgende:
Logisch, toen hadden ze nog geen aspartaam en MSG wat ze moedwillig aan het voedsel toevoegden.
Fabeltjes :D
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 14 oktober 2010 @ 21:04:45 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87548559
quote:
Dit gebeurde terwijl 'in een oude samenleving zonder chirurgie altijd sporen van kanker te vinden moeten zijn', stelt onderzoeker Michael Zimmerman.
Tenzij ze vroegtijdig overleden aan een tuberculose of blindedarmontsteking. Zo'n uitspraak kun je pas doen als je de relatieve overlevingskansen gaat bepalen voor alle veelvoorkomende ziekten zonder behandeling.

Maar goed, misschien hebben ze dat ook wel gedaan, wie weet. We ouwehoeren hier ook maar over een samenvatting van e.o.a. mainstream journalist. Nature Reviews Cancer zal niet elke bullshitpaper publiceren. :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87558785
De kans op kanker krijgen wordt groter naarmate de persoon ouder wordt....mensen worden tegenwoordig ouder dan de mensen in de tijd die de onderzoekers hebben bekeken....en daar is je verklaring voor het meer voorkomen van kanker. De mensen stierven vroeger gewoon eerder aan andere dingen voordat ze uberhaupt kanker konden ontwikkelen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 15-10-2010 01:46:23 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_87558899
Voedsel inclusief allerlei additievenrommel en hormonen lijken me niet gezond.
De pil,dankzij,ook niet je zit wel te prutsen in een natuurlijk systeem van de vrouw...
Laatst een artikel geplaatst inzake rommel in tandpasta...
er zijn zoveel oorzaken tegenwoordig, kleur en smaakstoffen..maar vroeger werden mensen ook niet oud.
Misschien net 40 oid.

http://www.spitsnieuws.nl(...)oorzaakt_kanker.html
http://www.rkz.nl/index.php?p=243
Kanker is geen ziekte van de laatste tijd. In botfragmenten van dinosaurussen is botkanker aangetoond en ook bij mummies uit het Oude Egypte is botkanker en kanker in de neusholte geconstateerd

http://www.bijbelseplaatsen.nl/plaatsen/E/Egypte/Graven/446/
Egyptenaren werden niet oud.!
De gemiddelde leeftijd onder hen was niet hoger dan 20- 30 jaar.
GET A LIFE! DuDe!
pi_87559176
Wat een onzin nieuwsbericht vol met onwaarheden. Wie heeft dit nou geschreven? :')
pi_87559307
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 02:17 schreef Doler12 het volgende:
Wat een onzin nieuwsbericht vol met onwaarheden. Wie heeft dit nou geschreven? :')
Vast een Hagenees. :P
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 03:33:09 #19
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_87559403
Chirurgie kwam overigens wel degelijk voor bij de oude-Egyptenaren.
pi_87559422
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 03:33 schreef AryaMehr het volgende:
Chirurgie kwam overigens wel degelijk voor bij de oude-Egyptenaren.
Klopt en men wist wel zeker dat kanker bestond. Hippocrates en Galen schreven over kanker. Ibn Sina had het over chirurgie om kanker te verwijderen. Natuurlijk ging kanker meer opvallen toen autopsie populair werd.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 04:27:06 #21
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_87559484
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:39 schreef Daeron het volgende:
en wat kan je hier dan uit af leiden ?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:12:31 #22
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87560894
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
doorgefokt....
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:37:10 #23
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_87561413
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 04:27 schreef Outlined het volgende:
en wat kan je hier dan uit af leiden ?
Dat er heel veel aspartaam/ oestrogeen/ tandpasta in het gras zit tegenwoordig. Door een verhoogt aspartaam/ oestrogeen/ tandpasta gehalte in het gras krijg je dus obese kankerkonijntjes. Die obese kankerkonijntjes worden weer gegeten door roofdieren (als ze niet acuut aan de konijnenkanker doodgaan) waardoor ook de roofdieren een verhoogde concentratie aspartaam/ oestrogeen/ tandpasta en konijnenkanker binnen krijgen. Hierdoor zijn een aantal nieuwe versies ontstaan zoals vleugelkanker (roofvogels), bek-, klauw-, en staartkanker (vossen).

Ik zie dus een duidelijk verband vanaf hier. De gevolgen zijn desastreus en als we allemaal niet doodgaan aan kanker dan gaan we wel dood aan chronische portomonee aids veroorzaakt door global warming hoaxes en virale griep vaccinaties vanuit de BigPharmaFoodZionVrijmetselarij. ;(

Open je ogen! :o
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_87561569
Ik denk dat er wel een relatie is tussen meer stress, een ongezonde leefomgeving (industrie en auto's) en de enorme toename van kanker . Natuurlijk kun je ook niet met zekerheid stellen of er vroeger minder sprake van kanker was omdat het idd vaker voorkomt bij 40+ mensen, en 40+ in die tijd zelden gehaald werd.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:08:13 #25
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_87562186
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:43 schreef Stokstaart het volgende:
Ik denk dat er wel een relatie is tussen meer stress, een ongezonde leefomgeving (industrie en auto's) en de enorme toename van kanker . Natuurlijk kun je ook niet met zekerheid stellen of er vroeger minder sprake van kanker was omdat het idd vaker voorkomt bij 40+ mensen, en 40+ in die tijd zelden gehaald werd.
Ik geloof ook best dat we door allerlei rommel een grotere kans op kanker hebben, maar stellen dat het daardoor ontstaan is is natuurlijk de grootste kolder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')