abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:45:47 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_87152288
quote:
Enviro-snuff film depicts exploding children
'Eco-crazy' warns: Cut your carbon or die

An environmental group based in the United Kingdom has taken global climate change crusader Al Gore's name literally, creating a short film that has shocked and offended viewers with exorbitant levels of blood and, well, … gore.

The mini-movie, produced by the 10:10 campaign, is called "No Pressure." But as the video clearly shows, children and coworkers who don't subscribe to the organization's plan to cut carbon emissions are subjected to the fiercest form of peer pressure: death by bombing.

"Those of you planning [a carbon-cutting measure] here or at home should probably get working on it," the video says.

"Those of you who aren't …" the film intones meaningfully, right before blowing the climate-change skeptics to smithereens.

Editor's note: The following video contains gruesome levels of violence and gore, including schoolchildren exploding:
bron
Nice! Exploding kids. Als maar uit gelegd kan worden dat uitademen slecht is.
Ik zal het niet type maar het F-woord zit weer op het puntje van m'n tong....

Wanneer stopt deze onwaarschijnlijk CO2-waanzin. Echt onbegrijpelijk dat ook in deze nonsens 99,9% van de mensen trappen. Is de mens nu echt zo stupide!

Ohh hier een NL artikel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 03-10-2010 22:54:13 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:53:14 #2
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87152609
Natuurgekkies. ;(
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:57:26 #3
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_87152823
weet je hoeveel CO2 er in explosieven zit? niet echt een goed propagandamiddel
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:58:46 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87152875
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:57 schreef SiGNe het volgende:
weet je hoeveel CO2 er in explosieven zit? niet echt een goed propagandamiddel
niet veel, zijn eigenlijk meestal stikstofverbindingen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87152886
Ghehe, typisch Britse manier om die boodschap over te brengen. ("Doen we niets, gaan we eraan")

Nee, ik ben geen extreme klimaathippie. :P
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:01:04 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87152980
TS weet dat dit een project is van Richard Curtis, de man achter Blackadder? Dat het dus niet echt serieus is?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_87153013
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
TS weet dat dit een project is van Richard Curtis, de man achter Blackadder? Dat het dus niet echt serieus is?
je mag domme mensen niet uitlachen, dat heet demoniseren en zorgt alleen dat er straks nog meer mensen pvv stemmen volgens joost zwagerman!!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:04:30 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87153112
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
TS weet dat dit een project is van Richard Curtis, de man achter Blackadder? Dat het dus niet echt serieus is?
Goh, het is niet serieus dat mensen worden opgeblazen?
Het is eerder triest dat het geen parodie is op de peer pressure die er heerst.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:10:49 #9
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_87153369
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
TS weet dat dit een project is van Richard Curtis, de man achter Blackadder? Dat het dus niet echt serieus is?
Al is het sinterklaas.

quote:
De 10:10 klimaatcampagne roept op om 10% te besparen op het persoonlijke energieverbruik en zo de planeet te redden. In een campagnefilmpje (dat U hieronder kunt downloaden) maakt de organisatie (die in Nederland door Wijnand Duijvendak wordt geleid) duidelijk wat er moet gebeuren met de mensen die hieraan niet mee wensen te werken: die dienen met een druk op de knop van de aarde te worden geveegd, niet nice&clean maar met bloed en rondspetterende organen; eerst een paar schoolkinderen, daarna volwassenen. Zo zal het wel vlotten met de ‘bewustwording’
Of je gaat mee in het CO2 doemdenken of je moet er aan. Dat is kort gezegd te strekking.
Zure regen dat is geen issue meer. Nee, nu is het milieu hype CO2 en Global Warming.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:14:15 #10
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87153470
Wist je dat zure regens eigelijk vermomde chemtrails zijn :@?
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:37:10 #11
7744 DJ_Scuff
D.I.L.L.I.G.A.F.
pi_87154247
belachelijk filmpje, goed dat hij niet meer gebruikt word...
ik vouw m'n handen samen en doe m'n ogen dicht,
en bid dat na het amen m'n gehaktbal er nog ligt...
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:45:24 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87154516
You're either with or against us...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_87154717
Hee, een doemdenkfilmpje over een écht issue. Wel een verademing, jammer dat er tien Eurabië-doemscenariofilmpjes tegenover staan.
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:56:46 #14
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_87154900
Icetwisters al gezien lambiek?
Snollebolt
  maandag 4 oktober 2010 @ 00:00:24 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87155034
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:51 schreef Intxaurraga het volgende:
Hee, een doemdenkfilmpje over een écht issue. Wel een verademing, jammer dat er tien Eurabië-doemscenariofilmpjes tegenover staan.
Echt issue of niet, foute doemdenkfilmpjes blijven foute doemdenkfilmpjes.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2010 @ 00:02:09 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_87155101
quote:
Sorry

Today we put up a mini-movie about 10:10 and climate change called 'No Pressure’.

With climate change becoming increasingly threatening, and decreasingly talked about in the media, we wanted to find a way to bring this critical issue back into the headlines whilst making people laugh.

Many people found the resulting film extremely funny, but unfortunately some didn't and we sincerely apologise to anybody we have offended.

As a result of these concerns we've taken it off our website. We won't be making any attempt to censor or remove other versions currently in circulation on the internet.
Nou nou wat extremely funny was dat. Raap me op. :')

De extremisten in de eco-beweging zien mensen als grote boosdoener. Er zijn teveel mensen en mensen zijn slecht voor de planeet. Er moeten eigenlijk een 6 miljard mensen dood zodat we een half miljard overhouden. Dàt of technologisch 100 jaar terug in de tijd. Het zijn echt geen randfiguren die dit soort dingen zeggen maar mensen in hoge functies.

Als je dat soort filosofiën hebt zou ik niet zulke filmpjes maken..

"At what point do we jail or execute global warming deniers?"
pi_87155164
Hey Lambiekje, is de Heer op bezoek geweest?
pi_87155280
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]

Nou nou wat extremely funny was dat. Raap me op. :')

De extremisten in de eco-beweging zien mensen als grote boosdoener. Er zijn teveel mensen en mensen zijn slecht voor de planeet. Er moeten eigenlijk een 6 miljard mensen dood zodat we een half miljard overhouden. Dàt of technologisch 100 jaar terug in de tijd. Het zijn echt geen randfiguren die dit soort dingen zeggen maar mensen in hoge functies.

Als je dat soort filosofiën hebt zou ik niet zulke filmpjes maken..

"At what point do we jail or execute global warming deniers?"
Technologisch honderd jaar vooruit in de tijd lijkt me eerder de bedoeling. Of moet jij maar eens kijken hoeveel organische grondstoffen er nog op te lepelen zijn tegen die tijd.
pi_87155327
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Echt issue of niet, foute doemdenkfilmpjes blijven foute doemdenkfilmpjes.
Immers, er zou nooit iets extreems kunnen gebeuren. Dat is onmogelijk. Probeer vooral niet bij mensen binnen te dringen met een boodschap, het zou ze zomaar uit hun comfort-zone kunnen halen.
  maandag 4 oktober 2010 @ 00:12:26 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87155468
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:08 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Immers, er zou nooit iets extreems kunnen gebeuren. Dat is onmogelijk. Probeer vooral niet bij mensen binnen te dringen met een boodschap, het zou ze zomaar uit hun comfort-zone kunnen halen.
I don't fucking care. Ik heb geen boodschap aan dit soort doe-mee-of-ik-schiet filmpjes.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2010 @ 00:14:31 #21
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_87155544
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:06 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Technologisch honderd jaar vooruit in de tijd lijkt me eerder de bedoeling. Of moet jij maar eens kijken hoeveel organische grondstoffen er nog op te lepelen zijn tegen die tijd.
Ja het is allemaal doem.

Maar tegen al die eco-fanatici zou ik zeggen: Lead by example

Bel morgen de plaatselijke kringloop en laat je computers, tv, magnetron, mobiel, spelcomputer etc. en alles met een stekker ophalen. Doe je auto weg, vanaf nu alleen nog maar op de fiets of met de benenwagen.
Geen supermarkt meer voor jou, alleen al vanwege het verpakkingsmateriaal en het transport is het uit den boze, gewoon weer naar een lokaal boertje om een zak aardappelen en winterpenen. Geen kleding uit China meer maar weer zelf breien.

Zolang mensen die dit verkondigen niet bereid zijn zelf 100 jaar terug te gaan zijn ze of gigantische hypocrieten of geloven ze zelf ook niet wat ze zeggen, één van de twee.
pi_87155725
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:14 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Lead by example zou ik zeggen.

Bel morgen de plaatselijke kringloop en laat je computers, tv, magnetron, mobiel, spelcomputer etc. en alles met een stekker ophalen. Doe je auto weg, vanaf nu alleen nog maar op de fiets of met de benenwagen.
Geen supermarkt meer voor jou, alleen al vanwege het verpakkingsmateriaal en het transport is het uit den boze, gewoon weer naar een lokaal boertje om een zak aardappelen en winterpenen.

Zolang mensen die dit verkondigen niet bereid zijn zelf 100 jaar terug te gaan zijn ze of gigantische hypocrieten of geloven ze zelf ook niet wat ze zeggen, één van de twee.
Welke klok heb jij dan weer horen luiden? Er hoeven ons helemaal geen vernuftigheden ontzegd te worden, maar de manier waarop de technologie aandreven wordt moet zo langzaamaan wel eens vernieuwd worden. De bronnen die nu aangewend worden zijn nu eenmaal verre van onuitputtelijk.
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2010 @ 00:30:16 #23
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_87156077
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:19 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Welke klok heb jij dan weer horen luiden? Er hoeven ons helemaal geen vernuftigheden ontzegd te worden, maar de manier waarop de technologie aandreven wordt moet zo langzaamaan wel eens vernieuwd worden. De bronnen die nu aangewend worden zijn nu eenmaal verre van onuitputtelijk.
De inhoudelijke discussie over energie is een andere.

Ik heb het over de mentaliteit van eco-hypocrieten. Allemaal op een hoog paard en met vingertjes wijzen maar zelf niks doen of alleen symboolpolitieke oplossingen als spaarlampen gebruiken.

The holier than thou attitude.

Als ze echt geloven wat ze zeggen, wat is hun excuus dan om zelf wel door te gaan met energieverspilling?
pi_87156303
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:30 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

De inhoudelijke discussie over energie is een andere.

Ik heb het over de mentaliteit van eco-hypocrieten. Allemaal op een hoog paard en met vingertjes wijzen maar zelf niks doen of alleen symboolpolitieke oplossingen als spaarlampen gebruiken.

The holier than thou attitude.

Als ze echt geloven wat ze zeggen, wat is hun excuus dan zelf om door te gaan met energieverspilling?
Dat is zowat inherent aan idealisme: onderdeel zijn van een systeem dat je niet bevalt. Leden van de Batasuna of RAF vroegen op momenten dat het moest ook hun administratieve gunsten aan Madrid of Berlijn.

Het omgekeerde lijkt me minder sterk: fijn een koelkast in kamer A nemen, omdat je anders helemaal naar kamer B moet lopen, en een brede maatschappelijke bottom-up-beweging (die echt iets zou kunnen betekenen; zie landmijnen, zie CFK) liever vervangen zien worden klein groepje autarkische hippiepuristen.
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2010 @ 00:58:24 #25
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_87156730
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:37 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Dat is zowat inherent aan idealisme: onderdeel zijn van een systeem dat je niet bevalt. Leden van de Batasuna of RAF vroegen op momenten dat het moest ook hun administratieve gunsten aan Madrid of Berlijn.
Dat is de verantwoording afschuiven. Verschuilen achter "ik heb geen keus".

Natuurlijk heeft men een keus. Dat is nu juist het hypocriete. Men consumeert net zo hard mee als de rest maar veroordeelt ondertussen anderen omdat die de planeet zouden verzieken.

Als je wilt weten waar mensen echt voor staan moet je kijken naar wat ze doen, niet wat ze zeggen. Uit hun gedrag maak ik op dat ze zelf of ook niet in AGW geloven, of nog erger, er wel in geloven maar hun eigen behoeften net iets belangrijker vinden.

Dat laatste maakt ze imo erger dan mensen die niet in AGW geloven.

Want nogmaals, wat is hun excuus? Ik heb geen keus gaat niet op.

quote:
Het omgekeerde lijkt me minder sterk: fijn een koelkast in kamer A nemen, omdat je anders helemaal naar kamer B moet lopen, en een brede maatschappelijke bottom-up-beweging (die echt iets zou kunnen betekenen; zie landmijnen, zie CFK) liever vervangen zien worden klein groepje autarkische hippiepuristen.
Mensen die uit gemakszucht een tweede koelkast kopen zijn moreel slechter wil je zeggen?

Ik respecteer zo'n uitspraak alleen van een AGW aanhanger die zelf principieel is en het goede voorbeeld geeft. Ben zo iemand nog niet tegengekomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')