abonnement Unibet Coolblue
pi_86894918
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:01 schreef theywerebulletsmofo het volgende:
Dit topic is heel informatief voor mij :D Ik ga volgend jaar road trippen, in het hoogseizoen. Dat betekent extra kosten, maar anders kan het helemaal niet. Zijn er nog tips om het wat minder duur te maken? We zijn van plan om de vrij standaard route te volgen, beginnen in SF of LA en dan richting Vegas. Ook San diego wilde ik bezoeken.
Besparen op overnachten :D

Goedkoop: Kamperen, koop een iglo tentje bij de Walmart. Sowieso is kamperen in de natuurparken vele malen leuker dan in een hotel.
Goedkoper: Boek geen hotels in het centrum van steden.

Tips uit eigen ervaring:
- Bij veel hotels krijg je AAA korting met je ANWB pas.
- Boek hotels in steden via priceline.com of hotwire.com

Besparen op eten. Koop je lunch in een supermarkt, brood en beleg.

Onze beste aankoop wat betreft gemak en besparen: Koelbox! Drinken mee, beleg mee, heerlijk. Overal zijn zakken ijs te koop en alles blijft heerlijk koud.
  dinsdag 28 september 2010 @ 08:45:04 #27
267485 UtopiaX
Enjoy live mofo's
pi_86931130
Ben van plan volgend jaar voor 3 weken USA te doen met 4 personen. Hebben al een kleine route uitgestippeld maar zijn er nog niet helemaal aan uit of deze wel de beste is. Iemand nog aanraders van "must see places" of plaatsjes waar we onderweg passeren die ook de moeite zijn?

- Landen in LA
- Palm Springs
- Scottsdale - Phoenix
- Grand Canyon
- Page
- Moab
- Rock Springs
- Grand Teton
- Yellowstone
- Salt Lake City
- Bryce Canyon
- Zion
- Las Vegas
- Yosemite
- San Francisco
- Monterey/Carmel
- Santa Maria
- Vertrek in LA

Andere opties zijn dat we Yellowstone niet doen en dan wel San DIego erbij nemen.
Welke uit dit lijstje is misschien minder de moeite en zouden we best gewoon skippen? En waar zouden we misschien beter toch een omweg voor maken of even een stop maken?

Zouden aantal hotels op voorhand boeken & aantal ter plekke.

Thanks alvast voor de hulp ;)
"Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery."
“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.”
pi_86939258
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 08:45 schreef UtopiaX het volgende:
Ben van plan volgend jaar voor 3 weken USA te doen met 4 personen. Hebben al een kleine route uitgestippeld maar zijn er nog niet helemaal aan uit of deze wel de beste is. Iemand nog aanraders van "must see places" of plaatsjes waar we onderweg passeren die ook de moeite zijn?

- Landen in LA
- Palm Springs
- Scottsdale - Phoenix
- Grand Canyon
- Page
- Moab
- Rock Springs
- Grand Teton
- Yellowstone
- Salt Lake City
- Bryce Canyon
- Zion
- Las Vegas
- Yosemite
- San Francisco
- Monterey/Carmel
- Santa Maria
- Vertrek in LA

Andere opties zijn dat we Yellowstone niet doen en dan wel San DIego erbij nemen.
Welke uit dit lijstje is misschien minder de moeite en zouden we best gewoon skippen? En waar zouden we misschien beter toch een omweg voor maken of even een stop maken?

Zouden aantal hotels op voorhand boeken & aantal ter plekke.

Thanks alvast voor de hulp ;)
Je hebt nu veel natuur cq parken. Als je daarvan houdt moet je het vooral doen maar als je de hele lijst wil doen heb niet echt tijd om een park in te gaan. Zal meer er doorheen rijden worden. Ik vond het juist leuk om in de parken te lopen en echt de tijd nemen.

Van jouw lijstje:
- Landen in LA (LA is, u love it or hate it. Wij vonden het top. Hollywood, Warner Bros, La Dodgers, Santa Monica, Venice Beach)
- Grand Canyon (fantastisch! Maar daal wel af en ga niet alleen met je auto de viewpoints af)
- Page (top! Horseshoebend en Antilope Canyon)
- Bryce Canyon (leuk maar we hadden helaas geen tijd om te gaan wandelen en daardoor viel het voor ons tegen)
- Zion (wow! Vooral Angels Landing Trail. Mooi park met erg mooie wandelingen.)
- Las Vegas (fantastisch!!!)
- Yosemite (mooiste park van Amerika is mijn persoonlijke mening. Wel veel toeristen maar ach ga vroeg op pad en je hebt er weinig last van)
- San Francisco (erg leuke stad, leuker dan LA)
- Monterey/Carmel (1 dag geweest en dat was absoluut voldoende)

Net buiten Yosemite heb je Bodie Ghost Town, vonden wij ook leuk om te zien.
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:34:23 #29
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86945886
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:05 schreef Norrage het volgende:
Hey vraagje:
hoe werkt het openbaar vervoer precies in Californie? Kan je gewoon net als in Nederland op een station op komen dagen en een kaartje kopen en in de trein stappen? Of moet je van tevoren (via internet) reserveren? En hoe werken bussen? Kan je gewoon bij de buschauffeur betalen? Of moet je bij een kantoor een ticket of pas kopen?
Voor de treinen kun je zowel online boeken als naar het station. Alleen kun je beter van te voren een plek online reserveren.... niet dat de treinen echt vol gaan zitten trouwens.

Bussen/Metro etc is per stad verschillend. Ik weet dat ze in L.A. met twee systemen werken, het oude "busmunten" systeem (busmunten "bus tokens" kun je "overal" kopen, net zoals strippenkaarten in Nederland - supermarkten, liquor stores, smoke shops, soms ook restaurants, banken, check/cash, etc), en een elektronische chipkaart. Je kunt ook bij de buschauffeur zelf kopen, maar alleen met EXACT gepast geld. De buschauffeur heeft namelijk niet zoals in NL wisselgeld in een laatje, maar je moet gewoon muntgeld in een automaat gooien waar de chauffeur verder niet in kan. (Om overvallen tegen te gaan)

De electronische chipkaart kun je online bestellen en tevens online "opvullen", en werkt ongeveer hetzelfde als in NL, met check-in, check-out.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86948505
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:34 schreef maartena het volgende:

[..]

Voor de treinen kun je zowel online boeken als naar het station. Alleen kun je beter van te voren een plek online reserveren.... niet dat de treinen echt vol gaan zitten trouwens.

Bussen/Metro etc is per stad verschillend. Ik weet dat ze in L.A. met twee systemen werken, het oude "busmunten" systeem (busmunten "bus tokens" kun je "overal" kopen, net zoals strippenkaarten in Nederland - supermarkten, liquor stores, smoke shops, soms ook restaurants, banken, check/cash, etc), en een elektronische chipkaart. Je kunt ook bij de buschauffeur zelf kopen, maar alleen met EXACT gepast geld. De buschauffeur heeft namelijk niet zoals in NL wisselgeld in een laatje, maar je moet gewoon muntgeld in een automaat gooien waar de chauffeur verder niet in kan. (Om overvallen tegen te gaan)

De electronische chipkaart kun je online bestellen en tevens online "opvullen", en werkt ongeveer hetzelfde als in NL, met check-in, check-out.
Ok thanks! Klinkt goed. Kom ik verder wel achter daar denk ik :) Wel weer lekker onhandig met dat karige muntgeld daar, grootste munt 25 cent, en vaak moet je al 3 dollar aan munten ergens in gaan pleuren :D

quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:25 schreef Billy_Talent het volgende:
Het Elements Hostel, aan Mission Street, vond ik wel prima. Zeker omdat ze een foutje hadden gemaakt en we maar een tientje (omgerekend) pp/pn betaalde :D

http://www.elementssf.com/index.htm
Heb uiteindelijk niet deze geboekt (zat vol voor de zaterdagavond) maar bij de Globetrotters Inn. daar om de hoek (alles zit daar geloof ik in dat straatje :D) Iemand ervaring mee? Ach, het maakt mij niks uit. Op een vloer slapen vind ik al goed genoeg :)

Nu het enige wat ik nog hoef is een nachtprogramma bedenken. Ben natuurlijk in mijn eentje dus hoop dat ik wellicht in het hostel wat mensen tegenkom, anders ga ik lekker door de stad heen strollen :) En op zondag en wss zaterdag heb ik al genoeg te doen 's avonds gelukkig.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_87044983
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:04 schreef exode het volgende:

[..]

Besparen op overnachten :D

Goedkoop: Kamperen, koop een iglo tentje bij de Walmart. Sowieso is kamperen in de natuurparken vele malen leuker dan in een hotel.
Goedkoper: Boek geen hotels in het centrum van steden.

Tips uit eigen ervaring:
- Bij veel hotels krijg je AAA korting met je ANWB pas.
- Boek hotels in steden via priceline.com of hotwire.com

Besparen op eten. Koop je lunch in een supermarkt, brood en beleg.

Onze beste aankoop wat betreft gemak en besparen: Koelbox! Drinken mee, beleg mee, heerlijk. Overal zijn zakken ijs te koop en alles blijft heerlijk koud.
Thanks! Begrijp ik het goed dat buiten het centrum een hotel boeken goedkoper is dan kamperen? Interesting. Had zelf ook al wel gedacht aan gedeeltelijk kamperen, maar dan moet je weer zoveel zooi aanschaffen daar. Behalve dat tentje, heb je natuurlijk ook een luchtbed en slaapzak nodig. Weegt dat wel op tegen het niet boeken van een hotelkamer? De andere tips neem ik zeker ook mee, vooral de koelbox lijkt me een goede aankoop. Vooral ook omdat wij waarschijnlijk niet altijd iets willen halen qua eten. Je wilt ook eventueel niet hoeven stoppen.
pi_87136023
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:20 schreef theywerebulletsmofo het volgende:

[..]

Thanks! Begrijp ik het goed dat buiten het centrum een hotel boeken goedkoper is dan kamperen? Interesting. Had zelf ook al wel gedacht aan gedeeltelijk kamperen, maar dan moet je weer zoveel zooi aanschaffen daar. Behalve dat tentje, heb je natuurlijk ook een luchtbed en slaapzak nodig. Weegt dat wel op tegen het niet boeken van een hotelkamer? De andere tips neem ik zeker ook mee, vooral de koelbox lijkt me een goede aankoop. Vooral ook omdat wij waarschijnlijk niet altijd iets willen halen qua eten. Je wilt ook eventueel niet hoeven stoppen.
Nou het was meer de overtreffende trap, iets verkeerd verwoord, sorry.

Goedkoopste is kamperen, daarna hotel buiten de stad cq centra.

Wij hadden onze slaapzak meegenomen. Maar toen mocht je nog 2 koffers van 20 kg meenemen van American Airlines dat mag nu niet meer (tenzij je bijbetaalt) Je koopt eenmalig wat dingen in de Wallmart (tentje, 2 stoeltjes, luchtbed) en klaar ben je :) Luchtbed hebben we zelfs nog mee naar huis genomen omdat die zo fijn lag.

Zucht als ik terugdenk, ik wil terug!
pi_87188994
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 08:45 schreef UtopiaX het volgende:
Ben van plan volgend jaar voor 3 weken USA te doen met 4 personen. Hebben al een kleine route uitgestippeld maar zijn er nog niet helemaal aan uit of deze wel de beste is. Iemand nog aanraders van "must see places" of plaatsjes waar we onderweg passeren die ook de moeite zijn?

- Landen in LA
- Palm Springs
- Scottsdale - Phoenix
- Grand Canyon
- Page
- Moab
- Rock Springs
- Grand Teton
- Yellowstone
- Salt Lake City
- Bryce Canyon
- Zion
- Las Vegas
- Yosemite
- San Francisco
- Monterey/Carmel
- Santa Maria
- Vertrek in LA

Andere opties zijn dat we Yellowstone niet doen en dan wel San DIego erbij nemen.
Welke uit dit lijstje is misschien minder de moeite en zouden we best gewoon skippen? En waar zouden we misschien beter toch een omweg voor maken of even een stop maken?

Zouden aantal hotels op voorhand boeken & aantal ter plekke.

Thanks alvast voor de hulp ;)
Ik zou Yellowstone & Grand Teton allebei skippen, want ze liggen redelijk ver uit de route. San Diego kun je als alternatief nemen, maar ik denk dat je dan toch in tijdnood gaat komen.

Grand Canyon is indrukwekkend, maar als je geen lange wandelingen gaat maken, heb je het in een dag wel gezien. Een zonsopgang en -ondergang hier mee maken is wel een must!

Op de route van Page naar Moab ligt Monument Valley. Dit kun je zelf met de auto verkennen (onverharde weg, op zich goed te doen, behalve het eerste stuk dan). Alternatief: een veel te dure excursie boeken ter plekke!

Trek genoeg tijd uit in Moab, want hier valt heel wat moois te zien (Arches, Canyonlands, Dead Horse State Park o.a.). Van Moab kun je naar Capitol Reef rijden. Maak in dat geval een tussenstop bij Goblins Valley met zijn rotsformaties die lijken op `goblins' (kabouters). Vanuit Capitol Reef kun je verder rijden naar Bryce Canyon.

Tussen Death Valley en Yosemite is ook Mono Lake aardig om te bezoeken.

Ik weet niet wanneer je precies gaat, maar zorg ervoor dat je je accommodatie in Yosemite op tijd boekt, want daar loopt het snel vol.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_88011716
Wat is er gebeurd met dit topic?? Het is zover weggezakt dat ik nog niet eens heb kunnen posten over mijn SF trip omdat ik het vergeten was...omdat het topic zover was weggezakt!
En dat is al 3 weken geleden...bijna een maand..Ben ondertussen al in Santa Barbara geweest, ook geweldig!
Zal morgen wel eens wat ervaringen posten :)

En over 2 weken ga ik al weer terug naar NL :( Maar heb het ondertussen toch wel een beetje gehad met amerika hoor..zeker in deze omgeving...Heb me lopen orienteren of ik hier zou willen wonen of niet (wil graag een paar jaar in het buitenland zitten) maar dat gaat hem denk ik toch niet worden :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88028035
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 07:15 schreef Norrage het volgende:Maar heb het ondertussen toch wel een beetje gehad met amerika hoor..zeker in deze omgeving...Heb me lopen orienteren of ik hier zou willen wonen of niet (wil graag een paar jaar in het buitenland zitten) maar dat gaat hem denk ik toch niet worden :P
Als je met name LA bedoelt, dan kan ik je nog wel een beetje volgen. Maar verder... Ik vind het één van de miooiste landen ter wereld. De vriendin van een collega van mij is uit San Francisco hierheen gekomen. Als ik hem was geweest, dan had ik het precies andersom gedaan. :P
Old enough to know better. Too young to care.
pi_88029314
Ik zit in Monterey en ik hou van San Francisco en de Bay Area..Ik zou er graag willen wonen, absoluut! maar de cultuur hier! de amerikanen zelf... :N wat mij betreft...ik zal dat niet langer dan een jaar kunnen volhouden :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88042633
Ik vind Amerikanen socialer in de omgang dan de gemiddelde Nederlander. Ok, ze zijn niet altijd even oprecht, maar daar moet je soms ook een beetje doorheen prikken.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_88044187
Oh zeker wel. Maar het is moeilijk uit te leggen hoe ik me voel hier. Het is gewoon een bepaald gevoel dat je hebt. Het is ook gewoon de cultuur zelf hier. Iedereen leeft op dezelfde manier. Huisje boompje beestje, elke dag hetzelfde doen. Allemaal massaal gaan roadtrippen als er een lang weekend is, elke week minstens 1x BBQen, elke keer dezelfde programma's op tv kijken..etc.etc :) Elke amerikaan lijkt hetzelfde.
Maar goed, het is een schitterend land. Laten we dat voorop stellen. En ik ben natuurlijk biased met mijn slechts 3 maanden Amerika-ervaring. Ik ga ook zeker kijken of ik wellicht later nog eens in een andere omgeving van de VS een lange tijd kan vertoeven.

En San Francisco is echt de mooiste stad die ik tot nu heb mogen bezoeken. Samen met Tokio trouwens. Fantastische sfeer, supermooi. De ligging ook, geweldig. En Berkeley dat eraan vastligt is ook geweldig.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88060856
We hebben een aantal weken met de motor hier mogen rondrijden: SUPER.

Zoals altijd hebben we er weer korte filmpjes van gemaakt hier deel 1:
San Francisco
Stockton
Yosemite NP
Tioga Pass
Lee Vining
Lone Pine
Death Valley NP
Pahrump
Las Vegas
Hoover Dam
West Grand Canyon

http://www.lifeisjoy.nl/playmovie.php?v=IbdE5tkvAH0
of
Filmpjes van onze reizen op www.LifeIsJoy.nl
pi_90449941
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:58 schreef Marky_Mark01 het volgende:
Ik vind Amerikanen socialer in de omgang dan de gemiddelde Nederlander. Ok, ze zijn niet altijd even oprecht, maar daar moet je soms ook een beetje doorheen prikken.
Ze hebben iig geen moeite om contact te zoeken/maken met iemand. Dat zie je in NL gewoon (bijna) niet (op random plekken als openbaar vervoer e.d.)
pi_91728615
Ik ga in mei met mijn ouders en broer eerst een paar dagen naar New York en dan door naar San Francisco, daar blijven we een paar dagen, dan huren we een camper waarmee we een aantal nationale parken gaan bezoeken. Dan rijden we door naar Las Vegas vanwaar we weer terug vliegen.

Het wordt mijn eerste reis buiten Europa en ik heb al helemaal voorpret met het lezen van dit topic (en het voorgaande).

Ik vroeg me af of je mag wildkamperen in de nationale parken en daar buiten of moet je altijd op een camping staan?
pi_91755023
Volgens mij altijd op een camping Miendientje, mooie reis hoor je gaat je vermaken! Geniet ervan!
pi_91761950
Heeft iemand daar ook ervaring met buitensportorganisaties voor bijvoorbeeld rotsklimmen? Kun je die makkelijk vinden en daar ter plekke een activiteit boeken?
  maandag 24 januari 2011 @ 00:23:20 #44
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_91781307
Ik ben op dit moment bezig een reis te plannen voor mijn gezin ( 4 personen, man, vrouw, dochter van dan 17 en een zoon van 11)

We hebben nu bedacht:
3 nachten New York
Vliegen naar SF
2 nachten SF
1 nacht Montery
2 nachten Santa Barbara
2 nachten Los Angeles
3 nachten San Diego
1 nacht Palm Springs
1 nacht Grand Canyon
2 nachten Las Vegas
1 nacht Sequoia
2 nachten Yosemite
1 nacht Lake Tahoe
1 nacht Sacramento
1 nacht Sonoma
2 nachten SF
en dan weer naar huis.

Heb ik zo iets leuks? Of mis ik iets? Wordt trouwens een duur verhaal, dat dan weer wel.
Nu zit ik op dit moment in vrij luxe hotels, maar dat kan natuurlijk goedkoper. Wat me wel tegenvalt is dat er eigenlijk geen logies/ontbijt te boeken is, ik dacht zo nog iets te kunnen besparen.
En dat er hotels tussen zitten die wel 43 dollar parkeerkosten hebben, damn! veel geld.
Dei koelbox tip was wel een goeie! Voor onderweg en dat zijn we natuurlijk veel. Is ontbijten in zo'n diner te doen? en te betalen?

Normaal zijn wij van het kamperen in Frankrijk, maar we willen wel eens iets anders en ik denk dat het de laatste keer is dat onze dochter mee gaat. Zij gaat dat jaar examen doen en na haar eindexamen zal ze wel met vriendinnen naar Chersonisos willen oid. ;)
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_91781775
Zijn er trouwens meer mensen die daar met een camper hebben rond gereden? Lijkt mij nog best eng, ik heb nog nooit zo'n groot voertuig bestuurd. Gelukkig mogen we alle 4 rijden (we zijn alle 4 boven de 25) dus als ik het echt niet leuk ga vinden om te rijden dan laat ik mij wel gewoon rijden door mijn ouders en broer.
pi_94463031
Zo voor de verandering eens Californië geboekt. 6de keer nu.
Vliegen naar San Francisco op 3 september en 22 sept. terug vanaf Los Angeles.

Nu eens kijken wat we dit jaar gaan doen. Hopelijk mooi weer.
pi_94528094
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:23 schreef doeka het volgende:
Ik ben op dit moment bezig een reis te plannen voor mijn gezin ( 4 personen, man, vrouw, dochter van dan 17 en een zoon van 11)

We hebben nu bedacht:
3 nachten New York
Vliegen naar SF
2 nachten SF
1 nacht Montery
2 nachten Santa Barbara
2 nachten Los Angeles
3 nachten San Diego
1 nacht Palm Springs
1 nacht Grand Canyon
2 nachten Las Vegas
1 nacht Sequoia
2 nachten Yosemite
1 nacht Lake Tahoe
1 nacht Sacramento
1 nacht Sonoma
2 nachten SF
en dan weer naar huis.

Heb ik zo iets leuks? Of mis ik iets? Wordt trouwens een duur verhaal, dat dan weer wel.
Nu zit ik op dit moment in vrij luxe hotels, maar dat kan natuurlijk goedkoper. Wat me wel tegenvalt is dat er eigenlijk geen logies/ontbijt te boeken is, ik dacht zo nog iets te kunnen besparen.
En dat er hotels tussen zitten die wel 43 dollar parkeerkosten hebben, damn! veel geld.
Dei koelbox tip was wel een goeie! Voor onderweg en dat zijn we natuurlijk veel. Is ontbijten in zo'n diner te doen? en te betalen?

Normaal zijn wij van het kamperen in Frankrijk, maar we willen wel eens iets anders en ik denk dat het de laatste keer is dat onze dochter mee gaat. Zij gaat dat jaar examen doen en na haar eindexamen zal ze wel met vriendinnen naar Chersonisos willen oid. ;)
Ik zou je als tip mee willen geven om de afstanden her en der wat in te korten. Ik neem aan dat je tussen SF en LA de Big Sur gaat rijden? Deze route neemt behoorlijk wat tijd in beslag en ik zou zeker een extra tussenstop plannen. Ook Palm Springs - Grand Canyon is een lange rit en ligt niet echt op de route als je de dag daarna naar Las Vegas gaat. Ook Las Vegas - Sequoia is een behoorlijk eind rijden en daarmee mis je Death Valley.

Je kinderen willen waarschijnlijk graag naar Universal Studios, Disneyland en Seaworld. Zo niet, zou ik een nacht LA en een nacht San Diego skippen en daarvoor in de plaats vanaf Grand Canyon naar Page rijden (ca. 230 km), vervolgens naar Zion National Park (ca. 190 km) en vanuit daar kun je Las Vegas aandoen.
Old enough to know better. Too young to care.
  donderdag 24 maart 2011 @ 13:29:09 #48
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_94552534
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:03 schreef Marky_Mark01 het volgende:

[..]

Ik zou je als tip mee willen geven om de afstanden her en der wat in te korten. Ik neem aan dat je tussen SF en LA de Big Sur gaat rijden? Deze route neemt behoorlijk wat tijd in beslag en ik zou zeker een extra tussenstop plannen. Ook Palm Springs - Grand Canyon is een lange rit en ligt niet echt op de route als je de dag daarna naar Las Vegas gaat. Ook Las Vegas - Sequoia is een behoorlijk eind rijden en daarmee mis je Death Valley.

Je kinderen willen waarschijnlijk graag naar Universal Studios, Disneyland en Seaworld. Zo niet, zou ik een nacht LA en een nacht San Diego skippen en daarvoor in de plaats vanaf Grand Canyon naar Page rijden (ca. 230 km), vervolgens naar Zion National Park (ca. 190 km) en vanuit daar kun je Las Vegas aandoen.
Thx! voor de tip, ga zo naar het reisbureau!
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:52:48 #49
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_94560357
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:23 schreef doeka het volgende:
Ik ben op dit moment bezig een reis te plannen voor mijn gezin ( 4 personen, man, vrouw, dochter van dan 17 en een zoon van 11)

We hebben nu bedacht:
3 nachten New York
Vliegen naar SF
2 nachten SF
1 nacht Montery
2 nachten Santa Barbara
2 nachten Los Angeles
3 nachten San Diego
1 nacht Palm Springs
1 nacht Grand Canyon
2 nachten Las Vegas
1 nacht Sequoia
2 nachten Yosemite
1 nacht Lake Tahoe
1 nacht Sacramento
1 nacht Sonoma
2 nachten SF
en dan weer naar huis.

Heb ik zo iets leuks? Of mis ik iets? Wordt trouwens een duur verhaal, dat dan weer wel.
Nu zit ik op dit moment in vrij luxe hotels, maar dat kan natuurlijk goedkoper. Wat me wel tegenvalt is dat er eigenlijk geen logies/ontbijt te boeken is, ik dacht zo nog iets te kunnen besparen.
En dat er hotels tussen zitten die wel 43 dollar parkeerkosten hebben, damn! veel geld.
Dei koelbox tip was wel een goeie! Voor onderweg en dat zijn we natuurlijk veel. Is ontbijten in zo'n diner te doen? en te betalen?

Normaal zijn wij van het kamperen in Frankrijk, maar we willen wel eens iets anders en ik denk dat het de laatste keer is dat onze dochter mee gaat. Zij gaat dat jaar examen doen en na haar eindexamen zal ze wel met vriendinnen naar Chersonisos willen oid. ;)
Ik ben zelf alleen in Sequoia Ntl. Park geweest (erg mooi), maar ik heb van meerdere mensen die wel in beide parken geweest zijn gehoord dat Yosemite en Sequoia Ntl. Park behoorlijk veel op elkaar lijken dus dat je beter één van de twee kunt kiezen zodat je wat meer tijd hebt in het ene park of eventueel iets anders kunt toevoegen aan je reis.

Maargoed, zoals ik al zei dat is alleen wat ik heb gehoord van anderen. Misschien dat hier iedereen het wel aan te raden vindt om beide te bezoeken :)
pi_94560558
Yosemite moet je mijn inziens echt niet missen, zo prachtig daar!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')