abonnement Unibet Coolblue
pi_88318637
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:45 schreef Jeetjejom het volgende:
Idd, wat P_iglet zegt, bij veel supermarkten krijg je cadeaudozen als je je geboortekaartje inlevert!
Mag je ook een kopietje inleveren bij de c1000??
  donderdag 4 november 2010 @ 10:55:19 #103
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88318681
Volgens mij wel, bij ons ligt geen C1000 in de buurt maar een vriendinnetje heeft het volgens mij wel daar ingeleverd (ga dat deze keer trouwens wel wat meer doen)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 4 november 2010 @ 11:02:59 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88318926
:Y C1000 doet het idd.
En de Plus bij ons ook.
***
  donderdag 4 november 2010 @ 11:04:38 #105
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88318978
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:53 schreef Troeta het volgende:

[..]



Mag je ook een kopietje inleveren bij de c1000??
Kopietje van de geboorteakte is zelfs prima weet ik uit eigen ervaring! :D
Wij hadden de kaartjes pas na bijna 2 maanden (eigen keuze) maar ik wilde die doos van de C1000 wel hebben.
Was nog wel een hele discussie, ze hadden nooit gezien dat ik zwanger was. Mjah, dat kan kloppen.
A grand adventure has begun.
  donderdag 4 november 2010 @ 11:05:56 #106
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88319016
Wat schandalig dat ze dat zeiden! Sorry maar dat slaat toch echt nergens op!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 4 november 2010 @ 12:38:42 #107
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88322205
Er schijnt serieus heel veel gefraudeerd te worden met die dozen bij de C1000. Mensen die met willekeurige geboortekaartjes, gratis proefdrukjes etc., van die dozen proberen te scoren. Ik had geen legitimatiebewijs bij me, anders was het geen probleem geweest. Ik snapte ze op zich best wel hoor.

Maarreh, mensen, post eens kaartjes! *O*
A grand adventure has begun.
pi_88322323
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:38 schreef Keshet het volgende:
Er schijnt serieus heel veel gefraudeerd te worden met die dozen bij de C1000. Mensen die met willekeurige geboortekaartjes, gratis proefdrukjes etc., van die dozen proberen te scoren. Ik had geen legitimatiebewijs bij me, anders was het geen probleem geweest. Ik snapte ze op zich best wel hoor.

Maarreh, mensen, post eens kaartjes! *O*
ja dat dus, mijn vader is die doos gaan ophalen voor me geloof ik, of mn moeder ik weet het niet meer maar kaartje + even de geboorteakte bekijken was wel nodig.

En je moet in een straal van weet-ik-veel wonen. Je kunt niet zomaar als je in een dorp zonder Plus woont 20 km verderop een Plus-doos halen. dachten mn ouders ook es wat liefs te doen :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88324945
Ja zeg, eerst moet ik extra kaartjes hebben voor de C1000 doos en dan blijkt ie ook nog om de hoek te moeten zitten :{w ;)

Gisteren de kaartjes besteld en vandaag al een pdf proef in mijn inbox!
Nu is het wel heel echt........
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88327663
Gaaf is dat, hè, DML? Ik moet achteraf ook zo lachen om de gegevens (datum en gewicht) die we op onze proefversie van Ivans kaartje in hebben gevuld.

Hier ligt de naamslinger alweer klaar, in een bureaulade opdat visite er niet per ongeluk een blik op kan werpen. Dat voelt als een mooi en goedbewaard geheim, net zoals de kleine voor ons op een bepaalde manier een goedbewaard geheim is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 november 2010 @ 15:14:52 #111
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88327918
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:08 schreef Claudia_x het volgende:
Gaaf is dat, hè, DML? Ik moet achteraf ook zo lachen om de gegevens (datum en gewicht) die we op onze proefversie van Ivans kaartje in hebben gevuld.

Hier ligt de naamslinger alweer klaar, in een bureaulade opdat visite er niet per ongeluk een blik op kan werpen. Dat voelt als een mooi en goedbewaard geheim, net zoals de kleine voor ons op een bepaalde manier een goedbewaard geheim is.
O+

Ben je tevreden over de proefdruk DML?
A grand adventure has begun.
pi_88328428
Gaaf DML!

quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:08 schreef Claudia_x het volgende:
Gaaf is dat, hè, DML? Ik moet achteraf ook zo lachen om de gegevens (datum en gewicht) die we op onze proefversie van Ivans kaartje in hebben gevuld.
Hihi, wij ook. Wij hadden als naam "Homer" op het proefkaartje, dat was de werktitel, en je kon gewoon zien dat de dames van de drukkerij hun best deden om te doen alsof ze het een leuke naam vonden :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_88328563
quote:
Op donderdag 4 november 2010 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
:Y C1000 doet het idd.
En de Plus bij ons ook.
Volgens mij alleen niet alle c1000's want die hier bij ons doet het weer niet.
En als we 20 km verderop rijden die doet het wel.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_88332437
Ook naar de WIJ Jonge Ouders en Rainbowbabies.nl een kaartje sturen :D Krijg je ook nog free stuff. :P
Back in business.
pi_88333096
De WIJ Jonge Ouders is toch een wedstrijd en geen garantie? Dat las ik gisteren nog in hun blad. Sowieso hoef ik niet zo nodig met mijn kaartje in hun blad te staan.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88333963
Geheel offtopic, maar vergeten we de doos van de etos zelf niet :P toch weer meegenomen! ;) (ik had wel kaartje, en Leia bij me! Was alleen wat laat, heb hem pas 2 weken geleden opgehaald :@ )
pi_88334819
Ik ben al die dozen vergeten te halen... maar ja, kom ook nooit bij de Plus of C1000, en de Jumbo en AH doen niet aan dozen...

Ik heb wel een heel leuk gratis rompertje gehad van kleertjes.com (maatje 68) door daar een geboortekaartje heen te sturen. Klik hier!
pi_88339855
Orea, daar krijg je toch een afhaalbewijs voor? Of moet je dan je geboortekaartje als bewijs meenemen?
pi_88349737
quote:
Op donderdag 4 november 2010 17:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De WIJ Jonge Ouders is toch een wedstrijd en geen garantie? Dat las ik gisteren nog in hun blad. Sowieso hoef ik niet zo nodig met mijn kaartje in hun blad te staan.
Heb vanaaf toevallig de nieuwe binnen gekregen. Als je een kaartje stuurt, krijg je nog een jaar lang gratis de WIJ geloof ik. En je doet dan wel automatisch mee aan die prijsvraag ja
Back in business.
pi_88354884
Je kan ook gewoon en antwoordkaart invullen en dan krijg je ook nog een jaar lang dat blad.





[ Bericht 33% gewijzigd door kaatjejannie op 05-11-2010 13:41:56 ]
*poef* nu is het weg
pi_88365123
Wat een vrolijke streepjes KJ en Marco Borsato, lieve tekst is dat O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88365249
Mooi kaartje KJ, lekker vrolijk!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_88365736
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 20:30 schreef Troeta het volgende:
Orea, daar krijg je toch een afhaalbewijs voor? Of moet je dan je geboortekaartje als bewijs meenemen?
Geboortekaartje :Y tis niet de blijde doos of iets, maar een pakketje van het etos merk zelf! :)

Kaatje, wat een heerlijk vrolijk kaartje voor Ilse O+ ik hou ervan :Y
pi_88370873
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 15:03 schreef Orea het volgende:

[..]



Geboortekaartje :Y tis niet de blijde doos of iets, maar een pakketje van het etos merk zelf! :)

Kaatje, wat een heerlijk vrolijk kaartje voor Ilse O+ ik hou ervan :Y
maar toen ik zwanger was heb ik bij de etos ook een doos afgehaald met een briefje, maar ze hebben er nog 1? Ga het van de week even vragen of ze dat hier ook hebben:D
pi_88371195
Die met briefje is in ieder geval de Felicitas doos.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88371581
Leuk, vrolijk kaartje KJ!

En die van Troeta vind ik ook erg lief!
pi_88371937
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:13 schreef Troeta het volgende:

[..]



maar toen ik zwanger was heb ik bij de etos ook een doos afgehaald met een briefje, maar ze hebben er nog 1? Ga het van de week even vragen of ze dat hier ook hebben:D
:Y Tis niet echt een doos, maar hier zat er een fles douchegel, shampoo, pakje billendoekjes, 2 potjes vanaf 6 maanden van het etos merk en 2 magazines bij :) toch leuk!
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:00:17 #128
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_88372233
Wat een onwijs vrolijk kaartje kaatje! ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_88376102
Leuk kaartje Kaatjejannie!!
Die songtekst is zo mooi, had ook nog overwogen hiervan een stukje te gebruiken op de kaart
pi_88386643
Ook even ons kaartje showen!

Voorkant


Binnenkant
29/10/'10 - 25/03/'13
  zaterdag 6 november 2010 @ 04:58:15 #131
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88393085
Barbabientje en kaatjejannie, 2 totaal verschillende maar wel hele leuke kaartjes!!!!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88393834
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:29 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ook even ons kaartje showen!

Voorkant
[ afbeelding ]

Binnenkant
[ afbeelding ]
mooooi! O+

hmm voor die Etos-doos moet k toch nog maar ns gaan kijken dan, als dat is wat Orea zegt. Ik ga het eens navragen hier. Ik hou van die dozen :D net kleine kadootjes O+ en vaak ook best wel grote kadootjes!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88393883
Wat een leuk contrast aan kaartjes! Kaartjejannie een kleurrijk en Barbabientje juist een heel rustig exemplaar. Mooi!

Ik vind vooral de binnenkant van je kaartje mooi, Barbabientje. De kunst van het weglaten verstaan jullie duidelijk. Echt mijn smaak. En het fonttype van de naam vind ik heel mooi, en ook hoe fonttype en fontkleur terugkomen aan de binnenkant. Alleen dat strikje, hè? :P Wat voor formaat kaartje heb je trouwens gebruikt?

Kaatjejannie, ik vind het zo knap dat je een tekst hebt gevonden die je passend vond voor op het kaartje. Heb je daarnaar gezocht of is dat min of meer per ongeluk gegaan? Ik raak altijd zo mismoedig van het zoeken naar een passende tekst (te grappig, te zoetsappig, te groots, niet groots genoeg) dat ik het maar laat. In dit kaartje komt waarschijnlijk niks, net als bij Ivan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:27:40 #134
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88394914
Ik vind het ook altijd zo lastig om de keus te maken tussen druk/vrolijk en rustig. Ik vind beide kaartjes dan ook erg tof!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_88394946
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:27 schreef flugeltje het volgende:
Ik vind het ook altijd zo lastig om de keus te maken tussen druk/vrolijk en rustig. Ik vind beide kaartjes dan ook erg tof!
Ik vind jullie babykamer juist een mooi voorbeeld van hoe het allebei kan als je maar slim te werk gaat!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88394964
Mijn lief heeft het kaartje zelf ontworpen en laten drukken via een drukker waar hij mee samen werkt. Het strikje is ook meer zijn smaak. Het kaartje is 10 bij 15.5. Wij vinden vooral het papier erg mooi. Voor mij is het gewoon een mooi, dik papier, maar hij ziet er nog extra dingen in, waar ik dan weer geen verstand van heb. :7

Ik ben benieuwd naar jullie kaartje Claudia! heb je die van Ivan al weleens geshowd?

Flugel, jou kaartje vind ik heel mooi! Echt precies het gevoel wat ik bij Willem heb!
29/10/'10 - 25/03/'13
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:42:44 #137
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88395219
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind jullie babykamer juist een mooi voorbeeld van hoe het allebei kan als je maar slim te werk gaat!
Als je de keus niet kunt maken moet je inderdaad combineren :7

@bababientje, het is natuurlijk wel een beetje het gevoel waar wij jullie allemaal op voorbereid hebben. We hebben zo naar een nostalgisch / retro sfeertje toegewerkt dat ons kaartje precies was wat mensen bij ons en Willem zouden verwachten. Kwestie van slimme marketing :P

Mooi dat je lief het zelf ontworpen heeft, dat maakt het extra bijzonder vind ik... :Y
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:51:34 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88395417
KJ en Barbabientje, wat een compleet verschillende maar beide erg mooie kaartjes O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_88395522
mooi kaartje Barbabientje!! O+
@claudia: Mijn man was helemaal fan van Marco Borsato. Toen ik zwanger bleek zette hij dit nummer op, ik in dikke tranen. Toen hebben we besloten de tekst op het kaartje te zetten. Later hoorde ik nog een ander nummer, waarvan de tekst ook wel kon, maar het was het net niet.
*poef* nu is het weg
pi_88396253
Barba en Pipo, wat een mooi, rustig kaartje!! O+ Mooi in eenvoud :Y
  vrijdag 26 november 2010 @ 22:06:28 #141
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_89203198
Ik had vandaag bij de HA een ontzettend belachelijk gedicht gelezen op een geboortekaartje dus nu ben ik eigenlijk al de hele avond op zoek om het ergens te vinden, maar helaas :(
Echter kom ik nog wel echte pareltjes tegen die mensen dus blijkbaar op hun geboortekaartje zetten:

"Gerieflijke, kleine, goed geïsoleerde eenkamerwoning
van zeer hoge kwaliteit en met alle denkbare faciliteiten, eigen in-en uitgang.
Te huur voor een periode van negen maanden voor rustige huurder (huurster).
Onmiddellijk beschikbaar, volledig pension".
Daar ging ik op in en nu ben ik eruit gezet! Tijd om de wereld te verkennen!

Papa's broekje scheurde .
't was toen dat het gebeurde !
het was niet gewoon .
maar we verwachten wel onze derde zoon !

(Papa's broekje scheurde??????)

papa kon niet slapen
mama was niet moe
pas vele uurtjes later
vielen hun oogjes toe
nu 9 maanden later ben ik gekomen,
als antwoord op hun dromen.

"Dat er zoveel geluk in een ongelukje zat wisten wij nog niet"

Herhalingsrecept voor Baby +achternaam:
1 eitje
1 zaadje
9 maanden geduld
en het wiegje is gevuld

Eerst moest ik snel zwemmen ,
dan een eicel temmen.
Daarna begon ik te groeien,
en in mama's buik te stoeien.
Al gauw was het er te klein,
en werd het tijd om ook bij papa te zijn.
Nu mag iedereen het weten, dat ik Shania zal heten
(is de naam niet een verklaring voor dit soort gedichtjes......)

Maar neuh denk niet dat deze het gaan worden
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_89203628
_O- :') :X
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89203795
oh mijn god :')

met name die laatste is echt van het niveau waarvan er zelfs bij sinterklaas nog geen glimlach vanaf kan :') pfff :X nouja goed, ieder zn ding I guess.

Ik vind het trouwens wel moeilijk hoor... omdat we bij Amélie een gedichtje hadden wil ik nu -gevoelsmatig- weer iets. Maar ik ben er toen zomaar tegenaan gelopen en nu heb ik nog niet echt iets gevonden wat ik mooi vind.
Misschien moet k dat gedichtje maar laten gaan ofzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 26 november 2010 @ 22:22:35 #144
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_89204395
Bij Jorja hadden we ook geen gedichtje, dus het is geen ramp als het er nu ook niet komt (ligt bij ons ook wel aan welk soort geboortekaartje het wordt).
Stiekem vind ik deze wel erg mooi:
Miracles do happen..... Twice
Maar (8> vindt het iets voor een tweeling

Bij Jorja hadden we ook ipv van:
Wilt u teentjes komen tellen?
Graag even van te voren bellen

Bel Kom Bewonder

Maar vind het zo sneu om dat er nu weer op te zetten
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_89204608
Ik ben een groot voorstander van zo weinig mogelijk tekst op geboortekaartjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89205316
oh ik heb niet zo'n probleem met tekst erop. Als het gedoseerd is en niet ieder hoekje van t kaartje benut zeg maar dan is t niet iets waar ik me aan stoor verder. Het hoeft voor mij niet per se in halve telegramstijl.

Het is ook gewoon gevoelsmatig want eigenlijk slaat het nergens op, maar t feit dat je bij kind1 wel een gedichtje had geeft mij nu zo'n gevoel dat het bijna suf is als je het bij kind2 niet doet.
Nouja ik twijfel er nog even over. B. maakt het niet zoveel uit verder.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89205496
wij hadden ook niet veel tekst
ik wilde wel iets maar R vond alles stom :')
op de eerste versie stond ook alleen: hij heet floris jeroen k, moest vsn mij dus anders :P
(op de voorkant stond hoera! floris is geboren)
  vrijdag 26 november 2010 @ 22:42:14 #148
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89205606
We hebben bij Bram gekozen voor een liedtekst van Phil Collins, uit You'll be in my heart van Tarzan
Bram:
For one so small, you seem so strong,
My arms will hold you, keep you safe and warm,
This bond between us can't be broken,
I will be here, don't you cry.

En bij de baby dus weer een liedtekst van Phil Collins, maar dan uit de film Brother Bear.
pi_89205758
Het probleem dat ik heb met teksten op geboortekaartjes is dat ze zo zoetsappig zijn. Dat past niet bij ons. Over die zogenaamd grappige gedichtjes zwijg ik maar. :X
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89205971
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 22:44 schreef Claudia_x het volgende:
Het probleem dat ik heb met teksten op geboortekaartjes is dat ze zo zoetsappig zijn. Dat past niet bij ons. Over die zogenaamd grappige gedichtjes zwijg ik maar. :X
dat is bij ons ook idd, vooral bij R niet :)
pi_89206537
Ons gedichtje op t kaartje van Amélie is ook zoetsappig, we vonden het toen mooi (en nog steeds wel, maar niet alle zoetsappige gedichten vinden we mooi zeg maar :P) Het paste bij het kaartje enzo.

Bij dit kaartje vind ik een gedichtje minder passen en ik vind het meeste wat ik tegen kom ook too much.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89206730
En wat verstaan jullie onder zoetsappig? ;)

Wij hadden bij Dyon:

Een broertje!
Ook al is hij nu nog klein
Ik weet zeker dat we snel vriendjes zullen zijn.

Ik hou zelf niet van al te lange gedichtjes.
pi_89206750
Die vond ik juist helemáál niet zoetsappig Huups!

Wij hadden ook geen gedichtje, alleen een lief, liever, allerliefst op de achterkant
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_89207215
Zoetsappig is misschien niet het juist woord, Meimeltje. Ik heb bij het maken van Ivans geboortekaartje uren gezocht naar een treffende tekst, dichtbundels doorgebladerd, favoriete liedjes beluisterd. Uiteindelijk voelde alles aan als een understatement, een schamele poging om een gevoel onder woorden te brengen dat te groots was. Na weken heb ik maar besloten dat het een kaartje zonder zo'n tekst moest worden.

Wovon man nicht sprechen kann darüber muss man schweigen. Misschien moet die op het volgende kaartje komen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89207388
hahahaha ja heerlijk, engels is ook maar zo uitgekauwd ;)

Maar ik herken wel het gevoel dat niets kan omvatten wat je eigenlijk zou willen schrijven, en op t moment dat ik Lena voor het eerst in mijn armen was en ik dat wérkelijk ook zo voelde, toen was ik alleen nog maar blijer dat ik dat ook niet geprobeerd had...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_89207425
Hihi Claudia :D

Ik snap geloof ik wel wat je bedoelt.
Wat ik vooral bij het zoeken naar een gedichtje voor op Dyon zn kaartje tegenkwam waren gedichtjes waarvan ik de gedachten niet bij Kyllian vond kloppen. Of iets wat hij nooit zou zeggen over zijn broertje ofzo. Allemaal heel groots zeg maar. Lastig uit te leggen, maar misschien snap je me ;)
pi_89207600
Overigens heb ik datzelfde gevoel bij bijna al mijn OUD-postings. Wat doe ik hier eigenlijk nog als ik beter mijn mond kan houden?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89207711
Als ik iemand moet noemen van wie ik dat nou juist niet vind ben jij dat wel Claudia, ik heb juist altijd veel bewondering voor de manier waarop jij onder woorden brengt wat mij niet lukt!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_89207809
Ik vind de kaartjes van ogeltje trouwens ook zo leuk O+

* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_89207911
Dat gevoel is geheel wederzijds, Poppedein!

Ik vind trouwens vooral songteksten problematisch. Zelf heb je daar meestal een gevoel bij dat onlosmakelijk is verbonden aan de muziek, maar dat is veelal niet het geval bij degene die het kaartje leest. Er zijn weinig songteksten die op zichzelf krachtig genoeg zijn om een boodschap over te brengen (maar ze zijn er wel).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89207957
Die zijn leuk poppedein!

Ik vind ons kaartje zo leuk! Nog even wachten tot ik mag showen!
pi_89207964
Ik vind uilen ook gewoon zo leuk! O+ Grappig dat je die zo vaak tegenkomt op geboortekaartjes, kindertextiel, muurstickers...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 27 november 2010 @ 09:15:19 #163
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_89216668
Ik vind het deze keer ook lastig om een stukje tekst te vinden voor op het kaartje. Bij de eerste twee hadden we een stukje songtekst. Beide stukjes waren imo heel krachtig en zeiden precies wat we over wilden brengen. Het is nu lastig omdat we meer het gevoel hebben er naar 'op zoek' te moeten.
We hebben nog wel een paar maanden de tijd, maar het benauwd me wel een beetje.

Die kaartjes met die uilen zijn wel heel erg leuk. We hebben al wel een kaartje uitgezocht, maar ik ben er nog niet echt weg van eigenlijk.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  zaterdag 27 november 2010 @ 09:46:47 #164
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89216986
OMG die gedichtjes, die zijn echt te erg... 8)7 .

Nog enkele hoogstandjes:

Zo wat was ik geschrokken,
Nadat ik uit de baarmoeder was vertrokken.
Maar nu ik mijn ouders iets beter ken,
Ben ik toch blij dat ik geboren ben


Mijn wormpje hangt er aan,
dus papa heeft zijn best gedaan.
Ook van mama mag ik niet klagen,
zij heeft me al die maanden moeten dragen.
Nu wil ik toch wel laten weten
dat ik .......... zal heten.
Ik heb allerlei voorstellingen bij de naam die op de stippellijntjes kan staan

Dat mama moe is neem ik aan
maar ik heb ook mijn best gedaan
en papa heeft zover ik weet
het hardste van ons drie gezweet


:'( :'( :'(

Het is toch verschrikkelijk al die verwijzingen naar bedavonturen van de ouders op het kaartje. Om nog maar te zwijgen over de verwijzingen naar 'het ongelukje' ;( .

Nu een positieve bijdrage, ik ben in mijn zoektocht naar HET geboortekaartje nog een paar leuke sites tegengekomen die ik jullie niet wilde onthouden:

http://www.ziza-design.nl/
http://www.popjesart.nl/geboortekaartjes.html (ik had vroeger zelf van die popjes, daarom vind ik ze leuk, mijn O+ vind ze verschrikkelijk ;) )
http://www.bloom09.nl/
http://www.perron11.nl/Geboortekaartjes.aspx/Index
http://www.riestyleshop.nl/c-343806/geboortekaarten/
http://www.poppeboda.nl/geboortekaartjes.html
http://www.grootzus.nl/geboortekaartjes/
http://www.cardarth.nl/
http://www.plof.nl/
http://www.blinniesworld.nl/site/page/15/geboortekaarten/

Wij hebben een illustrator gevonden die hele gave geboortekaartjes maakt, compleet naar onze wensen zeg maar. De prijs daarvoor viel ons echt heel erg mee dus de keus was snel gemaakt. Ik ben zo benieuwd naar haar eerste voorstel!
  zaterdag 27 november 2010 @ 11:05:38 #165
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_89218395
quote:
Dat mama moe is neem ik aan
maar ik heb ook mijn best gedaan
en papa heeft zover ik weet
het hardste van ons drie gezweet
Wat?! :o _O-

Hoe kunnen ze het die kinderen aan doen hè Die kunnen toch nooit aan anderen hun geboortekaartje aan anderen laten zien omdat ze zich er voor kapot schamen? -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_89218620
Pfff die gedichtjes :')

Haha vlindur nou idd :D je zou je schamen dr voor. Ik zei het gister nog tegen B. van waarom zou je toch heel de wereld willen laten weten dat je niet alleen een kind hebt gekregen maar ook nog dat je dr voor gebatst hebt? Ik denk dat de meeste mensen zich wel een voorstelling zouden kunnen maken van hoe die baby dr toch gekomen is...

Nouja ik ben deze keer gewoon nog niets tegen gekomen wat me aansprak dus misschien doen we ook wel niets, maar iets in mij vind dan de ene helft van het kaartje zo leeg :P terwijl dat natuurlijk helemaal niet hoeft :D stom is dat haha

die uilenkaartjes zijn leuk!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89218794
Vrolijk kaartje KJ!

En die van jou is ook erg lief, Troeta!

Grappig, twee totaal verschillende stijlen, maar ik vind ze allebei erg leuk.

Die gedichtjes, afschuwelijk. Alsof de gedáchte dat je ouders het gedaan hebben alleen al niet erg genoeg is...

Ik snap je punt, Huup. Ik zou zelf ook niet krampachtig en gedichtje uitzoeken alleen maar omdat er een gedichtje op moet. Met een tattoo net zo trouwens. Ik snap niet dat mensen gewoon zomaar naar een shop gaan en daar pas iets uitzoeken uit een boek, maar dat terzijde.

Ik dacht bij het geboortekaartje van Lente toevallig ineens aan het liedje van Paul de Leeuw en dat stukje tekst paste zo mooi, dat het er wel op moest. O+





[ Bericht 12% gewijzigd door Ssserpente op 27-11-2010 11:24:51 ]
  zaterdag 27 november 2010 @ 15:32:01 #168
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_89226044
Dat vind ik wel een hele mooie tekst ssserpente!
Ik kwam gister zelfs gedichtjes tegen met verwijzingen naar een keizersnede! Moet er niet aan denken dat ik dat ook nog erbij ga vermelden!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 27 november 2010 @ 16:25:39 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89227243
Of een verwijzing naar de IUI/IVF/ICSI...

Zoiets?

Papa en mama houden niet van vies,
en vonden dat fysieke niet zo kies.
Na een heleboel ziekenhuisafspraken,
hebben ze mij in een petrischaaltje laten maken.
Al met al lekker fris en steriel,
tot mama onverwachts bij Ikea van mij beviel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 27 november 2010 @ 17:40:04 #170
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_89229786
OMG, Leandra, dat is toch zeker zelf verzonnen he?

Een voorbeeld van een gedichtje dat ik tegenkwam:
daar ben je dan
via de keizersnee
hebben ze je gehaald
want je lag
met je stuitje ingedaald
voor je moeder een beetje pech
jij nam de kortste weg

Of een combinatie van IUI/IVF/ICSI

We hadden een wens
nog een klein mens
Het ging niet al te vlug
de natuur kreeg een duwtje in de rug
Na enkele dagen in een reageerbuis
belandde je in het baarmoederlijk huis
(aantal) weken in mamas buik
toen eruit door het keizerlijk luik
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 27 november 2010 @ 17:43:58 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_89229923
Ja tuurlijk, die was gewoon uit de losse pols, ik ben het nog niet tegengekomen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_89230828
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:25 schreef Leandra het volgende:
Of een verwijzing naar de IUI/IVF/ICSI...

Zoiets?

Papa en mama houden niet van vies,
en vonden dat fysieke niet zo kies.
Na een heleboel ziekenhuisafspraken,
hebben ze mij in een petrischaaltje laten maken.
Al met al lekker fris en steriel,
tot mama onverwachts bij Ikea van mij beviel.

_O-

Van een geboortekaartjessite:

Er waren eens een eitje en een zaadje...
En de gevolgen ja, die raad je


Die ga ik onthouden B-) :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:41:50 #173
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89235692
Wij hadden twee keer een gedichtje, een keer niet. Nu wenste ik dat we nóóit zoiets hadden gedaan. :X Maar ja, hormonen hè. :')

(zo wilde ik niet het: je hebt twee kleine handjes.... omdat ik niet met zekerheid kon zeggen dat dat zo was. :@ :') oO< )

Enniehoe, mijn buren met zwáár overgewicht (en dan bedoel ik ook écht zo rond de 150 kilo) hadden op het kaartje
Ooievaar?
Wat nou ooievaar?
Gewoon, jeweetwel. :'( :'( :'( :'( :'(
Dat leverde een mental image die me na 8 jaar nog niet heeft verlaten. :X :'(
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_89235942
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 23:21 schreef Claudia_x het volgende:
Dat gevoel is geheel wederzijds, Poppedein!

Ik vind trouwens vooral songteksten problematisch. Zelf heb je daar meestal een gevoel bij dat onlosmakelijk is verbonden aan de muziek, maar dat is veelal niet het geval bij degene die het kaartje leest. Er zijn weinig songteksten die op zichzelf krachtig genoeg zijn om een boodschap over te brengen (maar ze zijn er wel).
wij hadden een regel van Pearl Jam "I know she's reached mij heart in thin air". die is gekozen omdat ik, vanaf dat ik wist dat ik zwanger was van een meisje, dat nummer niet meer kon horen zonder te huilen. Ik voelde het echt zo. Eigenlijk zou er bij ons niets op komen, maar dit moest gewoon en ik ben er nog heel blij mee.

De meeste mensen zullen idd niet het gevoel hebben bij die tekst die ik er bij had (zelfs schaap niet eens, denk ik), maar ik wel, en dus hoorde het op de kaart. Voor mij, wat de rest van de wereld vond, boeide me dan eigenlijk niet zo :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:38:49 #175
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_89237664
Wij hadden een Fries gedicht, al voor ik zwanger was wist ik dat die er op zou moeten komen. En die kwam O+

Leaf lyts jonkje,
Sa eigen en unyk,
Wy binne sa bliid mei dy,
Wat makkest do us ryk.

Leaf lyts jonkje,
Do hearst by us,
Fliel dy mar feilich,
Dit is dyn thus


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_89237780
Dat vind ik ook Miss. Een geboortekaartje is zo persoonlijk. Wie kan voor een ander bepalen of een tekst pakkend genoeg is, of er aan de kunst van het weglaten is voldaan, of het te druk, of juist te leeg is?

Ik ben nogsteeds heel blij met mijn twee kaartjes, inclusief tekst.

Bij mijn dochter stond er:
Nog liever dan gedacht
Nog fijner dan verwacht
Mijn meisje

Bij mijn zoon stond er:
Wat is het toch een wonder
Wat ben je toch bijzonder
Mijn ventje
  zaterdag 27 november 2010 @ 22:06:40 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89238758
Bij Sasha had ik dat ook Vlindur. Ik had de tekst al lang voor ik zwanger raakte. En gelukkig vond F. het net zo mooi als ik.

Ik heb je lief
Alle zandkorrels onder mijn voeten
Zoveel


Bij Oscar vonden we het wel lastig, want we vonden die eerste tekst zo mooi, en zo diepgaand wat anderen idd vast niet met ons zullen delen dat we het lastig vonden weer zoiets te vinden.
Ik ben toen echt bewust op zoek gegaan naar teksten.
En uiteindelijk uitgekomen bij een stuk songtekst van Guus Meeuwis:

De wereld is niet groter
Dan dit huis in deze straat
En buiten is de stilte
Benieuwd naar wat er komen gaat

Onze kamer een oase
Puur verlicht door maneschijn
Zonder ooit iets te verplaatsen
Het zal nooit dezelfde zijn


En nog steeds weer, als ik het lees moet ik even heel diep zuchten. O+

Voor ons zijn de teksten op de geboortekaartjes bedoeld om te proberen uitdrukking te geven aan wat wij voelden rond de komst van onze kinderen. Of dat bij een ander ook zo over komt weet ik niet. Ik hoop iig dat als de mannen de teksten later lezen dat het bij hen wel over komt.
***
pi_89238832
Mooi Groofsken, en lekker kort, ik hou van hele korte gedichtjes of bijvoorbeeld 1 of 2 zinnen uit een songtekst.
Die erge gedichten die hier voorbij kwamen als voorbeelden :') eigenlijk al die lollig bedoelde dingen vind ik zo stom op een kaartje!

Wij hadden deze: (niet zelf verzonnen hoor)

Er was eens
is nu voor ons
er is
Het sprookje krijgt betekenis
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_89239095
Mooi be. En dat zou ik ook fijn vinden.

Poppejans, jullie hadden wel zo,n bijzonder mooi kaartje, vond ik. Het sprookje was rond. Tekst, kaartje, naam, alles!
pi_89239230
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 22:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mooi be. En dat zou ik ook fijn vinden.

Poppejans, jullie hadden wel zo,n bijzonder mooi kaartje, vond ik. Het sprookje was rond. Tekst, kaartje, naam, alles!
Dank je! O+
Hopelijk lukt dat weer als er een tweede komt.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_89239284
Daar zou ik zo benieuwd naar zijn!
pi_89243348
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:38 schreef Vlindur het volgende:
Wij hadden een Fries gedicht, al voor ik zwanger was wist ik dat die er op zou moeten komen. En die kwam O+

Leaf lyts jonkje,
Sa eigen en unyk,
Wy binne sa bliid mei dy,
Wat makkest do us ryk.

Leaf lyts jonkje,
Do hearst by us,
Fliel dy mar feilich,
Dit is dyn thus
Echt heel mooi en lief O+

Bij ons stond erop:

Daar ben je dan!
Welkom, lief wonder
Met jou is ons leven
nog mooier geworden.


En het is ook zo. :)

We hadden trouwens dit kaartje:



[ Bericht 9% gewijzigd door Cantare op 28-11-2010 00:14:26 ]
  zondag 28 november 2010 @ 00:13:13 #183
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89243563
dat lijkt op wat wij hadden voor oudste

Je bent zo klein en lief
wij vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nog gelukkiger gemaakt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 28 november 2010 @ 06:06:51 #184
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_89248541
Hihi, wat leuk, ik kom eens lurken, staat daar het kaartje van Lente weer O+

Wij hadden geen gedichtje, dat paste totáal niet bij ons kaartje (en we hadden er ook niet echt behoefte aan ofzo). De gedichtjes die jullie op de kaartjes hadden vind ik vaak best wel mooi, zo heb ik echt een hartgrondige hekel aan Guus Meeuwis, maar wat BE op Oscar's kaartje had vind ik wel heel mooi. Ik vind een gedichtje alleen vaak zo oubollig staan ofzo, ik weet het niet.. :@ Niet rot bedoeld hoor, niet slaan ;)

Het probleem dat ik nú al voorzie bij een tweede kind is dat het hele verhaal bij Stef zó leuk was (vonden wij dan :+ ) dat we nooit meer in de buurt daarvan kunnen komen en dat vind ik dan een beetje sneu. Zo van, bij je broer hadden we zo'n briljánte ingeving!! Maarehm, jouw kaartje was heus óók wel leuk hoor.. :')
3!
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 11:05:48 #185
5428 crew  miss_sly
pi_89250182
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 06:06 schreef Incantrix het volgende:
Hihi, wat leuk, ik kom eens lurken, staat daar het kaartje van Lente weer O+

Wij hadden geen gedichtje, dat paste totáal niet bij ons kaartje (en we hadden er ook niet echt behoefte aan ofzo). De gedichtjes die jullie op de kaartjes hadden vind ik vaak best wel mooi, zo heb ik echt een hartgrondige hekel aan Guus Meeuwis, maar wat BE op Oscar's kaartje had vind ik wel heel mooi. Ik vind een gedichtje alleen vaak zo oubollig staan ofzo, ik weet het niet.. :@ Niet rot bedoeld hoor, niet slaan ;)

Het probleem dat ik nú al voorzie bij een tweede kind is dat het hele verhaal bij Stef zó leuk was (vonden wij dan :+ ) dat we nooit meer in de buurt daarvan kunnen komen en dat vind ik dan een beetje sneu. Zo van, bij je broer hadden we zo'n briljánte ingeving!! Maarehm, jouw kaartje was heus óók wel leuk hoor.. :')
Dat is toch ook de essentie van een geboortekaartje, de naam, d einrichting van de babykamer, de opvoeding? Ergens hopen we denk ik allemaal dat anderen het net zo geweldig vinden (toch dat stukje 'goedkeuring' dat we vaak zoeken) maar uiteindelijk gaat het er maar om wat voor gevoel wij er zelf bij hebben, toch?

Hoewel ik me dan weer niet voor kan stellen bij een hoop van die voorbeeldgedichtjes dat de ouders er echt heel erg blij mee waren :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 28 november 2010 @ 11:07:41 #186
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_89250207
Mening aub.

Op een geboortekaartje staat de volgende tekst:
Wil je teentjes tellen, dan moet je eerst mijn baasje bellen

Ze heeft een dochtertje gekregen en geen hond :X
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_89250229
quote:
5s.gif Op zondag 28 november 2010 11:07 schreef Huppelmuts het volgende:
Mening aub.

Op een geboortekaartje staat de volgende tekst:
Wil je teentjes tellen, dan moet je eerst mijn baasje bellen

Ze heeft een dochtertje gekregen en geen hond :X
Ik zou het baasje bellen en als kraamcadeau een halsband meenemen. Hoe respectloos zeg, tegenover die baby...
pi_89250232
quote:
5s.gif Op zondag 28 november 2010 11:07 schreef Huppelmuts het volgende:
Mening aub.

Op een geboortekaartje staat de volgende tekst:
Wil je teentjes tellen, dan moet je eerst mijn baasje bellen

Ze heeft een dochtertje gekregen en geen hond :X
:o
wtf... idd dat laatste zou je haast gaan denken...
hoe moeilijk zou het zijn om er gewoon "papa of mama" van te maken?

huuuu
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 28 november 2010 @ 11:12:09 #189
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_89250281
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:08 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik zou het baasje bellen en als kraamcadeau een halsband meenemen. Hoe respectloos zeg, tegenover die baby...
_O-
Eigenlijk moet ik het doen he :D

Het is sowieso een heel raar kaartje. Veel verwijzingen naar honden.
Op onze pootjes kijken wij
Over het randje van de wieg
Dag klein prinsesje
je bent nu al onze hartedief


Maar het kaartje zelf toont geen enkele afbeelding van een hond ofzo.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_89250341
huh wat raar? dat klinkt wel alsof het kaartje geschreven is vanuit perspectief van de honden ofzo?
Zoals je ook wel eens kaartjes ziet die helemaal vanuit het oudere broertje/zusje zijn geschreven ook zoiets, dat wil ik dus eigk per se niet, maakt t niet makkelijker :')

Hebben ze honden dan misschien? Staan die namen op t kaartje ook?

Wel beetje raar alsnog...
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 28 november 2010 @ 11:18:47 #191
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_89250390
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:15 schreef huuphuup het volgende:
huh wat raar? dat klinkt wel alsof het kaartje geschreven is vanuit perspectief van de honden ofzo?
Zoals je ook wel eens kaartjes ziet die helemaal vanuit het oudere broertje/zusje zijn geschreven ook zoiets, dat wil ik dus eigk per se niet, maakt t niet makkelijker :')

Hebben ze honden dan misschien? Staan die namen op t kaartje ook?

Wel beetje raar alsnog...
Nee alleen die verwijzing naar baasje en op pootjes staan. Geen tekening van een hond op het kaartje, geen naam van een hond erbij. Niks.

Als zo'n kaartje door een broertje of zusje geschreven lijkt zie je meestal nog wel een peuter aan een wieg staan als afbeelding ofzo.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_89250417
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 11:18 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Nee alleen die verwijzing naar baasje en op pootjes staan. Geen tekening van een hond op het kaartje, geen naam van een hond erbij. Niks.

Als zo'n kaartje door een broertje of zusje geschreven lijkt zie je meestal nog wel een peuter aan een wieg staan als afbeelding ofzo.
ja psies, hmm raar.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 28 november 2010 @ 11:20:52 #193
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_89250431
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:20 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja psies, hmm raar.
Ik wil er op zich best wel bij zijn als die baby over een jaar of 16 (en dus zwaar in de pubertijd) dat kaartje ziet _O-
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  † In Memoriam † zondag 28 november 2010 @ 11:23:18 #194
43556 miss_dynastie
pi_89250482
Ik denk dat het vanuit de hond geschreven is. Maar die mensen vinden het vast stom om de hond op het kaartje te vermelden (dat dan weer wel :') ) dus dan maar zo.
pi_89250495
Al het kaartje was geschreven vanuit een hond dan zou het nog een soort kunnen ja. Niet mijn ding, maar ach. Maar dan moet je dat, vind ik, wel heeeel duidelijk maken, wil het niet heel idioot overkomen.
  zondag 28 november 2010 @ 11:24:43 #196
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_89250510
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk dat het vanuit de hond geschreven is. Maar die mensen vinden het vast stom om de hond op het kaartje te vermelden (dat dan weer wel :') ) dus dan maar zo.
Ik heb al veel geboortekaartjes gezien en dit is de eerste keer dat ik het echt een stom kaartje en stom gedicht enz vind.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_89311810
OMG, wat een verschrikkelijke tekst met die hondjes.. :X

Bij Amber hadden we:

Na 9 maanden voorpret
is het eindelijk groot feest!
Want op 18 oktober 2005
is de ooievaar langs geweest.

Wij, de trotse ouders, Michel en Vicky
noemen onze kleine meid:
Amber Sophie

Het beschuit met muisjes staat al klaar voor het bezoek,
we hebben echter een verzoek:

Moeder en dochter willen zo af en toe wat rust
dus het maken van een afspraak is een "must".

Bij Tess hadden we:

Wat is ze klein...
wat is ze mooi...
wat is ze lief...
wat maakt ze een herrie!

O+ Mijn zusje O+ muhhh die hartjes uit word doenhet hier niet.. nou ja het zijn de hartjes uit mijn sig

Aan de andere kant een simpel tekstje dat Tess geboren is op 8 juni om 3.30 en onderin de tekst:
Ben je benieuwd of Tess op haar papa of mama lijkt, kom dan even gezellig langs. Wel graag bellen van tevoren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89317227
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dat vind ik ook Miss. Een geboortekaartje is zo persoonlijk. Wie kan voor een ander bepalen of een tekst pakkend genoeg is, of er aan de kunst van het weglaten is voldaan, of het te druk, of juist te leeg is?

Ik ben nogsteeds heel blij met mijn twee kaartjes, inclusief tekst.

Bij mijn dochter stond er:
Nog liever dan gedacht
Nog fijner dan verwacht
Mijn meisje

Bij mijn zoon stond er:
Wat is het toch een wonder
Wat ben je toch bijzonder
Mijn ventje
Mooi, Groof, die eenvoud O+

Maar had de die tekst van S dan pas bedacht nadat ze geboren was? Anders klopt het natuurlijk niet. :P
pi_89317630
Dat dacht en verwachtte ik al van te voren Serpente ... :+

Dankjewel trouwens. Lief O+ :* .
  maandag 29 november 2010 @ 21:29:40 #200
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_89317985
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is toch ook de essentie van een geboortekaartje, de naam, d einrichting van de babykamer, de opvoeding? Ergens hopen we denk ik allemaal dat anderen het net zo geweldig vinden (toch dat stukje 'goedkeuring' dat we vaak zoeken) maar uiteindelijk gaat het er maar om wat voor gevoel wij er zelf bij hebben, toch?

Hoewel ik me dan weer niet voor kan stellen bij een hoop van die voorbeeldgedichtjes dat de ouders er echt heel erg blij mee waren :')
Tuurlijk :) We hadden er vooral ook een hoop voorpret aan enzo, en ja, ik hou gewoon van Mario O+

En dat hondjes-kaartje is wel eh.. Tja :X
3!
pi_89318254
quote:
Op zondag 28 november 2010 11:05 schreef miss_sly het volgende:

Hoewel ik me dan weer niet voor kan stellen bij een hoop van die voorbeeldgedichtjes dat de ouders er echt heel erg blij mee waren :')
waarschijnlijk wel...vriendin had t gedichtje van 'wat ooievaar' en die vond t leuk(nja eerst niet, maar uiteindelijk vond ze t grappig) ...iedereen had ook zoiets van: oh dat wilde de vader zeker...
maar goed dat hele kaartje was alles wat k lelijk vind in een geboortekaartje...en toen vroeg ze ook nog wat ik ervan vond :X
  woensdag 1 december 2010 @ 21:36:49 #202
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_89405771
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 09:46 schreef twentemeisje het volgende:
heelveel tekst :D

Wij hebben een illustrator gevonden die hele gave geboortekaartjes maakt, compleet naar onze wensen zeg maar. De prijs daarvoor viel ons echt heel erg mee dus de keus was snel gemaakt. Ik ben zo benieuwd naar haar eerste voorstel!
In Hengelo? Wij hebben daar het geboortekaartje voor Lennon laten maken. www.eigenwijs-gedrukt.nl

Wij hadden een stukje songtekst uit een liedje van natuurlijk John Lennon (beautiful boy) :

Before you cross the street
take my hand
Life is just what happens to you
while you're busy making other plans

Onze buren hebben vorige maand hun 3e dochter gekregen en hadden dit op hun kaartje staan":
Voor {dochter 2} de eerste keer
Voor {dochter 1} de tweede keer
Voor papa en mama de derde keer
Een wonder is het telkens weer.

Ik hou niet van gedichtjes maar deze vond ik wel leuk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')