22? Het wordt steeds meer!quote:Op donderdag 9 september 2010 13:43 schreef Vanky het volgende:
Is gewoon gezuiverd water met 22 klontjes suiker, wat kleurmiddelen en andere rotzooi die ongezond is.
En zuipen maar!
Een flink aantal jaren geleden was ik in Nepal waar net buiten Kathmandu een Coca-Cola aanlengfabriek staat.quote:Op donderdag 9 september 2010 13:22 schreef qltel het volgende:
In Dongen wordt het gemaakt (vermengd met water en gebotteld) voor Nederland. Geen idee waar het in andere landen wordt gemaakt.
Ze heeft gelijk.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:15 schreef mouthman het volgende:
Mijn vriendin is fervent coca -cola drinkster.(Ik vind het goor kutspul.) Volgens haar smaakt het in ieder land anders. In Frankrijk smaakte het van de vakantie volgens haar al anders en in Azie (waar ze vandaan komt). Smaakt het helemaal anders.
Heeft zij gelijk, of stelt ze zich aan?
gelijk, hetzelfde is met Fanta.. in Frankrijk, Engeland, Scandinavie smaakt het allemaal anders.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:15 schreef mouthman het volgende:
Mijn vriendin is fervent coca -cola drinkster.(Ik vind het goor kutspul.) Volgens haar smaakt het in ieder land anders. In Frankrijk smaakte het van de vakantie volgens haar al anders en in Azie (waar ze vandaan komt). Smaakt het helemaal anders.
Heeft zij gelijk, of stelt ze zich aan?
Ik las via google dat in Amerika bijv. de frisdranken nog best veel fluoride bevatten. Daarom vroeg ik me af waar de frisdrank-fabrikanten hun water vandaan halen voor de verkoop hier.quote:Op donderdag 9 september 2010 13:22 schreef qltel het volgende:
In Dongen wordt het gemaakt (vermengd met water en gebotteld) voor Nederland. Geen idee waar het in andere landen wordt gemaakt.
denk niet dat dat nodig isquote:Op zaterdag 11 september 2010 08:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
en als het lokale leidingwater niet voldoen dan zal het door middel van filtratie en mineralen toevoeging op het gewenste niveau gebracht worden.
Piet, zullen de zoetstoffen niet duurder zijn dan normale suiker?quote:Op donderdag 9 september 2010 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is geen wonder dat de frisdrankfabrikanten light zo pushen, goedkoper te produceren (geen suiker) en veel minder volume voor het concentraat wat je met water aanlengt. De hoeveelheid droge stof van light cola moet eigenlijk verwaarloosbaar klein zijn als je het vergelijkt met de classic.
Per kilogram wel, maar op een liter cola denk ik niet, zeker niet als je kijkt naar de volumebesparingen voor je siroop en de opslag, transport en verwerking daarvan. Botteling wordt simpeler als het volume van je siroop enorm afneemt.quote:Op zaterdag 11 september 2010 09:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Piet, zullen de zoetstoffen niet duurder zijn dan normale suiker?
Of door een uv installatie.quote:Op zaterdag 11 september 2010 08:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
en als het lokale leidingwater niet voldoen dan zal het door middel van filtratie en mineralen toevoeging op het gewenste niveau gebracht worden.
Desnoods een ontziltingsinstallatie en je gebruikt zeewater, zoals Heineken dat doet op de antillen.quote:
truequote:Op zaterdag 11 september 2010 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Per kilogram wel, maar op een liter cola denk ik niet, zeker niet als je kijkt naar de volumebesparingen voor je siroop en de opslag, transport en verwerking daarvan. Botteling wordt simpeler als het volume van je siroop enorm afneemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |