Kloptquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:09 schreef DeTolk het volgende:
In belgie mag je toch les volgen van iemand die niet bevoegd is als rijinstructeur
Les krijgen van je Opa ofzo...
Dat staat dus ook in de OP.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:09 schreef DeTolk het volgende:
In belgie mag je toch les volgen van iemand die niet bevoegd is als rijinstructeur
Les krijgen van je Opa ofzo...
TS snapt er weinig van... Het gaat er niet om dat er 2 mensen per dag slagen, het gaat erom dat de examinators dezelfde aantallen laten slagen. Met 2000 examens per examinator per jaar mag je namelijk verwachten dat ze allemaal evenveel goede en evenveel slechte kandidaten krijgen. Het zou dus eerder raar zijn als de ene examinator veel meer laat slagen dan de ander, dan dat ze evenveel moeten laten slagen. Niet zo gek toch?quote:Oh, ik heb ook gehoord, dit is een gerucht, ik heb het via via gehoord. Namelijk dat rijexaminatoren de opdracht krijgen om per dag ongeveer 2 mensen te laten slagen. Als ze meer mensen laten slagen krijgen ze op hun donder, dan worden ze op het matje geroepen of ze misschien niet iets te mild zijn.
Dat vlaggetje van Belgie.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Google heeft trouwens heel veel plaatjes/statistieken.
[ afbeelding ]
Een beetje geld uitgeven aan een fatsoenlijke rijopleiding spaart simpelweg levens. Ik zou graag herexamens verplicht zien, om dezelfde reden.
Nee niet zo gek, ik snap wat je bedoeld. Statistisch is het volgens mij net een loterij met een bepaalde kans op een winnaar.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
TS snapt er weinig van... Het gaat er niet om dat er 2 mensen per dag slagen, het gaat erom dat de examinators dezelfde aantallen laten slagen. Met 2000 examens per examinator per jaar mag je namelijk verwachten dat ze allemaal evenveel goede en evenveel slechte kandidaten krijgen. Het zou dus eerder raar zijn als de ene examinator veel meer laat slagen dan de ander, dan dat ze evenveel moeten laten slagen. Niet zo gek toch?
Wel grappig dat ze daar alvast op de feiten vooruit lopen en Belgie alvast met de Nederlandse vlag uitgerust hebben.......quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Google heeft trouwens heel veel plaatjes/statistieken. Per inwoneraantal, per miljard kilometers, etc.
[ afbeelding ]
Een beetje geld uitgeven aan een fatsoenlijke rijopleiding spaart simpelweg levens. Ik zou graag herexamens verplicht zien, om dezelfde reden.
In Griekenland krijg je je rijbewijs bij een pakje boter?quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Google heeft trouwens heel veel plaatjes/statistieken. Per inwoneraantal, per miljard kilometers, etc.
[ afbeelding ]
Een beetje geld uitgeven aan een fatsoenlijke rijopleiding spaart simpelweg levens. Ik zou graag herexamens verplicht zien, om dezelfde reden.
De overheid wel, maar het CBR nietquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:13 schreef Catch_me het volgende:
Haha TS is gezakt door zijn onkunde voor zijn praktijkexamen en komt nu afgeven op fok !
De overheid heeft er gewoon belang bij hoor dat het CBR mensen laat slagen. Meer mensen met rijbewijs = meer inkomsten aan leges bij de gemeente = meer auto's = meer BPM / wegenbelasting/accijns/btw = meer boetes = een volle schatkist
Volgens mij is het gewoon een hardnekkige urban legend. Als jij goed rijdt dan slaag je, rij je niet goed genoeg (wat overig niet slecht hoeft te zijn) dan zak je.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:15 schreef stekemrt het volgende:
[..]
Nee niet zo gek, ik snap wat je bedoeld. Statistisch is het volgens mij net een loterij met een bepaalde kans op een winnaar.
Maar rijexaminatoren moeten volgens mij letten op hoe een bestuurder rijdt, of hij veilig rijdt, goed doorstromt al die dingen (ik ben geen expert op dat gebied)
Ik denk dat de rijexaminator niet moet denken aan hoeveel mensen hij al heeft laten slagen die dag, en vervolgens daarop de rest van zijn "leerlingen" afrekent
quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:16 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Wel grappig dat ze daar alvast op de feiten vooruit lopen en Belgie alvast met de Nederlandse vlag uitgerust hebben.......
Waarom is dat examen zo duur?quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:16 schreef FrituurVetPet het volgende:
42 euro, dat is 35 euro ex btw.
1)-+15 euro per uur voor de instructeur, minimaal 5 euro benzine.
2)Afschrijving auto en onderhoudskosten.
3)Dan nog de winstmarge
Dan de tussentijdse toets, daar kies je zelf voor en die neem je dus alleen als je een faler bent.
Blijft alleen het examen over dat duur is, zorg dan gewoon dat je die in één keer haalt Als jij perfecten foutloos rijdt laat de examinator je écht niet zakken hoor
jah iedereen kan slagenquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:20 schreef CherryLips het volgende:
Zelfs ik ben geslaagd, dat is bewijs!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |