abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:19:20 #1
316564 kataton
houdt zich rustig
pi_85917177
Hé, hallo. Laatst heb ik gesolliciteerd en in mijn tweede gesprek werd me gevraagd een salarisrichtlijn te geven.
Mijn huidige salaris is 3000. Ik had geen ervaring met zo'n vraag dus ik dacht, laat ik er een schepje bovenop doen. Dus ik zei: 3500 euro (bruto per maand).

Heb ik mezelf nu overboden of is het normaal om dan boven je huidige/echte salaris te zitten? :)

Ik zou gisteren al definitief ja/nee hebben gehoord maar nog steeds geen reactie :'(. Ik ben zenuwachtig. Heb ze maar een vriendelijk mailtje gestuurd met de vraag of ze er al uit zijn. Nog steeds niks verdorie :{

Maar goed, die salaristactiek. Is dat slim geweest? :P
Silence is golden.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:25:55 #2
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_85917437
Waarom sollicitieer je? Meestal om er beter van te worden, dus salaris, het werk, secundaire arbeidsvoorwaarden, ontevredenheid, etc. Logisch dat je dan graag een werkgever hebt die je wat meer tegemoet komt. Bedenk wel dat na een leuk startsalaris er wellicht een periode volgt zonder salarisverhoging!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_85917505
Dat is geen schepje maar een schep. dat is een vrij normale vraag ook dus je had er eigenlijk klaar voor moeten zijn. Wij kunnen niet beoordelen wat marktconform is op basis van deze gegevens dus een mening geven of het te veel is gaat lastig.
pi_85917506
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:25 schreef eNaSnI het volgende:
Waarom sollicitieer je? Meestal om er beter van te worden, dus salaris, het werk, secundaire arbeidsvoorwaarden, ontevredenheid, etc. Logisch dat je dan graag een werkgever hebt die je wat meer tegemoet komt. Bedenk wel dat na een leuk startsalaris er wellicht een periode volgt zonder salarisverhoging!
Vind ik niet normaal. Ik heb best een tof start salaris tov collega's, maar onze 8% loonstijging per jaar ervaar ik gewoon.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:29:48 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_85917596
Ik ga nooit ergens weg voor hetzelfde salaris
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:30:04 #6
57386 speedfreaxs
In hoc signo vincis
pi_85917613
quote:
Ik zou gisteren al definitief ja/nee hebben gehoord maar nog steeds geen reactie :'(. Ik ben zenuwachtig. Heb ze maar een vriendelijk mailtje gestuurd met de vraag of ze er al uit zijn. Nog steeds niks verdorie :{

Maar goed, die salaristactiek. Is dat slim geweest? :P
Wel slim om zoiets te doen, wellicht dat ze een tegenbod uitbrengen, zodat je op een voor beide acceptabel salaris uitkomt. Zelf had ik nog even gewacht met het mailtje. Zij zijn aan zet, dit kan op hun overkomen als een teken van jou dat je de inzet zelf te hoog vind.
pi_85917625
is 500 bruto het je waard om over te stappen?
zo ja, dan is het goed gevraagd,
zo nee, had je meer moeten vragen
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:35:19 #8
316564 kataton
houdt zich rustig
pi_85917807
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:27 schreef Godtje het volgende:
Dat is geen schepje maar een schep. dat is een vrij normale vraag ook dus je had er eigenlijk klaar voor moeten zijn. Wij kunnen niet beoordelen wat marktconform is op basis van deze gegevens dus een mening geven of het te veel is gaat lastig.
Ik had hem wel voorbereid en had het antwoord wel klaar, ik loog een beetje in de OP. Maar ik ging uit van een onderhandelingsspel, ik doe een (te) hoog bod, ander doet een tegenbod, vinden elkaar in het midden.

Marktconform is moeilijk te zeggen, salarissen verschillen nogal in mijn sector. Ik zit met 3500 zeker aan de hoge kant, 3000 is voor medior functie ook normaal.

Vandaar mijn vraag. Ik verwacht eigenlijk dat ze met aanbod tussen 3000-3200 komen, kan ik alsnog ja tegen zeggen. Maar misschien zien ze die 3500 nu als mijn ondergrens, dat zou jammer zijn. :P
Silence is golden.
pi_85917828
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:29 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik ga nooit ergens weg voor hetzelfde salaris
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:38:51 #10
316564 kataton
houdt zich rustig
pi_85917951
Eigenlijk interesseert geld me niet zo. :D Maar ik ben altijd zo'n schijtlaars in dit soort dingen dat ik nu dacht, laat ik eens stoer doen :')
Silence is golden.
pi_85923366
Ze zullen wel terugkomen met:
a) een tegenbod van rond de 3200.
b) een afwijzing. Maar dat zal niet op het salaris zijn.

Bij a zou ik terugmelden dat je het een mooi bod vind, en dat je zelf hoopte op een uitkomst van 3250. Of je accepteert het gewoon, zoveel maakt dat ook weer niet uit.

Bij b zou ik vragen waarom. En als het niet het geld was zou ik vragen aan welk salaris zij gedacht hadden, dan heb je een richtlijn voor de volgende sollicitatie.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:02:28 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85923460
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:29 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik ga nooit ergens weg voor hetzelfde salaris
Ik wel hoor, afhankelijk van de overige voorwaarden.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:07:24 #13
316564 kataton
houdt zich rustig
pi_85923641
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:59 schreef Tha_Duck het volgende:
Ze zullen wel terugkomen met:
a) een tegenbod van rond de 3200.
b) een afwijzing. Maar dat zal niet op het salaris zijn.

Bij a zou ik terugmelden dat je het een mooi bod vind, en dat je zelf hoopte op een uitkomst van 3250. Of je accepteert het gewoon, zoveel maakt dat ook weer niet uit.

Bij b zou ik vragen waarom. En als het niet het geld was zou ik vragen aan welk salaris zij gedacht hadden, dan heb je een richtlijn voor de volgende sollicitatie.
Ja precies, thanx :)
Al met al nog geen reactie, ook niet na mailtje. Ik wacht rustig af :P
Silence is golden.
pi_85924812
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:07 schreef kataton het volgende:
Al met al nog geen reactie, ook niet na mailtje. Ik wacht rustig af :P
In alle rust met samengeknepen handjes ;)
Je tactiek is niks mis mee, je hoeft ook niet bang te zijn dat ze het als jouw 'bodembedrag' zien tenzij jij dat aangegeven hebt.
Lekker afwachten, en laat ons graag horen hoe het afloopt!
Even a broken clock is right twice a day.
pi_85925022
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:38 schreef kataton het volgende:
Eigenlijk interesseert geld me niet zo. :D Maar ik ben altijd zo'n schijtlaars in dit soort dingen dat ik nu dacht, laat ik eens stoer doen :')
Heel slim. Gewoon bieden. Jij doet een bod, zij doen een bod. Als alles positief was gaan ze je een openingsbod doen. Dan kun jij gewoon zeggen: ik wil heel graag bij jullie werken, alleen wat betreft jullie bod wil ik wat meer verbetering zien etc.

Ikzelf geef nooit een indicatie. Ik zeg dan dat ik dat niet relevant vind: wil eerst kijken of we bij elkaar passen, geld komt later. Als ze besloten hebben dat ze je willen, gaan ze je niet voor 100 euro niet-aannemen. Zo heb ik al wel wat stapjes kunnen maken!

Dus als zij dalijk een openingsbod doen van 3200, dan kun jij altijd nog zeggen dat je 3500 wilt. Nee heb je, ja kun je krijgen! Als ze het echt niet willen beiden, kun je altijd nog met lager akkoord gaan natuurlijk!
Whatever...
pi_85925768
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:19 schreef kataton het volgende:
Hé, hallo. Laatst heb ik gesolliciteerd en in mijn tweede gesprek werd me gevraagd een salarisrichtlijn te geven.
Mijn huidige salaris is 3000. Ik had geen ervaring met zo'n vraag dus ik dacht, laat ik er een schepje bovenop doen. Dus ik zei: 3500 euro (bruto per maand).

Heb ik mezelf nu overboden of is het normaal om dan boven je huidige/echte salaris te zitten? :)

Ik zou gisteren al definitief ja/nee hebben gehoord maar nog steeds geen reactie :'(. Ik ben zenuwachtig. Heb ze maar een vriendelijk mailtje gestuurd met de vraag of ze er al uit zijn. Nog steeds niks verdorie :{

Maar goed, die salaristactiek. Is dat slim geweest? :P
Ik zou in ieder geval wel een onderbouwing gaan bedenken. De kans is groot dat je die vraag krijgt, en als je dan niet verder komt dan 'nu verdien ik x en ik wil y', houdt het snel op. Het beste kun je even nadenken waarom je dat zou moeten verdienen en daar een met cijfers onderbouwd verhaal bij hebben.

Ik ook onlangs een vergelijkbare vraag gehad en een (relatief gezien) vergelijkbaar antwoord. Maar daar had ik wel een verhaal bij over de verschillen in pensioenregeling (2000 à 2500 euro/jaar), reeds gemaakte afspraken over salarisontwikkeling en het feit dat ik bij mijn huidige/ex werkgever volgend jaar in het gratificatie-systeem zou komen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_85927383
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:02 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik zou in ieder geval wel een onderbouwing gaan bedenken. De kans is groot dat je die vraag krijgt, en als je dan niet verder komt dan 'nu verdien ik x en ik wil y', houdt het snel op. Het beste kun je even nadenken waarom je dat zou moeten verdienen en daar een met cijfers onderbouwd verhaal bij hebben.

Ik ook onlangs een vergelijkbare vraag gehad en een (relatief gezien) vergelijkbaar antwoord. Maar daar had ik wel een verhaal bij over de verschillen in pensioenregeling (2000 à 2500 euro/jaar), reeds gemaakte afspraken over salarisontwikkeling en het feit dat ik bij mijn huidige/ex werkgever volgend jaar in het gratificatie-systeem zou komen.
Yup, je secundaire voorwaarden kun je zeker meenemen. pensioenfondsen is op dit moment ook een leuke om te noemen. Ik heb momenteel een hyperluxe eindloonregeling, dat is bij een onderhandeling zomaar een paarhonderd bruto waard per maand.
Whatever...
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:06:18 #18
316564 kataton
houdt zich rustig
pi_85928625
Maar daar weet ik toch niks van :') ik krijg elke maand een bak geld, that's it.
Silence is golden.
pi_85938140
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:06 schreef kataton het volgende:
Maar daar weet ik toch niks van :') ik krijg elke maand een bak geld, that's it.
Dat is niet handig, want in secundaire arbeidsvoorwaarden kan omgerekend naar geld, zomaar een paar 100 euro per maand verschil zitten. Een extra vakantiedag is al pakweg 200 euro waard, verschillen in pensioenregeling kunnen 100 à 200 euro per maand schelen en dat geldt ook voor reiskostenvergoedingen e.d.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 1 september 2010 @ 10:08:10 #20
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_85940088
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik wel hoor, afhankelijk van de overige voorwaarden.
Inderdaad, die 4 uur reistijd kwijtraken is me heel wat waard.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_85941908
Bij sollicitaties gooide ik meestal 15 a 20 procent bovenop me laatst verdiende loon, zeker toen ik nog een junior/medior functie had.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 1 september 2010 @ 18:11:29 #22
316564 kataton
houdt zich rustig
pi_85956508
Hrrmz, het is helaas een nee geworden. Maar met een voorbehoud, gezien de verwachte groei. Dus over dat salaris zouden we het wrsch ook wel eens hebben kunnen worden..
Silence is golden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')