Cursus Nederlands gok ik.quote:
Auto, in principe zou ik de auto in 1 keer kunnen betalen, maar dan ben ik gelijk echt helemaal blut, ik heb altijd liever een buffertje van een paar duizend euro op me spaarrekening staan voor noodgevallen, dus die lening aflossen zal het probleem niet zijn en die kan ik dan mooi aflossen met wat restantjes van me salaris inplaats van weer helemaal opnieuw te beginnen met sparen wat dus zou betekenen dat ik een minimaal een jaar lang met nagenoeg niks op me spaarrekening zit, kan namelijk maar 100-200 euro opzij zetten per maand..quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:24 schreef Gunner het volgende:
Is het niet handiger om geld te sparen ipv te lenen? waarvoor wil je lenen eigenlijk?
waarom een auto van 2000-3000?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:33 schreef TwztId het volgende:
[..]
Auto, in principe zou ik de auto in 1 keer kunnen betalen, maar dan ben ik gelijk echt helemaal blut, ik heb altijd liever een buffertje van een paar duizend euro op me spaarrekening staan voor noodgevallen, dus die lening aflossen zal het probleem niet zijn en die kan ik dan mooi aflossen met wat restantjes van me salaris inplaats van weer helemaal opnieuw te beginnen met sparen wat dus zou betekenen dat ik een minimaal een jaar lang met nagenoeg niks op me spaarrekening zit, kan namelijk maar 100-200 euro opzij zetten per maand..
Kortom ik zou die lening met meer dan 50 euro p/m kunnen aflossen maar ik kan niks vinden waar je niet bent gebonden aan een looptijd..
Zowieso geld lenen voor iets wat ZEKER in waarde daalt en wat geen rendement heeft.... Dat is de berenvel verkopen voordat je de beer hebt geschoten en er dan achter te komen dat er helemaal geen beren zijn.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:55 schreef Lariekoek het volgende:
Geld lenen voor een auto.![]()
Zo ongeveer het domste wat je kunt doen.
Auto is geen 2000-3000¤, dat is het bedrag wat ik over wil houden, lenen dus..quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:51 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
waarom een auto van 2000-3000?
voor minder zijn er ook wel goede te krijgen.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:00 schreef Simplicity het volgende:
Ga naar de bank, vraag een doorlopend krediet aan.
Vervolgens betaal je de auto met je al gespaarde geld en gebruik je je doorlopend krediet als buffer.
Het is idioot om het geld van je doorlopend krediet op je eigen rekening te zetten.
Voor het doorlopend krediet betaal je een veel hogere rente dan de magere rente die je krijgt als je het op je rekening, en je hebt zo toch geld tot je beschikking als je het nodig hebt!
Kun je dan niet beter gewoon nu je spaargeld gebruiken en als je zo'n noodgeval hebt, op dat moment een lening afsluiten?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:33 schreef TwztId het volgende:
[..]
Auto, in principe zou ik de auto in 1 keer kunnen betalen, maar dan ben ik gelijk echt helemaal blut, ik heb altijd liever een buffertje van een paar duizend euro op me spaarrekening staan voor noodgevallen,
Ik d8 al wel dat het om een auto ging, dus idd.... jij hebt gelijk.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:55 schreef Lariekoek het volgende:
Als je die auto nodig hebt voor je baan, vind ik het helemaal niet zo gek. Het moet natuurlijk geen 60 maanden lening dan zijn.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:55 schreef Lariekoek het volgende:
Dan ben je dus minimaal anderhalf tot drie jaar bezig om die lening af te lossen. 15% rente op 3000 euro is 450 euro!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:33 schreef TwztId het volgende:
Auto, in principe zou ik de auto in 1 keer kunnen betalen, ...., dus die lening aflossen zal het probleem niet zijn en die kan ik dan mooi aflossen met wat restantjes van me salaris inplaats van weer helemaal opnieuw te beginnen met sparen wat dus zou betekenen dat ik een minimaal een jaar lang met nagenoeg niks op me spaarrekening zit, kan namelijk maar 100-200 euro opzij zetten per maand..
Kortom ik zou die lening met meer dan 50 euro p/m kunnen aflossen maar ik kan niks vinden waar je niet bent gebonden aan een looptijd..
Goede onderbouwing ookquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 01:21 schreef ragnarokgod het volgende:
ps, al die jankerds hier die zeggen dat je moet sparen en niet moet lenen voor een auto, get a life!
Dit lijkt me een goede oplossing. Wel zou ik alvast wat dingen regelen zodat je ook direct over de lening kunt beschikken ipv een doorlooptijd hebt. Als je een doorlopend krediet neemt en gewoon even geen krediet opneemt, heb je wel de mogelijkheid voor je buffer.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:25 schreef anboni het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter gewoon nu je spaargeld gebruiken en als je zo'n noodgeval hebt, op dat moment een lening afsluiten?
Goed punt, als je zo'n noodgeval aan de hand hebt, heb je dat geld natuurlijk wel nu nodigquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:16 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dit lijkt me een goede oplossing. Wel zou ik alvast wat dingen regelen zodat je ook direct over de lening kunt beschikken ipv een doorlooptijd hebt. Als je een doorlopend krediet neemt en gewoon even geen krediet opneemt, heb je wel de mogelijkheid voor je buffer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |