abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85528163
Ik ben is rond gaan kijken hoe dat zit met geld lenen, heb dat namelijk nog nooit gedaan..
Maar ik zie dat je overal vast zit aan een 24 en vaak zelfs 60 maanden looptijd..

Daar trap ik dus mooi niet in.. maar goed mijn vraag is dus of er iets bestaat waar je een lening kan afsluiten en dan zelf kan bepalen hoeveel je per maand terug betaald dus dat je het in principe al in zeg maar een half jaar afbetaald kan hebben ??

Het gaat trouwens maar om een bedrag van 2.500 - 3.000 euro.. daar wil ik nou niet echt 60 maanden lang 50 euro p/m voor neerleggen terwijl het veel sneller kan..
pi_85528216
Doorlopend krediet afsluiten bij je eigen bank?
Where facts are few, experts are many.
pi_85528229
Gewoon bij een bank. Dan krijg je een standaardaflossing per maand, maar mag je, zonder extra kosten versneld aflossen.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:24:59 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_85528253
Is het niet handiger om geld te sparen ipv te lenen? waarvoor wil je lenen eigenlijk?
Where law ends, tyrrany begins.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:28:34 #5
38148 crew  Innisdemon
pi_85528387
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:24 schreef Gunner het volgende:
Waarvoor wil je lenen eigenlijk?
Cursus Nederlands gok ik.

Doorlopend krediet werd al eerder genoemd. Daar zit in principe geen einddatum op, maar of je een vast bedrag moet terugbetalen per periode weet ik niet zeker. Wel weet ik zeker dat je het op elk gewenst moment volledig kunt inlossen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_85528563
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:24 schreef Gunner het volgende:
Is het niet handiger om geld te sparen ipv te lenen? waarvoor wil je lenen eigenlijk?
Auto, in principe zou ik de auto in 1 keer kunnen betalen, maar dan ben ik gelijk echt helemaal blut, ik heb altijd liever een buffertje van een paar duizend euro op me spaarrekening staan voor noodgevallen, dus die lening aflossen zal het probleem niet zijn en die kan ik dan mooi aflossen met wat restantjes van me salaris inplaats van weer helemaal opnieuw te beginnen met sparen wat dus zou betekenen dat ik een minimaal een jaar lang met nagenoeg niks op me spaarrekening zit, kan namelijk maar 100-200 euro opzij zetten per maand..

Kortom ik zou die lening met meer dan 50 euro p/m kunnen aflossen maar ik kan niks vinden waar je niet bent gebonden aan een looptijd..
pi_85529231
Een doorlopend krediet. Een heel groot nadeel van deze lening is de variabele rente die uiteraard standaard langzaam wordt verhoogd tot de max van 16%.

Daarbij wordt je ook heel vaak verplicht gesteld om onzin verzekeringen hierbij af te sluiten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:51:58 #8
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_85529306
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:33 schreef TwztId het volgende:

[..]

Auto, in principe zou ik de auto in 1 keer kunnen betalen, maar dan ben ik gelijk echt helemaal blut, ik heb altijd liever een buffertje van een paar duizend euro op me spaarrekening staan voor noodgevallen, dus die lening aflossen zal het probleem niet zijn en die kan ik dan mooi aflossen met wat restantjes van me salaris inplaats van weer helemaal opnieuw te beginnen met sparen wat dus zou betekenen dat ik een minimaal een jaar lang met nagenoeg niks op me spaarrekening zit, kan namelijk maar 100-200 euro opzij zetten per maand..

Kortom ik zou die lening met meer dan 50 euro p/m kunnen aflossen maar ik kan niks vinden waar je niet bent gebonden aan een looptijd..
waarom een auto van 2000-3000?
voor minder zijn er ook wel goede te krijgen.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:55:08 #9
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_85529421
Geld lenen voor een auto. :')
Zo ongeveer het domste wat je kunt doen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_85529598
Ga naar de bank, vraag een doorlopend krediet aan.

Vervolgens betaal je de auto met je al gespaarde geld en gebruik je je doorlopend krediet als buffer.

Het is idioot om het geld van je doorlopend krediet op je eigen rekening te zetten.
Voor het doorlopend krediet betaal je een veel hogere rente dan de magere rente die je krijgt als je het op je rekening, en je hebt zo toch geld tot je beschikking als je het nodig hebt!
pi_85529645
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:55 schreef Lariekoek het volgende:
Zowieso geld lenen voor iets wat ZEKER in waarde daalt en wat geen rendement heeft.... Dat is de berenvel verkopen voordat je de beer hebt geschoten en er dan achter te komen dat er helemaal geen beren zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_85529670
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:51 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

waarom een auto van 2000-3000?
voor minder zijn er ook wel goede te krijgen.
Auto is geen 2000-3000¤, dat is het bedrag wat ik over wil houden, lenen dus..

Auto zelf is 7.000¤
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:10:07 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85529920
Neem geen auto van 7000 in deze situatie. Verder dit:
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:00 schreef Simplicity het volgende:
Ga naar de bank, vraag een doorlopend krediet aan.

Vervolgens betaal je de auto met je al gespaarde geld en gebruik je je doorlopend krediet als buffer.

Het is idioot om het geld van je doorlopend krediet op je eigen rekening te zetten.
Voor het doorlopend krediet betaal je een veel hogere rente dan de magere rente die je krijgt als je het op je rekening, en je hebt zo toch geld tot je beschikking als je het nodig hebt!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_85530372
Bedankt voor de reacties,

Doorlopend Krediet bij m'n bank is dus het antwoord..

Ik ga er nog even naar informeren en over nadenken..
pi_85530533
quote:

[..]

Auto, in principe zou ik de auto in 1 keer kunnen betalen, maar dan ben ik gelijk echt helemaal blut, ik heb altijd liever een buffertje van een paar duizend euro op me spaarrekening staan voor noodgevallen,
Kun je dan niet beter gewoon nu je spaargeld gebruiken en als je zo'n noodgeval hebt, op dat moment een lening afsluiten?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:54:32 #16
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_85531537
quote:
Ik d8 al wel dat het om een auto ging, dus idd.... jij hebt gelijk.

Rente betalen, waardevermindering van de auto. Dubbel geld kwijt.... idd het domste wat je kan doen.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:46:47 #17
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_85533225
quote:
Als je die auto nodig hebt voor je baan, vind ik het helemaal niet zo gek. Het moet natuurlijk geen 60 maanden lening dan zijn.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_85534032
Gemiddeld is een doorlopend krediet ongever 12% voor dat bedrag, een krediet boven de 5000 is ongeveer 10% ik heb zelf een krediet van 5500 op betaal rekening en een krediet van 5500 op credit card

zo dat beide een lagere percentage hebben. er word altijd verwacht om 2% van het max krediet in te lossen. ik zou dan 110 per rekening per maand moeten betalen.

mag ik vragen wat je per maand ongeveer netto verdient? (exclusief reiskosten en vakantie) als je boven de 1500 netto zit moet dat wel lukken! :Z

ps, al die jankerds hier die zeggen dat je moet sparen en niet moet lenen voor een auto _O- , get a life!
pi_85537425
Wat Simplicity zegt dus. Al vind ik niet lenen maar een goedkopere auto uitzoeken een beter advies.

Bedenk ook dat als je je nieuwe auto binnen een jaar in de prak rijdt, je dan nog steeds aan het aflossen bent voor iets wat je niet meer hebt. Dan is het misschien verstandig om je bolide casco te verzekeren (maar ook duurder).

quote:
Auto, in principe zou ik de auto in 1 keer kunnen betalen, ...., dus die lening aflossen zal het probleem niet zijn en die kan ik dan mooi aflossen met wat restantjes van me salaris inplaats van weer helemaal opnieuw te beginnen met sparen wat dus zou betekenen dat ik een minimaal een jaar lang met nagenoeg niks op me spaarrekening zit, kan namelijk maar 100-200 euro opzij zetten per maand..

Dan ben je dus minimaal anderhalf tot drie jaar bezig om die lening af te lossen. 15% rente op 3000 euro is 450 euro!
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:35:59 #20
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_85538106
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 01:21 schreef ragnarokgod het volgende:
ps, al die jankerds hier die zeggen dat je moet sparen en niet moet lenen voor een auto _O- , get a life!
Goede onderbouwing ook ^O^

Dat jij je hele leven aan elkaar wil lenen, prima, maar ga dan andere mensen die wel met geld om kunnen gaan niet zo kinderachtig behandelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gunner op 21-08-2010 14:24:21 ]
pi_85538834
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:25 schreef anboni het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter gewoon nu je spaargeld gebruiken en als je zo'n noodgeval hebt, op dat moment een lening afsluiten?
Dit lijkt me een goede oplossing. Wel zou ik alvast wat dingen regelen zodat je ook direct over de lening kunt beschikken ipv een doorlooptijd hebt. Als je een doorlopend krediet neemt en gewoon even geen krediet opneemt, heb je wel de mogelijkheid voor je buffer.
pi_85540922
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:16 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dit lijkt me een goede oplossing. Wel zou ik alvast wat dingen regelen zodat je ook direct over de lening kunt beschikken ipv een doorlooptijd hebt. Als je een doorlopend krediet neemt en gewoon even geen krediet opneemt, heb je wel de mogelijkheid voor je buffer.
Goed punt, als je zo'n noodgeval aan de hand hebt, heb je dat geld natuurlijk wel nu nodig :)
pi_85548187
Inderdaad gewoon een doorlopend krediet aanvragen, of mogelijkheid tot rood staan op je betaalrekening en daar pas geld uit opnemen zodra het noodgeval zich aandient.

Of een auto kopen van ¤5000,-. Daar kun je ook best een aantal jaren mee vooruit en heb je nog een buffer van ¤2000,- over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')