abonnement Unibet Coolblue
pi_85189499
hoi iedereen,
Ik wil graag mijn rubiks kubus oplossen
deze site heb ik al geprobeerd.
maar die is veeeeeel te lang
http://rubik.tormentil.nl/
ik heet V.A.L.E.N.T.I.N.E. S.I.S.I.; Valentine, Amalia, Lucy, Enrique, Noa, Tine, Imre, Noor, Ewa Sisi, Ikea, Sinas, Iglesias.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:38:58 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_85189563
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_85189660
je moet de stickers afdoen en tegoei hangen.
  Donald Duck held donderdag 12 augustus 2010 @ 15:41:50 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_85189684
Hier wordt de standaard beginnersmethode uitgelegd: http://www.youcandothecub(...)ution-stage-one.aspx
Het is zeker niet de snelste manier, maar wel een erg duidelijke. Het is makkelijk te leren en volgen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:43:33 #5
313811 Assimilatie
Nevertheless sharp as always
pi_85189767
http://www.youtube.com/wa(...)_52227&v=tOgN7d1D-3s
hier wordt het uitgelegd door een heel opgefokt persoon
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:45:10 #6
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_85189830
Gewoon die blokjes er uit raggen ^O^.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:49:31 #7
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_85190020
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:53:23 #8
313811 Assimilatie
Nevertheless sharp as always
pi_85190176
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 15:49 schreef mstx het volgende:
[ afbeelding ]
dat ga ik ook een keer doen!
pi_85191122
quote:
Puzzel rond Rubiks kubus opgelost
Geplaatst 2010-08-12 om 10:11


KENT (ANP) - Het is altijd mogelijk een Rubiks kubus in twintig handelingen of minder op te lossen. Dat hebben wetenschappers uitgerekend met behulp van internetbedrijf Google, meldde de BBC donderdag.

Al dertig jaar lang vragen wetenschappers zich af hoe vaak aan de kubus gedraaid moet worden om op elk vlak negen dezelfde gekleurde hokjes te krijgen. Tot 1995 werd gedacht dat het Getal van God, zo genoemd omdat alleen God zou weten hoeveel handelingen er nodig zijn, op achttien lag. Uit later onderzoek bleken dat er twintig te zijn.

Het huidige onderzoek heeft echter met een computer nagerekend of dat echt zo is. Tot nog toe was nooit bewezen dat het aantal echt twintig was. ,,We hoopten stiekem dat we een combinatie zouden ontdekken die 21 keer draaien vereiste'', aldus professor Morley Davidson, van de Amerikaanse universiteit Kent State.
Bron: metronieuws.nl
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_85197740
Ik zou het je binnen 10 minuten kunnen uitleggen waardoor je hem binnen 5 minuten vanuit elke situatie kan oplossen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_85237633
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 15:49 schreef mstx het volgende:
[ afbeelding ]
SLIm bedacht hoor!
ik heet V.A.L.E.N.T.I.N.E. S.I.S.I.; Valentine, Amalia, Lucy, Enrique, Noa, Tine, Imre, Noor, Ewa Sisi, Ikea, Sinas, Iglesias.
pi_85239111
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:17:48 #13
862 Arcee
Look closer
pi_85239202
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:10 schreef Arcee het volgende:

[..]

Die moet je idd hebben. :Y ^O^
Die Fortitude heeft gekocht draait helaas niet zo soepel.

Een erg goeie uitleg over hoe je snel de kubus op kunt lossen wordt gegeven door badmephisto op YouTube. Met name zijn instructies over Fridrich F2L zijn zeer inzichtelijk:

De Fridrich-methode houdt kortgezegd in dat je eerst een kruis maakt (in de kleur wit) en vervolgens de eerste en tweede laag in 1 keer maakt. Dus niet eerst een vlak en dan de tweede laag, maar de eerste 2 lagen worden per 2 blokjes gemaakt. Vervolgens oriënteer je de laatste laag en daarna permuteer je de laatste laag.

Dat zijn 4 fasen, ook wel CFOP genoemd:

Cross
First 2 layers (F2L)
Orient Last Layer (OLL)
Permute Last Layer (PLL)

Die laatste 2 fasen zijn erg lastig om te leren, want je moet voor OLL 57 algoritmes uit je hoofd leren en voor PLL 21 algoritmes. Ik ken ze zelf niet en maak gebruik van een klein aantal algoritmes, waardoor je wel meer stappen doet, maar veel minder algoritmes hoeft te onthouden. Overigens scheelt elk algoritme dat je kent weer iets.

Je kunt beter een beginnersmethode gebruiken eventueel aangevuld met een intuïtieve methode voor F2L, zoals uitgelegd door badmephisto in de filmpjes hierboven. F2L vereist heel veel oefening voor je er sneller mee wordt dan met je beginnersmethode. Overigens gebruiken vrijwel alle speedcubers (die de kubus binnen 15 of zelfs 10 seconden op kunnen lossen) de Fridrich-methode. Een andere methode is de Petrus-methode. Bij die methode bouw je een blok van 2x2x3 en draai je aan de 2 schijven die overblijven. Zo voorkom je dat je reeds opgeloste delen weer moet opbreken.

De Fridrich-methode is ontwikkeld door Jessica Fridrich. Haar historie over speedcubing is erg leuk om te lezen. Zo vertelt ze dat ze een keer in de trein zat waar iemand haar vertelde dat hij de Fridrich-methode gebruikte en hij vroeg aan haar welke methode zij gebruikte, niet wetende dat zij degene was die die methode bedacht had. :)

Jessica zelf een het werk:
Haar pagina heeft ze in 1997 online gezet en dat werd de inleiding tot de heropleving van de kubus. Het leidde tot het eerste wereldkampioenschap sinds het eerste en enige wk in 1982 en werd in 2003 gehouden. Sinds 2003 is de heropleving een feit en wemelt het op internet van de sites en is de kubus ook weer in de winkels te vinden.

Een fijn boek om de kubus (snel) op te kunnen lossen is Speed Solving the Cube, geschreven door Dan Harris.

De Nederlander Erik Akkersdijk is een van de grote kubushelden van tegenwoordig. Hij is geboren in 1989, ruim vijf jaar nadat de kubus begin jaren 80 furore maakte.

Ik heb altijd een enorme fascinatie voor de kubus gehad en kan 'm ook nog altijd oplossen. Op goeie dagen net binnen een minuut, maar meestal in zo'n anderhalve minuut. Ik gebruik eigenlijk nog altijd dezelfde beginnersmethode (en dus niet de Fridrich-methode, die ik wel erg cool vind 8-)), die volledig in m'n onderbewustzijn zit ingebakken. :s)

_O_ Rubik's Cube _O_
pi_85240199
Ik kan het binnen 1:28 minuut oplossen, het speedcuben heb ik nog niet echt onder de knie aangezien ik moeite heb met de fingertricks en dus niet soepel de kubus kan rondbewegen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_85569101
ik heb em bijna af
ik heet V.A.L.E.N.T.I.N.E. S.I.S.I.; Valentine, Amalia, Lucy, Enrique, Noa, Tine, Imre, Noor, Ewa Sisi, Ikea, Sinas, Iglesias.
pi_85574466
Waarom zou je een kubus kopen om hem vervolgens via een schema'tje op te lossen? Zelfs een aap kan het dan.

Gewoon eerst zelf proberen de eerste paar weken, mocht je er dan nog steeds niks van bakken dan ben je niet slim genoeg en is de kubus niks voor jou en kan je best even een site raadplegen om zo de illusie op te wekken dat je slim bent :D
pi_85575672
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 16:57 schreef McGilles het volgende:
Waarom zou je een kubus kopen om hem vervolgens via een schema'tje op te lossen? Zelfs een aap kan het dan.

Gewoon eerst zelf proberen de eerste paar weken, mocht je er dan nog steeds niks van bakken dan ben je niet slim genoeg en is de kubus niks voor jou en kan je best even een site raadplegen om zo de illusie op te wekken dat je slim bent :D
Slechts een enkeling op de wereld zou hem kunnen oplossen zonder schema.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 augustus 2010 @ 17:47:46 #18
862 Arcee
Look closer
pi_85575807
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 16:57 schreef McGilles het volgende:
Waarom zou je een kubus kopen om hem vervolgens via een schema'tje op te lossen? Zelfs een aap kan het dan.
Yeah, right.:')
pi_85576022
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:43 schreef Dastan het volgende:

[..]

Slechts een enkeling op de wereld zou hem kunnen oplossen zonder schema.
De uitvinder, Erno Rubik, deed er drie maanden over om z'n cube op te lossen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_85578637
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:43 schreef Dastan het volgende:

[..]

Slechts een enkeling op de wereld zou hem kunnen oplossen zonder schema.
Geloof je het zelf? Hoog wiskundig inzicht is nodig en dat hebben genoeg mensen ter wereld. Complete onzin dus.
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:48:04 #21
315472 SpyGon
Nobody is perfect. I'm No
pi_85581709
Mij krijgen ze niet gek. Dat ben ik al.
Ik ken karate, kung fu, taekwando, capoeira, judo en nog meer gevaarlijke woorden!
pi_85811616
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:48 schreef SpyGon het volgende:
of gebruik deze cube:
http://www.google.nl/imgr(...),r:7,s:0&tx=55&ty=96
ook in een andere kleur?
ik heet V.A.L.E.N.T.I.N.E. S.I.S.I.; Valentine, Amalia, Lucy, Enrique, Noa, Tine, Imre, Noor, Ewa Sisi, Ikea, Sinas, Iglesias.
pi_85813338
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:17 schreef McGilles het volgende:

[..]

Geloof je het zelf? Hoog wiskundig inzicht is nodig en dat hebben genoeg mensen ter wereld. Complete onzin dus.
Heel hoog wiskundig inzicht. En dat hebben er niet veel.
  woensdag 18 april 2012 @ 02:18:14 #24
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_110470947
holy sh*t. soon legos are gonna build themselves and the day lego bricks making machines are made out of lego, they'll take over the planet and then the universe
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:59:01 #25
397108 thehunt
keihard door het midden
pi_123242600
He he, kan nu eindelijk ook de rubiks kubus oplossen.

Met deze uitleg erbij viel het nog best mee;
http://www.rubikskubus.nl

Weer een obsessietje minder...
8-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')