abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:03:59 #26
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85523249
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 03:07 schreef Costarican het volgende:

[..]

Maar als ik het niet wist, kon ik er toch niks aan doen?
Want alcohol mag normaal wel? In jouw opinie?
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:58:52 #27
311497 Costarican
I would rather do costa rica.
pi_85527292
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:03 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Want alcohol mag normaal wel? In jouw opinie?
Dat zeg ik niet, je moet even alleen aan de vraag over de Ramadan denken.

En eigenlijk vind ik dat alcohol wel mag, zolang je niet dronken wordt.
Waarom wordt het anders overal verkocht, en waarom zou het een tijd wel hebben gemogen en daarna pas haram verklaard :?
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:40:57 #28
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85533099
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:58 schreef Costarican het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, je moet even alleen aan de vraag over de Ramadan denken.

En eigenlijk vind ik dat alcohol wel mag, zolang je niet dronken wordt.
Waarom wordt het anders overal verkocht, en waarom zou het een tijd wel hebben gemogen en daarna pas haram verklaard :?
Kijk, als jij gelooft dat alcohol wel mag, en dat maakt me allemaal verder niet uit, dan zou het volgens mij ook niet jouw vasten volgens jouw uitleg 'onaanvaardbaar' maken. Als je je toch schuldig voelt, kun je om vergiffenis vragen, maar dan moet je wel de intentie hebben het niet meer te doen, en dat zou dan in jouw geval een beetje lastig worden, daar jij gelooft dat het eigenlijk misschien best mag. (Wat niet de meest populaire opvatting is op dit gebied, maar je bent vast niet de enige.)

Maar goed, aan het einde van de dag oordeelt alleen Allah over jouw vasten, dus wij, als normale mensen, kunnen slechts gissen en iets van onze beperkte kennis doorgeven ofzo. Allah u ahlem.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:07:20 #29
311497 Costarican
I would rather do costa rica.
pi_85533684
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 00:40 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Kijk, als jij gelooft dat alcohol wel mag, en dat maakt me allemaal verder niet uit, dan zou het volgens mij ook niet jouw vasten volgens jouw uitleg 'onaanvaardbaar' maken. Als je je toch schuldig voelt, kun je om vergiffenis vragen, maar dan moet je wel de intentie hebben het niet meer te doen, en dat zou dan in jouw geval een beetje lastig worden, daar jij gelooft dat het eigenlijk misschien best mag. (Wat niet de meest populaire opvatting is op dit gebied, maar je bent vast niet de enige.)

Maar goed, aan het einde van de dag oordeelt alleen Allah over jouw vasten, dus wij, als normale mensen, kunnen slechts gissen en iets van onze beperkte kennis doorgeven ofzo. Allah u ahlem.
Oke maar waarom zou alcohol in jouw ogen niet mogen?
pi_86063032
Allah is net zoiets als het woord god. Het is niet een persoonlijke naam. (christenen in Arabische landen noemen de god van de bijbel ook Allah) Erkennen moslims ook de naam YHWH (als persoonlijke naam) van Allah? Of is dat dat een gedeelte van de Hebreeuwse bijbel dat moslims als verandert zien (en dus niet juist)?
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
  vrijdag 10 september 2010 @ 00:22:28 #31
316671 Privado
She likes the way i do it
pi_86264233
Ik heb een vraagje, ik heb een vriendin en zij is geen moslim.

Normaal eet ze geen varkensvlees maar vandaag at ze het toevallig.
Nu heeft ze na het eten van varkensvlees goed haar tanden gepoetst en mond gereinigd.

Is het dan nog steeds haram om met haar te zoenen?? (Kom niet aan met het is sowieso haram om te zoenen) Ik heb het over het vleesje dat ze at.
pi_86333981
Ik vraag mezelf af.. Stel; (heel erg hypothetisch gezien) Een moslim komt op een onbewoond eiland.. En hij is daar maanden.. en er is geen voedsel te bekennen.. maar natuurlijk is het de drang van een mens om te overleven.. dus.. de beste man komt op een dag een varken tegen.. Zou die die dan op mogen eten of zou die dood moeten gaan? Ik neem aan als je na het eten van het varken even flink zondigt.. dat het dan toch wel een keertje door de vingers gezien mag worden?

Nu was ik een beetje aan het zoeken en kwam ik dit tegen..

daar lees ik dus:

quote:
"Het staat in de Quran, dat is het belangrijkste. Varkens zijn niet op de wereld gebracht voor comsumptie, ze hebben een ander nut. Soms weten we niet waarom dingen zo zijn, Allah weet het beste en wij vertrouwen daarop. Er zal dus vast een verklaring zijn, maar die is op dit moment misschien nog niet bekend, wie weet over een paar jaar? "
Nu vraag ik mezelf af.. er zijn miljoenen mensen die al miljoenen jaren varkensvlees eten.. en daar is in vergelijking tot mensen die dat niet doen toch nooit iets radicaal raars mee gebeurd?

Kijk ik heb respect voor religie.. Kep zelfst jaren relatie gehad met religieus meisje..
En ik weet: Als je iets GELOOFT dan HOEF je dat niet te verklaren.. tis immers een geloof..

Maar je gaat jezelf op een gegeven moment toch dingen afvragen? waarom zijn er op dit moment zoveel mensen die NIET geloven? Ik bedoel.. als het zo was.. dan geloofde iedereen op dit moment toch gewoon in één en dezelfde god?
Kijk mijn pa en ma hebben mij geleerd dat ik 2 handen heb.. en ik durf te wedden dat mijn overoveroveroveroveroveroverkleinkinderen over 8000 jaar niet gaan beweren dat het er 7 zijn? Neej die zouden ook zeggen 2. Waarom geloven er dan op dit moment mensen NIET?

En nog zoiets vreemds..Ik vind waar we vandaan komen best belangrijk.. maar waarom leren we dan zulke dingen niet bij geschiedenis maar bij levensbeschouwing?

Edit:

quote:
Vertaling van het Spaans in het Nederlands

Waarom de islam verbiedt varkensvlees?

Islam, 14 eeuwen, de mensheid gewaarschuwd voor de veroorzaakte schade niet alleen de consumptie van varkensvlees, maar ook de veredeling en verkoop van alle producten afkomstig van deze dieren.
De manier hoe de islam de ontwikkeling van de varkenshouderij overgedragen ziekte verhindert, is het ronduit verbieden van contact met dit dier. De vraag "Waarom de islam verbiedt varkensvlees?" Is een onderwerp dat heeft geleid tot controverse omdat de mensen die gebruik maken van de markt en fokken van varkens, altijd kritiek geuit op moslims voor haar standpunt over de kwestie, totdat zij het slachtoffer waren van het gevaar dat de hele planeet in gevaar brengt.

We bespreken 8 medische redenen, naast de vele andere redenen waarom de islam verbiedt varkensvlees. Dr Husam Al Birumi Mustafa, lid van de World Health Committee in Canada, hebben we de genoemde varkensziekte overgedragen naar de mens:

1. Alle levende dingen verwijdert urinezuur uit je lichaam via de urine voor het gif bevat en de risico's voor de gezondheid. Echter, het varken elimineert slechts 2%, overige 98% blijft in het vlees. Dit betekent dat mensen die varkensvlees eten ook, eet veel urinezuur, wat resulteert in dat de index stijging van artritis in hen, in tegenstelling tot mensen die eten andere vleessoorten.

2. Varkensvlees is zeer moeilijk te verteren, uw lichaam heeft behoefte aan meer dan 4 uur voor dit proces leidt tot de definitieve minder dan 14% eiwit. Dus veel moeite voor een bedrag zo laag suggereert dat het vlees gewoon niet gunstig is, in vergelijking met andere soorten vlees dat we niet onze lichamen profiteren noodzaak om vele uren nodig te assimileren. Dit betekent ook dat mensen die liever naar varkensvlees te consumeren, zelfs, de schade die zij produceert weten, is zijn geld te verspillen, want varkensvlees is veel duurder dan ander vlees, in de meeste landen.

3. Het vlees heeft een hoge concentratie van somatotrope hormoon of groeihormoon, die bij consumptie door de mens, verhoogt de ontwikkeling van kankercellen in het lichaam aanwezig.

4. Het hoge niveau van vet in varkensvlees is, zoals vlees, moeilijk te verteren. Bovendien is het vooral van de slechte cholesterol bestaat, die direct overgaat in de bloedbaan en aanzienlijk bevordert de verstopping van de slagaders, waardoor het risico van een beroerte.

5. Het varkensvet wordt gestort in het lichaam van de mens op dezelfde plaats waar het is in het dier. Dit is iets heel ongebruikelijk is,
Het vertelt ons dat als dit vet afkomstig is van de abdominale deel van het varken,
zal worden nedergelegd in hetzelfde deel van de persoon die het consumeert, bijdragen aan de verslechtering en de vervorming van het lichaam.

6. Het verbruik van varkensvlees leidt tot grotere problemen en huidziekten en het ontstaan van puistjes, mee-eters, puisten en tassen van vet, omdat hun vlees een hoog niveau van histamine bevat, die een beslissende rol speeldt in de overgevoeligheid reacties onmiddellijke allergische.

7. Varkensvlees is een bron van meer dan 57 parasitaire, bacteriële en virale infecties die worden overgedragen op mensen.
Een bekend voorbeeld is de trichinellose, beter bekend als trichinose, een ziekte veroorzaakt door de parasiet Trichinella, waarvan de larven zijn er in overvloed in het vlees van een varken.

Deze organismen hebben de neiging om spier weefsel binnen te dringen, waaronder het hart en het middenrif (de ademhaling spier onder de
longen), en kan ook van invloed op de longen en de hersenen, is zo gevaarlijk dat kan de dood veroorzaken.
Een Amerikaanse onderzoeker gepubliceerd in Archives of Internal Medicine, 6 november 2001,
de beroemde Duitse componist Mozart (1791)
44 dagen overleden na consumptie van varkensvlees en 15 na het begin van de symptomen.

8. Het varken is een potentieel gevaarlijk dier voor de mens omdat het een levende plant virussen die gemakkelijk kunnen worden overgedragen op de mens.
De beste presentatie van hoe gevaarlijk het is deze soort voor de mens, is de ongelukkige ziekte die doodsbang de hele planeet.

Allah zegt in de Koran
. "[Koran 6:145]

"Verboden is u [begunstigden] het vlees van dode dieren, bloed, bloed, varkensvlees, het dier dat is geslacht als een offer, andere dan de naam van Allah. Maar als iemand wordt gedwongen [om ze te eten] door noodzaak niet begerig noch de grens overschrijdt, is er geen zonde voor hem. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol. " [Koran 2:173]

Na dit, is er nog enige twijfel over de wijsheid die de positie van de islam te verbieden enig contact met het varken?
Als ik dat allemaal zo lees.. best heftig.. ben eigenlijk best wel boos dat NIEMAND mij op de basisschool of zelfst op mijn HORECA-opleiding nooit heeft verteld over dit soort gevaren? waarom eet men uberhaubt nog varkensvlees? En waarom komt er op varkensvleesverpakkingen eigenlijk ook geen vermelding net zoals op de pakjes sigaretten? :?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2010 03:34:52 ]
  zondag 12 september 2010 @ 13:58:30 #33
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_86341520
- Ja, je mag zondigen door varkensvlees te eten indien er echt niets anders bij de hand is om te kunnen overleven. Ik kan me alleen moeilijk een situatie voorstellen waar dit scenario zich voordoet, waar je varkens vindt vind je ook bessen e.d. Zo'n beest moet ook eten om in leven te blijven.

- Je leert het bij levensbeschouwing omdat het een levensbeschouwing is en niet perse geschiedenis :?

- Niet iedereen is overtuigd dat varkensvlees zo ongezond is dat het moet leiden tot de dingen die jij net opnoemt. En dat is waarschijnlijk ook zo zolang je het goed voorbereid en er niet kilo's van gaat lopen eten. Teveel rund is ook ongezond. Daarnaast vinden veel mensen het gewoon ontzettend lekker, en dan zijn sommige risico's het volgens hun waard.
AFC AJAX
pi_86341827
quote:
Op zondag 12 september 2010 03:16 schreef Roppenzo het volgende:
Ik vraag mezelf af.. Stel; (heel erg hypothetisch gezien) Een moslim komt op een onbewoond eiland.. En hij is daar maanden.. en er is geen voedsel te bekennen.. maar natuurlijk is het de drang van een mens om te overleven.. dus.. de beste man komt op een dag een varken tegen.. Zou die die dan op mogen eten of zou die dood moeten gaan? Ik neem aan als je na het eten van het varken even flink zondigt.. dat het dan toch wel een keertje door de vingers gezien mag worden?

Nu was ik een beetje aan het zoeken en kwam ik dit tegen..

daar lees ik dus:
[..]

Nu vraag ik mezelf af.. er zijn miljoenen mensen die al miljoenen jaren varkensvlees eten.. en daar is in vergelijking tot mensen die dat niet doen toch nooit iets radicaal raars mee gebeurd?

Kijk ik heb respect voor religie.. Kep zelfst jaren relatie gehad met religieus meisje..
En ik weet: Als je iets GELOOFT dan HOEF je dat niet te verklaren.. tis immers een geloof..

Maar je gaat jezelf op een gegeven moment toch dingen afvragen? waarom zijn er op dit moment zoveel mensen die NIET geloven? Ik bedoel.. als het zo was.. dan geloofde iedereen op dit moment toch gewoon in één en dezelfde god?
Kijk mijn pa en ma hebben mij geleerd dat ik 2 handen heb.. en ik durf te wedden dat mijn overoveroveroveroveroveroverkleinkinderen over 8000 jaar niet gaan beweren dat het er 7 zijn? Neej die zouden ook zeggen 2. Waarom geloven er dan op dit moment mensen NIET?

En nog zoiets vreemds..Ik vind waar we vandaan komen best belangrijk.. maar waarom leren we dan zulke dingen niet bij geschiedenis maar bij levensbeschouwing?

Edit:
[..]

Als ik dat allemaal zo lees.. best heftig.. ben eigenlijk best wel boos dat NIEMAND mij op de basisschool of zelfst op mijn HORECA-opleiding nooit heeft verteld over dit soort gevaren? waarom eet men uberhaubt nog varkensvlees? En waarom komt er op varkensvleesverpakkingen eigenlijk ook geen vermelding net zoals op de pakjes sigaretten? :?
Onder die zeer extreme omstandigheden, waarbij je geen andere keuze hebt dan varkens eten dan kun je varkens eten en het wordt niet als zonde beschouwt.

Voorbeeld: in begin van islam, waren moslims in kleine aantallen en werden o.a gemarteld en geboycot. Ze werden tot de dood gemarteld en soms werd gevraagd van hen om de profeet te schelden zodat de marteling stopt. Er was een moslim die vloekte tegen de profeet in de hoop dat zijn marteling stopte, het is inderdaad gestopt en hij ging naar de profeet zodat hij hem vergeeft. De profeet zei tegen hem, als ze jou nog eens gaan martelen en de marteling zou stoppen door hem te vervloeken dan doe dat gewoon.
pi_86341935
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 04:35 schreef Costarican het volgende:
Ik heb een vraag, helaas heb ik alcohol gedronken 2 weken geleden.
Het was een beetje maar! En paar vrienden van me zeiden dat je 40 dagen niet mocht drinken voor de ramadan paar daagjes geleden.

Nu wist ik dat niet, anders had ik niet gedronken.

Is mijn ramadan nog geldig of niet?
Drinken mag sowieso niet, mocht je toch gedronken hebben en daarna is het effect van drinken over is, dus niet meer dronken zijn. Dan kan je prima bidden en vasten (het kan zijn dat je misschien moet douchen om je lichaam rein te maken, vraag een islamitische deskundige na).

Als die vrienden van jou vinden dat je 40 dagen voor ramadan niet mag drinken....wat totaal een onzin is! dan moet je hen vragen om een expliciet bewijs (uit koran, soennah, uitspraken van gerespecteerde geleerden enzovoort) te geven voor hun claims.

Laat je niet door je vrienden of ouders of omgeving voorlezen wat je moet doen bij je geloof. Daar heb je geleerden en deskundigen voor. Onwetendheid heerst en het maakt islam praktiseren onnodig lastig...onnodig moeilijk!!
pi_86346450
quote:
Op zondag 12 september 2010 03:16 schreef Roppenzo het volgende:
Ik vraag mezelf af.. Stel; (heel erg hypothetisch gezien) Een moslim komt op een onbewoond eiland.. En hij is daar maanden.. en er is geen voedsel te bekennen.. maar natuurlijk is het de drang van een mens om te overleven.. dus.. de beste man komt op een dag een varken tegen.. Zou die die dan op mogen eten of zou die dood moeten gaan? Ik neem aan als je na het eten van het varken even flink zondigt.. dat het dan toch wel een keertje door de vingers gezien mag worden?
In de Islam geldt 'nood breekt wet'. In de Koran staat:

"137. Hij heeft voor jullie slechts verboden wat vanzelf is doodgegaan, bloed, varkensvlees en vlees van iets waarover iets anders dan God is aangeroepen. Maar wie door nood gedwongen is, zonder dat hij het wenst en niet overdrijft, dan is het voor hem geen zonde. Voorwaar, God is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Koran, 2:137)

In een andere vers staat:

"3. Verboden is voor jullie wat vanzelf is doodgegaan, bloed, varkensvlees, vlees van iets waarover iets anders dan God is aangeroepen, het verstikte, het doodgeslagene, het doodgevallene, het doodgestotene, wat wilde dieren hebben aangevreten (behalve wat jullie geslacht hebben) en (verboden zijn) wat op de afgodsaltaren geslacht is en wat jullie met pijlen verloten. Dat is een zware zonde. Heden wanhopen zij die aan jullie godsdienst geen geloof hechten. Vreest hen niet, maar vreest Mij. Heden heb Ik jullie godsdienst voor jullie voltooid, Mijn genade aan jullie volledig bewezen en de Islaam [de overgave aan God] als godsdienst voor jullie goedgevonden. En wie door honger gedwongen is, zonder neiging tot zonde: God is dan Vergevensgezind, Meest Barmhartig. (Koran, 5:3)

De vraag 'waarom' wordt indirect beantwoord in het daarop volgende vers:

"4. Zij vragen jou wat hun toegestaan is. Zeg: "Toegestaan aan jullie zijn de goede dingen en [de vangst van] die roofdieren die jullie afgericht hebben door ze iets te leren van wat God jullie geleerd heeft." Eet dus van wat zij voor jullie vangen en vermeldt Gods naam erover. En vreest God; God is snel met de afrekening. 5 Heden zijn aan jullie de goede dingen toegestaan. Het voedsel van hen aan wie het boek gegeven is, is aan jullie toegestaan en jullie voedsel is aan hen toegestaan ..." (Koran 5:4-5)


Er zijn genoeg artikelen (ook geschreven door niet-Moslims) die het gevaar van varkensvlees aantonen. Iets wat ik een tijdje geleden tegenkwam en nieuw was voor mij is het volgende:

.
.
.
Wat op verschillende sites die ik las niet ontkent kon worden.
pi_86369915
quote:
Op zondag 12 september 2010 16:22 schreef Tevik het volgende:

[..]


Er zijn genoeg artikelen (ook geschreven door niet-Moslims) die het gevaar van varkensvlees aantonen. Iets wat ik een tijdje geleden tegenkwam en nieuw was voor mij is het volgende:

.
.
.
Wat op verschillende sites die ik las niet ontkent kon worden.
En jij gelooft dat serieus??

quote:
Cause... I get a half-cent per view. Muwhaaha...

Here's the back-story...

My roommate told me that she never ate pork because, "when you pour Coke on it, worms come out."

After I finished laughing, I caught my breath and said, "I'm no lawyer, but if I was, I'd say you were legally retarded."

She responded with, "Why the hell do you think nobody eats it?!"

I told her I was going to prove her wrong - with video. So I made this... thinking she'd say "Hahah... yeah right. Why'd you fade to black if it was only 2 minutes?!"

Instead, she watched it and said, "NOW do you believe me?!"

... She didn't care that it was ridiculously fake-looking, and I didn't expect anyone ELSE would buy it...

staat in de discription.. wees altijd nieuwsgierig en neem nooit dingen klakkeloos aan ;)
pi_86375239
quote:
Op maandag 13 september 2010 00:57 schreef Roppenzo het volgende:

[..]

En jij gelooft dat serieus??
[..]

staat in de discription.. wees altijd nieuwsgierig en neem nooit dingen klakkeloos aan ;)
Beste,

Of dat betreffende filmpje nu waar is of niet, mijn post bestond niet alleen daaruit en er is genoeg geschreven (door niet-Moslims en wetenschappelijk) over het gevaar en de ziekten die varkensvlees kunnen veroorzaken. Het is onnodig voor mij om hierover in discussie te gaan. Je kunt het zelf snel achterhalen op het internet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pork#Food-borne_illness

Overigens niet alleen in de Islam is het door God verboden, maar ook in het Jodendom en er zijn ook Christelijke groeperingen die het verbieden.

PS: Wat betreft het filmpje: er zijn genoeg mensen, zowel op internet als mensen die ik ken (en die het stukje vlees vers bij de slager hebben gehaald), die het geprobeerd hebben en het bevestigd hebben.
pi_86378894
Ik zou graag een keer de Koran in zijn oorspronkelijke vorm lezen, dus zonder commentaar tussendoor e.d. en in enigszins begrijpelijk Nederlands. Is er een vertaling van de Koran die vergelijkbaar is met bijvoorbeeld de groot nieuws bijbel?
pi_86382026
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:51 schreef Tevik het volgende:

[..]


PS: Wat betreft het filmpje: er zijn genoeg mensen, zowel op internet als mensen die ik ken (en die het stukje vlees vers bij de slager hebben gehaald), die het geprobeerd hebben en het bevestigd hebben.
quote:
Het is onnodig voor mij om hierover in discussie te gaan. Je kunt het zelf snel achterhalen op het internet.
Het is onzin. en dat weet je zelf ook.

Ik raad je aan om het zelf te proberen.

En nu stop discussie aub.
pi_86382104
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:57 schreef Schaffelaar het volgende:
Ik zou graag een keer de Koran in zijn oorspronkelijke vorm lezen, dus zonder commentaar tussendoor e.d. en in enigszins begrijpelijk Nederlands. Is er een vertaling van de Koran die vergelijkbaar is met bijvoorbeeld de groot nieuws bijbel?
De oorspronkelijk vorm van de Koran is het Arabisch, daarin zit geen commentaar. De meeste "vertalingen" hebben de oorspronkelijke Arabische tekst van de Koran er naast staan. Overigens zelfs de "vertalingen" hebben nauwelijks commentaar tussen de teksten staan, wel wordt soms bepaalde Arabische woorden verkeerd geinterpreteerd, omdat een Arabisch woord meerdere betekenissen kan hebben en omdat de vertalers inzicht/kennis missen geven ze soms de verkeerde betekenis aan een woord. Je zou de Koran "vertaling" van Leemhuis kunnen proberen of die van Siregar. Als je het Arabisch niet begrijpt dan raad ik je aan om bij een vers die niet duidelijk is verschillende Nederlandse en Engelse vertalingen erbij te pakken. Er zijn online tientallen Engelstalige "vertalingen" beschikbaar en een aantal Nederlandse.
pi_86776405
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:14 schreef Dwerfion het volgende:
Allah is net zoiets als het woord god. Het is niet een persoonlijke naam. (christenen in Arabische landen noemen de god van de bijbel ook Allah) Erkennen moslims ook de naam YHWH (als persoonlijke naam) van Allah? Of is dat dat een gedeelte van de Hebreeuwse bijbel dat moslims als verandert zien (en dus niet juist)?
Allah is een unieke naam en wij erkennen vervolgens deze lijst waarmee God ook aan te duiden is:

http://nl.wikipedia.org/wiki/99_Schone_Namen_van_God

Voor deze wordt vaak "abd" gezet, oftewel dienaar van. Voorbeeld: Abdallah = dienaar van Allah.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_86776447
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 00:22 schreef Privado het volgende:
Ik heb een vraagje, ik heb een vriendin en zij is geen moslim.

Normaal eet ze geen varkensvlees maar vandaag at ze het toevallig.
Nu heeft ze na het eten van varkensvlees goed haar tanden gepoetst en mond gereinigd.

Is het dan nog steeds haram om met haar te zoenen?? (Kom niet aan met het is sowieso haram om te zoenen) Ik heb het over het vleesje dat ze at.
Het is sowieso haram om met een vrouw te trouwen die niet in God gelooft. Als ze bijvoorbeeld Christen is, dan is dit wel toegestaan, maar wordt afgeraden.

Verder , ja het is sowieso haram haar te zoenen. Of ze dan nou haar tanden poets of niet boeit totaal niet.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_86852599
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 01:57 schreef Burakius het volgende:

[..]

Allah is een unieke naam en wij erkennen vervolgens deze lijst waarmee God ook aan te duiden is:

http://nl.wikipedia.org/wiki/99_Schone_Namen_van_God

Voor deze wordt vaak "abd" gezet, oftewel dienaar van. Voorbeeld: Abdallah = dienaar van Allah.
Wat bedoel je met 'Allah is een unieke naam'? Het is toch juist algemeen? Christenen in Arabische landen spreken ook over Allah. En dan bedoelen ze niet de god die zich in de qur'an openbaart.
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_86959961
quote:
Op zondag 26 september 2010 08:44 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'Allah is een unieke naam'? Het is toch juist algemeen? Christenen in Arabische landen spreken ook over Allah. En dan bedoelen ze niet de god die zich in de qur'an openbaart.
Dat wil zeggen een unieke naam voor de god van Abraham. Ten tijde van Mohammed had je rondom Kaaba meerder goden en godinnen, maar geen enkel mocht Allah genoemd worden buiten de god van Abraham, Isaak en Ismael. .
pi_87033964
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:37 schreef Basboussa het volgende:
En die 70 maagden, staat nergens dat ik geen mooie maagdelijke grootogige jongemannen zal vinden in het hiernamaals.... Sterker nog, er zijn geleerden die van mening zijn dat deze beloning met alle waarschijnlijkheid voor mannen EN vrouwen is. Niet dat ik een idee heb wat IK nou met 70 knapen moet, maar goed, ik dat als ik ooit het Paradijs mag binnentreden ik meer dan gelukkig en tevreden zal zijn...
Die beloning is niet voor vrouwen bedoeld. Ik weet niet waarop die geleerden dat baseren. Heb je hun 'fatwas'.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 03:56:49 #47
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87049285
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:46 schreef simounadi het volgende:

[..]

Die beloning is niet voor vrouwen bedoeld. Ik weet niet waarop die geleerden dat baseren. Heb je hun 'fatwas'.
Bewijs jij maar eens het tegenovergestelde....
Meningen hierover zijn verdeeld, immers.. :)

Ondertussen droom ik verder over mijn leesgroepje...

Oh ja:

quote:
Question:What will women's reward be in Paradise? Answer:


In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful


Praise be to Allah. May the peace and blessings of Allah shower upon our Beloved Messenger, his family, companions, and those who follow them.


Dear questioner,


The Qur'an gives women spiritual parity with men in terms of their status before Allah, their religious obligations, and the recompense of their deeds. The pleasures of paradise, including pure and righteous companions, are not exclusively for men. Allah says in Surat al-Baqarah verse 25, "But give glad tidings to those who believe and work righteousness, that their portion is Gardens, beneath which rivers flow. Every time they are fed with fruits there-from, they say: "Why, this is what we were fed with before," for they are given things in similitude; and they have therein companions pure (and holy); and they abide therein (for ever)."


These "companions pure (and holy)" are called azwaj mutahhara in Arabic. Azwaj is the plural of zawj, which means mate, spouse, or companion. The promise in this verse is directed at the believers at large, both males and females, that they will have righteous spouses awaiting them in Paradise. Some scholars have said that if a believer so desires, she or he will be reunited with their spouse from earthly life.


Although the Qur'an mentions hur al-ain for men, or "wide-eyed virgins," this does not necessarily preclude the existence of handsome male companions for female believers.


And Allah knows best.


Umm Salah (Zaynab Ansari)

www.sunnipath.com


[ Bericht 59% gewijzigd door Basboussa op 01-10-2010 04:13:59 ]
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:17:22 #48
306357 Sarg
When in doubt, pinky out!
pi_88264375
Ik begin mij te intreseren in de islam hierdoor krijg ik vragen van verschillend niveau

Ik vroeg mij af:
De islam is 1400 jaar oud, de mensen die voor die tijd geleefd hebben konden niet geloven in de islam Allah is er vanaf het begin van de mensheid had hij zich dan niet eerder kunnen uitspreken zodat deze mensen ook naar de hemel zouden kunnen gaan?

Mohmmed kon niet lezen en schrijven lijkt mij onhandigals profeet, is er een verklaring waarom hij verkozen is tot profeet?

Kun je geloven in de evolutie theorie en in allah?
Want ik heb het idee dat de evolutieleer niet te ontkennen is.

Van mij word verwacht te geloven anders zal ik eeuwig branden maar er zijn zoveel geloven en theorien zou het niet eerlijker zijn ook voor analfabeeten etc. om duidelijker te zijn stom gezegd mischien maar gooi er een wereld wonder tegen aan waardoor het niet te ontkennen is en de duivel is ook gelijk verslagen.

Ik stop maar even :)
The very existence of flame-throwers proves that some time, somewhere, someone said to themselves, You know, I want to set those people over there on fire, but I'm just not close enough to get the job done.
pi_88283211
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:17 schreef Sarg het volgende:
Ik begin mij te intreseren in de islam hierdoor krijg ik vragen van verschillend niveau

Ik vroeg mij af:
De islam is 1400 jaar oud, de mensen die voor die tijd geleefd hebben konden niet geloven in de islam Allah is er vanaf het begin van de mensheid had hij zich dan niet eerder kunnen uitspreken zodat deze mensen ook naar de hemel zouden kunnen gaan?
Je hebt Islam en je hebt Islam. Vandaag de dag verstaan we onder 'Islam' religie van de moslims, maar Mohammed verstond daar iets heel anders onder. Hij bedoelde daarmee 'onderwerping aan de wil van God'.
Een boodschap waarmee profeten ook eerder zijn gekomen volgens de Koran. Dwz: Een die voor
Mohammed leefde hoefde zich niet te onderwerpen aan Mohammed, iets wat ook niet kan, de Koran stelt dat andere groepen zoals Joden, Christenen en Sabiers niets te vrezen hebben zolang ze God vrezen en goede werken verrichten. Andere mensen die nog nooit in aanraking zijn gekomen met Gods'boodschap' worden als onschuldigen gezien die naar het paradijs gaan.

quote:
Mohmmed kon niet lezen en schrijven lijkt mij onhandigals profeet, is er een verklaring waarom hij verkozen is tot profeet?
Hier in zijn de geleerden in een meningsverschil. Sommigen zeggen dat Mohammed daadwerkelijk niet kon schrijven, anderen zeggen dat hij niet was ingelezen in de Bijbelgeschriften en eerdere goddelijke openbaringen. Men is het er over eens dat Mohammed niet is gekozen als boodschapper, maar is gemaakt voor Gods boodschap.

quote:
Kun je geloven in de evolutie theorie en in allah?
Ja dat kan.
quote:
Want ik heb het idee dat de evolutieleer niet te ontkennen is.
Lees ook eens Islamitische filosofen over natuurlijke selectie:

quote:
Islamic philosophy and the struggle for existence
See also: Early Islamic philosophy and Science in medieval Islam

Although Greek and Roman evolutionary ideas died out in Europe after the fall of the Roman Empire, they were not lost to Islamic philosophers and scientists. In the Islamic Golden Age of the 8th to the 13th centuries, philosophers explored ideas about natural history. These ideas included transmutation from non-living to living: "from mineral to plant, from plant to animal, and from animal to man".[15]

The first Muslim biologist and philosopher to publish detailed speculations about natural history, the Afro-Arab writer al-Jahiz, wrote in the 9th century. In the Book of Animals, he considered the effects of the environment on an animal's chances for survival, and described the struggle for existence.[16] Al-Jahiz also wrote descriptions of food chains.[17] Al-Jahiz speculated on the influence of the environment on animals and considered the effects of the environment on the likelihood of an animal to survive. For example, Al-Jahiz's wrote in his Book of Animals: "All animals, in short, can not exist without food, neither can the hunting animal escape being hunted in his turn. Every weak animal devours those weaker than itself. Strong animals cannot escape being devoured by other animals stronger than they
http://en.wikipedia.org/w(...)ruggle_for_existence

quote:
Van mij word verwacht te geloven anders zal ik eeuwig branden maar er zijn zoveel geloven en theorien zou het niet eerlijker zijn ook voor analfabeeten etc. om duidelijker te zijn stom gezegd mischien maar gooi er een wereld wonder tegen aan waardoor het niet te ontkennen is en de duivel is ook gelijk verslagen.
De Koran verwacht dat je naast de Abrahamitische God niets aanbidt, dat wil zeggen dat je geen polytheïsme pleegt, vervolgens wordt je afgerekend op je daden. Zij die de Islam niet bereikt heeft of onwetend zijn worden niet ondervraagd door God. De moslims geloven dat de wonderen zijn gestopt met de dood van Mohammed, God bemiddelt nog wel in het leven, maar niet meer om mensen te overtuigen van zijn bestaan, enkel de mensen die tot hem bidden een teken schenken.
  woensdag 3 november 2010 @ 13:23:38 #50
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_88284374
@TS

quote:
de Koran stelt dat andere groepen zoals Joden, Christenen en Sabiers niets te vrezen hebben zolang ze God vrezen en goede werken verrichten.
- Stel een moslim bekeert zich tot het christendom, behoort die dan nog tot een uitzonderingsgroep of geldt dan dat je Gods boodschap genegeerd hebt? Ik zou haast denken dat God de hedendaagse mensen clementie zou moeten tonen juist ook omdat de wonderen 'gestopt' zijn en we het moeten doen met woorden van onze ouders of een oud boek die je toch niet begrijpt. Met het woord van derden dus.

- Hoe zit het met afvalligen die zich agnostisch (of atheïstisch, ik denk dat dat voor de islam toch één pot nat is) opstellen, zegt de Koran daar iets over?

quote:
Andere mensen die nog nooit in aanraking zijn gekomen met Gods'boodschap' worden als onschuldigen gezien die naar het paradijs gaan.
Een hele hoop Nederlanders kent de islam enkel van verhalen op tv of misschien is een vriend of vriendin moslim, worden zij dan als mensen gezien die de boodschap van God wegleggen als onzin? Zijn zij nadat zij bekend zijn met het bestaan van de islam 'verplicht' (ik weet het niet anders te formuleren) om meer onderzoek te doen naar wat de islam nou allemaal precies betekent?

quote:
Men is het er over eens dat Mohammed niet is gekozen als boodschapper, maar is gemaakt voor Gods boodschap.
Dat is nieuw voor mij. Weet jij misschien waarom dat de algemene census is, staat het zo in de Koran?

quote:
Ja dat kan. Lees ook eens Islamitische filosofen over natuurlijke selectie:
Nu kan ik dit soort dingen natuurlijk wel lezen, maar aangezien ik niet bekend ben met wat de 'islamitische filosofie' precies inhoudt weet ik niet of dit wel één op één toepasbaar is met wat de Koran zegt. Komt islamitische evolutieleer enkel uit de gedachtes van geleerden (die dan toevallig islamitisch zijn) of heeft het ook echt betrekking tot de letterlijke teksten uit de Koran?

quote:
De Koran verwacht dat je naast de Abrahamitische God niets aanbidt, dat wil zeggen dat je geen polytheïsme pleegt, vervolgens wordt je afgerekend op je daden
Wordt er eigenlijk een reden gegeven in de Koran waarom God de barmhartige zo graag aanbeden wordt? Het is logisch vanuit een islamitisch perspectief denk ik, maar als je probeert er objectief naar te kijken staat het een beetje haaks met de 'persoonlijkheid' van God :?

quote:
De moslims geloven dat de wonderen zijn gestopt met de dood van Mohammed, God bemiddelt nog wel in het leven, maar niet meer om mensen te overtuigen van zijn bestaan, enkel de mensen die tot hem bidden een teken schenken.
Is dit ook iets dat in de Koran staat of enkel het idee van islamitische geleerden? Het lijkt een beetje als iets kroms rechtpraten vind ik.

En nog een vraag :@:

De 99 prachtige namen van God: die zijn gegeven door God zelf aan zijn 'onderdanen' (vanuit islamitisch perspectief)? Is dat dan niet narcistisch en tegenstrijdig?

Net als het 'feit' dat Hij steden/mensen vernietigd heeft in het verleden vanwege de corrupte inwoners, waarvan veel dingen vandaag de dag hartstikke normaal is en ons overkomt niets, terwijl hij volgens de Koran de mensheid de vrijheid gunt om te doen wat zij willen totdat zij in het hiernamaals berecht zullen worden. Weet jij of hier een verklaring voor te vinden is? Of gaat hiervoor het "God weet het beter" regel op?

Thanks! En ik ga nog wat verder lezen in die link van jou :Y
AFC AJAX
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')