Nee, ik had eerst een Batavus Mambo (ook een geweldige fiets) en nu de Batavus Intermezzo Easy. Scheelt ongeveer zo'n 5 kilo. Met fietsen merk je dat niet en hoevaak moet je je fiets nou tillen?quote:Op zondag 1 augustus 2010 00:00 schreef Unglaublich het volgende:
Is die fiets niet ontzettend zwaar?
Aan mijn fiets zie je eigenlijk niets. Ik heb tassen achterop, dus zie je die accu nauwelijks zitten. Verder geen gekke onderdelen aan de fiets, ziet er heel normaal uit. Ik zal morgen een foto maken. Bij de Giant (die ik dus heb geleend) zitten de accu's in de fietstassen, dus die zie je helemaal niet.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:57 schreef Unglaublich het volgende:
Onze buren hebben er een en zijn er ook zeer lovend over. Je ziet het tegenwoordig ook nog amper aan de fiets.
Jammer dat ze zo duur zijn alleen.
Of gewoon niet.quote:Op zondag 1 augustus 2010 01:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
Koop een goede, licht lopende fiets, dan kun je prima 25 km/u fietsen zonder je in het zweet te werken. Ik vind het maar niks, een elektrische fiets, mensen worden steeds dikker en zouden juist meer moeten bewegen in plaats van minder. Ik heb als stadsfiets gewoon een fiets met terugtraprem en zonder versnellingen, maar die fiets loopt zo enorm licht (een naafversnelling loopt vrij zwaar, dus koop gewoon simpele fiets) dat je er makkelijk 25 km/u mee kunt fietsen.
Rotterdam is vet groot hoor, ik fiets er enorme stukken mee. Versnellingen zijn meestal onzinnig, zeker als er maar drie op zitten. De ene stand is veel te licht, de andere stand is veel te zwaar (je moet een goede cadans houden, alleen gebruiken dus bij windkracht 5 wind mee), en de middelste stand fietst goed. Maar je verliest wel een hoop trapenergie door een zwaar lopende naafversnelling, die vaak ook nog eens slecht onderhouden zijn.quote:Op zondag 1 augustus 2010 01:23 schreef childintime het volgende:
Ik heb het dan ook niet over een stadsfiets he. Ik moet zo'n 11 km fietsen naar mijn werk en weer terug.
Tsja, ik kan er niet enthousiast over worden, zolang je geen 70 bent of geen lichamelijke beperkingen hebt kun je imo prima op een gewone fiets rijden. Als ik met de racefiets rij probeer ik de elektrisch fietsende fietsers altijd zo hard mogelijk voorbij te rijden.quote:En aangezien ik geen 20 meer ben en er verwacht wordt op mijn werk dat ik direkt actief ben, vind ik deze fiets een uitkomst.
Ik dacht dat het achterwiel aangedreven was. Maar dat is nog een beste accu zo te zien.quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:19 schreef childintime het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk ziet de fiets er behoorlijk normaal uit. De accu valt op, maar daar zitten fietstassen overheen. Ik moet trouwens nog een paar nieuwe fietstassen kopen, deze kwamen van mijn "oude" fiets. Dat is wel een minpuntje; ik las dat veel fietstassen niet passen doordat de accu strak onder/ in je bagagedrager zit. Deze tassen erop zetten was ook een heel gepriegel. Tassen met van die klemmetjes om vast te zetten passen iig niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het voorwiel zit de aandrijving en dit is dus het enige wat je daarvan ziet
[ afbeelding ]
Ik ben heel blij met dit bedieningspaneeltje. Wat je meer en meer ziet zijn complete "boardcomputers" met een schermbediening. Dat wilde ik niet. Ik wil op een knopje drukken en fietsen. Ik hoef niet te weten hoe hard ik ga (bij bereiken van 25 km gaat de motor uit, dus is dat onbelangrijke info), hoe warm het is, hoe laat het is en hoever ik nog moet. Ik wil gewoon vooral lekker kunnen fietsen en genieten van de omgeving, dus zo simpel mogelijk
Die extra draad naar de rem toe, is een beveiliging voor het motortje. Zodra je in rem knijpt, gaat autoamtisch het motortje uit. En natuurlijk ook als je niet meer trapt. Als je je pedalen stil houdt, doet het motortje het niet.
Ik dacht een fiets vol met foto's en dit soort dingen:quote:
Niet druk maken om die vonk. Komt vaker voor.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:29 schreef childintime het volgende:
Godsamme zeg Wil ik vanavond de oplader aansluiten om de accu op te laden, komt me daar toch een steekvlam uit het stopcontact, ik schrok me helemaal te pletter! Ik dus een ander stopcontact gekozen en weer geprobeerd. Opnieuw; PATS en een flinke blauwe flits. Hoe komt dit? Ik durf de stekker er gewoon niet in te doen.....
Soms heb ik dat weleens met de oplader van de laptop, maar dan hoor je even "tik" en vervolgens niets als ik de stekker er verder insteek.
Komt dit door de oplader zelf of heeft dat alleen maar met mijn stopcontacten te maken? Ik heb nog een stoppenkast uit '50 ofzo. Ook geen aardlekschakelaar bij mijn stoppenkast. Maar met de oplader van de ELO fiets die ik had geleend, had ik totaal geen problemen.......
@ Monstarr, dat wilde ik dus ook. Laatst weer verplicht met de auto naar het werk (had m'n "oude" fiets al verkocht en om te lopen is echt een beetje ver), vreselijk, ik zit me groen en geel te ergeren in die auto. Zo vreselijk druk, mensen die 30 blijven rijden waar je 50 mag (maar inhalen dus verboden is), als je net een normaal vaartje hebt na het vorige stoplicht, weer moeten stoppen voor de volgende omdat ze niet op elkaar afgestemd zijn, bij ieder stoplicht waar je stilstaat, steeds weer dezelfde fietsers voorbij zien rijden die je net hebt ingehaald en dan nog al die wegopbrekingen
Als ik fiets, ga ik een andere route en rij zo'n 70% van de afstand door een natuurgebied. Heerlijk, lekker even je hoofd leegmaken (vooral na het werk) en uitwaaien .
Ik durf die stekker er niet meer in te doen Ik ga morgen even bij iemand vragen die wel een normale stoppenkast heeft, iig met randaarde. Over 2 weken wordt hier de hele boel verangen, ik heb al zo lang ellende met de stroomvoorziening, iedere keer ligt de hele boel plat en sta ik weer met stoppen te klooienquote:Op zondag 1 augustus 2010 23:31 schreef Unglaublich het volgende:
[..]
Niet druk maken om die vonk. Komt vaker voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |