abonnement Unibet Coolblue
pi_85135529
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Met te ver naar voren bedoel ik, te ver naar voren om op een fijne manier mijn stuur vast te houden. Daar gaat het veranderen van mijn zadel niet bij helpen, heb ik allang uitgeprobeerd.
Nooit met je zadel gaan schuiven omdat je niet lekker op je stuur rust. De basis is je zadel afstellen. Vanuit daar bepaal je wat je met je stuurpen/stuurstand/stuurbreedte enzovoort doet. Een 7 cm kortere stuurpen is wel een enorm verschil Je kan beter gewoon een paar lengtes nemen en vragen of je die uit kan proberen bij je fietsenmaker als je die hebt. Anders koop je een paar goedkope en als je de juiste maat hebt neem je die.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:13:23 #252
62913 Blik
The one and Only!
pi_85136909
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:37 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Nooit met je zadel gaan schuiven omdat je niet lekker op je stuur rust. De basis is je zadel afstellen. Vanuit daar bepaal je wat je met je stuurpen/stuurstand/stuurbreedte enzovoort doet. Een 7 cm kortere stuurpen is wel een enorm verschil Je kan beter gewoon een paar lengtes nemen en vragen of je die uit kan proberen bij je fietsenmaker als je die hebt. Anders koop je een paar goedkope en als je de juiste maat hebt neem je die.
De stuurpen die ik nu heb was 25 euro, dus niet echt duur. En kan hem gewoon inruilen indien mogelijk. Wat ik ook al zei, ik heb mijn zadel ook al naar voren geschoven en dat hielp ook niet veel.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 16:32:37 #253
51286 w00h00
Digital man!
pi_85145734
Ik heb ook een te groot frame, met een ritchey stuur ben die een hoek heeft van 90graden compenseert het wel mijn houding op de fiets, maar echt ideaal is het niet.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 16:54:06 #254
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_85146881
Even een noobvraag. Wat is dit voor geluid? Ik heb de (2e hands) racefiets nu een 1.5 week en toen ik hem kreeg liep ie als een zonnetje. Nu ratelt ie alsof ie 20 jaar oud (is ie ook btw :'))

Wat doe ik hieraan? Nadat ik die kleine tandwielen op het derailleur (hoe noem je die dingen?) had schoongemaakt en weer opnieuw had ingevet maakte ie juist nog meer geluid. :')

Voor de duidelijkheid, de fiets staat op zn kop, en het filmpje kan in HD. :+

pi_85149886
Kijk eerst eens of ie tegen de spaken aanloopt.
pi_85153080
Nou, net maar eens een stuk op de Sensa gefietst aangezien ik er morgen mee terug wil gaan om hem aan mijn voorkeuren aan te passen.
Maar wat ik al dacht bleek waar te zijn. Zat te laag en veel te gedrongen op de fiets. Had het gevoel dat ik 'mijn benen niet kwijt kon'. Beetje het 'kinderfietsgevoel'.
Gezien de overtuiging van de (overigens erg jonge) verkoper dat het frame goed was, ben ik bang dat omruilen er niet in zit. Maar we gaan het zien morgen.
pi_85153289
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:43 schreef lluuk het volgende:
Gezien de overtuiging van de (overigens erg jonge) verkoper dat het frame goed was, ben ik bang dat omruilen er niet in zit. Maar we gaan het zien morgen.
Als jij er niet tevreden over bent is ruilen (of je geld terug) altijd een mogelijkheid. Ik zou me iig niet af laten wimpelen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85154813
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:48 schreef marcodej het volgende:

[..]

Als jij er niet tevreden over bent is ruilen (of je geld terug) altijd een mogelijkheid. Ik zou me iig niet af laten wimpelen.
Dit dus. Heel erg vervelend voor je, heb je net best een hoop geld neergelegd voor een fiets en dan voel je je er niet goed bij. Zou me niet laten afwimpelen met een of andere smoes, je moet immers wel plezier hebben van je fiets, anders fiets je ook niet met plezier. Eem goede fiets is belangrijk om het fietsen leuk te maken en te houden. Een fiets waarvan je weet dat ie eigenlijk niet bij je past nodigt niet erg uit om er veel kilometers op te maken. Dus probeer het in ieder geval voor elkaar te krijgen! Ik duim voor je, erg dat je dit is overkomen, maar je weet nu hopelijk waar je allemaal op moet letten bij de aankoop van een fiets. Succes morgen en keep us informed.
pi_85195342
Nou, vandaag langs de winkel geweest. Hij gaf gelukkig vrij snel toe dat de framemaat gewoon te klein voor mij was, zeker toen ik er op ging zitten. Het antwoord wat hij gaf op mijn vraag waarom ze mij niet even hadden opgemeten om dit te voorkomen was: "dat doen wij nooit wij doen het op zicht en ik heb het verkeerd ingeschat".
Beetje vreemd voor zo'n grote zaak, maargoed. Uiteindelijk is nu dezelfde fiets in bestelling met framemaat 58 maar dan met Tiagra afmontage (ipv Sora op de eerste versie). Dit tegen een bijbetaling van 100 euro. Leek mij toch iets verstandiger op lange termijn.
Nu is het dus even wachten op de nieuwe fiets. Hij gaat dan gelukkig wel bepalen hoe ik zit op de fiets, om dan eventueel kleine aanpassingen te doen (bijv. stuurpen, zadelpen etc).
Wil jullie bedanken voor de goede tips en adviezen! Hierdoor kon ik toch iets zelfverzekerder mijn vermoedens voorleggen aan de fietsenmaker.
pi_85198464
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:57 schreef lluuk het volgende:
Nou, vandaag langs de winkel geweest. Hij gaf gelukkig vrij snel toe dat de framemaat gewoon te klein voor mij was, zeker toen ik er op ging zitten. Het antwoord wat hij gaf op mijn vraag waarom ze mij niet even hadden opgemeten om dit te voorkomen was: "dat doen wij nooit wij doen het op zicht en ik heb het verkeerd ingeschat".
Beetje vreemd voor zo'n grote zaak, maargoed. Uiteindelijk is nu dezelfde fiets in bestelling met framemaat 58 maar dan met Tiagra afmontage (ipv Sora op de eerste versie). Dit tegen een bijbetaling van 100 euro. Leek mij toch iets verstandiger op lange termijn.
Nu is het dus even wachten op de nieuwe fiets. Hij gaat dan gelukkig wel bepalen hoe ik zit op de fiets, om dan eventueel kleine aanpassingen te doen (bijv. stuurpen, zadelpen etc).
Wil jullie bedanken voor de goede tips en adviezen! Hierdoor kon ik toch iets zelfverzekerder mijn vermoedens voorleggen aan de fietsenmaker.
Goed om te horen dat je tot een oplossing bent gekomen en dat je FM de fiets heeft teruggenomen. *O* Er is niets zo onplezierig als fietsen op een fiets waar je niet van "houdt".
Laat ons wel even weten hoe de nieuwe fiets fietst als je 'm hebt. ;)
  donderdag 12 augustus 2010 @ 23:47:38 #261
308981 Narcotical
Best in the World
pi_85211607
Ik ben vandaag naar mijn plaatselijke FM geweest, om daar te kijken naar verschillende racefietsen. Vooral de Bulls Harrier1 sprak mij wel aan vanwege het feit dat die een stuk goedkoper is dan andere merken met vergelijkbare afmontage (Shimano 105).

Doch is mij eerder in dit topic al verteld dat mijn gewicht in combinatie met de wielset op deze fiets (Shimano WHR-500) geen ideale combinatie is. Heb hier bij de verkoper navraag over gedaan, maar deze zei dat dat met mijn gewicht (ca. 96kg) geen probleem moest zijn op deze wielset.

Zat er toch aan te denken deze fiets aan te schaffen maar vraag me echt af hoe deze wielset zich houdt, aangezien er ook op internet veel dubbele verhalen te horen zijn. Hoe zit het nou werkelijk met deze wielset, heeft iemand er hier goede, dan wel slechte ervaringen mee? Wat is eventueel een mogelijkheid voor een sterkere en stijvere wielset, die niet erg veel meer gaat kosten?
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:21:17 #262
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85220778
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 23:47 schreef Narcotical het volgende:
Ik ben vandaag naar mijn plaatselijke FM geweest, om daar te kijken naar verschillende racefietsen. Vooral de Bulls Harrier1 sprak mij wel aan vanwege het feit dat die een stuk goedkoper is dan andere merken met vergelijkbare afmontage (Shimano 105).

Doch is mij eerder in dit topic al verteld dat mijn gewicht in combinatie met de wielset op deze fiets (Shimano WHR-500) geen ideale combinatie is. Heb hier bij de verkoper navraag over gedaan, maar deze zei dat dat met mijn gewicht (ca. 96kg) geen probleem moest zijn op deze wielset.

Zat er toch aan te denken deze fiets aan te schaffen maar vraag me echt af hoe deze wielset zich houdt, aangezien er ook op internet veel dubbele verhalen te horen zijn. Hoe zit het nou werkelijk met deze wielset, heeft iemand er hier goede, dan wel slechte ervaringen mee? Wat is eventueel een mogelijkheid voor een sterkere en stijvere wielset, die niet erg veel meer gaat kosten?
Die Bulls is inderdaad mooi geprijsd. Behalve de wielset zou je als nadeel kunnen zien dat de voorvork niet van carbon maar van aluminium is. Carbon voorvork komt het fietscomfort namelijk wel ten goede.

Wat betreft die wielen. Daar kan jij prima op gaan fietsen dus in zoverre heeft die FM wel gelijk. Maar feit is dat het gewoon kwalitatief gezien een van de minste sets is van Shimano. Wat ook een prima optie is is eerst op deze wielset gaan fietsen en dan na een jaar o.i.d. een betere set aanschaffen. Dan heb je ook direct een reservesetje dan wel een achterwiel voor als je wilt gaan tacxen.

Goede alternatieven die niet heel veel hoeven te kosten zijn: Fulcrum 7 (zit tussen de 100 en 150 euro) of een handsgespaakt setje (kost iets rond de 200).
.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:03:14 #263
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_85222067
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:32 schreef w00h00 het volgende:
Ik heb ook een te groot frame, met een ritchey stuur ben die een hoek heeft van 90graden compenseert het wel mijn houding op de fiets, maar echt ideaal is het niet.
Kan me voorstellen een hoek van 90 graden lijkt me ook niet echt handig op je stuur...
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:01:32 #264
308981 Narcotical
Best in the World
pi_85224319
Dank Yankee, hier heb ik zeker wat aan.

Gezien ik geen erg groot budget heb is het inderdaad een optie om eventueel volgend jaar een beter setje aan te schaffen, dat scheelt me nu in de portomonnee en ik kan de Shimano's achter de hand houden als reservewielen.

ps. Als je gaat tacxen (dat is toch zo'n soort rolband ding :P ) is het dan verstandiger om een goedkoper wiel te nemen? Is dat ivm het feit dat je er toch geen putjes en dingetjes mee raakt? :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_85226663
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:01 schreef Narcotical het volgende:

[..]

ps. Als je gaat tacxen (dat is toch zo'n soort rolband ding :P ) is het dan verstandiger om een goedkoper wiel te nemen? Is dat ivm het feit dat je er toch geen putjes en dingetjes mee raakt? :)
Voor het taxcen is het aan te raden een speciale band op je achterwiel te doen die minder snel slijt, of een oude buitenband te gebruiken. Als je naast taxcen ook nog buiten wilt fietsen, is het handig een ander achterwiel voor het tacxen te gebruiken zodat je niet steeds banden hoeft te verwisselen.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:36:01 #266
308981 Narcotical
Best in the World
pi_85230912
Ah oke, vandaar :). Nee daar zit je inderdaad niet op te wachten om telkens je band te gaan verwisselen als je wilt gaan fietsen :P
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_85237340
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:57 schreef lluuk het volgende:
Nou, vandaag langs de winkel geweest. Hij gaf gelukkig vrij snel toe dat de framemaat gewoon te klein voor mij was, zeker toen ik er op ging zitten. Het antwoord wat hij gaf op mijn vraag waarom ze mij niet even hadden opgemeten om dit te voorkomen was: "dat doen wij nooit wij doen het op zicht en ik heb het verkeerd ingeschat".
Beetje vreemd voor zo'n grote zaak, maargoed. Uiteindelijk is nu dezelfde fiets in bestelling met framemaat 58 maar dan met Tiagra afmontage (ipv Sora op de eerste versie). Dit tegen een bijbetaling van 100 euro. Leek mij toch iets verstandiger op lange termijn.
Nu is het dus even wachten op de nieuwe fiets. Hij gaat dan gelukkig wel bepalen hoe ik zit op de fiets, om dan eventueel kleine aanpassingen te doen (bijv. stuurpen, zadelpen etc).
Wil jullie bedanken voor de goede tips en adviezen! Hierdoor kon ik toch iets zelfverzekerder mijn vermoedens voorleggen aan de fietsenmaker.
Goed gedaan! Lijkt me een prima oplossing zo. Vergeet niet je nieuwe fiets hier te showen ;)
pi_85255828
Yo mensen!
Ik heb vandaag mijn 2 oude racefietsen verkocht (met winst >:) )

Maar ben van plan woensdag de bulls desert falcon 1 te kopen,
met een andere wielset en inclusief pedalen voor 1100,-
Inclusief ultegra afmontage, ultegra pedalen,
maar cassete is 105, crankstel is FSA Gossamer Triple
Goede koop?

http://www.mantel-tweewie(...)a_6700_pedalen_.html


Maar ik zag deze ook op marktplaats, misschien iets voor jullie?
Trek madone 5.5, adviesprijs: $3000, hier ¤900
http://link.marktplaats.nl/367369661

Het is wel in hartje Amsterdam, en de verkoper spreekt geen Nederlands, dus heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid :')
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:49:03 #269
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85257393
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:18 schreef LexerZ het volgende:
Yo mensen!
Ik heb vandaag mijn 2 oude racefietsen verkocht (met winst >:) )

Maar ben van plan woensdag de bulls desert falcon 1 te kopen,
met een andere wielset en inclusief pedalen voor 1100,-
Inclusief ultegra afmontage, ultegra pedalen,
maar cassete is 105, crankstel is FSA Gossamer Triple
Goede koop?

http://www.mantel-tweewie(...)a_6700_pedalen_.html
Ja, dat is een prima koop. Welke wielset neem je? Begrijp alleen niet helemaal waarom er zo nodig een cassette van 105 opzit en niet gewoon een van Ultegra? Dat is een prijsverschil van 20 euro ofzo......niet dat het echt veel uitmaakt en als deze versleten is kan je altijd zelf een ultegra cassette kopen. Maar vind het gewoon enigszins merkwaardig om dan juist op een cassette te gaan besparen.


quote:
Maar ik zag deze ook op marktplaats, misschien iets voor jullie?
Trek madone 5.5, adviesprijs: $3000, hier ¤900
http://link.marktplaats.nl/367369661

Het is wel in hartje Amsterdam, en de verkoper spreekt geen Nederlands, dus heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid :')
Merkwaardige advertentie...zie bijvoorbeeld geen framemaat, zal wel nep zijn
.
pi_85257541
Even een korte vraag: heeft iemand tips m.b.t. een winkel met een breed assortiment fietsschoenen in de omgeving van Rotterdam? :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_85259454
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:49 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ja, dat is een prima koop. Welke wielset neem je? Begrijp alleen niet helemaal waarom er zo nodig een cassette van 105 opzit en niet gewoon een van Ultegra? Dat is een prijsverschil van 20 euro ofzo......niet dat het echt veel uitmaakt en als deze versleten is kan je altijd zelf een ultegra cassette kopen. Maar vind het gewoon enigszins merkwaardig om dan juist op een cassette te gaan besparen.
[..]
De wielset betreft een mavix cxp33/ shimano ultegra naven mix.
Prima wielset lijkt mij, hoewel de standaard shimano WHR-S10 wielen niet zouden breken met mijn 58 kilo :)
Die casette laat ik gewoon, wel ben ik van plan misschien andere buitenbanden te nemen,
de Michelin Dynamic die erop zitten daar heb ik slechte reviews over gelezen.

En ik wil jullie mening horen, de rood-witte kleur, of de zwarte?
Link

Ikzelf zou voor de zwarte gaan, dat witte zadel + stuurtape van de rood-witte variant
wordt binnen de korste keren geel

en heb al schoenen besteld, op http://www.fiets-benodigdheden.nl/webshop/

quote:
Even een korte vraag: heeft iemand tips m.b.t. een winkel met een breed assortiment fietsschoenen in de omgeving van Rotterdam? :)
Deze winkel lijkt me iets voor jou:
Correct Boat & Bikes, zit in R'dam

http://www.correct.nl/art(...)saccessoires&DIV=AIC

Woon zelf in Den Haag, maar er staat in de lokale krant zelfs reclame voor correct in R'dam :P

[ Bericht 12% gewijzigd door LexerZ op 13-08-2010 22:34:29 ]
pi_85262114
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:25 schreef LexerZ het volgende:

[..]

En ik wil jullie mening horen, de rood-witte kleur, of de zwarte?
Link

[..]
Persoonlijk vind ik de rood-witte mooier, die straalt iets meer pit uit. Maar dat is mijn mening en je moet natuurlijk voor datgene kiezen dat je zelf het mooist vindt. Alleen dan kan je echt van je fiets (en dus het fietsen) optimaal genieten. :D
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:51:39 #273
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85266299
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:17 schreef Marurk het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de rood-witte mooier, die straalt iets meer pit uit. Maar dat is mijn mening en je moet natuurlijk voor datgene kiezen dat je zelf het mooist vindt. Alleen dan kan je echt van je fiets (en dus het fietsen) optimaal genieten. :D
Zou ook voor de rood witte gaan
.
pi_85266359
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:25 schreef LexerZ het volgende:


Deze winkel lijkt me iets voor jou:
Correct Boat & Bikes, zit in R'dam

http://www.correct.nl/art(...)saccessoires&DIV=AIC

Woon zelf in Den Haag, maar er staat in de lokale krant zelfs reclame voor correct in R'dam :P
Correct ken ik uiteraard, maar hooguit (naast het gebruikelijk HiFi-spul) van de Maritieme-sectie. Nooit geweten dat ze ook in fietsen deden :o
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_85284125
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:51 schreef Yankee het volgende:

[..]

Zou ook voor de rood witte gaan
Ja ik zit nog te twijfelen, maar op de foto ziet de zwarte er minder mooi uit dan in het echt, en omdat de rood-witte sneller verkleurt en vuil sneller zichtbaar is ga ik denk ik toch maar voor de zwarte :)
Maar mocht de zwarte in het echt toch echt lelijk zijn, dan kan ik altijd nog de rood-witte kiezen


quote:
Correct ken ik uiteraard, maar hooguit (naast het gebruikelijk HiFi-spul) van de Maritieme-sectie. Nooit geweten dat ze ook in fietsen deden :o
Ja, maar correct heeft pas sinds een paar maanden een fietsafdeling, was volgens mij toen officieel geopend door jan janssen?
ze hadden toen een mooie openingsaanbieding weet ik nog: een jan janssen tour de france voor 800 of 900 euro
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')