abonnement Unibet Coolblue
pi_83818285
Hallo,

ik heb gisteren een appartement bezichtigt. Ik vind het een leuk appartement maar ik hoorde dat er sprake is van een gemeenschappelijke watermeter.

Dat lijkt me niets. Ik ga zeer zuinig met water om (niet alleen om geld te besparen, ook t.b.v. het milieu). Als er echter sprake is van een gemeenschappelijke watermeter moet ik waarschijnlijk veel meer betalen voor het water. Het gemiddelde huishouden verbruikt al meer water dan mij natuurlijk, maar ik vrees dat wanneer er geen afzonderlijk verbruik berekend wordt dat mensen helemaal niet op hun waterverbruik letten en dat de kosten derhalve navenant zullen zijn.

Heeft iemand ervaring met gemeenschappelijke watermeters? Valt het verbruik dan echt beduidend hoger uit? Aan hoeveel kosten voor water per maand moet ik denken?
pi_83818530
Water kost 1 euro per 1000liter. Niet iets om je arm van te maken. Wellog waar geef ik je gelijk met de andere punten.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_83818553
och die paar losse euro's...
appartement is toch al duur zat, om het daar nou voor te laten liggen..

met een beetje mazzel denkt de rest er ook zo over
"Isaac Newton invented gravity because some asshole hit him with an apple"
pi_83818668
Ik heb ook een gemeenschappelijke watermeter (5 appartementen). Het waterverbruik bedroef 600 euro over een jaar, dus zo'n 120 pp. Uiteraard zullen mensen minder om het waterverbruik denken, doe ik zelf ook, maar goed 10 euro per maand ben je anders ook zo ongeveer wel kwijt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_83818699
Overigens wordt het water nu dan dus door de VVE betaald en kan je de kosten zo navinden in de jaarrekening daarvan (even opvragen bij de verkopend makelaar).
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_83818854
Leuke lemming :p.
An eye for an eye makes the whole world blind.
pi_83819260
Ik denk dat je goedkoper uit bent met een gemeenschappelijke watermeter. Wij gebruiken +- 55 kuub per jaar en meer dan de helft van onze waterrekening bestaat uit vaste kosten. Je vaste kosten worden gedeeld door 5, dus vallen dan bijna weg. Bovendien wordt in appartementen sowieso weinig water verbruikt (geen tuin, je kunt je auto niet wassen).

Ik zou persoonlijk wél een probleem hebben met een gedeelde gasaansluiting of electriciteit aansluiting.
pi_83819687
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:08 schreef WVL_KsZeN het volgende:
Ik denk dat je goedkoper uit bent met een gemeenschappelijke watermeter. Wij gebruiken +- 55 kuub per jaar en meer dan de helft van onze waterrekening bestaat uit vaste kosten. Je vaste kosten worden gedeeld door 5, dus vallen dan bijna weg. Bovendien wordt in appartementen sowieso weinig water verbruikt (geen tuin, je kunt je auto niet wassen).

Ik zou persoonlijk wél een probleem hebben met een gedeelde gasaansluiting of electriciteit aansluiting.
Dat is een goede. Had nog niet aan de vaste kosten gedacht (heb nog nooit apart voor m'n water betaald). Als je daar inderdaad minder voor betaald per huishouden, kan je inderdaad voordeliger uit zijn.
pi_83819898
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:38 schreef Gulo het volgende:
Hallo,

ik heb gisteren een appartement bezichtigt. Ik vind het een leuk appartement maar ik hoorde dat er sprake is van een gemeenschappelijke watermeter.

Dat lijkt me niets. Ik ga zeer zuinig met water om (niet alleen om geld te besparen, ook t.b.v. het milieu). Als er echter sprake is van een gemeenschappelijke watermeter moet ik waarschijnlijk veel meer betalen voor het water. Het gemiddelde huishouden verbruikt al meer water dan mij natuurlijk, maar ik vrees dat wanneer er geen afzonderlijk verbruik berekend wordt dat mensen helemaal niet op hun waterverbruik letten en dat de kosten derhalve navenant zullen zijn.

Heeft iemand ervaring met gemeenschappelijke watermeters? Valt het verbruik dan echt beduidend hoger uit? Aan hoeveel kosten voor water per maand moet ik denken?
Niet aan beginnen joh. Als je al zenuwachtig wordt van het beetje water dat een ander misschien meer verbruikt dan jij heb je straks geen leven.
In een appartement zijn er doorgaans veel meer dingen die je deelt en via een omslag betaalt. Misschien ben jij altijd voor donker thuis maar je betaalt toch voor de verlichting, misschien veeg jij je voeten altijd goed maar je betaalt evenveel voor schoonmaak. En ga zo nog maar even door.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_83821012
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:25 schreef quo_ het volgende:

[..]

Niet aan beginnen joh. Als je al zenuwachtig wordt van het beetje water dat een ander misschien meer verbruikt dan jij heb je straks geen leven.
In een appartement zijn er doorgaans veel meer dingen die je deelt en via een omslag betaalt. Misschien ben jij altijd voor donker thuis maar je betaalt toch voor de verlichting, misschien veeg jij je voeten altijd goed maar je betaalt evenveel voor schoonmaak. En ga zo nog maar even door.
Die vergelijking gaat niet op. Dat zit immers in de servicekosten verwerkt. Deze zijn niet variabel. Als ik zou weten dat ik een vast bedrag per maand aan water moet betalen zou ik het ook geen probleem vinden. Ik heb een hekel aan variabele kosten, zeker wanneer ik daar zelf weinig invloed op heb!
pi_83821172
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:54 schreef Gulo het volgende:
Dat zit immers in de servicekosten verwerkt. Deze zijn niet variabel.
En wat denk je wat er gebeurt als de "niet variabele" servicekosten op enig moment ontoereikend blijken te zijn om de (variabele) exploitatie te dekken?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_83821575
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:59 schreef nostra het volgende:

[..]

En wat denk je wat er gebeurt als de "niet variabele" servicekosten op enig moment ontoereikend blijken te zijn om de (variabele) exploitatie te dekken?
Je hebt wel een punt moet ik toegeven. Toch denk ik dat de servicekosten (het branden van licht op de galerij, de servicedienst, de schoonmaak van de trappen etc.) minder variabel is dan het waterverbruik van consumenten. Er zou maar net iemand komen wonen die 3 keer per dag in bad gaat. Wetende dat het hem toch maar een fractie kost.
pi_83824433
Wie gaat er nou 3 keer in bad omdat iemand anders het toch betaalt? Zulke mensen doen dat ook als ze het helemaal zelf moeten betalen..

En ik kan het weten want ik ben er een van. Ga echt niet op die paar centen letten, water kost toch geen reet.
Zou jij ook eens moeten proberen.

Dat gestress over die 3 euro per maand die je misschien te veel betaalt... Dat is het echt niet waard.
Denk liever na over belangrijkere dingen.

Geld is belangrijk, maar 3 euro niet.
"Isaac Newton invented gravity because some asshole hit him with an apple"
pi_83825626
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 22:13 schreef Maarten1 het volgende:
Wie gaat er nou 3 keer in bad omdat iemand anders het toch betaalt? Zulke mensen doen dat ook als ze het helemaal zelf moeten betalen..

En ik kan het weten want ik ben er een van. Ga echt niet op die paar centen letten, water kost toch geen reet.
Zou jij ook eens moeten proberen.

Dat gestress over die 3 euro per maand die je misschien te veel betaalt... Dat is het echt niet waard.
Denk liever na over belangrijkere dingen.

Geld is belangrijk, maar 3 euro niet.
In de wetenschap dat er op veel plekken wereldwijd sprake is van een tekort aan zuiver water vind ik het tamelijk decadent om 3 keer in bad te gaan. Nu kan ik dat andere natuurlijk niet beletten maar het staat me wel tegen als hij hier aan bij moet dragen.

Maar goed, dat verhinder je toch niet. En die paar euro zullen het probleem ook niet zijn.

Ik ben wel benieuwd hoeveel ik ongeveer per maand aan water zou moeten betalen want daar heb ik werkelijk geen idee van.
pi_83826896
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:50 schreef nostra het volgende:
Ik heb ook een gemeenschappelijke watermeter (5 appartementen). Het waterverbruik bedroef 600 euro over een jaar, dus zo'n 120 pp. Uiteraard zullen mensen minder om het waterverbruik denken, doe ik zelf ook, maar goed 10 euro per maand ben je anders ook zo ongeveer wel kwijt.
rond zo'n bedrag zat ik ook (toen ik met huisgenoten samen woonde)
"Isaac Newton invented gravity because some asshole hit him with an apple"
pi_83830804
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:50 schreef nostra het volgende:
Ik heb ook een gemeenschappelijke watermeter (5 appartementen). Het waterverbruik bedroef 600 euro over een jaar, dus zo'n 120 pp. Uiteraard zullen mensen minder om het waterverbruik denken, doe ik zelf ook, maar goed 10 euro per maand ben je anders ook zo ongeveer wel kwijt.
uhh wtf. dat klopt niet maat.
ik heb vorig jaar en het jaar daarvoor echt maar tientjes werk aan verbruik gehad (alleen wonende, ja met douche en afwas en aquarium en grasveld)
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 01:37:53 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83833813
ik heb ook gemeenschappelijk waterverbruik, dus ik laat mijn WC gewoon doorlopen etc. Betaal amper iets. De aanleg van zo'n watermeter per appartement zal enkele euri's servicekosten per maand met zich meebrengen dus je verdient het amper terug.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83834189
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 22:35 schreef Gulo het volgende:

[..]

In de wetenschap dat er op veel plekken wereldwijd sprake is van een tekort aan zuiver water vind ik het tamelijk decadent om 3 keer in bad te gaan. Nu kan ik dat andere natuurlijk niet beletten maar het staat me wel tegen als hij hier aan bij moet dragen.

Maar goed, dat verhinder je toch niet. En die paar euro zullen het probleem ook niet zijn.

Ik ben wel benieuwd hoeveel ik ongeveer per maand aan water zou moeten betalen want daar heb ik werkelijk geen idee van.


Je betaal minder aan de waterleidingmaatschappij waardoor die minder geld hebben om millieubelastend duur kantoortje te spelen. Bij een waterleidingmaatschappij is het aandeel graaiende ransapen zeer hoog weet ik uit ervaring.
pi_83835550
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 00:02 schreef Chinless het volgende:

[..]

uhh wtf. dat klopt niet maat.
ik heb vorig jaar en het jaar daarvoor echt maar tientjes werk aan verbruik gehad (alleen wonende, ja met douche en afwas en aquarium en grasveld)
http://www.waternet.nl/klantenservice/drinkwater/watergebruik_en

¤ 10,01 / mnd. volgens het gemiddelde.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')