quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:46 schreef Oksel het volgende:
en dat met bijna 400 ton op de teller..
Wat had je en waarom was dat een fout?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:59 schreef ukga het volgende:
beter koop je een japanse auto voor dagelijks gebruik ipv van een auto die onderhoudt vergt (ik maakte ooit dezelfde fout)
kever 1302 '76quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:00 schreef error_404 het volgende:
[..]
Wat had je en waarom was dat een fout?
Zeker, dit is voor mij een soort eerste schifting, voordat ik me op 30 verschillende fora ga aanmeldenquote:Ik zou me wel altijd eerst verdiepen in de betreffende keuze en z'n zwakke plekken alvorens je een oldtimer gaat kopen. Liefst een ervaringsdeskundige mee nemen, en vooraf je huiswerk doen m.b.v. forums
Thanks, soortgelijke 'problemen' had die Alfa ook. Dat soort kosten zijn envoudig mee te berekenen, maar het geeft ook zo veel gezeik...quote:kever 1302 '76
elke lente kun je er een nieuwe bodem inlassen. roest als de tering, dan deden de remmen het niet, dan moest dit weer vervangen worden, dan weer dat.
oja, hij zoop ook 1 op 8 en en is niet erg comfortabel
Heb ik onderzocht ja, maar het gaat mij vooral ook om de lol van het rijden en zo min mogelijk kosten aan wegenbelasting en onzin kwijt zijn. Anders zou ik namelijk gewoon kunnen blijven rijden, zoals ik nu doe...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:58 schreef ukga het volgende:
@error_404
ja als je budget 7000 is, dan kun je b.v. ook een degelijke (jappaner) kopen voor 3000 met een km stand van rond de 100.000 en de overige 4000 gebruiken voor onderhoudt, benzine wegenbelasting en verzekering!
Maarja je rijdt dan niet in een (voor sommige) leuke auto als b.v. zo een oldtimer volvo, kever, of alfa o.i.d.
Toch kan een Kever een prima auto zijn. Het is maar net wat je koopt, en natuurlijk waar je op let tijdens de aankoop.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:50 schreef ukga het volgende:
[..]
kever 1302 '76
elke lente kun je er een nieuwe bodem inlassen. roest als de tering, dan deden de remmen het niet, dan moest dit weer vervangen worden, dan weer dat. Heb nu een kleine mazda en rijdt al 1.5 jaar zonder onderhoudskosten (alleen apk). Het si wel een leuke auto voor erbij, beetje touren maar niet elke dag zo een 90 km rijden.
oja, hij zoop ook 1 op 8 en en is niet erg comfortabel
onzin dat roesten dan moet je hem na lassen wel behandelen en niet met kaal staal rond gaan rijden...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:50 schreef ukga het volgende:
[..]
kever 1302 '76
elke lente kun je er een nieuwe bodem inlassen. roest als de tering, dan deden de remmen het niet, dan moest dit weer vervangen worden, dan weer dat. Heb nu een kleine mazda en rijdt al 1.5 jaar zonder onderhoudskosten (alleen apk). Het si wel een leuke auto voor erbij, beetje touren maar niet elke dag zo een 90 km rijden.
oja, hij zoop ook 1 op 8 en en is niet erg comfortabel
en dan heb je nog een mexico kever ookquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:58 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Toch kan een Kever een prima auto zijn. Het is maar net wat je koopt, en natuurlijk waar je op let tijdens de aankoop.
Mijn kever is nu bijna 28jr oud, en heeft praktisch geen roest.
Hij staat wel onder een buitenhoes, en heeft 24jr binnen gestaan.
Roest is bij elke oldtimer een punt van aandacht.
Kan inderdaad een prima auto zijn. Maar m.i. is het geen auto waar je 25.000 km per jaar mee maaktquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:58 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Toch kan een Kever een prima auto zijn. Het is maar net wat je koopt, en natuurlijk waar je op let tijdens de aankoop.
Mijn kever is nu bijna 28jr oud, en heeft praktisch geen roest.
Hij staat wel onder een buitenhoes, en heeft 24jr binnen gestaan.
Roest is bij elke oldtimer een punt van aandacht.
mee eens!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Kan inderdaad een prima auto zijn. Maar m.i. is het geen auto waar je 25.000 km per jaar mee maakt
je denkt als ik een dag onder me auto heb lopen lassen, dat ik niet de moeite neem de boel te tectylen?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:01 schreef T42 het volgende:
[..]
onzin dat roesten dan moet je hem na lassen wel behandelen en niet met kaal staal rond gaan rijden...
ik rij niet dagelijks met een passat uit 82. (doet 1:17 op benzine)
heb 3 kevers en een busje en laswerk heb ik zeer weinig. (jah ze staan buiten)
dan heb je echt een maandag morgen autoquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:04 schreef ukga het volgende:
[..]
je denkt als ik een dag onder me auto heb lopen lassen, dat ik niet de moeite neem de boel te tectylen?
oke je hoeft hem niet elk jaar te vervangen, maar het roest als de tering, en neit alleen de bodemplaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |