abonnement Unibet Coolblue
pi_83153927
Kom je (als student zijnde) in aanmerking voor huurtoeslag als je niet via een woningbouwvereniging huurt?

Ik ken iemand die een appartementje heeft gekocht en deze mag ik van hem huren.
Kosten voor de kale huur zijn ¤350. Kosten met gas/water/licht/tv/internet/inboedel zijn ¤515.
Ik ben student en onder de 23 jaar, volgens mij is het zo dat ik door de huurprijs wel in aanmerking kom, maar vooral mijn eerste vraag is van belang.
pi_83154430
tvp
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:21:59 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83154936
kijk eens op www.toeslagen.nl
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83155096
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:21 schreef Maanvis het volgende:
kijk eens op www.toeslagen.nl
Daar heb ik inderdaad al het één en ander bekeken. Toch kom ik er niet helemaal uit
En dan nog een vraag: als het contract wordt opgesteld, is het dan een probleem als beide bedragen vermeld staan? Dus dat er letterlijk in komt te staan dat de kale huur ¤350 bedraagt, en de huur inclusief alle kosten dus ¤515.
pi_83155313
Ja je komt in aanmerking, maakt niet uit of het via de woningbouw is of particulier. Je moet alleen wel boven de 23 zijn en je moet een eigen voordeur/huisnummer hebben.

Verder is de kale rekenhuur van belang, huurprijzen zijn vrijwel altijd opgedeeld in een aantal dingen.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2010 18:33:18 ]
pi_83155477
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:31 schreef heaven7 het volgende:
Ja je komt in aanmerking, maakt niet uit of het via de woningbouw is of particulier. Je moet alleen wel boven de 23 zijn en je moet een eigen voordeur/huisnummer hebben.
Ik ben onder de 23 Maar als ik dus ook in aanmerking kom als ik particulier huur betekent dat dus dat ik huurtoeslag aan zou kunnen vragen, fijn.
Weet iemand dan nog hoe het zit met het opstellen van het contract, ik neem aan dat ik een kopie hiervan op moet sturen als bewijs, hoe zit het dan met die bedragen (zoals ik al in m'n vorige post aangaf)?
pi_83156304
Ja en omdat je onder de 23 bent heb je dus geen recht. edit- het is blijkbaar veranderd: http://www.toeslagen.nl/p(...)er-05.html#P120_9992
En ik gaf ook antwoord op je bedragenvraag. Verder staat alles gewoon online.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2010 18:56:57 ]
pi_83156742
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:55 schreef heaven7 het volgende:
Ja en omdat je onder de 23 bent heb je dus geen recht. edit- het is blijkbaar veranderd: http://www.toeslagen.nl/p(...)er-05.html#P120_9992
En ik gaf ook antwoord op je bedragenvraag. Verder staat alles gewoon online.
Ik zie het nu staan ja, bedankt! Maar het is dus eigenlijk vooral van belang dat de kale rekenhuur specifiek wordt vermeld in het contract?
pi_83157924
Ja je moet weten wat de servicekosten e.d. zijn want dan mag je er nog iets bij optellen waardoor het totaalbedrag hoger wordt.
pi_83158296
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:29 schreef heaven7 het volgende:
Ja je moet weten wat de servicekosten e.d. zijn want dan mag je er nog iets bij optellen waardoor het totaalbedrag hoger wordt.
Ja, ik zag inderdaad dat er voor maximaal ¤12 aan servicekosten bijgerekend wordt, bedankt voor je hulp!
Nu maar eens kijken hoe we het contract op gaan stellen.
pi_83158860
Servicekosten, is dat nou inclusief of exclusief GWL?
Cool story, Hansel.
pi_83159025
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:47 schreef wikwakka2 het volgende:
Servicekosten, is dat nou inclusief of exclusief GWL?
Exclusief.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_83159188
quote:
Servicekosten zijn kosten die de huurder op grond van de huurovereenkomst boven op de (kale) huurprijs betaalt. Voor dat geld levert de verhuurder bepaalde leveringen en diensten. Hij betaalt bijvoorbeeld voor gas, water en elektriciteit of voor het schoonhouden van gemeenschappelijke ruimten zoals het trappenhuis.
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=7016

Dit beweer weer iets anders .
Cool story, Hansel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')