abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83088184
Al vijf dagen lekt er olie in de Rode Zee voor de kust van Egypte. “De verantwoordelijke bedrijven hebben niemand gewaarschuwd”, zegt Amr Ali van het Hurghada Environmental Protection & Conservation Agency. “Het is catastrofaal!” Op dit moment heeft de olievlek een lengte van twintig kilometer.

De afgelopen dagen bereikten grote hoeveelheden olie de kust van Hurghada, een Egyptische badplaats waar jaarlijks miljoenen toeristen komen duiken en snorkelen.

De olie is afkomstig van een boorplatform ten noorden van Hurghada. “We nemen maatregelen om ervoor te zorgen dat dit niet nogmaals gebeurt”, stelt Ali. ” De verantwoordelijke bedrijven willen de schade betalen, maar we maken ons vooral zorgen om het milieu.”

De Egyptische overheid beweert dat het olielek onder controle is. Op dit moment worden er maatregelen genomen om de vervuiling in de Rode Zee tegen te gaan. Ongeveer 2.000 mensen proberen de olie op te ruimen.

Egypte noemt niet welke bedrijven verantwoordelijk zijn voor de olievervuiling. Willen de bedrijven gezichtsverlies voorkomen?

Bron:
scienctias
Wereld Omroep NL

Laten we hopen dat ze het echt proberen onder controle krijgen.
  maandag 21 juni 2010 @ 09:57:35 #2
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_83088647
Wat is dat toch met al die falende olieplatformen tegenwoordig
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_83088749
Benieuwd hoeveel de belangrijke ambtenaren en politici hebben gekregen voor deze deal... Maar als een olie platform lekt dan is het toch niet raar om de naam van dat ding op te zoeken als onderzoekende journalist en vervolgens datzelfde boorplatform te googelen om te zien wie de eigenaar is?
  maandag 21 juni 2010 @ 10:33:12 #4
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83089559
Gelukkig is over een kwart eeuw de rendabele aardolie op zeg
Intelligent, but fucked up.
  maandag 21 juni 2010 @ 10:53:39 #5
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_83090210
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Gelukkig is over een kwart eeuw de rendabele aardolie op zeg
Dat denk ik niet.

Aangezien niet vaststaat of olie van dinoplantjes is of een proces van de aarde. Indien het dinoplantjes waren, dan was de voorraad allang op.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  maandag 21 juni 2010 @ 10:59:37 #6
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83090398
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:53 schreef Killaht het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.

Aangezien niet vaststaat of olie van dinoplantjes is of een proces van de aarde.
Wat wel vaststaat is dat de aardse olieproductie in het niet valt bij het aardse olieverbruik.
quote:
Indien het dinoplantjes waren, dan was de voorraad allang op.
Is dat zo?
pi_83090456
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:53 schreef Killaht het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.

Aangezien niet vaststaat of olie van dinoplantjes is of een proces van de aarde. Indien het dinoplantjes waren, dan was de voorraad allang op.
Als het dinoplantjes waren zitten we nu ongeveer op de helft. Niet jokken hè.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_83090531
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:59 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Wat wel vaststaat is dat de aardse olieproductie in het niet valt bij het aardse olieverbruik.
Correct. Er is geen enkel olieveld bekend dat zich magisch weer heeft opgevuld tijdens of na winning uit dat veld. Integendeel, in alle velden is eenzelfde terugval van de productie waargenomen. Niet in de minste plaats in de grootste velden op de wereld, zoals bijvoorbeeld Ghawar in Saoedie Arabië
  maandag 21 juni 2010 @ 11:10:53 #9
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_83090757
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:01 schreef waht het volgende:

[..]

Als het dinoplantjes waren zitten we nu ongeveer op de helft. Niet jokken hè.
Ja, ik weet niet precies hoeveel, maar er zit op de korte termijn een eind aan met de toenemende vraag. Indien het een proces is van de aarde dan zou dat betekenen dat olie constant geproduceerd wordt.

http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Olie-geen-dinoplantenpap/
pi_83090955
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:10 schreef Killaht het volgende:

Ja, ik weet niet precies hoeveel, maar er zit op de korte termijn een eind aan met de toenemende vraag. Indien het een proces is van de aarde dan zou dat betekenen dat olie constant geproduceerd wordt.

http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Olie-geen-dinoplantenpap/
En geloof je ook in aliens en reptilians omdat daar ook wel websites over te vinden zijn.

Nou maar hopen dat het bij deze verontreiniging eeen beetje mee valt.
  maandag 21 juni 2010 @ 11:18:42 #11
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83090996
Het artikel lezende, lijkt het me vrij serieus....
  maandag 21 juni 2010 @ 11:20:07 #12
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_83091052
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En geloof je ook in aliens en reptilians omdat daar ook wel websites over te vinden zijn.

Nou maar hopen dat het bij deze verontreiniging eeen beetje mee valt.
Uhh nee, maar aliens wel. Het zo egoistisch zijn om te denken dat we alleen zijn in het heelal. Je moet je ook niet afvragen of het niet zo is, maar wat als het wel zo is.
pi_83091159
er lag 25 jaar terug al olie bij Hurgarda, gelukkig is daar niks meer levends in de zee dus echt kwaad kan het niet
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_83091458
Ik blijf me verbazen over de berichtgeving in de Nederlandse media.

Over de olieramp in Mexico is het nieuws al zeer summer en onvolledig, over dit olielek is op de links na die de TS postte echt niets te vinden.

Als je op engelstalig nieuws googelt krijg je wel wat berichten te zien:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Red%20Sea%20oil%20spill&um=1&ie=UTF-8&tbo=u&tbs=nws:1&source=og&sa=N&tab=wn
when hatred consumes us
we perceive enemies everywhere
pi_83091714
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:32 schreef Procella het volgende:
Dan zal de vervuiling wel door de shell gemaakt zijn, daarover bericht men liever niet.
pi_83092075
Ooh dat verklaart al die dode vissen in de Rode Zee. Van de week nog lekker gedobberd in die wateren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 21 juni 2010 @ 11:52:14 #17
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83092139
Maar hoe zit het met al die rode vissen in de Dode Zee dan?
pi_83093536
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:32 schreef Procella het volgende:

Over de olieramp in Mexico is het nieuws al zeer summer en onvolledig, over dit olielek is op de links na die de TS postte echt niets te vinden.

Als je op engelstalig nieuws googelt krijg je wel wat berichten te zien:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Red%20Sea%20oil%20spill&um=1&ie=UTF-8&tbo=u&tbs=nws:1&source=og&sa=N&tab=wn
Viel mij ook al op. Ze hebben de berichtgeving gisteravond van Yahoo News overgenomen die het in eerste instantie als enige gepost had.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 13:17:24 #19
8781 crew  Frutsel
pi_83139952
quote:
Olielek nog steeds niet gedicht
Het olielek in de Rode Zee is nog steeds niet gedicht. Dit beweren Egyptische milieuactivisten. De overheid van het Afrikaanse land meldde gisteren dat het lek grotendeels onder controle is. Probeert de overheid de milieuramp in de doofpot te stoppen?

“Vandaag ontving ik het nieuws dat het olielek weer open is”, zegt bioloog Ahmed el-Droubi van de Hurghada Environmental Protection & Conservation Association. “Sinds donderdag zat het lek dicht.”

Volgens oliebedrijven in Suez is het olielek veroorzaakt door een boorplatform in Jebel al-Zayt, ten noorden van Hurghada. Op dit moment heeft de olie 160 kilometer kust vervuild, waaronder de stranden van toeristische badplaatsen, waaronder Hurghada.

Zwijgen
Op dit moment lekt de olie al bijna een week in de Rode Zee. Salah Nasrawi, auteur van persbureau AP, vermoedt dat Egypte zwijgt om toeristen niet af te schrikken. Toerisme is een belangrijke inkomensbron voor het land. Op dit moment slaagt het land er aardig in, want op dit moment zijn er nog geen Nederlandse media – met uitzondering van Scientias.nl – die melding maken van de olieramp. En dat terwijl de ramp in de Golf van Mexico wel veel aandacht krijgt.

Schoonmaken
“Het meeste werk is het schoonmaken van het koraal en het eiland Tawila”, zegt Mahmoud Ismail van het milieucrisisteam. “De stranden worden over een paar dagen schoongemaakt.”
pi_83140513
Een echt hele grote ramp voor de natuur is dit toch niet, Hurghada is één grote teringzooi door het toerisme. Het is helemaal volgebouwd met resorts (met stranden/pieren dwars door het koraal heen) en de koraalvelden verder uit de kust zijn ook grotendeels vernield door het toerisme. Alle rotzooi dumpen ze buiten de steden waardoor de woestijn daar helemaal vol met plastic ligt.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:35:15 #21
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_83140614
Van wie is dit platform?
pi_83143482
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:35 schreef ShaoliN het volgende:
Van wie is dit platform?
Rigzone heeft de volgende informatie:
Eigenaren van meerdere olieplatformen in de Rode Zee: Diamond Offshore, Egyptian Drilling en Transocean Ltd. Met daarnaast nog een aantal eigenaren met een enkel platform.
Operators zijn onder andere Suez Oil Company, Gulf of Suez Oil Company (waarvan BP voor de helft eigenaar is), Petrobel en ook Shell is daar bezig.

Ik heb een plaatje gevonden waar je Hurghada ziet liggen met een aantal olievelden eromheen. Het zou dus Felefel kunnen zijn aangezien ze het over een veld ten noorden van Hurghada hadden. BP opereert trouwens in dat North Shadwan gebied, wie het Felefel veld exploiteert kan ik niet vinden.

Maar daarmee is niet alles gezegd. Het is een bekend fenomeen dat olietankers water vervuild met olie lozen om het navigeren door de smallere waterwegen te vergemakkelijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')