abonnement Unibet Coolblue
pi_83586792
Het is er waanzinnig mooi, maar de as bevat schadelijke stoffen voor koeien. Hoe slecht het is voor paarden, is onduidelijk.
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_83587243
Ik ben in Bodie geweest, in California, USA.
Dit stadje ligt in de bergen boven de boomgrens en is de helft van het jaar niet bereikbaar wegens sneeuw.
Vroeger werd daar zilver gedolven, maar dit is door de gedaalde zilverprijs niet interessant meer.
Doordat het de helft van het jaar onder de sneeuw ligt is het nog goed geconserveerd, en erg stoer om in de zomer te bezoeken. (wel veel toeristen)
In de winter moet je iets van 14 km langlaufen om er te komen, dus dat is geen aanrader/

Foto's:


Geluk duurt je leven lang.
pi_83638292
En nog wat informatie over Bodie van de Wikipedia:
Zoals je kunt lezen was het dus een goudstadje en geen zilverstadje.
quote:
Bodie, een plaats in Californië in de VS, is een spookstad op de oostelijke flank van de Sierra Nevada. Het bevindt zich op een hoogte van 2250 meter.

In 1859 werd er goud ontdekt door de goudzoeker W.S. Bodey waar de plaats zijn naam van kreeg. Hij stierf in november tijdens een bevoorradingtocht naar Monoville.

In 1876 ontdekte de Standard Company een winstgevende geologische goudlaag. Hierdoor werd Bodie omgevormd van een geïsoleerd mijnkamp met enkele goudzoekers tot een snel groeiend Wild West-plaatsje. Grote hoeveelheden goud die gevonden werden in 1878 trokken nog meer mensen aan. Als een zeer bedrijvig mijndorp was Bodie vooral bekend om zijn losbandigheid. In 1880 had Bodie maar liefst 60 saloons. Moorden en gevechten waren dagelijkse kost. Een legende zegt dat toen een klein meisje hoorde dat ze naar Bodie verhuisde bad tot God: "Goodbye God, we're going to Bodie." ("Tot ziens God, we gaan naar Bodie")

In 1893 bouwde de Standard Company er zijn eigen hydro-elektrische centrale. De centrale kon een maximum van 6600 volt of 130 pk produceren. Deze installatie was een van de eerste installaties die werkte op een elektrische motor waarvan de elektriciteit voorzien werd door kabels over een zeer lange afstand.

Bodie had zijn eigen Chinatown waar op een gegeven moment honderden Chinezen verbleven. Het had zelfs een eigen tempel. De Chinezen die er verbleven verdienden hun geld vooral door het verkopen van groenten, het openhouden van wasserijen en het kappen en verkopen van hout. Doordat de temperaturen in Bodie vaak onder de 0°C kwamen en de winden tegen 100 mijl per uur bliezen was er zeer veel hout nodig om de inwoners hun huizen warm te houden.

Vandaag de dag is Bodie het meest authentieke spookstadje in het Wilde Westen, ook al verwoestte een brand een groot deel van Bodie in 1932. Nu is het bekend als Bodie State Park. Bezoekers kunnen er in de straten wandelen van een dorp dat ooit meer dan 10.000 inwoners had. Enkel een klein deel van het dorp bleef over, maar de interieurs van de huizen werden intact gehouden. Bodie is het hele jaar geopend maar de beste tijd om deze plaats te bezoeken is tijdens de zomermaanden.
Geluk duurt je leven lang.
pi_83649639
Geweldig! Kan je ook gewoon die huizen in?
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_83649733
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:14 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Geweldig! Kan je ook gewoon die huizen in?
Nee, maar wel door de ramen naar binnen kijken.
(als je er wel in had gekund, was alles al gejat geweest door eerdere toeristen).
Geluk duurt je leven lang.
  zondag 4 juli 2010 @ 18:20:45 #31
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_83649806
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:33 schreef aapinator het volgende:
Goed topic! Ik ben zelf in Chernobyl / Pripyat geweest, en kwam daar in een of andere kelder terecht. Je hebt zegmaar een officiele gast van de overheid die met je meegaat, en een gids, en de kerel van de overheid had die kelder een dag ervoor gevonden. K heb een paar foto's gemaakt waarop allemaal rare zooi te zien is in kasten. Ik weet niet wat het is.

Hier een aantal foto's:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Anyway; zoals je op de laaste foto kunt zien zat mijn gids met die gast van de overheid foto's te maken achter die kast. Ze waren behoorlijk impressed met wat er lag, maar ik heb geen idee wat het was (ze spaken geen Engels dus ik verstond het ook niet). Ik heb later toen ik weer thuis was uit nieuwsgierigheid mijn reisorganisatie gemaild en er naar gevraagd, die hebben via via tussen mij en die gids berichten doorgestuurd. Ik heb toen vier foto's van hem ontvangen, maar aan de bestandnamen van die foto's was wel te zien dat er een flink aantal foto's tussen zat die hij niet mee had gestuurd. Toen ik daar naar vroeg kreeg ik deze mail terug:


Hi xxxx,

I asked Sergei but he said he has no more photos unfortunately, the other
ones didn't turn out well so he deleted them.

He said he doesn't know what was behind the cabinet - he also said he
doesn't want to go into the laboratory ever again - maybe he saw something
that really creeped him out!

Thanks,
Dylan Harris


Hier de foto's die hij er bij stuurde.

Img 4756:
[ afbeelding ]

Img 4757:
[ afbeelding ]

Img 4764 (oftewel, na die kast missen er flink wat foto's :
[ afbeelding ]


Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken eigenlijk. Als iemand nog bepaalde foto's wil van dingen PM je me maar, en zal ik even kijken of ik die heb + uploaden.

Als iemand enig idee heeft wat dit in Godsnaam voor kelder was is informatie ook welkom .
Waarom ben je niet met ze mee daar naar binnen gegaan dan? Ik ben nu wel nieuwschierig!
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:26:06 #32
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_83714602
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:01 schreef Geluk het volgende:
Ik ben in Bodie geweest, in California, USA.
Dit stadje ligt in de bergen boven de boomgrens en is de helft van het jaar niet bereikbaar wegens sneeuw.
Vroeger werd daar zilver gedolven, maar dit is door de gedaalde zilverprijs niet interessant meer.
Doordat het de helft van het jaar onder de sneeuw ligt is het nog goed geconserveerd, en erg stoer om in de zomer te bezoeken. (wel veel toeristen)
In de winter moet je iets van 14 km langlaufen om er te komen, dus dat is geen aanrader/

Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
gaaf om te zien...
staat genoteerd wanneer ik op vakantie ga in Amerika
A man's got to do what a man's got to do
pi_83733127
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:26 schreef Olle. het volgende:

[..]

gaaf om te zien...
staat genoteerd wanneer ik op vakantie ga in Amerika
Zou ik doen, het is zeker meer dan de moeite waard!
Geluk duurt je leven lang.
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:25:22 #34
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_83819896
Chjernobyl/Pripyat cross post: Tsjernobyl en Pripyat bezoek ( tekst en foto's)

Managua in Nicaragua is voor de helft ook een spookstad na de aardbeving van 1972. Ik zal eens naar eigen foto's zoeken, want ik zo niet veel vinden op het internet. Hier is iig de leegstaande cathedraal.

reset
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:26:31 #35
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_83819943
Chjernobyl/Pripyat cross post: Tsjernobyl en Pripyat bezoek ( tekst en foto's)

Managua in Nicaragua is voor de helft ook een spookstad na de aardbeving van 1972. Ik zal eens naar eigen foto's zoeken, want ik kan zo ff niet veel vinden op het internet. Hier is iig de leegstaande cathedraal.

reset
pi_84245836
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:33 schreef aapinator het volgende:
Goed topic! Ik ben zelf in Chernobyl / Pripyat geweest, en kwam daar in een of andere kelder terecht. Je hebt zegmaar een officiele gast van de overheid die met je meegaat, en een gids, en de kerel van de overheid had die kelder een dag ervoor gevonden. K heb een paar foto's gemaakt waarop allemaal rare zooi te zien is in kasten. Ik weet niet wat het is.

Hier een aantal foto's:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Anyway; zoals je op de laaste foto kunt zien zat mijn gids met die gast van de overheid foto's te maken achter die kast. Ze waren behoorlijk impressed met wat er lag, maar ik heb geen idee wat het was (ze spaken geen Engels dus ik verstond het ook niet). Ik heb later toen ik weer thuis was uit nieuwsgierigheid mijn reisorganisatie gemaild en er naar gevraagd, die hebben via via tussen mij en die gids berichten doorgestuurd. Ik heb toen vier foto's van hem ontvangen, maar aan de bestandnamen van die foto's was wel te zien dat er een flink aantal foto's tussen zat die hij niet mee had gestuurd. Toen ik daar naar vroeg kreeg ik deze mail terug:


Hi xxxx,

I asked Sergei but he said he has no more photos unfortunately, the other
ones didn't turn out well so he deleted them.

He said he doesn't know what was behind the cabinet - he also said he
doesn't want to go into the laboratory ever again - maybe he saw something
that really creeped him out!

Thanks,
Dylan Harris


Hier de foto's die hij er bij stuurde.

Img 4756:
[ afbeelding ]

Img 4757:
[ afbeelding ]

Img 4764 (oftewel, na die kast missen er flink wat foto's :
[ afbeelding ]


Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken eigenlijk. Als iemand nog bepaalde foto's wil van dingen PM je me maar, en zal ik even kijken of ik die heb + uploaden.

Als iemand enig idee heeft wat dit in Godsnaam voor kelder was is informatie ook welkom .
Die flessen lijken me op geneesmiddelen en die ene, die met ichtyol begint, google wijst op het volgende:

http://www.efarma.nl/PAGES/winap.asp?ID=1109&Method=infotekst

iets tegen exczeem dus, mss een dermatologisch lab ofzo? (edit: een tweede search levert 'trekzalf' op en die pot met 'amylum' is zetmeel)

misschien heb je nog meer fotos waarop dat soort medicijn/stofnamen te vinden zijn?

zwaar indrukwekkende foto's overigens

[ Bericht 0% gewijzigd door Kortenaer op 19-07-2010 19:40:56 ]
De groote KORTENAER de schrick van 's vyands vlooten
pi_84282840
War-Torn and Overgrown, Ghost Town Was Soviet Paradise

Afflicted: 11 Abandoned American Hospitals and Asylums “Open” for Exploration

Beide indrukwekkend, en meer dan alleen plaatjes. (en ja, ik luister Internet Vandaag van BNR )
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:42:46 #38
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_84284079
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 18:23 schreef Geluk het volgende:

[..]

Zou ik doen, het is zeker meer dan de moeite waard!
doe ik zeker!
A man's got to do what a man's got to do
pi_84318109
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:33 schreef aapinator het volgende:
Goed topic! Ik ben zelf in Chernobyl / Pripyat geweest, en kwam daar in een of andere kelder terecht. Je hebt zegmaar een officiele gast van de overheid die met je meegaat, en een gids, en de kerel van de overheid had die kelder een dag ervoor gevonden. K heb een paar foto's gemaakt waarop allemaal rare zooi te zien is in kasten. Ik weet niet wat het is.

Hier een aantal foto's:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Anyway; zoals je op de laaste foto kunt zien zat mijn gids met die gast van de overheid foto's te maken achter die kast. Ze waren behoorlijk impressed met wat er lag, maar ik heb geen idee wat het was (ze spaken geen Engels dus ik verstond het ook niet). Ik heb later toen ik weer thuis was uit nieuwsgierigheid mijn reisorganisatie gemaild en er naar gevraagd, die hebben via via tussen mij en die gids berichten doorgestuurd. Ik heb toen vier foto's van hem ontvangen, maar aan de bestandnamen van die foto's was wel te zien dat er een flink aantal foto's tussen zat die hij niet mee had gestuurd. Toen ik daar naar vroeg kreeg ik deze mail terug:


Hi xxxx,

I asked Sergei but he said he has no more photos unfortunately, the other
ones didn't turn out well so he deleted them.

He said he doesn't know what was behind the cabinet - he also said he
doesn't want to go into the laboratory ever again - maybe he saw something
that really creeped him out!

Thanks,
Dylan Harris


Hier de foto's die hij er bij stuurde.

Img 4756:
[ afbeelding ]

Img 4757:
[ afbeelding ]

Img 4764 (oftewel, na die kast missen er flink wat foto's :
[ afbeelding ]


Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken eigenlijk. Als iemand nog bepaalde foto's wil van dingen PM je me maar, en zal ik even kijken of ik die heb + uploaden.

Als iemand enig idee heeft wat dit in Godsnaam voor kelder was is informatie ook welkom .
Wat enorm fascinerend!
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:31:21 #40
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84319576
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:06 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Volgende spookstad ( OP WAARDIG!):

Salton City

[..]

Salton City op Google Maps

Salton Sea Airpor op Google Maps

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hoe het eruit had moeten zien:
[ afbeelding ]

Bizar! Er ligt gewoon een compleet stratenplan incl. straatnamen maar er staat bijna geen huis. Ook een vliegveld waar alleen een landingsbaan is Hier zou ik wel eens rond willen kijken
Hier ben ik ooit eens geweest..... heb geen foto's genomen, was toevallig op weg naar iemand in de regio (ik woon in California) en kwam er langs. Had geen camera bij me op dat moment. Heb me voorgenomen nog eens terug te gaan, het is een uurtje of 3 bij mij vandaan.

Ben toen ook even gestopt in Salton Sea Beach, waar ik even wat water kocht in een lokaal winkeltje.... het enige stukje wat echt bebouwd is en waar nu nog mensen wonen.

Het water daar is trouwens inderdaad echt zout. Het is een meer dat per ongeluk is gevormd door een dambreuk aan het begin van de 20e eeuw (en water gaat naar het laagste punt).

http://en.wikipedia.org/wiki/Salton_Sea
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:18:36 #41
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_84336357
In Tucepi, vlakbij Makarska, Kroatië heb ik ooit jaren terug door een verlaten hotel gewandeld. Later heb ik op skyscrapercity een topic geopend met fotorequests. Had zelf een paar pics gevonden, verder werden er geen foto's in dat topic gepost. Wel zijn er in streetview wat extra foto's

http://maps.google.nl/maps?client=opera&q=tucepi&oe=utf-8&hl=nl&ie=UTF8&hq=&hnear=Tu%C4%8Depi,+Split-Dalmati%C3%AB+%C5%BEupanija,+Kroati%C3%AB&ll=43.273214,17.045154&spn=0.002336,0.006539&t=h&z=18




When all else fails, you always have delusion.
pi_84337320
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:01 schreef Geluk het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moest denken aan ''het kleine huis op de Prairie.''
Life is Music
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:08:38 #43
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_84338608
Heb je het over die Amerikaanse serie? Die je in het Nederlands zegt?
When all else fails, you always have delusion.
pi_84340140
Wat een bazentopic is dit.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 22 juli 2010 @ 21:23:11 #45
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_84372699
Ver weg in Siberië heb je Kadykchan, een spookmijnstadje.







In de jaren '80 woonden hier nog 10.000 mensen, nu zijn het er minder dan 500.

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 22-07-2010 21:28:44 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_84439615
Nog eentje dan:
In de Sovjet Unie lag het Aralmeer. Doordat het Aralmeer droogviel is de omgeving niet leefbaar meer. (Te zout en rondwaaiende opgedroogde restanten landbouwgif).

quote:
Midden in het vroegere Aralmeer lag het eiland Vozrozhdeniye. (Vozrozhdeniye betekent "wedergeboorte" in het Russisch ). Vanwege zijn geïsoleerde ligging werd het sinds 1948 door de Sovjet-Unie gebruikt om er biologische wapens te ontwikkelen en o.a. in de open lucht te testen. Een van de gebruikte bio-wapens is de levensgevaarlijke miltvuurbacterie (=antrax). In 1991 verlieten de laboratoriummedewerkers het eiland. Ze lieten het overgrote deel van het gebruikte materiaal en afval achter in gebouwen en in containers. In de loop van 2001 groeide het eiland door uitdrogen van het Aralmeer vast aan het vasteland. Daarmee verloor het zijn geïsoleerde ligging en waren de gevaarlijke stoffen en bacteriën eenvoudig toegankelijk geworden. Een jaar later heeft een opruimexpeditie van 113 personen onder leiding van Amerikaanse legerdeskundigen gedurende 3 maanden zoveel mogelijk afval opgeruimd. Tien ondergrondse miltvuur-opslagplaatsen werden volledig schoongemaakt en ruim 100-200 ton miltvuurbacterieafval is verwijderd. Het is niet duidelijk hoeveel afval op het eiland is achtergebleven. Ook is niet duidelijk in hoeverre de eilandbodem nog steeds vervuild is.



Geluk duurt je leven lang.
pi_84489898










Kangbashi, een stad die door de Chinezen in Mongolië voor $161 miljoen dollar uit de grond is gestampt en moest fungeren als nieuwe metropool. Gebouwd met als doelstelling een miljoen inwoners te huisvesten voor de nabijgelegen kolenmijnen, maar de straten zijn nagenoeg leeg. Er zijn publieke gebouwen die op sommige dagen open zijn, maar verder zijn er geen ziekenhuizen, scholen en open supermarkten. Erg apart :{
  maandag 26 juli 2010 @ 00:37:12 #48
216508 frensje
VI Hooligans
pi_84490554
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:21 schreef Aotearoa het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kangbashi, een stad die door de Chinezen in Mongolië voor $161 miljoen dollar uit de grond is gestampt en moest fungeren als nieuwe metropool. Gebouwd met als doelstelling een miljoen inwoners te huisvesten voor de nabijgelegen kolenmijnen, maar de straten zijn nagenoeg leeg. Er zijn publieke gebouwen die op sommige dagen open zijn, maar verder zijn er geen ziekenhuizen, scholen en open supermarkten. Erg apart :{
wauw, dat ziet er supermooi uit zonde zeg ;(
sha-la-lie-sha-la-la sommige dingen gaan wel gewoon door, V.I. Oranje
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 12:34:59 #49
285940 Krulliewullie
Come on, dance with me!
pi_84971198
Seuw wat een aparte dingen hier in dit topic!! En een boel fotografie-talent, echt prachtige pics zitten erbij _O_
Just close your eyes...Forget your name...Forget the world...Now go insaneee
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:16:11 #50
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_85026087
Ik ben afgelopen weken onder andere naar Rusland op vakantie geweest en heb daar heel wat plekken gezien die goed in dit topic zouden passen. Één nacht hebben we overnacht in een leeg staand huis in een spookstadje. (We waren de hele vakantie aan het wildkamperen en we hoefden zo niet helemaal onze tenten op te zetten). Het plaatsje heet geloof ik iets van Zhary en ligt in de buurt van st Petersburg. Hier de foto's ('s morgens vroeg en het was een beetje mistig):































Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')