abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 juni 2010 @ 00:06:28 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82960932
Ik zat net te denken, bejaarden komen niet meer buiten omdat ze het onveilig op straat vinden. Of omdat ze voorbij gelopen worden met hun rollators. Of omdat ze gewoon niet genoeg zorg hebben om buiten te koen.

Nu vraag ik me af of het misschien een iee is om de markerwaard alsnog droog te leggen en er een soortvan 'reservaat' van te maken voor bejaarden.

Dit heeft de voglende voordelen:
* - Bejaarden hebben alle rust, de hele leefomgeving kan ingericht worden op bejaarden. Overal bankjes om op te zitten. Bridgeclubs her en der. Goed en gratis openbaar vervoer van de biljartclub naar het tehuis.
* - Complete woonwijken kunnen speciaal voor bejaarden ingericht worden, afgestemd op de wensen van bejaarden .
* - Het is dicht bij Amsterdam, dus als het verzorgend personeel kan daar gaan wonen. Uitstekend voor de werkgelegenheid ook.
* - Aangezien het een losliggende polder is kun je de toegangswegen heel goed bewaken. Kutmarokkaantjes zijn er uiteraard niet welkom en worden bij de eerste slagboom teruggestuurd. Hierdoor zullen bejaarden zich weer veilig voelen op straat .
* - Je kunt bijvoorbeeld een maximumsnelheid van 60km/u op provinciale wegen en 30km/u in de markerwaardse steden invoeren. dit is een snelheid die voor bejaarden acceptabel is.
* - Aangezien de bejaardenzorg gecentraliseerd wordt in Nederland kan de bejaardenzorg effectiever en efficiënter .

Natuurlijk zijn er ook nadelen, maar die ga ik hier niet opnoemen. Wat vinden jullie van het idee tot dusver?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_82960996
Ik vind het kut. Doet me veel denken aan de concentratiekampen van Nazi Duitsland.
en alsof elke bejaardenverzorg(ster)(er) in Amsterdam wil wonen , kutstad
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 18 juni 2010 @ 00:09:45 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82961057
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 00:08 schreef Metalfrost het volgende:
Ik vind het kut. Doet me veel denken aan de concentratiekampen van Nazi Duitsland.
en alsof elke bejaardenverzorg(ster)(er) in Amsterdam wil wonen , kutstad
hoho het is vrijwillig om erheen te gaan. maar met wat subsidies als duwtjes in de rug kan het wel een succes worden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_82962407
Zullen we er meteen maar prikkeldraad omheen spannen (uiteraard met hoogspanning erop) en een paar wachttorens erbij plaatsen?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_82962511
Wat een goede ideeën heb jij, ik adviseer je terug te reizen in de tijd naar 1939.
pi_82963324
Goed topic.
pi_82963332
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 00:06 schreef Maanvis het volgende:

* - Aangezien het een losliggende polder is kun je de toegangswegen heel goed bewaken. Kutmarokkaantjes zijn er uiteraard niet welkom en worden bij de eerste slagboom teruggestuurd. Hierdoor zullen bejaarden zich weer veilig voelen op straat .

Draai dit om en de oudjes durven weer naar buiten en je hebt een hele groep onder controle. Maar dit hele verhaal riekt wel een beetje naar 40/45 praktijken.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_82964543
Ik had wer gelijk een mental image bij, en ik moest toch wel even glimlachen.
Er zitten best wel aardige punten in, alleen een probleem.
Voordat we zover zijn dat we in de MArkerwaard kunnen wonen, hebben we zelf de leeftijd bereikt.
Ik zal het alvast in overweging nemen of ik daar wil wonen.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_82964559
De Blauwestad in Groningen staat leeg, hebben alle jonge mensen uit de randstad ook gelijk een excuus om niet op de koffie te komen met de kerst, het is immers gewoon veel te ver weg...
  vrijdag 18 juni 2010 @ 07:33:20 #10
141482 Q.
JurassiQ
pi_82964576
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 00:49 schreef trovey het volgende:
Zullen we er meteen maar prikkeldraad omheen spannen (uiteraard met hoogspanning erop) en een paar wachttorens erbij plaatsen?
Ik ben voor!
For great justice!
pi_82964587
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 07:33 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik ben voor!
Stop de kinderen er ook bij. Kunnen de moeders gaan werken en is er geen dure opvang meer.
pi_82964592
Noemt men het dan.... de Oude-Waard?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 08:03:51 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82964817
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 01:39 schreef FCZwolleZuid het volgende:

[..]

Draai dit om en de oudjes durven weer naar buiten en je hebt een hele groep onder controle. Maar dit hele verhaal riekt wel een beetje naar 40/45 praktijken.
Het valt allemaal wel mee. De bejaarden gaan toch ook als keuze in een bejaardentehuis wonen en wij noemen dat dan toch ook geen gevangenis?
Ze hebben de keuze om daar te gaan wonen. Voor veilligheid en goede zorg . Misschien maken ze het wel heel gezellig, daar op de markerwaard!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:06:21 #14
244933 trovey
Nachtoele
pi_82965800
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 08:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het valt allemaal wel mee. De bejaarden gaan toch ook als keuze in een bejaardentehuis wonen en wij noemen dat dan toch ook geen gevangenis?
Ze hebben de keuze om daar te gaan wonen. Voor veilligheid en goede zorg . Misschien maken ze het wel heel gezellig, daar op de markerwaard!

Gaan we ook nog een polder maken voor mensen met kinderen, handig joh....scholen geconcentreerd bij elkaar, kinderopvang, speeltuintjes, geen auto's daar zodat kinderen veilig op straat kunnen spelen, houden we enge pedo's met een slagboom erbuiten, docenten hebben dan een centrale plek waar ze kunnen werken en de rest van Nederland heeft geen last van die kinderen....helemaal ideaal.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:17:34 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_82966029
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 09:06 schreef trovey het volgende:

[..]

Gaan we ook nog een polder maken voor mensen met kinderen, handig joh....scholen geconcentreerd bij elkaar, kinderopvang, speeltuintjes, geen auto's daar zodat kinderen veilig op straat kunnen spelen, houden we enge pedo's met een slagboom erbuiten, docenten hebben dan een centrale plek waar ze kunnen werken en de rest van Nederland heeft geen last van die kinderen....helemaal ideaal.
Mensen met kinderen wonen al standaard in die andere polder, en dan met name almere
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:20:16 #16
244933 trovey
Nachtoele
pi_82966096
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 09:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Mensen met kinderen wonen al standaard in die andere polder, en dan met name almere

Hier zitten er nog anders genoeg ....sterker nog, er is een hele wijk bijgekomen bij mij aan de overkant waar ze die kinderen nu in grote getale zitten te produceren. OK, misschien niet nu maar vanavond zeker weer.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')