abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 13 juni 2010 @ 21:02:53 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_82758892


Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op lingen.nu:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Tegenwoordig zijn er niet veel verschillen meer over tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder een lijstje van de belangrijkste verbeteringen van OpenTTD, waarvan de meeste ook in TTDPatch beschikbaar zijn.

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet-treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI
  • multiplayer via lan/internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS (path-based signalling)
  • volledig nieuw gerenderde hi-res 32bpp sprites in ontwikkeling
  • bruggen over schuine sporen en bruggen over sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden
  • gedeelde voertuigorders
  • gratis opensource audio- en grafische bestanden

    Als je exact wil weten wat de verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch zijn, kun je hier kijken. Nagenoeg iedereen op FOK! speelt OpenTTD, vanwege de goede multiplayer-ondersteuning en de grotere mapsize, twee belangrijke functies die TTDPatch niet ondersteunt.

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD. De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit!

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD. Achter dit linkje zit een kleiner scenario, gemaakt door FOK!ker --Snow--.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier.
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf's. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
  • Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en

    Vorige delen:
    Transport Tycoon / OpenTTD #32
    Transport Tycoon / OpenTTD #31
    Transport Tycoon / OpenTTD #30
    Transport Tycoon / OpenTTD #29
    Transport Tycoon / OTTD #28
    OpenTTD topic #27; waar blijft die PBS-faq?
    Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 26
    Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 25
    Transport Tycoon - Deel 24
    Transport Tycoon - Deel 23
    Transport Tycoon - Deel 22
    Transport Tycoon - Deel 21
    Transport Tycoon - Deel 20
    Transport Tycoon - Deel 19
    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 17
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users

  • FOK! Server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena

    De grote OpenTTD-FAQ
    In spoiler om de OP niet zo lang te maken
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    De OP
    Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
  • I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 13 juni 2010 @ 21:06:33 #2
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_82759108
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 21:05 schreef MaxMark het volgende:
    Wat een knakker, die etalon
    GMTA
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_82761794
    Hmmm kan je dit ook single spelen? of alleen multiplayer?
    pi_82761880
    Je kan ook gewoon single spelen. Al is het niet zo heel boeiend tegen de AI. Dus meeste spelen dan zonder AI helemaal in hun eentje.
    - - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
      zondag 13 juni 2010 @ 21:47:37 #5
    8428 Racemol
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_82761942
    Bah, ik zat nog te F5'en in het oude topic.. Voor niks 20 min naar de knoppen

    Ik zal zo ook nog eens een bedrijfje beginnen, wellicht is dat flooden van de map met de ban mee gegaan, wie weet!
    Wat een onzin, een signature..
    pi_82762034
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 21:46 schreef RPG het volgende:
    Je kan ook gewoon single spelen. Al is het niet zo heel boeiend tegen de AI. Dus meeste spelen dan zonder AI helemaal in hun eentje.
    Mmm.. ik was ook niet van plan fanatiek te spelen.. Volgens mij heb ik dit spel vroeger eens gehad.. leek me wel even grappig..
      zondag 13 juni 2010 @ 22:00:38 #7
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_82763094
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 21:47 schreef Racemol het volgende:
    Bah, ik zat nog te F5'en in het oude topic.. Voor niks 20 min naar de knoppen

    Ik zal zo ook nog eens een bedrijfje beginnen, wellicht is dat flooden van de map met de ban mee gegaan, wie weet!
    Denk het niet, maar ik hou het in de gaten.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_82763652
    Toen ik een miljard per jaar aan vliegtuigen verdiende werd het wat saai. Moet eens weer supergroot treinnetwerk opzetten.
    pi_82765816
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 22:08 schreef NightH4wk het volgende:
    Toen ik een miljard per jaar aan vliegtuigen verdiende werd het wat saai. Moet eens weer supergroot treinnetwerk opzetten.
    Sowieso treinen >> vliegtuigen
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_82766071
    Wtf.....

    Ik was vanmiddag in de server gestart, en opgeslagen, later weer begonnen (gewoon als een savegame, wist ik veel). Ik daar op door gebouwd. Net kwam ik er achter dat ik dus eigenlijk gewoon single player speel. Dus ik weer naar de server toe, is dat wat ik in de single player gebouwd heb verdorie in handen van een ander bedrijf. Kakzooi...
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_82766343
    Nouja, ik ben naar bed, morgen vroeg op. Ik check/lees morgen wel hoe het zit.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_82766930
    tvp
      zondag 13 juni 2010 @ 23:54:43 #13
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_82769274
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 22:44 schreef Hojdhopper het volgende:
    Wtf.....

    Ik was vanmiddag in de server gestart, en opgeslagen, later weer begonnen (gewoon als een savegame, wist ik veel). Ik daar op door gebouwd. Net kwam ik er achter dat ik dus eigenlijk gewoon single player speel. Dus ik weer naar de server toe, is dat wat ik in de single player gebouwd heb verdorie in handen van een ander bedrijf. Kakzooi...
    De server moet je ook niet opslaan, die draait niet voor niets op de server . Gewoon weer inloggen en je kan weer verder waar je gebleven was. Verder moet je wel een wachtwoord op je company zetten, anders kunnen anderen er alles mee doen wat ze willen...

    [ Bericht 13% gewijzigd door Bart op 14-06-2010 08:08:40 ]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_82771225
    Ik dacht al: Waar is het topic gebleven? Maar mijn reactie is blijkbaar verwijderd en daarmee is het ook uit mn MyAt verdwenen

    Gelukkig staat de quote nog
      maandag 14 juni 2010 @ 08:10:22 #15
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_82774442
    Ik ga trouwens wat strenger worden op company's zonder wachtwoord. Die kunnen heel makkelijk gebruikt worden om de map te flooden. Dus denk eraan, en kijk niet raar op als je bedrijf opeens weg is als je geen password hebt ingesteld!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 14 juni 2010 @ 16:20:27 #16
    8428 Racemol
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_82792118
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 22:44 schreef Hojdhopper het volgende:
    Wtf.....

    Ik was vanmiddag in de server gestart, en opgeslagen, later weer begonnen (gewoon als een savegame, wist ik veel). Ik daar op door gebouwd. Net kwam ik er achter dat ik dus eigenlijk gewoon single player speel. Dus ik weer naar de server toe, is dat wat ik in de single player gebouwd heb verdorie in handen van een ander bedrijf. Kakzooi...
    Het opslaan van het online spel kan overigens wel nuttig zijn. Ik deed dat in het begin vaak om rustig op mijn gemak de constructies van andere spelers te bekijken. En zoals je gemerkt heb kan je ook het betreffende bedrijf over nemen, zodat je eventueel zaken kan aanpassen / toevoegen en zo leer je het meest. Vooral blijven opslaan dus. Als jij je bijvoorbeeld af vraagt waarom dat ene signal daar staat, haal hem in een save game is weg en zie gelijk wat er gebeurd!

    Als je echter online wilt door gaan, dan zal je weer via multiplayer moeten connecten naar de server
    Wat een onzin, een signature..
    pi_82794774
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 16:20 schreef Racemol het volgende:

    [..]

    Het opslaan van het online spel kan overigens wel nuttig zijn. Ik deed dat in het begin vaak om rustig op mijn gemak de constructies van andere spelers te bekijken. En zoals je gemerkt heb kan je ook het betreffende bedrijf over nemen, zodat je eventueel zaken kan aanpassen / toevoegen en zo leer je het meest. Vooral blijven opslaan dus. Als jij je bijvoorbeeld af vraagt waarom dat ene signal daar staat, haal hem in een save game is weg en zie gelijk wat er gebeurd!

    Als je echter online wilt door gaan, dan zal je weer via multiplayer moeten connecten naar de server
    Dankjewel voor de tip, dat ga ik dus zeker gebruiken!

    Maar nog een vraag, een noobvraag waarschijnlijk, maar hoe zet je een wachtwoord op je company?
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_82794901
    Ik denk dat ik dit ook even ga spelen.
      maandag 14 juni 2010 @ 17:27:45 #19
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_82794911
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 17:23 schreef Hojdhopper het volgende:
    Maar nog een vraag, een noobvraag waarschijnlijk, maar hoe zet je een wachtwoord op je company?
    http://wiki.openttd.org/Company_password
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_82795844
    quote:
    Oooooooohw! Danku!
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_82815447
    Super in tijden niet gedaan dit. Ik realiseerde me helemaal niet dat dit spel ook nog online kon. Hopelijk is je server niet kapot gemaakt door mijn geknoei met mn bedrijfje Bart. Ohw en wat moet ik doen als er op een of andere mysterieuze manier 7 trams geblokeerd geparkeerd staan in een straatje die iedere miliseconde naar een ander station willen gaan? Suggesties?
    Signa Tuur
      maandag 14 juni 2010 @ 23:50:01 #22
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_82815990
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 23:38 schreef ZoutenStickje het volgende:
    Super in tijden niet gedaan dit. Ik realiseerde me helemaal niet dat dit spel ook nog online kon. Hopelijk is je server niet kapot gemaakt door mijn geknoei met mn bedrijfje Bart. Ohw en wat moet ik doen als er op een of andere mysterieuze manier 7 trams geblokeerd geparkeerd staan in een straatje die iedere miliseconde naar een ander station willen gaan? Suggesties?
    Server kan niet stuk hoor . Maar ben jij degene die onder de naam 'player' speelt? Graag de volgende keer een andere nick kiezen...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_82817162
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Server kan niet stuk hoor . Maar ben jij degene die onder de naam 'player' speelt? Graag de volgende keer een andere nick kiezen...
    Heb daar het spel voor lopen afzoeken en zie nu pas waar het staat . Fixed it..
    Signa Tuur
    pi_82901548
    Kun je trouwens ook twee treinen op een spoor laten stoppen? De ene dan op het 'einde' en de andere 'vlakbij einde'. Dus dat ze achter elkaar staan. Dit uiteraard zonder te crashen.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
      woensdag 16 juni 2010 @ 22:04:05 #25
    10213 Fe2O3
    Ja das roest
    pi_82906432
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 20:38 schreef Hojdhopper het volgende:
    Kun je trouwens ook twee treinen op een spoor laten stoppen? De ene dan op het 'einde' en de andere 'vlakbij einde'. Dus dat ze achter elkaar staan. Dit uiteraard zonder te crashen.
    Bij een station bedoel je?

    Riskante grap, treinen moeten even lang zijn. Perrons heel lang, en als er iets mis gaat is het boem
    Dum de dum
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')