abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:07:31 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_82066513
Ik wil aan de achterkant mijn regenpijpen aanpassen en een bladvanger / overloop installeren. Maar heeft iemand enig idee waar ik deze kan kopen voor een buisdiameter van 80?

Even een plaatje van wat ik zoek:
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_82066615
Is het niet veel makkelijker om een bladvanger op je dak of in je goot er in te doen?
Zelfde effect maar makkelijker te vinden en zeker weten ook goedkoper.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:13:45 #3
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_82066709
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:10 schreef vannelle het volgende:
Is het niet veel makkelijker om een bladvanger op je dak of in je goot er in te doen?
Zelfde effect maar makkelijker te vinden en zeker weten ook goedkoper.
Nee, want deze bladvanger wil ook laag zetten zodat bij stortbuien het water er ook aan die kant uit kan als mijn riool het niet aan kan.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:13:47 #4
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_82066710
Het voordeel van deze dingen is dat je geen last hebt van verstoppingen. Als een bladvanger op het dak goed volzit kom je daar vaak pas bij een grote stortbui achter.

Hier hebben ze een bladscheider voor een afvoer van 80 mm. Als ik zo naar het plaatje kijk zal een zaag het enige zijn wat je nodig hebt. Hemelwaterafvoerleidingen hoef je niet te verlijmen dus gewoon een stukkie buis ertussenuit zagen en je bladscheider ertussen zetten.

[ Bericht 42% gewijzigd door boertie op 29-05-2010 18:22:16 (toevoeging) ]
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_82066927
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:13 schreef boertie het volgende:
Het voordeel van deze dingen is dat je geen last hebt van verstoppingen. Als een bladvanger op het dak goed volzit kom je daar vaak pas bij een grote stortbui achter.
Daar heb je een goed punt.....
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:26:13 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_82067057
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:13 schreef boertie het volgende:
Het voordeel van deze dingen is dat je geen last hebt van verstoppingen. Als een bladvanger op het dak goed volzit kom je daar vaak pas bij een grote stortbui achter.

Hier hebben ze een bladscheider voor een afvoer van 80 mm. Als ik zo naar het plaatje kijk zal een zaag het enige zijn wat je nodig hebt. Hemelwaterafvoerleidingen hoef je niet te verlijmen dus gewoon een stukkie buis ertussenuit zagen en je bladscheider ertussen zetten.
Maar werken die bladscheiders ook als een soort overstort als mijn riool het niet aan kan? Want dan hebben die uit mijn plaatje een grote opening waar alles uit kan. Want ik wil namelijk dit ook gebruiken om binnen wateroverlast te voorkomen. Dus door hier het laagste punt van te maken.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:33:49 #7
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_82067273
Zolang het water schoon is zal het werken. Als er blad (van bijvoorbeeld de buren of uit andere goten terugstroomt door de scheider zal deze verstopt gaan zitten.

Schiet mij nu wel te binnen dat als je een bladscheider plaats, je een sifon moet plaatsen als het hemelwater gewone riool in gaat. Dit ivm nare riooluchtjes.
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_82067692
De bladscheider voor Ø 80 mm is te koop bij Wildkamp, consumentenprijs ¤ 35,09 incl, div filialen in Nederland op via internet www.wildkamp.nl
Ook Dyka heeft ze, daar heten ze loofafscheider
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:56:49 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_82204186
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:33 schreef boertie het volgende:
Schiet mij nu wel te binnen dat als je een bladscheider plaats, je een sifon moet plaatsen als het hemelwater gewone riool in gaat. Dit ivm nare riooluchtjes.
Dat was mij bekend. Maar nu zit er een Y stuk op en ik heb ook geen last van luchtjes
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')