abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82009781
Ik zat laatst met iemand te praten die vertelden dat zilver op kan raken omdat het in elektrische auto,s verwerkt word, is dit waar?

Hebben jullie ervaringen in het beleggen van zilver? en wat kan je het beste kopen?
HUH?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 09:46:38 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_82009809
Kettingen inslaan bij Swarovski
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 28 mei 2010 @ 09:48:28 #3
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_82009865
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:45 schreef td123td het volgende:
Ik zat laatst met iemand te praten die vertelden dat zilver op kan raken omdat het in elektrische auto,s verwerkt word, is dit waar?

Hebben jullie ervaringen in het beleggen van zilver? en wat kan je het beste kopen?
Zilver kan opraken ja. Komt dat door elektrische auto's? Beats me...

Welk zilver je het beste kan kopen? Goed zilver..

Ik denk dat je beter in goud kan gaan zitten. Schijnt 12% meer waard geworden te zijn in een paar maanden tijd..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  vrijdag 28 mei 2010 @ 09:51:41 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82009980
Wat wil je bereiken TS? Dat zilver op raakt omdat jij het in je kelder hebt liggen? Good luck!

Ter vergelijking, dit is mijn kelder:

Zoals je ziet heb ik nog wel wat ruimte voor zilver, maar dat spul staat zo lelijk.
censuur :O
pi_82010186
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:45 schreef td123td het volgende:

Bijna alles kan opraken, maar als iets duurder wordt dan wordt er harder gezocht naar vervangers. Die meestal ook wel gevonden worden. Of er wordt meer gerecycled omdat dat dat economisch haalbaarder wordt.

ZIlver is relatief schaars en heeft in tegenstelling tot goud vrij veel industriele toepassingen. Sinds een jaar of 10 zit het ook in soldeer, omdat daarvoor geen lood meer gebruikt mag worden.

Als de economische shit de fan hits lijken me zilveren munten praktischer dan gouden, vanwege de hoge waarde van goud (hebt u terug van 1 ounce goud?).
Ik heb wat 99.99% zilveren Maple Leafs en verder (sterling) zilveren euro munten. Die hebben altijd hun (door inflatie en afnemend vertrouwen in deze flutmunt afnemende) euro-waarde, maar ook een zilverwaarde. En het zijn - in NL - bekende munten. Let op dat sinds een jaar of 2 de 'zilveren' euro herdenkingsmunten niet meer van zilver zijn, maar van e.o.a. verzilverd crisis metaal.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_82010261
Heb inmiddels al wat zitten kijken kilobaar zilver ¤522+19%btw=¤621,18 terwijl de koers ¤481,- is.
Zo te zien kan ik beter voor zilveren guldens en knaken gaan.

Al het zilver kopen? nee dat laat ik wel aan de gebroeders Hunt over.
HUH?
pi_82011477
Ik heb ook gehoord dat je voor zonneenergie zilver nodig hebt, maar in hoeverre dit vervangen kan worden door andere materialen weet ik ook niet.

Zelf heb ik zilver thuis liggen, je kunt ook zilver kopen op goldmoney.com of bullionvault.com, je hoeft dan geen btw te betalen zolang je niet voor levering kiest geloof ik. Soms waag ik ook een gokje dmv opties, maar begin hier liever niet aan want je gaat gegarandeerd geld verliezen. Maar waar ik op lange termijn veel van verwacht zijn mijn zilvermijn aandelen, ga naar google.com/finance en tik 'EXN' en 'CZN'. Het moet wel je hobby zijn...investeren in precious metals mijnen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 11:09:06 #8
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_82012434
Ondanks dat zilver niet zo als goud wordt gezien als geld - en daarom wordt "verbruikt", is het niet zo schaars als goud. Het zal altijd veel goudkoper blijven om zilver te winnen, dan goud. Minder schaars is minder geschikt als geld, en daarom minder een "store of value".

Dat zegt niet dat het niet omhoog kan gaan - dat doet het wel, en is waarschijnlijk veel meer onderhevig aan fluctuaties.

Bovendien is het fiscale aspect er ook, wat je zelf al aangaf: je verliest bij elke (officiële) transactie 19% BTW. Dan kun je beter in zilver mijnen beleggen, of gewoon een ETF in zilver. Maar een heel klein deel van mijn portfolio is zilver in vergelijking tot het aandeel in goud. Maar ik heb ook - naast de aandelen in zilvermijnen - wat zilveren munten. Klein wisselgeld zullen we maar zeggen.

Als je het hebt over op raken en zeldzaam zijn, in combinatie met geen substituten dan denk ik aan wat anders. Als je zilver vergelijkt met bijvoorbeeld andere "zeldzame" metalen zoals "Rare Earth Elements", zou ik zelfs eerder naar REE gaan. Maar, die kun je niet fysiek kopen, dan moet je in aandelen. Wist je bijvoorbeeld dat er in elke grote windmolen zo'n 2000 kg aan Rare Earths zit?
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
pi_85821057
Als ik kijk naar de opkomst van de zilver batterij, de toepassing van zilver in zonnecellen en de stijgende olieprijs zie ik best potentie. Maargoed ik ben ook maar een leek.

In hoeverre zit er daadwerkelijk potentie in zilver als je er vannuit gaat dat de olie prijs de komende 10 jaar door het dak gaat en de toekomst zit in duurzame energie (die opgeslagen zal moeten worden in accu's)
pi_85834666
In de 'The End - or is it?' special issue van Scientific American van sep-2010 staat dat zilver bij het huidige productie niveau in 19 jaar op is (in 2029 dus) - maar dat recycling dat nog wel een aantal 10-tallen jaren kan uitstellen.
Goud is trouwens in 2030 op - althans het gemakkelijk te mijnen goud. Koper in 2044 en Lithium in ... 2560 (en dan wordt Li in zeewater nog niet eens meegeteld), daar is dus nog opmerkelijk veel van.

Ik vraag me wel af in hoeverre deze jaartallen kloppen, want ik weet dat b.v. SSRI vooral zilver deposits koopt en nog niet exploiteert. Ze wachten tot de prijs (veel) hoger wordt. Dat is i.h.a. zo: als de prijs omhoog gaat is er meer (economisch winbaar).
Zilver komt i.h.a. mee met de winning van andere metalen. Zuivere zilvermijnen zijn er niet veel, waarschijnlijk zijn die te duur om bij de huidige zilverprijs te exploiteren - of misschien komt zilver gewoon niet veel voor zonder andere metalen er bij.

Zilver recycling zal denk ik wel minder worden. Bij ouderwetsche fotografie werd het meeste zilver teruggewonnen, 80% ofzo. Maar dat is er niet veel meer en bij ander zilver gebruik is het maar de vraag in hoeverre dat kan / rendabel is. Bij b.v. de Nivea Silver Protect producten komt het uiteindelijk onrendabel winbaar verdund in de zee. Werkt trouwens wel goed, dat Silver Protect spul.

Nog wat Zilver-Zink batterij / accu info:
http://www.bstsys.com/products.htm
http://agmetalminer.com/2(...)replace-lithium-ion/
Dan is het zilver heel snel op natuurlijk...

[ Bericht 5% gewijzigd door Poekieman op 29-08-2010 15:55:23 ]
pi_93909213
*kickje

Heb je de prijs van het zilver in de gaten gehouden? En weet je ook wat de prognose is?
In het laatste jaat is het zilver met 104% gestegen. Dus een zeer goede investering.
Beste inverstering is dus zilveren munten maar dan wel de 999 munten.
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:18:38 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93921710
Door de enorme stijging van zilver zou ik niet beleggen in zilver vanwege de industriële waarde. De huidige marktprijs overtreft die ruim. En zoals al gezegd: bij hoge prijzen wordt vanzelf een alternatief gevonden of neemt het gebruik af.
Je moet zilver kopen als je gelooft: dat de economie en met name het monetaire systeem verder onder druk komen staan, met een hoge inflatie en een lage rente. Dan is het wel een goede belegging.
Als je erin belegt, zorg voor een stop-loss, want het is hard omhoog gegaan, het kan ook hard naar beneden.
The End Times are wild
pi_93944958
Alles wijst erop dat de prijsstijging van zilver door gaat zetten.
Grote vraag inustrieel (zonnepanelen, acuu's e.d.) plus het feit dat zilvermijnen uitgeput raken, en schaarser worden. Aangezien er geen alternatief is, en de vraag om schone energie alleen maar groeit, zal de prijs echt niet dalen. Er is al een dag geweest met 1 dollar stijging, de prognose is, dat er dagen komen met 2 dollar, 5 dollar, en heel misschien wel 10 dollar per dag.

JP morgan biedt de eigenaren van (niet fysiek) zilver 1,8 keer de huidige waarde van zilver. Dus ook die verwachten dat de prijsstijging van zilver door gaat zetten. Tevens is het zo dat de verzamelwaarde van munten, mede door de beperkte oplage, altijd zal blijven bestaan. Die zal wel zakken wanneer de zilverprijs zakt, maar het risico is een stuk kleiner.

Zilver zal niet onbeperkt blijven stijgen, maar om dit moment is goud meer dan 30 keer zoveel waard, en dat zal een stuk dichter bij elkaar komen te liggen. Waarom? Omdat er voorlopig nog geen alternatief is, en de vraag blijft stijgen.

Er werd in het begin van dit topic lacherig gedaan over zilver, maar zeker gezien het laatste jaar, was zilver een veel betere investering dan goud. Ik heb een flinke partij zilveren munten opgeslagen, die op dit moment dubbel zoveel waard is, als toen ik ze kocht.
pi_94005054
zilver heeft een historie van harde crashes. Kijk maar naar een grafiek van de laatste 10 jaar.
Zeker na een periode van langdurige stijging.
pi_94196869
Welke crashes???

Waarom zijn er zoveel mensen zo sceptisch over zilver? Omdat het minder mooi en waardevol is dan goud? Ik zie het als een betere investering dan goud.
pi_94263523
Het vervelende aan fysiek zilver vind ik dat het oxideerd. Ik wil geen staven of munten met lelijke plekken. Ik ben niet zo goed met schijkunde maar denk als je dit met trucjes weer schoonmaakt dat je wat zilver kwijt ben.
pi_94284619
Geen oxidatie hierro, munten zitten in een kunststof koker. Als je er met je vette vingers aanzit, kun je lelijke plekken krijgen. Mocht je ze dan oppoetsen, dan verlies je echt geen 0.01 gram aan zilver per munt.
pi_94360002
Goud gaat de laatste maanden helemaal niet zo goed vanaf 1 januari is die 5,8% in euro's gedaald.

En zilver als je bijvoorbeeld 1 rol maple leafs (25 stuks = 25 ounce) wil kopen betaal je tussen de $830-$750 verschilt per aanbieder zilver staat op ¤24,83. 24.83 x 25 = $620,75 euro aan zilver. dus 21%- 34% premium! hier staat nog niet de verzendkosten bij die de meeste ook moeten betalen omdat er geen winkel in de buurt is. En als je baren koopt wordt je genaaid door de BTW.
pi_94498541
Dus? Een hoop van die munten hebben naast hun waarde in zilver, ook nog een verzamelwaarde wegens de beperkte oplage.
2 jaar geleden had je wellicht hetzelfde gezegd (met de achterliggende gedachte dat het zilver toch niet veel meer waard zou worden) En sinds die tijd is de waarde 10x verhoogt.
De prijsverhouding zilver - goud is ongeveer 1 - 30, en dat is veel te veel, zeker omdat zilver een industrieel zeer belangrijke grondstof is, en goud veel meer een luxe is.
Als je over een jaar 2000-3000 Euro voor een kilo zilver moet betalen (en die kans is reeel) dan zou je nu dus nog steeds een goede investering kunnen doen.
pi_94677991
Ergens heb je wel gelijk maar de premiums waren toen 12-15% procent aan premium dit is dus meer dan 100% verhoogd. Ook toen vond ik dit hoog en was ik bereid 6-10% voor deze munten te betalen. Maar als de zilverprijs weer snel inzakt zou het dus kunnen zomaar kunnen dat je naast de zilverprijs ook nog 8-22% procent premium verliest.
pi_94702579
Er is vooralsnog geen reden dat de zilverprijs zal zakken. Sterker nog, een aanblijvende groei is aanneemlijker.
  maandag 28 maart 2011 @ 12:57:16 #22
340214 VGAverzekering
jullie krijgen geen geld!
pi_94709655
Trouwens, op welke beurs kan je zilver kopen? Ik zie geen mogelijkheid via Binckbank om edelmetalen te kopen of ben ik gek :?
hopeloze amateurs, laten zich verzekeren en krijgen toch niets van ons, hahahahahah!
pi_94709872
Bij RBS kan je certificaten kopen of turbo's.
pi_94740687
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:57 schreef VGAverzekering het volgende:
Trouwens, op welke beurs kan je zilver kopen? Ik zie geen mogelijkheid via Binckbank om edelmetalen te kopen of ben ik gek :?
Bij het eerder genoemde Bullionvault kan je fysiek zilver kopen. Blijft bij hun in de bullion vault (in Zwitserland, dus vrij safe) liggen, maar is wel fysiek gealloceerd. Geen virtueel / papier zilver dus.
http://silver.bullionvault.com/
  maandag 28 maart 2011 @ 22:41:21 #25
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94740801
Beste is om te stoppen met je huur betalen en dat geld in zilver te steken. PM Asfyxia voor meer info 8)7
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')