stand-by passagiersquote:Op maandag 24 mei 2010 13:52 schreef wijnand01 het volgende:
aan iemand die toevallig aan de balie staat??? Is er nog een plaatsje vrij"?
Lijkt me niet
Serieus??quote:Op maandag 24 mei 2010 14:00 schreef BaggerUser het volgende:
Vluchten worden sowieso altijd overboekt, ze houden rekening met mensen als jij die niet komen opdagen. Het komt heel soms voor dat er niemand is die niet komt opdagen en dan heeft er gewoon iemand pech.
Volgens mij speelt dit vooral in de VS. Ik vlieg regelmatig en ik heb in Europa nog nooit mensen bij de gate zien staan die niet mee konden, in de VS wel.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:00 schreef BaggerUser het volgende:
Vluchten worden sowieso altijd overboekt, ze houden rekening met mensen als jij die niet komen opdagen. Het komt heel soms voor dat er niemand is die niet komt opdagen en dan heeft er gewoon iemand pech.
Ik ken geen maatschappij die het niet doet. Je zou gek zijn als je het niet deed, aangezien het veel vaker voorkomt dan je zou denken dat mensen niet op komen dagen. Tussen de 5 en de 8% is me wel eens verteld bij de KLM. Mensen worden ziek, hebben wat anders, vergeten het, komen te laat door file of trein gemist, etc etcquote:Op maandag 24 mei 2010 14:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Serieus??
Is dat alleen bij prijsvechters zo of bij alle maatschappijen?
Vorige week in NY werd omgeroepen bij Air France dat een vlucht overboekt was, en of iemand vrijwillig morgen een vlucht zou willen pakken (ze vroegen specifiek om iemand met variabele vakantie of reistijden). Deze persoon werd dan gratis overgeboekt en kreeg een Skyteam cheque van $800
Ik kreeg 600 euro + overnachting op Schiphol en mijn ex-vriendin ook als we de volgende vlucht met tussenstop in Atlanta zouden nemen ipv een directe naar Orlando, niet gedaan ivm. maar 8 dagen vakantie...quote:Op maandag 24 mei 2010 14:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Serieus??
Is dat alleen bij prijsvechters zo of bij alle maatschappijen?
Vorige week in NY werd omgeroepen bij Air France dat een vlucht overboekt was, en of iemand vrijwillig morgen een vlucht zou willen pakken (ze vroegen specifiek om iemand met variabele vakantie of reistijden). Deze persoon werd dan gratis overgeboekt en kreeg een Skyteam cheque van $800
Goede kans van wel. Als bv. emand voor jouw vlucht zijn vlucht heeft gemist kan ie op de eerstvolgende vlucht gezet worden waar een plaatsje vrij is/komt. En er zijn ook mensen die er op gokken en voor een lager tarief meekunnen.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:52 schreef wijnand01 het volgende:
aan iemand die toevallig aan de balie staat??? Is er nog een plaatsje vrij"?
Lijkt me niet
Wat Pietverdriet zegt.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ken geen maatschappij die het niet doet. Je zou gek zijn als je het niet deed, aangezien het veel vaker voorkomt dan je zou denken dat mensen niet op komen dagen. Tussen de 5 en de 8% is me wel eens verteld bij de KLM. Mensen worden ziek, hebben wat anders, vergeten het, komen te laat door file of trein gemist, etc etc
en hoe beter de luchtvaartmaatschappij dat weet te spelen, hoe lucratiever het geheel wordt. Zoveel mogelijk stoelen bezet, in het ideale geval een flink deel 2 keer verkocht.quote:Op maandag 24 mei 2010 17:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat Pietverdriet zegt.
Het percentage kan trouwens wel varieeren aan de hand van de bestemming waarop gevlogen wordt.
Als je een ticket bij Air Berlin in de goedkoopste boekingsklasse hebt gekocht kan je inderdaad geen geld terugkrijgen, slechts de luchthavenbelastingen van Dusseldorf en die van bestemming omdat Air Berlin deze niet hoeft af te dragen als je niet meegaat, al kan Air Berlin ook voor het verrekenen daarvan weer een vergoeding vragen, in het geval van Air Berlin is dat 25 euro. (Voor een vlucht naar de US echter wel interessant omdat nou net die belastingen relatief hoog zijn).quote:Op maandag 24 mei 2010 13:40 schreef wijnand01 het volgende:
Als ik mijn vlucht van 10-7 annuleer ben ik mijn geld kwijt en kan Airberlin mijn stoeltje verkopen
aan een ander. Als ik niet kom opdagen heeft Airberlin "pech"
Heb reeds gemaild met AB ze willen mij geen bedrag teruggeven op het reeds betaalde ticket zo staat in de voorwaarden te lezen.
Weet iemand of hier nog mogelijkheden zijn?
Daddy
Ja natuurlijkquote:Op maandag 24 mei 2010 19:54 schreef jack4ya het volgende:
Wacht even.. bij een 'gemiste' vlucht kan je de tax terugvragen? Is dat bij iedere maatschappij?
quote:Op maandag 24 mei 2010 19:54 schreef jack4ya het volgende:
Wacht even.. bij een 'gemiste' vlucht kan je de tax terugvragen? Is dat bij iedere maatschappij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |