abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81823161
Vorig jaar zomer heb ik mijn Master in Marketing Management behaald en daarnaast ben ik in het bezit van een HBO diploma MER. Daarna ben ik een half jaar op reis geweest en nu ben ik al een paar maanden op zoek naar een baan. Ik heb sinds mijn 15e altijd naast mijn studie gewerkt.

Ik loop echter veelvuldig tegen het welbekende startersdilemma aan: "Geen werk zonder werkervaring en geen werkervaring zonder werk."

Het aantal vacatures voor starters in de marketing is werkelijk nihil. Ik verstuur daarnaast veel open sollicitaties, maar krijg daar zelden tot nooit een reactie op.

Op dit moment slaat de twijfel toe. Zijn mijn CV en brieven wel onderscheidend genoeg? Moet ik nog een stage aanpakken al krijg ik dan niet betaald en heb ik na afloop geen baangarantie? Of toch nog doorstuderen en/of extra cursussen volgen? Of een baan aanpakken in een andere richting?

Het is frustrerend om je als starter met een ogenschijnlijk veelbelovende uitgangspositie toch zo ongewild te voelen. Het ontbreekt mij niet aan de motivatie om te solliciteren, maar wel aan de mogelijkheden binnen mijn vakgebied.

Er zitten hier vast genoeg (marketing) professionals die (ooit) tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen. Hoe ben je destijds toch aan die eerste baan gekomen?
pi_81823568
Wat ook kan is dat je al te goed geschoold bent voor een starter met je Master. Dus ben je duurder dan iemand die alleen zijn HBO heeft gehaald.
  maandag 24 mei 2010 @ 11:28:22 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_81823654
Mwoah, het is wat eenzijdig. Als je weet in welke sector je je marketingkennis wil gaan gebruiken kun je misschien proberen wat inhoudelijke kennis op te doen. Op die manier ben je een stuk onderscheidender.
Vampire Romance O+
pi_81823669
Al eens naar wat detacherings-/werving & selectie bureaus gekeken?
pi_81823783
Kun je geen gebruik maken van je netwerk. Ik neem aan dat je op het HBO ook een aantal stageperiodes gehad hebt en wellicht kunnen die mensen je wat bieden of je ingangen verschaffen. Ik weet natuurlijk niet hoe je contact met die mensen op het moment is.

Op wat voor functie wil je je richten en bij wat voor soort bedrijven?
pi_81826728
Marketing?
ZIjn daar zijn toch nooit baantjes in te vinden? Dat is toch puur gebakken lucht?
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 21:29:38 #7
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_81891242
Naar het UWV. Aangeven dat je geen uitkering hoeft, maar alleen hulp wilt met solliciteren.

Vervolgens kan je door hen je CV en je sollicitatiebrieven laten beoordelen, workshop netwerken volgens, workshop sollicitatiegesprek, persoonlijkheidstest laten doen. zodat je je zwakke en sterke punten beter kan benoemen....

'k loop sinds kort ook weer bij het UWV en doe mee aan een pilot-project waarbij ze hogeropgeleide proberen te stimuleren om meer te gaan netwerken, omdat uit onderzoek blijkt dat 90% van de hogeropgeleide hun baan vind door gebruik te maken van je netwerk. En ik moet zeggen dat ik de aanpak kan waarderen.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  dinsdag 25 mei 2010 @ 21:40:07 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_81892189
Eigenlijk moet je jezelf gewoon marketen..
Vampire Romance O+
  woensdag 26 mei 2010 @ 13:02:04 #9
301663 The_Eye
For his eyes are on the ways o
pi_81916666
Hmm... met een gelijke achtergrond (andere bachelor en exact dezelfde master) ben ik al twee keer ergens op gesprek geweest en wordt ik binnenkort bij een ander bedrijf uitgenodigd. Het aantal vacatures dat bij onze achtergrond past is zeker niet hoog, maar overtreft wel mijn verwachtingen. Check regelmatig websites van bedrijven en blijf open sollicitaties sturen. Wie weet komt je open sollicitaties op het juiste moment binnen.

Waar ben je naar opzoek? Misschien weet ik, of een andere Fok!ker, nog wat.
pi_81930697
Goede tip van het UWV! Ik wil absoluut geen uitkering en wil ook niet geregistreerd staan als zodanig, maar als ze me kunnen helpen zonder dat ik in deze bestanden verschijn, dan is dit niet verkeerd natuurlijk.

@The Eye
Ik ben op zoek naar een leuke startersfunctie in als junior marketeer of product-/brandmanager. Liefst in de retail, maar sta open voor alle branches. Alternatieven voor mij zijn een traineeship (met uitzicht op marketing-gerelateerde functie na afloop) en business consultancy (liefst ook marketinggerelateerd).

Zou het erg waarderen als je me een PM zou willen sturen met welke kanalen jij doorzoekt. Ik sta nu denk ik bij een stuk of 40-50 sites ingeschreven, maar wellicht heb ik nog wat over het hoofd gezien.
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:18:29 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81931118
Woon je toevallig in friesfail?
Dan wordt het lastig
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81934101
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:18 schreef Maanvis het volgende:
Woon je toevallig in friesfail?
Dan wordt het lastig
Ik woon in Groningen, maar ben landelijk op zoek. Zeker bereid en van plan om te verhuizen voor de juiste baan.
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:39:03 #13
301663 The_Eye
For his eyes are on the ways o
pi_81934590
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:05 schreef PatrickvdH het volgende:
Goede tip van het UWV! Ik wil absoluut geen uitkering en wil ook niet geregistreerd staan als zodanig, maar als ze me kunnen helpen zonder dat ik in deze bestanden verschijn, dan is dit niet verkeerd natuurlijk.

@The Eye
Ik ben op zoek naar een leuke startersfunctie in als junior marketeer of product-/brandmanager. Liefst in de retail, maar sta open voor alle branches. Alternatieven voor mij zijn een traineeship (met uitzicht op marketing-gerelateerde functie na afloop) en business consultancy (liefst ook marketinggerelateerd).

Zou het erg waarderen als je me een PM zou willen sturen met welke kanalen jij doorzoekt. Ik sta nu denk ik bij een stuk of 40-50 sites ingeschreven, maar wellicht heb ik nog wat over het hoofd gezien.
Heb je een pm gestuurd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')