abonnement Unibet Coolblue
pi_81628119
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:31 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

pinf 5/6 was dus de oplossing.
ik herken de schijf nu wel in de sata raid bios (met -tab)
wat moet ik dáár dan precies uitvoeren?
Zou eerst even kijken of de schijf nu wel in Windows tevoorschijn komt. Anders in die bios de schijf als JBOD instellen. De gebruiksaanwijzing is eerder gepost, beste deze er even naast houden.

Vergeet niet dat de schijf NIET meteen in "Deze computer" of explorer te zien is, maar even bij Disk Management kijken (welke Windows versie eigenlijk?)
pi_81628179
Oke bedankt, ik ga het uitvoeren
pi_81628246
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:32 schreef cyberbetica het volgende:

[..]

Zou eerst even kijken of de schijf nu wel in Windows tevoorschijn komt. Anders in die bios de schijf als JBOD instellen. De gebruiksaanwijzing is eerder gepost, beste deze er even naast houden.

Vergeet niet dat de schijf NIET meteen in "Deze computer" of explorer te zien is, maar even bij Disk Management kijken (welke Windows versie eigenlijk?)
Windows XP, maar hoe dat moet, weet ik volgens mij wel
pi_81630225
arrrghh...

schijf wordt nu wel herkend door windows xp installatie.
maar zodra ik het wil installeren , moet ik eerst formateren, en dan krijg ik een foutmelding.

Setup kan partitie niet formateren. De schijf is mogelijk beschadigd.

Controleer od het station is ingeschakeld en correct is aangesloten op uw computer
Als het een SCSI-scijf betreft, zorg er dan voor dat uw SCSI apparaten correct zijn afgesloten.
Raadpleeg de handleiding bij uw computer of SCSI adapter voor meer informatie.
pi_81635480
Laat me raden; geen Windows XP SP1 of hoger zeker.

Een kale XP SP0 werkt nog met de "oude"" LBA28 (logical block addressing) adressering, waarmee HDD's tot 128 GiB ten volle aangesproken kunnen worden. Het installeren van SP1 en hoger (je zou nu al minimaal op SP2 maar nog liever SP3 moeten zitten) vervangt LBA28 door LBA48 waarmee de limiet naar 128PB verlegd wordt. Recente 64-bit OS-sen werken echter al met LBA64.

Moet je mobo/BIOS het wel ondersteunen natuurlijk .

Overigens zit er ergens nog een limiet van tot 2TB, maar dat heeft te maken met de beperkingen van de MBR. Om meer dan dan 2TB per volume aan te kunnen moet je overgaan op GPT partitionering.

[ Bericht 0% gewijzigd door ErictheSwift op 19-05-2010 18:52:29 ]
pi_81637394
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:55 schreef ErictheSwift het volgende:
Laat me raden; geen Windows XP SP1 of hoger zeker.

Een kale XP SP0 werkt nog met de "oude"" LBA28 (logcal block addressing) adressering, waarmee HDD's tot 128 GiB ten volle aangesproken kunnen worden. Het installeren van SP1 en hoger (je zou nu al minimaal op SP2 maar nog liever SP3 moeten zitten) vervangt LBA28 door LBA48 waarmee de limiet naar 128PB verlegd wordt. Recente 64-bit OS-sen werken echter al met LBA64.

Moet je mobo/BIOS het wel ondersteunen natuurlijk .

Overigens zit er ergens nog een limiet van tot 2TB, maar dat heeft te maken met de beperkingen van de MBR. Om meer dan dan 2TB per volume aan te kunnen moet je overgaan op GPT partitionering.
Inderdaad, dit is helemaal juist. Maar ach, TS is inmiddels al weer vertrokken naar ONZ en KLB ...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')