abonnement Unibet Coolblue
pi_82349258
Dag 2: Nu al 'n break-out
  dinsdag 8 juni 2010 @ 00:06:42 #152
297458 FOKed
totally fokt up
pi_82476261
Zo, zit alweer in week 12!

Het gaat de goede kant op mensen, ondanks ik op mijn linkerkant van mijn gezicht er een paar nieuwe bijgekregen heb ziet mijn rechterkant er echt heel erg schoon uit. Dus, zelfs na een kleine 3 maanden kan je nog een uitbraak verwachten. Niet dat het zo vurig is, absoluut niet, het ziet er alles behalve rood en ontstoken uit, maar het blijft toch wel een puistje.

Die droge lippen zijn mij nogsteeds niet de baas geworden, wat ze ook niet gaan worden.
Hier een goede tip; koop 5 labello's tegelijk en stop ze op verschillende plaatsen weg, bijvoorbeeld in je vest, je jas, je auto/brommer en in je broekzak, want o wat is het vervelend als je er geen bij je hebt en je lippen snakken naar dat spul.
Mijn rug en armen zijn nu echt puistvrij, enkel nog lichte vlekjes welke egt wegtrekken zie ik nu.

Voor mijn gevoel zit de roa egt goed in t bloed, en went mijn lichaam eraan en kan ik uiteindelijk een verbluffend resultaat verwachten, want wat ik nu aan mijn rechterkant van mijn gezicht zie is echt heel erg netjes . Blijf slikken en wij spreken elkaar weer over een week!
pi_82480871
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 00:06 schreef FOKed het volgende:
Zo, zit alweer in week 12!

Het gaat de goede kant op mensen, ondanks ik op mijn linkerkant van mijn gezicht er een paar nieuwe bijgekregen heb ziet mijn rechterkant er echt heel erg schoon uit. Dus, zelfs na een kleine 3 maanden kan je nog een uitbraak verwachten. Niet dat het zo vurig is, absoluut niet, het ziet er alles behalve rood en ontstoken uit, maar het blijft toch wel een puistje.

Die droge lippen zijn mij nogsteeds niet de baas geworden, wat ze ook niet gaan worden.
Hier een goede tip; koop 5 labello's tegelijk en stop ze op verschillende plaatsen weg, bijvoorbeeld in je vest, je jas, je auto/brommer en in je broekzak, want o wat is het vervelend als je er geen bij je hebt en je lippen snakken naar dat spul.
Mijn rug en armen zijn nu echt puistvrij, enkel nog lichte vlekjes welke egt wegtrekken zie ik nu.

Voor mijn gevoel zit de roa egt goed in t bloed, en went mijn lichaam eraan en kan ik uiteindelijk een verbluffend resultaat verwachten, want wat ik nu aan mijn rechterkant van mijn gezicht zie is echt heel erg netjes . Blijf slikken en wij spreken elkaar weer over een week!
goed verhaal! probeer aquaphor, dat werkt echt 100x beter dan labello!
pi_82481275
Labello werkt inderdaad totaal niet, het is niet vet genoeg voor mij.. Een lippenbalsum van Swaab (gewoon te koop bij de drogist) werkt wel.
Gister naar de tandarts geweest, moest ik foto's maken, alsof m'n mondhoeken niet al genoeg pijn doen
pi_82500574
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 08:29 schreef VegaKip het volgende:
Gister naar de tandarts geweest, moest ik foto's maken, alsof m'n mondhoeken niet al genoeg pijn doen
Zijn ze wel leuk geworden?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:32:43 #156
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_82501971
Hier begin ik nu ook eindelijk last te krijgen van tranerige ogen en overal op m'n handen komen van die vreemde 'openingen' qua velletjes waarbij er soms wondjes komen.
Niet veel last van ofzo, maar echt geweldig oogt het niet.

Geen last van de zon trouwens, draag geen bescherming en smeer me ook niet in en buiten m'n lippen amper klachten.
Over de werking kan ik weinig zeggen voorlopig, een keer een lichte outbreak gehad en verder voorlopig geen puistjes meer, al had ik die op het begin van de kuur ook niet (voor de verandering), alleen die onderhuidse bultjes zitten er nog steeds, maar die zaten er ook al voor de kuur.
Voorlopig is het prima uit te houden.
pi_82504909
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:08 schreef SjoerdZwoerd het volgende:

[..]

Zijn ze wel leuk geworden?
Ja ik stond er mooi op hoor
pi_82510189
Ik heb nog steeds last van die losse velletjes op mn handen en droge ogen, maar het wordt steeds beter. Vandaag al 5 weken klaar en bijna geen enkel puistje teruggekregen
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_82518315
Dag 6: Totaal geen bijwerkingen meer, alleen beetje vermoeid (40 mg p/d), hopen dat dit zo blijft, wil graag verhogen naar 80 mg p/d.
  woensdag 9 juni 2010 @ 20:26:51 #160
297458 FOKed
totally fokt up
pi_82568043
@diabox,

Ik zou toch echt even afwachten met opeens een dubbele dosering hoor. Het medicijn is niet zomaar iets en een verdubbeling van dosis kan de bijwerkingen echt heel erg veel erger maken. Heb een vriend welke vorig jaar verhoogde van 40 naar 60 per dag en daardoor ernstige pijn in zijn rug kreeg en zijn lippen echt als een gek tekeer gingen. Ikzelf dacht ook; laat ik verhogen van mijn dagelijkse 40 dosis naar een dagelijkse 60 dosis, maar na lang en goed nadenken ketste ik er toch vanaf. De zomer is al begonnen en het medicijn doet alles behalve niets met je huid. Je huid wordt superdun en maakt amper talg aan, je raakt verbrand en wat na meerdere ernstige keren echt gevolgen voor de gevoeligheid van je toekomstige gladde huid kan komen. Wees niet overhaast, ik dacht een half jaar te slikken, wat uiteindelijk 9 maanden wordt. En die uitbraken die krijg je echt nog wel, ook al denk je van niet. Ik slik 3 maanden maar heb toch afgelopen week een uitbraak gehad. Mijn tip; doe rustig aan met het medicijn, denk goed na en vraag een dermatoloog om raad. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze je 80 per dag voorschrijft met het naderende warme zomerweer. Mijn dermatoloog vertelde voordat ik aan de kuur begon dat het medicijn een beter effect afwerpt bij gebruik over een langere periode.

Succes en slikse!
pi_82568314
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:26 schreef FOKed het volgende:
@diabox,

Ik zou toch echt even afwachten met opeens een dubbele dosering hoor. Het medicijn is niet zomaar iets en een verdubbeling van dosis kan de bijwerkingen echt heel erg veel erger maken. Heb een vriend welke vorig jaar verhoogde van 40 naar 60 per dag en daardoor ernstige pijn in zijn rug kreeg en zijn lippen echt als een gek tekeer gingen. Ikzelf dacht ook; laat ik verhogen van mijn dagelijkse 40 dosis naar een dagelijkse 60 dosis, maar na lang en goed nadenken ketste ik er toch vanaf. De zomer is al begonnen en het medicijn doet alles behalve niets met je huid. Je huid wordt superdun en maakt amper talg aan, je raakt verbrand en wat na meerdere ernstige keren echt gevolgen voor de gevoeligheid van je toekomstige gladde huid kan komen. Wees niet overhaast, ik dacht een half jaar te slikken, wat uiteindelijk 9 maanden wordt. En die uitbraken die krijg je echt nog wel, ook al denk je van niet. Ik slik 3 maanden maar heb toch afgelopen week een uitbraak gehad. Mijn tip; doe rustig aan met het medicijn, denk goed na en vraag een dermatoloog om raad. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze je 80 per dag voorschrijft met het naderende warme zomerweer. Mijn dermatoloog vertelde voordat ik aan de kuur begon dat het medicijn een beter effect afwerpt bij gebruik over een langere periode.

Succes en slikse!
Ik heb mijn dosis een week lang verhoogd van 40mg/d naar 60mg/d en begon onwiijjs moe te worden (heb ik nu ook nog wel een beetje last van overigens), en ben daarom weer teruggegaan naar mijn oude dosis
pi_82617754
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:26 schreef FOKed het volgende:
-knip-
Ik zit ook bij 'n dermatoloog En die z'n doel was het juist om mij naar de 80 mg p/d te brengen als ik nauwelijks last had van bijwerkingen, waarschijnlijk zal ie wel eerst naar 60 willen verhogen ja.
pi_82752694
Heb laatst van m'n dermatoloog ook Roa voorgeschreven gekregen. Echter, een lage dosering als ik het vergelijk met de meeste hier.

2x20 mg per week voor 4 weken lang, en daarna 1x20 mg per week. Over 2 maanden weer een afspraak om te kijken hoe het dan is. Ik heb vooral last van een erg vette huid met ook natuurlijk wat puistjes/mee-eters en onzuiverheden!

Heb hiervoor minocycline 2x daags gebruikt, daar dus nu mee gestopt. Al hielp minocycline erg goed tegen puistjes, maar niet tegen een vette huid.
pi_82753192
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:58 schreef Fillipe het volgende:
Heb laatst van m'n dermatoloog ook Roa voorgeschreven gekregen. Echter, een lage dosering als ik het vergelijk met de meeste hier.

2x20 mg per week voor 4 weken lang, en daarna 1x20 mg per week. Over 2 maanden weer een afspraak om te kijken hoe het dan is. Ik heb vooral last van een erg vette huid met ook natuurlijk wat puistjes/mee-eters en onzuiverheden!

Heb hiervoor minocycline 2x daags gebruikt, daar dus nu mee gestopt. Al hielp minocycline erg goed tegen puistjes, maar niet tegen een vette huid.
Per week? Een veel te lage dosis imo
pi_82753841
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:13 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Per week? Een veel te lage dosis imo
Haha, ja in principe wel als je het vergelijkt met een reguliere behandeling. Maar nogmaals ik heb geen last van ernstige acné. Hooguit af en toe een puistje, maar wel lichtelijk onzuivere huid met wat mee-eters. Het gaat dus vooral bij mij om de onzuiverheden en vette huid. Vandaar die lage dosering. Wel benieuwd of het gaat werken. Vast wel, m'n dermatoloog zou het niet voor niets voorschrijven
pi_82756307
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:31 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Haha, ja in principe wel als je het vergelijkt met een reguliere behandeling. Maar nogmaals ik heb geen last van ernstige acné. Hooguit af en toe een puistje, maar wel lichtelijk onzuivere huid met wat mee-eters. Het gaat dus vooral bij mij om de onzuiverheden en vette huid. Vandaar die lage dosering. Wel benieuwd of het gaat werken. Vast wel, m'n dermatoloog zou het niet voor niets voorschrijven
Je hebt ook alle doorgaande goedjes tegen vette en onzuivere huid geprobeerd, neem ik aan?
pi_82759825
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:26 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Je hebt ook alle doorgaande goedjes tegen vette en onzuivere huid geprobeerd, neem ik aan?
Haha uiteraard, meer dan genoeg.
pi_82782165
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:58 schreef Fillipe het volgende:
Heb laatst van m'n dermatoloog ook Roa voorgeschreven gekregen. Echter, een lage dosering als ik het vergelijk met de meeste hier.

2x20 mg per week voor 4 weken lang, en daarna 1x20 mg per week. Over 2 maanden weer een afspraak om te kijken hoe het dan is. Ik heb vooral last van een erg vette huid met ook natuurlijk wat puistjes/mee-eters en onzuiverheden!

Heb hiervoor minocycline 2x daags gebruikt, daar dus nu mee gestopt. Al hielp minocycline erg goed tegen puistjes, maar niet tegen een vette huid.
Zo´n lage dosering! Voordat ik 40 mg/per dag kreeg heb ik eerst wel 10 andere middelen gebruik. Maarja de dermatoloog zal er wel ervaring mee hebben, waarschijnlijk werkt het wel.
huh.... had ik maar genoeg aan 40mg per week. (Dan waren er vast wel wat bijwerkingen verdwenen)
  maandag 14 juni 2010 @ 23:33:39 #169
297458 FOKed
totally fokt up
pi_82815160
Zo, weer een kleine update van mijn kant. Zit in week 13

Vorige week nog een uitbraakje, lees maar hierboven.
Echter is die uitbraak helemaal genezen, wat gaat dat ongelooflijk snel, niet normaal.
Een redelijke dikke ontsteking, is in 3 dagen volledig genezen en weg, wonderbaarlijk.
Na die uitbraak op de linkerkant van mijn gezicht en het van de een op andere dag begon te genezen kwamer er drie vijanden op mijn voorhoofd bij. Het lijkt allemaal leuk 2 dagen zich te ontwikkelen en daarna lijkt het wel te worden gedood waarna het zich weg laat trekken. Het genezen van de ontstekkingen duurt tussen 2 en 4 dagen. Mijn borst en rug zijn glad, echt geen puisten meer echter nog wel de rode vlekjes die nogsteeds aan het wegtrekken zijn wat heel wat tijd vergt.

Dan nu; hoe mijn linker en rechterkant van mijn gezicht eruit ziet, heb ik hem in geen 2 jaar gezien, zo goed, in ieder geval, zoveel beter, on-ge-loof-lijk.

Bijwerkingen zijn nogsteeds hetzelfde; droge lippen, gevoelige huid voor t zonlicht.
Ik slik vrolijk door, vooral als je zulke verbetering ziet en weet wat het medicijn kan doen. Ook als je een uitbraak krijgt, weet je gewoon dat het medicijn een klap aan die etters toebrengt en ze keihard de baas wordt. Roaccutane is mijn vriend geworden, hopelijk dat het zo blijft tot het einde van de kuur.
pi_82821926
Fijn dat het zo bevalt!! Uitbraken lijken me vervelend maar aan de andere kant een fijn gevoel dat alle zooi eruit komt toch?

Heeft iemand nog aquapor liggen voor me? Zelfs met 10 mg per dag bladderen m'n lippen af

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2010 09:02:37 ]
pi_82852254
Ik bestelde Roa altijd via dokteronline, maar zij hebben het uit het assortiment gehaald.
Iemand enig idee waarom en hoe ik er anders aan kan komen?
Mn huisarts vindt het momenteel niet meer zo erg als het was, maar ik heb graag een doosje voor een 3 maanden in voorraad. Voor een off-day enzo.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 juni 2010 @ 21:40:54 #172
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_82854845
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:57 schreef evelien89 het volgende:
Ik bestelde Roa altijd via dokteronline, maar zij hebben het uit het assortiment gehaald.
Iemand enig idee waarom en hoe ik er anders aan kan komen?
Mn huisarts vindt het momenteel niet meer zo erg als het was, maar ik heb graag een doosje voor een 3 maanden in voorraad. Voor een off-day enzo.
Roa gebruiken voor een off-day, lijkt me echt heel verstandig...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_82856404
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 21:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Roa gebruiken voor een off-day, lijkt me echt heel verstandig...
2 pilletjes per week maakt voor mij echt een verschil.
Ik zit niet op commentaar te wachten, alleen nuttige info aub.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 juni 2010 @ 22:11:20 #174
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_82857197
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 22:00 schreef evelien89 het volgende:

[..]

2 pilletjes per week maakt voor mij echt een verschil.
Ik zit niet op commentaar te wachten, alleen nuttige info aub.
Nuttige info: Die twee pilletjes per week kunnen voor je lever ook het verschil maken... Als je huisarts er niet in mee wilt gaan, dan vraag je een verwijzing naar een dermatoloog of je laat eens een andere huisarts kijken. Maar je gaat niet kloten met een medicijn dat je normaalgezien alleen maar op recept krijgt en waarbij je onder maandelijkse controle staat. Het zijn geen snoepjes
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_82888757
Flink verbrand op Defqon zaterdag, niet verwacht dat de zon zo zou schijnen en er verder niet meer aan gedacht me in te smeren(drank en drugs ).
Gelukkig is het meeste rode nu wel weggetrokken en vervel ik maar een klein beetje.
Bloedtest hoef ik niet meer te doen van de dermatoloog aangezien ik nog maar 2 weken hoef en mijn waarden slechts minimaal veranderd waren en ver onder de gevarenzone zaten(en dat voor een weekend-alcoholist, recreatief drugsgebruiker en ongezonde eter. Lever, ik ben trots op je. ).

[ Bericht 9% gewijzigd door SjoerdZwoerd op 16-06-2010 16:45:33 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')