abonnement Unibet Coolblue
pi_80604359
ROTTERDAM - Een zwakzinnige moeder die haar 3-jarige zoon vermoordde, is veroordeeld tot tbs met dwangverpleging in een centrum voor zwakzinnigenzorg. Dat heeft de rechtbank in Rotterdam donderdag bepaald.

Het jongetje kwam in juli 2004 in Rotterdam om het leven door verstikking. Zijn 34-jarige moeder Irene 't H. heeft hem met een kussen in zijn bed gesmoord, zo oordeelden de rechters. Enkele dagen daarvoor had zij eenzelfde poging ondernomen, maar kwam toen tot inkeer.

Het jongetje werd opgenomen in het ziekenhuis en mocht na een paar dagen weer naar huis. De vrouw zou tot haar daad zijn gekomen omdat ze bang was dat de Raad voor de Kinderbescherming haar zoon uit huis wilde halen.

Aanvankelijk ging de vrouw, met een verstandelijk niveau van een kind van 4 tot 7 jaar, vrijuit. Sectie wees namelijk geen duidelijke doodsoorzaak aan. Toen het zogenoemde coldcaseteam zich nogmaals over de zaak boog, werd 't H. al snel aangehouden.

De moeder gaf meerdere keren aan verantwoordelijk te zijn voor de dood van haar zoon. Haar omgeving vatte dat op als een schreeuw om aandacht. Een psychiater van het Pieter Baan Centrum concludeerde dat 't H. zwakzinnig is en sterk verminderd toerekeningsvatbaar. De rechters zagen daarom ook geen relevantie in een celstraf. De tbs-straf moet vooral gezien worden als begeleiding, omdat ze zonder steun niet zelfstandig kan functioneren.

De officier van justitie kraakte twee weken geleden een kritische noot over de hulpverlening rond het gezin. Ze noemde het onbegrijpelijk dat 't H. niet eerder is opgenomen in een inrichting voor verstandelijk gehandicapten. ,,Nog onbegrijpelijker is dat niet veel eerder is ingegrepen toen zij de zorg voor Derkje had.''

Een woordvoerder van de Raad voor de Kinderbescherming zegt dat de zaak nog eens tegen het licht wordt gehouden. ,,Er is inmiddels intern heel veel veranderd, maar het is een uitzonderlijke zaak. We willen met alle betrokken hulpinstanties nog eens om tafel om te kijken of we hiervan kunnen leren.'' Hij vindt het nog te vroeg om te stellen dat er fouten zijn gemaakt. Het onderzoek duurt waarschijnlijk enkele maanden. (ANP)

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)or-kindermoord.dhtml

Zwakzinnige krijgt dus TBS voor moord pak dan meteen alle zwakzinnigen op, metname onder Pvv'ers aangezien ze wel heel makkelijk er van afkomen bij een misdrijf
routine
pi_80604462
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:39 schreef Bleekscheet het volgende:

Zwakzinnige krijgt dus TBS voor moord pak dan meteen alle zwakzinnigen op, metname onder Pvv'ers aangezien ze wel heel makkelijk er van afkomen bij een misdrijf
Je snapt zelf hopelijk ook wel dat een zwakzinnig iemand die haar eigen kind vermoord niet gestraft of geholpen wordt met een gevangenisstraf. Die heeft meer aan TBS, dunkt me.
Dit roept (bij mij althans) wel weer de vraag op, hoe moeilijk ook, in hoeverre je iedereen zomaar toe moet staan kinderen op de wereld te zetten.

Wat de PVV-ers ermee te maken, snap ik niet helemaal.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_80604607
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Je snapt zelf hopelijk ook wel dat een zwakzinnig iemand die haar eigen kind vermoord niet gestraft of geholpen wordt met een gevangenisstraf. Die heeft meer aan TBS, dunkt me.
Dit roept (bij mij althans) wel weer de vraag op, hoe moeilijk ook, in hoeverre je iedereen zomaar toe moet staan kinderen op de wereld te zetten.

Wat de PVV-ers ermee te maken, snap ik niet helemaal.
Zwakzinnigen die kennelijk een moord plegen, krijgen geen straf maar wel wat hulp. Daar kan ik me boos om maken
routine
pi_80604647
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:50 schreef Bleekscheet het volgende:
Zwakzinnigen die kennelijk een moord plegen, krijgen geen straf maar wel wat hulp. Daar kan ik me boos om maken
Volgens mij weet jij niet wat TBS inhoudt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_80604690
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Volgens mij weet jij niet wat TBS inhoudt.
Ja dat is een behandeling, waarom een behandeling aangezien deze moordenaar nooit vrijkomt
Dat noem ik geldverspilling
routine
pi_80604716
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:54 schreef Bleekscheet het volgende:
Ja dat is een behandeling, waarom een behandeling aangezien deze moordenaar nooit vrijkomt
Dat noem ik geldverspilling
En iemand in een gevangenis laten zitten en daarna onbehandeld weer vrijlaten kost ons allemaal niks, wou je zeggen?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_80604794
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

En iemand in een gevangenis laten zitten en daarna onbehandeld weer vrijlaten kost ons allemaal niks, wou je zeggen?
Lezen knul, ik bedoel moordenaars die levenslang hebben gekregen
routine
pi_80605048
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:58 schreef Bleekscheet het volgende:

[..]

Lezen knul, ik bedoel moordenaars die levenslang hebben gekregen
Waar lees je dat deze dame levenslang heeft gekregen?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_80605117
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:39 schreef Bleekscheet het volgende:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)or-kindermoord.dhtml

Zwakzinnige krijgt dus TBS voor moord pak dan meteen alle zwakzinnigen op, metname onder Pvv'ers aangezien ze wel heel makkelijk er van afkomen bij een misdrijf
Ik heb weinig vertrouwen in het oplossend vermogen van TBS, maar voor dit soort gevallen is het logischer dan een gevangenisstraf.

In zoveel andere gevallen niet.

Gewoon vasthouden tot ze in de overgang zit en geen nieuwe kinderen dit aan kan doen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_80611208
Met TBS weet je nooit wanneer je vrijkomt, met een gevangenisstraf wel.

En als dat werkelijk haar verstandelijk niveau is weet ik nog of ze kinderen had mogen krijgen. Ik gun het in principe ieder mens, maar er zijn toch wel grenzen...
pi_80626784
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:50 schreef Bleekscheet het volgende:

[..]

Zwakzinnigen die kennelijk een moord plegen, krijgen geen straf maar wel wat hulp. Daar kan ik me boos om maken
Hoe kun je een zwakzinnig nou straffen, die weet immers nauwelijks wat hij of zij doet.
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:56:34 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80628424
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:12 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Hoe kun je een zwakzinnig nou straffen, die weet immers nauwelijks wat hij of zij doet.
in amerika weten ze daar wel raad mee. die electrocuteren ze gewoon...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_80628637
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in amerika weten ze daar wel raad mee. die electrocuteren ze gewoon...
nee hoor
  vrijdag 23 april 2010 @ 12:02:26 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80628669
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:01 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

nee hoor
soms wel hoor. schandalig dus.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_80629090
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:50 schreef Bleekscheet het volgende:

[..]

Zwakzinnigen die kennelijk een moord plegen, krijgen geen straf maar wel wat hulp. Daar kan ik me boos om maken
Nou ja, er is wel meer mis met haar dan zwakzinnigheid.
pi_80629114
quote:
pak dan meteen alle zwakzinnigen op
Goed plan. Eigenlijk ben ik voorstander van preventief ruimen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 23 april 2010 @ 16:53:50 #17
111528 Viajero
Who dares wins
pi_80638634
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:12 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Hoe kun je een zwakzinnig nou straffen, die weet immers nauwelijks wat hij of zij doet.
Dan nog moet de maatschappij beschermd worden tegen de schade die zo iemand kan aanrichten. In dit geval vind ik tbs niet zo'n slechte oplossing, maar ik zou het combineren met verplichte sterilisatie.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_80639060
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:12 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Hoe kun je een zwakzinnig nou straffen, die weet immers nauwelijks wat hij of zij doet.
Het voorkomen van herhaling vind jij geen goed argument voor straffen?

Dan kan je net zo goed ook alle bewezen pedoseksuelen de kinderspeelplaatsen "spannend" laten maken. Die vinden ook dat ze niks verkeerd doen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_80641535
opsluiten en niet meer naar om kijken... laat maar wegrotten..sorry maar kan er niet tegen als het om kinderen gaat..
pi_80641638
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het voorkomen van herhaling vind jij geen goed argument voor straffen?
Waar lees je dat nou weer?
  vrijdag 23 april 2010 @ 19:12:56 #21
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_80643172
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:20 schreef serana82 het volgende:
opsluiten en niet meer naar om kijken... laat maar wegrotten..sorry maar kan er niet tegen als het om kinderen gaat..
wow... de dame in kwestie heeft een verstandelijk vermogen van een 4 tot 7-jarige. Vind je ook dat 4 tot 7-jarigen die een moord plegen weg mogen rotten...?

Even serieus: zo'n vrouw had beter in de gaten gehouden moeten worden. Haar lage niveau is niet iets dat even uit de lucht is komen vallen, zo is ze haar hele leven immers al. TBS lijkt mij in dit geval de enige logisch oplossing, want je gaat haar inderdaad niets leren door haar op te sluiten in de gevangenis. Moet je als maatschappij ook helemaal niet willen.
"Frei sein, high sein, ein bisschen Terror must dabei sein..."
pi_80687311
Gewoonweg in dit land zorgen dat middels meldplicht bij risicogroepen kinderen voortaan niet de dupe zijn en ten prooi vallen aan familierecht, waarin dat blijkt, kinderrechters ook gewoonweg niets wensen te onderzoeken gelijk al aan toestandsbeelden van moeders.
Onder andere borderline waar er nu 300000 volgens deskundigen van rondlopen meest vrouw.
Ze hadden die kindermoorden, geval s. geval r, en vele anderen zo kunnen voorkomen wel degelijk omdat klakkeloos gezag over een kind aan zulke vrouwen werd gegeven.
En het gevolg dringt of wel door en men verdomt het gewoonweg als ggz de mond open te trekken ook richting rechters, in alle soorten scheidingszaken ook,
over dan zulke volgens de zelfde 'deskundigen' geestesgestoorden, waarvan het maar de vraag is of die bij geboorte gezag hadden mogen hebben eenzijdig volgens BW.
Je kunt blijven verschuilen geachte instanties, na ernstige zaken ook met je eigen foute inschattingen, ook
een AMK, doch jullie zelf zijn verantwoordelijk dan voor die gevolgen ook, en dat geldt ook en met name voor politie bijvoorbeeld, en ook voor huisartsen en de hele psychiatrie.D
Die de doofpot goed kennen. Vandaar dat het nu barst van kinderen in dfie groepen met stoornissen onder andere en gevolgen later ook.
bpdcentral.com
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')