Het wegnemen van de inspraak bij de burger zorgt niet automatisch voor een slechtere besluitvorming. Wat mij betreft is het tegendeel waar.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:16 schreef Loppe het volgende:
[..]
Hoe ingewikkelder, hoe liever zo hebben ze het graag zo heeft de burger nog minder inspraak.
Je zegt hier dat je denkt dat het beter is dat burgers geen inspraak hebben omdat het niet per se hoeft te betekenen dat de besluitvorming negatiever (of moet ik zeggen corrupterquote:Op zondag 10 juli 2011 21:20 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het wegnemen van de inspraak bij de burger zorgt niet automatisch voor een slechtere besluitvorming. Wat mij betreft is het tegendeel waar.
Een beslissing zoals deze zou dan misschien ook niet door het 'gewone' volk gemaakt moeten worden, maar meer door 'vakdeskundige' burgers.quote:Ik kan bijvoorbeeld niet de lange termijn gevolgen overzien van het welof niet steunen van Griekenland. Dus wil ik daar ook niet over stemmen, maar mijn onderbuik heeft er wel een mening over.
Die conclusie vind ik veel te ver gaan op basis van dit onderwerp. Hoe je je maatschappij ook regelt, je probeert het altijd zo goed leefbaar als mogelijk te houden voor zoveel mogelijk mensen. Je moet alleen zorgen dat besluiten goed worden genomen door mensen die verstand van zaken hebben.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:24 schreef Loppe het volgende:
Mensen worden langzaamaan meer aanzien als enkel BNP.
Staat betere besluitvorming gelijk aan een beter leven voor een gem burger?quote:Op zondag 10 juli 2011 21:20 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het wegnemen van de inspraak bij de burger zorgt niet automatisch voor een slechtere besluitvorming. Wat mij betreft is het tegendeel waar.
Andere bestuursvormen, dus niet relevante vergelijkingen. Leuk dat je probeert te provoceren, maar bij mijn weten zijn alle drie de voorbeelden geen staten waarbij de besluiten werden genomen door mensen met kennis van zaken. En dat is het essentiele verschil waardoor de burgers in die samenlevingen het niet goed hadden.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Staat betere besluitvorming gelijk aan een beter leven voor een gem burger?
Kan je een voorbeeld noemen welke volk er op voorruit is gegaan waar die besluitvorming van de burger gering was?
Nazi Germany?
USSR?
China ?
Zoals Plato zei: je moet een schip niet laten besturen door de passagiers, maar door een professionele schipper.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:45 schreef Loppe het volgende:je moet
Een politieker bedrijft imo nog steeds op de eerste plaats politiek voor zichzelf. De burger is bijzaak.
Probleem met de politici in ons land is dat ze vooral bezig zijn met partij politiek en niet het landsbelang. Een reden daarvan is het gebrek aan inhoudelijke kennis, waardoor men steeds terugvalt op partijstandpunten die vaak al decennia oud zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:58 schreef Loppe het volgende:
Je kan gelijk hebben dat ik hun bekwaamheid onderschat. Ze zijn een noodzakelijk kwaad.
Daar twijfelde ik al over, gelet op sommige van je woordkeuzes.quote:
Tja. Het is niet gek dat je als belg alle vertrouwen in de politiek kwijt bent. Mar ook in belgië zijn er competente bestuurders. Het is alleen een onmogelijke situatie met teveel tegenstrijdige belangen.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:11 schreef Loppe het volgende:
Een regeringsvorming van reeds 392 dagen, echt benieuwd waar dit gaat uitkomen.
Ik zie België nog de eerste Europese staat worden.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:14 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tja. Het is niet gek dat je als belg alle vertrouwen in de politiek kwijt bent. Mar ook in belgië zijn er competente bestuurders. Het is alleen een onmogelijke situatie met teveel tegenstrijdige belangen.
In zekere zin is het dat al. En toont het hoe moeilijk het is om een dergelijke staat te besturen zonder de juiste bestuursvorm.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:20 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ik zie België nog de eerste Europese staat worden.
Maar ben je nou voor of tegen een nwo?quote:Op zondag 10 juli 2011 22:33 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
In zekere zin is het dat al. En toont het hoe moeilijk het is om een dergelijke staat te besturen zonder de juiste bestuursvorm.
Europa en een NWO kunnen veel van belgie leren. Helaas vooral hoe het NIET moet.
Voor, maar dan niet per definitie. Een NWO kan heel mooi zijn, alleen is de mens zoals altijd de onzekere factor. Het is moeilijk om een bestuursvorm zo op te tuigen dat machtsmisbruik wordt uitgesloten. Dat is waar ik voornamelijk me worstel. Daarom is democratie tot op heden de minst slechte vorm van bestuur.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:35 schreef heartz het volgende:
Maar ben je nou voor of tegen een nwo?
Als ik zo brutaal mag zijn
quote:Op zondag 10 juli 2011 22:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Voor, maar dan niet per definitie. Een NWO kan heel mooi zijn, alleen is de mens zoals altijd de onzekere factor. Het is moeilijk om een bestuursvorm zo op te tuigen dat machtsmisbruik wordt uitgesloten. Dat is waar ik voornamelijk me worstel. Daarom is democratie tot op heden de minst slechte vorm van bestuur.
Ikhoop dat je zo snapt wat ik bedoel. Zit op telefoon te posten en dan ben ik wat korter van stof over politieke onderwerpen dan anders....
propaganda...? Zit je me weer te dissen....?quote:
quote:Op zondag 10 juli 2011 22:52 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
propaganda...? Zit je me weer te dissen....?
Pisvlek!quote:
nee nwo propaganda, das veel erger dan een pisvlekquote:
Iedereen heeft ook een ander beeld bij wat een NWO is. Ik heb een tijdje terug eens een topic geopend waarin ik probeerde aan te geven dat het niet per definitie een slecht iets hoeft tezijn. Ik denk dat ook echt, het probleem is alleen dat mensen die in een dergelijk systeem macht krijgen niet altijd nobele bedoelingen hebben.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:00 schreef heartz het volgende:
[..]
nee nwo propaganda, das veel erger dan een pisvlek
Maar dat neemt niet weg dat ik erg op hygiene gesteld ben
Exact. En dat is een van de redenen dat ik ben voor zowel een systeem als een gedachtegoed waar macht geen rol speelt.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Iedereen heeft ook een ander beeld bij wat een NWO is. Ik heb een tijdje terug eens een topic geopend waarin ik probeerde aan te geven dat het niet per definitie een slecht iets hoeft tezijn. Ik denk dat ook echt, het probleem is alleen dat mensen die in een dergelijk systeem macht krijgen niet altijd nobele bedoelingen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |